Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) gelukkig groei ik niet meer
en toch al een poosje bezig met flink afvallen wat goed lukt dus het gaat echt alleen om mn lengte omdat die billen er nog af gaan haha 
) helaas veel aangekomen tijdens de zwangerschap ( en het zat er makkelijker aan dan er af haha ) 

die hebben een zwakker gestel dan een trekpaard en een ouderwetse haflinger en fjord, die zouden nog wél 20% kunnen dragen. In mijn ogen moet je daar dus niet eens op willen stappen
Ik stap ook niet op een (grote) shetlander, ookal ben ik 1.60
little_birdy schreef:een te klein zadel voor jou is nog veeeel erger dan een iets ta lang zadel,
jouw gewicht word nu op zo'n klein oppervlak gedrukt zeg maar ,
dat je nog eerder blessure's krijgt
en ja als je niet meer in het zadel past wat op het paard ligt en er geen langere oppast zegt dat wel genoeg denk ik sorry meid
.
.
Ik hoop dat je dat zelf ook kan inzien. Ik zou nooit op een paard stappen waarvan het zadel niet bij MIJ past
Want je brengt dan alleen maar schade aan. Dat je dat op dat moment niet merkt betekent niet dat ze er later geen last van hebben
Het kan zich langzaam op gaan bouwen. Juist wanneer je merkt dat het niet gaat, ben je al te laat. dynara schreef:over het zadel dat is inderdaad veel te klein,.. maar we hebben een handelstal en is maar 1 zadel in wat grotere maat maar dat wilt niet zeggen dat het overal op past![]()
maar op wat voor een paard vinden jullie me dan wel passen? uitgerekend dat een paard 20% van zijn lichaams gewicht mag dragen mag ik nog gerust op een paard van 1.50 al ziet het er miss idd niet fijn uit.
maar ben benieuwd wat jullie er van zeggen...