Schleich Paarden [Deel 6]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stephaniexh

Re: Schleich Paarden [Deel 6]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:50

waar staat SS nou eigenlijk voor? :o :o :o :o :o Volgensmij loop ik een beetje achter maar vroeg me dat al erg lang af xd.

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:51

secret santa ;)
heeft iemand mss wat info over de special edition pinto van 1995, kan bijna niks vinden op internet :s

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:21

oei telpava lijkt me lastig 2uur lang met een mini zadel in je handen zitten :=
@carmen volgens mij is dat die met de verkeerde vlekken

wie er nog een grappig verhaal wilt lezen moet ff in het hk topic kijken

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:28

@Telpeva is het nog gelukt? of zit je ondertussen zelf ook aan je zadeltje vastgeplakt ;)

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:33

Roosje01 schreef:
oei telpava lijkt me lastig 2uur lang met een mini zadel in je handen zitten :=
@carmen volgens mij is dat die met de verkeerde vlekken

wie er nog een grappig verhaal wilt lezen moet ff in het hk topic kijken

waar vind je dat hk topic? heb zelf geen idee :o

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:33

kijk even op pagina 1 van dit topic daar staat de link ;)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:40

Hehe, nou 2 uur dat ding vasthouden daar had ik ook geen zin in, dus ik heb voorzichtig al de lijm er weer afgehaald, een stukje leer op het zadel geplakt geplakt, en de zadelzitting daarop vastgeplakt met mijn leerlijm die wél snel droogt :') Beetje vaag, maar ach... zodra het af is zie je daar toch helemaal niks van :)

Edit; nou PBL, over lijm gesproken, niet lachen, maar ik was het wachten een beetje beu dus ik dacht ´laat ik het in mijn mond doen, dan heb ik mijn handen vrij´ en tja toen zat mijn bovenlip vastgeplakt ja. Heb dat gekke ding overnieuw moeten maken daarna, haha. Einde edit.

Dit tuig is serieus echt veel meer werk dan ik dacht... heb er net even een foto van genomen, dit is nog steeds een work in progress maar bij deze toch even een update:

Afbeelding
Tot zover mijn poging tot portugees tuig, morgen ga ik verder.
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 29-11-11 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:42

WIP? Weet je zeker dat ie niet af is? :')
+:)+ toppie hoor!

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:42

wow echt super!
stijgbeugels ziet er ook gaaf uit, ben benieuwd naar een close up daarvan..

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:43

wow die ziet er al mooi uit!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:50

ik ben ook wel benieuwd hoe je die stijgbeugels hebt gemaakt, tuig ziet er knap uit! Vind het zadel alleen wel wat grof, maar het is natuurlijk ook moeilijk op zo'n kleine schaal

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:53

@telpeva misschien volgende uitdaging peruaans tuig
Afbeelding
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:55

Jep de achterkant moet nog gedaan worden, de staartriem en die band rondom de achterbenen gaan nog veranderen qua looks, en eigenlijk ben ik ook te perfectionistisch maar ik wil ook nogeens dat het allemaal zo goed mogelijk met de realiteit klopt, en dat alles ook zo verstelbaar is zoals je het in het echt kan verstellen.

Het deel van het zadel dat je ziet is het zweetblad, deze is gebaseerd op een portugees zadel en niet op een engelse, vandaar dat hij vierkant van vorm is ipv met een ronding. In het zadel komt ook nog een leer patroontje zoals op een echt portugees zadel.

Het ijzerwerk van de stijgbeugels heb ik zo gekocht, het leer zelf op maat gemaakt en bovenin het zadel zit ook een mechanisme om de boel op maat te kunnen maken, alles is verstelbaar.

Jolinem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 09:05

AAaaaah Telpeva! Echt super gaaf! Dat hoofdstel is ook echt heel mooi! En al die singels enzo! :j

Ik ben druk bezig met de foto voor de wedstrijd van carmen, zie ik dat hij morgen opgestuurd moet zijn anders kan het niet meer! HELP! :n

Oh ja, er komt ook een nieuw 'product' op mijn site. Moet hem er alleen nog wel opzetten, en daar heb ik nu even geen tijd voor. :\

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 12:00

Vandaag ga ik proberen de laatste dingen aan het tuig toe te voegen, daarna moet ik nog een achtergrondje maken voor de foto... ben benieuwd of ik het op tijd af krijg vóór donderdag, we'll see.

Zodra het tuig helemaal af is zal ik wat detail foto's maken van alle onderdelen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:40

wat vind je van het peruaanse tuig O:) ?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:35

Ziet er wel leuk uit, ik denk dat het wel te doen moet zijn om dat op schaal na te maken. Als ik het zou maken zou het waarschijnlijk alleen niet 100% kloppen, omdat ik van veel riempjes en onderdelen van het tuig gewoon het nut niet weet, en dus ook niet weet hoe en waar je het moet vastmaken en wat de afmetingen en pasvormen moeten zijn.

Beetje offtopic vraagje, maar: waar dienen die ooglappen voor, is dat een soort stofmasker of vliegenmasker? die heb ik nog nooit van mijn leven eerder gezien.

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:00

Hij word schitterend, Telpeva!!!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:02

Telpeva schreef:
Het deel van het zadel dat je ziet is het zweetblad, deze is gebaseerd op een portugees zadel en niet op een engelse, vandaar dat hij vierkant van vorm is ipv met een ronding. In het zadel komt ook nog een leer patroontje zoals op een echt portugees zadel.

Het ijzerwerk van de stijgbeugels heb ik zo gekocht, het leer zelf op maat gemaakt en bovenin het zadel zit ook een mechanisme om de boel op maat te kunnen maken, alles is verstelbaar.

nee ik begreep dat het vierkant moest zijn, maar het oogt nu alsof het materiaal iets te dik is om mee te werken, het staat iets af. Maar het blijft zeker niet minder knap hoor, ik zou het niet kunnen denk ik
waar heb je die stijgbeugels gekocht dan? Klinkt ingewikkeld met dat mechanisme in het zadel, je hebt zeker geen WIP-je ofzo? Ben wel heel benieuwd hoe je het doet

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:45

Ah op die manier, ja dat klopt 100%, het zadel steekt aan de zijkanten iets uit omdat het material zelf vrij stug is, en het zadel ook nog een onderlegger heeft die eigelijk ook net aan de dikke kant is. Daaroverheen ligt dan ook nog de singelophanging, achterste singelophanging, en de staartriem, er ligt gewoon heel veel op dat paard eigelijk. Zal er wel een foto van maken straks, dan zie je wat ik bedoel. Misschien dat ik er nog wel wat aan kan veranderen dat het zweetblad net even wat beter valt, want zo had ik er eigelijk nog niet eens naar gekeken. Dankjewel voor de tip!

danique162

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:07

Hallo,

Ik ben nieuw hier! :D Ik spaar ook Schleich dus ik meld me! :) Ik vind het echt super leuk.
Ik heb in totaal samen met andere dieren ongeveer 35 Schleich.

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:14

Welkom danique!

Mooi tuig, telpeva! ;)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:20

welkom Danique!
Telpeva, graag gedaan hoor, ik vind het ook zeker onwijs knap, doe het je niet na, en het is ook moeilijk om materiaal te vinden wat wel stevig is maar toch goed ligt op zulke kleine paardjes. Voor een breyer is het dan nog een stuk makkelijker

trouwens stephaniexh, ik wil ook wel meedoen met je westrijd! :) heb toch tijd teveel

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:22

hoe is het trouwens met je pegahoorn?

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:25

ohnee jullie weten het nog :=
nou ik heb wat persoonlijke problemen gehad (typen is ook moeilijk, stond eerst probleemlijke personen :') ) en daardoor heb ik me er niet toe kunnen zetten om iets te doen. Nu zit ik bijna elke dag thuis, dus ik ga er binnenkort weer mee aan de gang. Tot nu toe is hij zes keer van m'n boekenplank gedonderd en alleen z'n hoorn is er nog afgebroken, vleugels zitten er nog aan. Z'n benen en hoofd zijn deels gekleurd, de rest is nog wit