Schleich paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:26

furyke schreef:
klinkt allemaal heel bekend.
moet ook altijd even kijken, maar meestal kan ik de verleiding weerstaan.
en lekker lang doen over 1 verzameling is veel leuker dan ze allemaal in 1 keer te kopen.
hoewel ik wel eens 20 paarden in eens had gekocht via mp.
dat uitpakken was ook wel weer leuk.

Maargoed, toch is het niet grappig als je alles in 1 keer koopt!
Nu zit je van: die moet ik nog en die moet ik nog en verheug je, je op je uitstapje naar de Intertoys om daar vervolgens naar de Schleich afdeling te vliegen :+

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:24

Ik zit te twijfelen om 2 paardjes van mij te repainten, ze zijn zwaar beschadigd waardoor er op sommige plekken geen verf meer op zit. Deze zijn dan ook al oud en als kind, dus een jaar of 11/12, speelde ik er heel veel mee. Nu wilde ik ze dus opnieuw beschilderen maar weet iemand welke verf het mooist is en het meest op de originele verf lijkt die ze bij Schleich gebruiken?

Naborah

Re: Schleich paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:56

Is er een Nederlands Schleich forum? Of een Nederlands modelpaarden-forum met een duidelijk (sub)gebied voor Schleich?
Zo niet: Is hier vraag naar (wil er wel een maken en er tijd in stoppen mocht er vraag naar zijn) ?

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:16

Er was eerst sleich.nl, maar die is opgedoekt.

Een subgebied voor Schleich is de'r niet echt op 't forum waar ik op zit. Al zijn er wel een paar Schleich verzamelaars daar.

Trouwens:

Liveshow Leeuwarden

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:25

Dat filmpje is van dit forum:

Klik

De link heeft er al eens eerder gestaan.
Ik denk dat je hebt over dezelfde hebt Nimusz?
Want daar zijn er inderdaad wel een aantal, maar niet echt noemenswaardig, dan is hier meer activiteit.

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:57

Lisa_H schreef:
Ik zit te twijfelen om 2 paardjes van mij te repainten, ze zijn zwaar beschadigd waardoor er op sommige plekken geen verf meer op zit. Deze zijn dan ook al oud en als kind, dus een jaar of 11/12, speelde ik er heel veel mee. Nu wilde ik ze dus opnieuw beschilderen maar weet iemand welke verf het mooist is en het meest op de originele verf lijkt die ze bij Schleich gebruiken?

Welke paarden wil je gaan repainten?
Als je hele oude hebt zou ik het niet doen, oude zijn veel waard.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:22

Rianne12 schreef:
Lisa_H schreef:

Welke paarden wil je gaan repainten?
Als je hele oude hebt zou ik het niet doen, oude zijn veel waard.

De shire hengst uit ?, Een Engelse volbloed hengt en een oude merrie uit 1995. Oh dat zijn er 3 lees ik nu :')

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:23

Zou ze niet repainten, denk dat je ze ondanks de beschadigingen beter kan verkopen. Maar dat licht helemaal aan waar/welke beschadigingen en hoe graag je ze wilt houden.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:27

Ik wil de verf op zich, dus de originele kleuren, opnieuw aanbrengen. Dus ze weer oplappen zeg maar, bij de volbloed en de merrie is de verf op de flanken en de buik er helemaal af, ook op de benen. Bij de shire hengst zijn zijn voeten en neus op sommige plaatsen flink verf loos.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:44

Ik spaarde ze vroeger. Werden steeds duurder. En vroeger "speelde" ik er altijd me met mijn vriendinnen. Nu liggen ze in een doos op zolder :+

iMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:50

SanneLeoni schreef:
furyke schreef:
klinkt allemaal heel bekend.
moet ook altijd even kijken, maar meestal kan ik de verleiding weerstaan.
en lekker lang doen over 1 verzameling is veel leuker dan ze allemaal in 1 keer te kopen.
hoewel ik wel eens 20 paarden in eens had gekocht via mp.
dat uitpakken was ook wel weer leuk.

Maargoed, toch is het niet grappig als je alles in 1 keer koopt!
Nu zit je van: die moet ik nog en die moet ik nog en verheug je, je op je uitstapje naar de Intertoys om daar vervolgens naar de Schleich afdeling te vliegen :+

Ja dat klopt! Daarom zou ik ook nooit een heel pakket kopen, maar 1 á 2 paardjes per keer. Hoewel, als je er nog geen hebt van de paardjes die úít de collectie gaan, kan je die misschien nog net allemaal kopen, ligt er een beetje aan hoeveel het er zijn. xD Weet iemand welke er dit jaar//volgend jaar uit gaan?

pacokuzies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:19

ik weet welke er dit jaar uit zijn gegaan prezwalski paard,persheron familie,camamgre merrie + veulen , mustang hengst wit dat was het gloofik wel

iMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:36

Okee, dat zijn er best veel! Przewalski wou ik sowieso nog gaan kopen :)

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:58

Lisa_H schreef:
Ik wil de verf op zich, dus de originele kleuren, opnieuw aanbrengen. Dus ze weer oplappen zeg maar, bij de volbloed en de merrie is de verf op de flanken en de buik er helemaal af, ook op de benen. Bij de shire hengst zijn zijn voeten en neus op sommige plaatsen flink verf loos.

Ik zou het als nog niet doen, je krijgt denk ik nooit de precieze kleur! :o

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:05

ik ben zelf ook verzamelaar, maar ik heb vooral de dieren die ik graag zie in mijn verzameling. Ook wasbeertjes, konijnen, zebra's, ...
Ik ben mijn tinkermerrie (had ik dubbel) aan het herschilderen naar mijn eigen tinkertje ;)

iMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:21

Ik zou heel graag een repaint willen maken, maar dan ben ik altijd weer bang dat ik het verpest en dan doe ik het toch maar niet. :')

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:31

Mopske08 schreef:
ik ben zelf ook verzamelaar, maar ik heb vooral de dieren die ik graag zie in mijn verzameling. Ook wasbeertjes, konijnen, zebra's, ...
Ik ben mijn tinkermerrie (had ik dubbel) aan het herschilderen naar mijn eigen tinkertje ;)

Leuk! :)

Ik wil ook nog wat andere dieren erbij gaan halen, heb nu een puppy/ezelveulen/kat/konijn en natuurlijk m'n gerepainte hondje. :)

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 08:27

Mandy gefeliciteerd! :D

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:07

Rianne12 schreef:
Lisa_H schreef:

Ik zou het als nog niet doen, je krijgt denk ik nooit de precieze kleur! :o

Met pastelkrijt kom je aardig in de buurt hoor! :)

@Imandy, Gefeliciteerd!

iMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:01

@Marijke_1995 en SanneLeoni, bedankt!! :) Heb net mijn friese veulentje gehad. Hopelijk krijg ik er zondag nog eentje, of anders een bon of geld waarvan ik er nog eentje kan kopen.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:18

mandy, gefeliciteerd!

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:37

gefeliciteerd mandy! *\o/*

iMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:46

Dankjewel allemaal :D

paarden2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:10

ik heb ze laatst verkocht ik haad een haflinger en een tinker heel leuk in het begin maar ik deed er niks meer mee

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:59

Wauw! Dat filmpje hierboven is echt cool! Als ze dat ooit doen voor Schleich, dan ga ik kijken! :D