Schleich Paarden [Deel 11]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 00:38

Joyce_R schreef:
EskeGirl schreef:
Heb toch een bod gedaan op de oude quaterhorse en het oude trekpaard... Kon het niet laten. Hoop dat mijn bod wordt geaccepteerd :D

haha verslavend is het he! Als je iets ziet en het dan proberen te laten staan! Herkenbaar! :P
Wij hebben pas een mega set gekocht, zaten ook een aantal paarden in. Zoek je nog bepaalde modellen? Of gewoon lekker zo nu en dan kopen? Anders kan ik wel een oogje voor je open houden of kijken of wij ze nog te koop hebben.
Die we sowieso hebben zijn hier te vinden: http://www.valinor.nl/schleich/tekoop.html

Uit nieuwsgierigheid! Sparen jullie allemaal paarden? Of ook uitgebreid naar de andere beestjes? :)

Leuk, ik heb die site regelmatig gebruikt om productienummers op te zoeken en dergelijke, grappig om de "maker" er van eens te spreken :)

Mocht je ooit foto's willen van "producievarianten" zoals jullie dat mooi noemen, ik heb nog wel enkele mooie ... Zoals de Haflinger ruin en de TWH-hengst

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:05

Citaat:
Leuk, ik heb die site regelmatig gebruikt om productienummers op te zoeken en dergelijke, grappig om de "maker" er van eens te spreken :)

Mocht je ooit foto's willen van "producievarianten" zoals jullie dat mooi noemen, ik heb nog wel enkele mooie ... Zoals de Haflinger ruin en de TWH-hengst

Leuk om te horen dat je de site ook gebruikt! :) Vind leuk om te zien dat vele leden van hier 'm ook kennen en gebruiken! Is alle moeite niet voor niks! :D

Foto's op de site zijn enkel en alleen foto's die we zelf maken. Alleen soms wat scans van catalogusfoto's van catalogussen die we niet hebben. Maar dankjewel voor het aanbod! :)

SchleichxZoe

Re: [Centraal] Schleich Paarden [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:40

als je niet wil dat de verf van je repaint af gaat, moet je matten haarlak kopen (mischien een paar euros?), let op dat hij wel mat is! dit kan je dan over je paardje heen spuiten, helemaal en glimt dan niet (mat). met normale haarlak krijg je vaker een glimmend paardje.
hier heb ik ff een foto van een paardje met (matte) haarlak:
http://oi57.tinypic.com/hta4jn.jpg

oja, en verder, weet iemand mischien hoe je de verf van een (gerepainten) pony af haalt?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:42

Dat vroeg ik ook. Het antwoord op mijn vraag:

schleich15 schreef:
@KittyDylan: Dan kan je het met nagellak remover proberen. Toen ik dat deed op mn oude lusitano ruin ging het er gelijk af en wet het spierwit. Ik wilde een krasje erafhalen. En toen gebeurde dat dus... :') Juistemer, en toen was je paardje ineens nog verwoester dan dat ie al was... _O- := WHAT HAVE I DONE?? :P

SchleichxZoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:46

oh bedankt, maar dat was toch voor het normale model? ik bedoelde voor repaints! of helpt dat ook?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:47

Oh dat weet ik niet.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:44

Yes, de boden zijn geaccepteerd :D. Bij nader inzien iets te hoog, maar goed. Verkoopster woont hier in dezelfde straat, dus geen risico met verzenden.

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 19:05

SchleichxZoe schreef:
als je niet wil dat de verf van je repaint af gaat, moet je matten haarlak kopen (mischien een paar euros?), let op dat hij wel mat is! dit kan je dan over je paardje heen spuiten, helemaal en glimt dan niet (mat). met normale haarlak krijg je vaker een glimmend paardje.

oja, en verder, weet iemand mischien hoe je de verf van een (gerepainten) pony af haalt?

Matte haarlak bestaat niet? :')
Haarlak wel, maar niet in een "matte" variant.

Sowieso is er op dat model geen haarlak gebruikt, want volgens mij is die gemaakt door Sanne-Leonie, aan de kwaliteit te zien en die gebruikt volgens mij echt geeeehhn haarlak :)

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:09

@ wannuu inderdaad dat is een model van Sanne,

Ik weet niet of je die van haar hebt gekocht ofzo, zo niet dan zou ik even toestemming voor de foto vragen.

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:11

EskeGirl schreef:
Yes, de boden zijn geaccepteerd :D. Bij nader inzien iets te hoog, maar goed. Verkoopster woont hier in dezelfde straat, dus geen risico met verzenden.

Gefeliciteerd! :D Leuk!
Scheelt je 2 weken wachten op een pakketje haha.
Hier is 't pakketje er nog steeds niet -O-

schleich15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:49

SchleichxZoe: Als je het model helemaal clean wit wilt dat kan je hem het beste met HEMA naggellak remover zonder aceton schoonpoetsen.

SchleichxZoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:09

wanuu schreef:
SchleichxZoe schreef:

Sowieso is er op dat model geen haarlak gebruikt, want volgens mij is die gemaakt door Sanne-Leonie, aan de kwaliteit te zien en die gebruikt volgens mij echt geeeehhn haarlak :)
.

Matte haarlak bestaat wel, mijn vriendin heeft het. En sanna leoni gebruikt geen haarlak, en de verf ging een beetje van mijn paardje af.

SchleichxZoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:10

wanuu schreef:
SchleichxZoe schreef:

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:45

Bedoel je niet gewoon matte vernis? Haarlak is gewoon haarlak en hier bestaat geen glimmende of matte variant op.

Overigens ligt het er aan wat je met een model doet. Als je ermee speelt loopt deze inderdaad het risico beschadigingen op te lopen. Vernis beschermd niet tegen stoot,- of val schade, maar voorkomt verkleuring van de verf en houdt kringen tegen. Dit heeft te maken met het klimaat, de RH en de temperatuur waarin het voorwerp staat.

SchleichxZoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:12

SanneLeoni schreef:
Bedoel je niet gewoon matte vernis? Haarlak is gewoon haarlak en hier bestaat geen glimmende of matte variant op.

Overigens ligt het er aan wat je met een model doet. Als je ermee speelt loopt deze inderdaad het risico beschadigingen op te lopen. Vernis beschermd niet tegen stoot,- of val schade, maar voorkomt verkleuring van de verf en houdt kringen tegen. Dit heeft te maken met het klimaat, de RH en de temperatuur waarin het voorwerp staat.

oooh bedankt! mijn vriendin had hem in duitsland gekocht, weet niet of dat uitmaakt?

Kerewinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:27

Hey iedereen ik heb donderdag wat foto's gemaak tvan mijn schleich paarden hier mijn mooiste foto ik vind de kwaliteit van mijn ipad best goed
Afbeelding

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 13:56

Ik heb ze binnen, maar wel douaneaanslag erop!! Nog €19,09 erbij :(

Afbeelding

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:01

Ze zijn gaaf :D
Heb alleen geen 50-60 euro over voor een Schleich paardje, hoe bijzonder die ook is.

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:13

Oooo wat zijn ze gaaf!
Vanuit China geïmporteerd?

Zelf hou ik me niet bezig met specials, worden er echt te veel en vind ik niet echt binnen de collectie vallen die wij sparen. Maar vind ze wel heel leuk en een tikkeltje jaloers! :D

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 15:27

Nou ze waren in eerste instantie maar €30,- inclusief verzenden ;) Per stuk.

Gelukkig heb ik het pakketje gedeeld en is het nu €39,50, het is niet anders!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:37

Dat scheelt al :j. Ik zie op mp echt prijzen voorbij komen, daar zeg je u tegen.

SchleichxZoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:38

ze zijn echt super mooi zeg! alleen dat douaneaanslag gebeuren is wel vervelend :(

ik had dus 2 schleich paardjes gekregen, waaronder de hanoveraan merrie. die ben ik nu aan het repainten. ze word zwart met een bles en 1 wit sokje

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:02

wanuu schreef:
Ik heb ze binnen, maar wel douaneaanslag erop!! Nog €19,09 erbij :(

[ Afbeelding ]

Nou dat had ik dus ook bij deze persoon als je met Paypal heb betaald kan je een klacht indienene n het geld terug proberen te krijgen als je goed kijkt op je pakketje hebben ze het verkeerde aangekruist ze hadden gift moeten doen dan had jij en ik geen douane toeslag hoeven te betalen....

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:37

Mijn 2 nieuwe aanwinsten :D

Afbeelding
Oude Quarterhorse

Afbeelding
Trekpaard

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:37

Die eerste is toch niet meer in de winkel te krijgen?