Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Telpeva schreef:Och, als er een splitsing zou komen zou ik in beide topics te vinden zijnmet mijn 24 jaar op deze aardbol kan ik nog steeds razend enthousiast worden van zelfgemaakte stallencomplexen, en van alle fantasie die mensen hebben.
Telpeva schreef:Leuk!! Gefeliciteerd Nathas!
Hebben jullie weleens bedacht om huisjes te maken van houten ijsstokjes? dat idee daar loop ik mee rond, maar ik kan die ijsstokjes dus nergens los te koop vinden.
carmen99 schreef:Telpeva schreef:Leuk!! Gefeliciteerd Nathas!
Hebben jullie weleens bedacht om huisjes te maken van houten ijsstokjes? dat idee daar loop ik mee rond, maar ik kan die ijsstokjes dus nergens los te koop vinden.
heb het een keer geprobeert alleen met verven was ie uitelkaar gevallen (lijm was niet waterdicht)
en over dat opsplitsen, ik vind het ook niet bepaald leuk om naar kartonnen-dozen-praat te luisteren
maar ik vverzin wel namen en heb een soort van manege
ik ben een fanatieke spaarder en heb mn paardjes op mn bureau staan
ik speel er niet meer mee (alleen als ik naar een vriendin ga ofzo) maar zal eerlijk toegeven dat ik wel eens tegen ze praat
ik maak tuig en repaint wel eens
dus waar zou ik dan bij horen? tsjaa
pip12 schreef:Thats_Me schreef:Ik doe volgens mij iets niet helemaal goed met m'n pastelOf ik ben te ongeduldig dat kan natuurlijk ook
maar als ik wat afschraap en met een kwast op m'n model wil verven valt alles er af
![]()
Krijt ik eerst op het model en veeg het dan uit dan werkt het wel maar ja zo zie ik het niet in filmpjes gebeurenIemand nog een tip? Ben nu gewoon aan het prutsenen. Het model gaat toch weer onder de kraan als ik echte fixeer heb. De winkel had het niet meer dus ben nu maar even met haarlak aan het oefenen zodat ik niet eerst hoefde te wachten voordat ik echte fixeer kon kopen.
wat voor borsteltje gebruik je? en met welke kleur heb je het geprobeerd?
als je bezig bent, dan valt er inderdaad poeder vanaf, wat je over houd.
na elke laag ff fixeren en weer een laag erover heen (als de fixeer droog is!!)
zo wordt hij langzamer hand donkerder.
succes!! het lukt wel, gewoon even oefenen en het materiaal leren kennen
Thats_Me schreef:Ik doe volgens mij iets niet helemaal goed met m'n pastelOf ik ben te ongeduldig dat kan natuurlijk ook
maar als ik wat afschraap en met een kwast op m'n model wil verven valt alles er af
![]()
Krijt ik eerst op het model en veeg het dan uit dan werkt het wel maar ja zo zie ik het niet in filmpjes gebeurenIemand nog een tip? Ben nu gewoon aan het prutsenen. Het model gaat toch weer onder de kraan als ik echte fixeer heb. De winkel had het niet meer dus ben nu maar even met haarlak aan het oefenen zodat ik niet eerst hoefde te wachten voordat ik echte fixeer kon kopen.
Thats_Me schreef:Maar het verfen is voor het vetvrij maken. Als je, je model vetvrij maakt (wat ik dus doe) zou je geen verschil moeten hebben met het hechten van het pastel. Vandaar dat ik dat er nadrukkelijk bij heb gezet. Misschien dat het toch aan de spray ligt en dat fixeer gewoon beter is en dat het resultaat dan beter is. Dus toch maar even wachten totdat ze dat weer hebben.