Schleich paarden [deel5]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:39

Och, als er een splitsing zou komen zou ik in beide topics te vinden zijn :D met mijn 24 jaar op deze aardbol kan ik nog steeds razend enthousiast worden van zelfgemaakte stallencomplexen, en van alle fantasie die mensen hebben.

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:41

ja ik heb ook echt fantasie

dan denk ik dat de paarden echt zijn
en de man die ik heb
en dan doe ik alsof ik een echte reanch heb
en dat ik die man ben van de manege enzo mee ga spelen
en dat de paarden in goede handen komen enzo

dat vindt ik heel leuk :D

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:42

Ik kom liever in de 16+ dan als het opgesplits zou worden.
Ondanks ik niet veel repaint maar zo nu en dan vind ik het heel intressant om de repaints te bekijken van andere en ben ik wel een fanatieke spaarder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:43

ik ook, maar hou ook wel van naar repaints en customs kijken, maar die zullen dan wel niet in het '16-' topic komen te staan.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:46

Telpeva schreef:
Och, als er een splitsing zou komen zou ik in beide topics te vinden zijn :D met mijn 24 jaar op deze aardbol kan ik nog steeds razend enthousiast worden van zelfgemaakte stallencomplexen, en van alle fantasie die mensen hebben.

Ik ga echt met Telpeva mee een beetje fantasie houd je jong.... En ik vind het ook leuk om meer cretieve uitspattingen te zien met Schleich inplaats van alleen repainten

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:51

Ik speelde een jaartje terug ook nog met de schleich, maar ik begon met een paardje te repainten en ik vond 't leuk en sinsdien repaint ik vaak. En nu ben ik ook bezig met zo echt mogelijk tuig uit te vinden. & natuurlijk proberen om beter te worden met het custen.

Er is helemaal niks mis mee om met ze te spelen. Als je 't leuk vind, ga je gang ;)! Als er verschillende topics komen, zal het echt niet zo zijn dat de 16 + mensen in het oudere topic mogen en de andere niet. (tenminste, dat zou wel erg stom zijn) Want je kunt zelf wel bepalen in welk topic je dan hoort.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 20:51

we dwalen wel heel erg af zo..

Ik denk dat iedereen van de "oudere" hier zich wel eens ergert aan het "penny" geklets. Maar we zullen er tog met zijn alle het beste van moeten maken zolang we hier met verschillende leeftijden in 1 topic zitten.

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:58

Telpeva schreef:
Leuk!! Gefeliciteerd Nathas!

Hebben jullie weleens bedacht om huisjes te maken van houten ijsstokjes? dat idee daar loop ik mee rond, maar ik kan die ijsstokjes dus nergens los te koop vinden :+ .

heb het een keer geprobeert alleen met verven was ie uitelkaar gevallen (lijm was niet waterdicht ;( )
en over dat opsplitsen, ik vind het ook niet bepaald leuk om naar kartonnen-dozen-praat te luisteren :')
maar ik vverzin wel namen en heb een soort van manege
ik ben een fanatieke spaarder en heb mn paardjes op mn bureau staan
ik speel er niet meer mee (alleen als ik naar een vriendin ga ofzo) maar zal eerlijk toegeven dat ik wel eens tegen ze praat
ik maak tuig en repaint wel eens
dus waar zou ik dan bij horen? tsjaa

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:10

@Nathaz ;)

Citaat:
En daar ligt nu net het verschil ;)
Even een globale schets (dus pak het niet persoonlijk op),...

Roosje01

Re: Schleich paarden [deel5]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 21:15

even terug ontopic

heb weer nieuwe updates op mijn site. Ben nu ook bezig aan de pastel details en overgangen fixeer staat nu te drogen hoop ze morgen alle 3 af te hebben. Dan blijft alleen de appelschimmel nog over...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:17

carmen99 schreef:
Telpeva schreef:
Leuk!! Gefeliciteerd Nathas!

Hebben jullie weleens bedacht om huisjes te maken van houten ijsstokjes? dat idee daar loop ik mee rond, maar ik kan die ijsstokjes dus nergens los te koop vinden :+ .

heb het een keer geprobeert alleen met verven was ie uitelkaar gevallen (lijm was niet waterdicht ;( )
en over dat opsplitsen, ik vind het ook niet bepaald leuk om naar kartonnen-dozen-praat te luisteren :')
maar ik vverzin wel namen en heb een soort van manege
ik ben een fanatieke spaarder en heb mn paardjes op mn bureau staan
ik speel er niet meer mee (alleen als ik naar een vriendin ga ofzo) maar zal eerlijk toegeven dat ik wel eens tegen ze praat
ik maak tuig en repaint wel eens
dus waar zou ik dan bij horen? tsjaa

Daarom,... mensen zijn ook niet in hokjes te plaatsen en dat is ook een beetje wat ik aangeef. Je kunt wel splitsen maar daar schiet je ook niet heel veel mee op aangezien er nu steeds in 2 á 3 topics gewoon dezelfde quotes passeren en we 'pennypraat' toch niet tegen kunnen gaan aangezien dit op bokt ook niet verboden is naar mijn weten :+
Dat wil niet zeggen dat iedereen het leuk vind om te lezen :)

Het lijkt mij gewoon het slimst op één topic te houden (want in het andere kletsen momenteel ook gewoon dezelfde mensen) en als we merken dat het irritaties gaat opwekken dat men dan ook een HK kan openen?
Misschien is dat een idee?

Nogmaals, ik heb gewoon proberen uit te leggen wat sommige hier niet snappen ivm splitsing etc en mijn bedoeling is dus niet om mensen voor de neus te stoten :)

Maar ontopic.... hopelijk valt morgen mijn paardje in de bus, of de postbode moet weer aanbellen, dat kan ook :')

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:22

furyke schreef:
ja klopt.
maar hoe ik t begrepen heb, is daar geen pennypraat toegestaan.

Hier ook niet hoor :=

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:23

op wel ke wacht je cyntje?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:28

pip12 schreef:
Thats_Me schreef:
Ik doe volgens mij iets niet helemaal goed met m'n pastel :+ Of ik ben te ongeduldig dat kan natuurlijk ook ;) maar als ik wat afschraap en met een kwast op m'n model wil verven valt alles er af :oo

Krijt ik eerst op het model en veeg het dan uit dan werkt het wel maar ja zo zie ik het niet in filmpjes gebeuren :+ Iemand nog een tip? Ben nu gewoon aan het prutsenen. Het model gaat toch weer onder de kraan als ik echte fixeer heb. De winkel had het niet meer dus ben nu maar even met haarlak aan het oefenen zodat ik niet eerst hoefde te wachten voordat ik echte fixeer kon kopen.

wat voor borsteltje gebruik je? en met welke kleur heb je het geprobeerd?
als je bezig bent, dan valt er inderdaad poeder vanaf, wat je over houd.
na elke laag ff fixeren en weer een laag erover heen (als de fixeer droog is!!)
zo wordt hij langzamer hand donkerder.

succes!! het lukt wel, gewoon even oefenen en het materiaal leren kennen

Ik heb de lipizanner hengst gepakt als oefenmodel. Heb eerst met remover al het verf er afgehaald zodat het model weer wit is. Daardoor is ook het model goed ontvet waardoor je een goede basis zou moeten hebben. Op zich blijft er ook wel wat achter maar er valt zoveel vanaf en het zijn geen egale lagen terwijl ik wel egaal poets zegmaar (daar let ik extra op na poging 10 ofzo). Heb nu een paardje met aan de ene kant wel bruin terwijl hij aan de andere kant nog witte plekken heeft :+ Ik fixeer na elk laagje en laat het ook goed drogen om vlekken en uitsmeren van het krijt te voorkomen.

@ Roosje ik gebruikte wattenstaafjes en heb ook met kwastjes (dikke stevige) geprobeerd.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:56

Mag ik vragen wat voor topics er nog meer lopen over Schleich, behalve deze en het repaint topic?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:01

Telpeva schreef:
Mag ik vragen wat voor topics er nog meer lopen over Schleich, behalve deze en het repaint topic?

een jeugdhuiskamertopic.

pip12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:02

Thats_Me schreef:
Ik doe volgens mij iets niet helemaal goed met m'n pastel :+ Of ik ben te ongeduldig dat kan natuurlijk ook ;) maar als ik wat afschraap en met een kwast op m'n model wil verven valt alles er af :oo

Krijt ik eerst op het model en veeg het dan uit dan werkt het wel maar ja zo zie ik het niet in filmpjes gebeuren :+ Iemand nog een tip? Ben nu gewoon aan het prutsenen. Het model gaat toch weer onder de kraan als ik echte fixeer heb. De winkel had het niet meer dus ben nu maar even met haarlak aan het oefenen zodat ik niet eerst hoefde te wachten voordat ik echte fixeer kon kopen.

ja kan het beste het model wit schilderen. ik heb witte verf van amsterdam en daar blijft het pastel goed op zitten.
zorg dat je zo min mogelijk met je vingers over de pastel gaat, anders zie je vetvlekken in de vorm van je vingerafdrukken :P

wat is dat repainters topic? want ik kan 'm niet vinden, maar ik zou het wel leuk vinden om daarin mee te praten aangezien ik toch echt serieus bezig ben met repainten.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:13

[HK] 1/ (Schleich) repainters! Wij repainten vrolijk door! repainters :D

Nog een tip voor als je verf niet goed hecht: zorg dat je paard vetvrij is! was je paard vóórdat je ermee aan de slag gaat met een beetje zeep, kan gewoon met handzeep, en zorg dat je hem daarna niet te veel in je handen hebt want op je huid zitten ook bepaalde vetten. De vetten zorgen er voor dat verf en dergelijke minder goed hechten.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 22:15

ik ga mee met pip thats me op een verf laagje blijft de pastel beter zitten.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:20

Maar het verfen is voor het vetvrij maken. Als je, je model vetvrij maakt (wat ik dus doe) zou je geen verschil moeten hebben met het hechten van het pastel. Vandaar dat ik dat er nadrukkelijk bij heb gezet. Misschien dat het toch aan de spray ligt en dat fixeer gewoon beter is en dat het resultaat dan beter is. Dus toch maar even wachten totdat ze dat weer hebben.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:27

Daar lijkt het wel op ja, zelf heb ik geen ervaring met pastel dus ik heb niet veel erover te zeggen :o Vind het wel interessant om te weten waar het nu precies aan ligt, laat je weten zodra je meer weet? Wel vervelend dat je nu niet verder kan -O- :(:)

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:28

Het was niet mijn bedoeling mensen voor het hoofd te stoten over het opsplitsen.
Was meer nieuwsgierig naar wat het zou gaan worden. Penny praat is irritant, maar heb geen moeite
om eroverheen te lezen. Laten we het gewoon zo toch?

Ik was mijn modellen eerst, daarna ontvet ik met nagellak remover en dan gaan er 3 lagen primer op.
Heb dus ook nog geen moeite gehad met slecht hechten van verf of pastel oid.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 22:31

Thats_Me schreef:
Maar het verfen is voor het vetvrij maken. Als je, je model vetvrij maakt (wat ik dus doe) zou je geen verschil moeten hebben met het hechten van het pastel. Vandaar dat ik dat er nadrukkelijk bij heb gezet. Misschien dat het toch aan de spray ligt en dat fixeer gewoon beter is en dat het resultaat dan beter is. Dus toch maar even wachten totdat ze dat weer hebben.

hmm dan zou ik het ook niet weten ik heb nog niet eerder een model alleen met pastel gemaakt. Ik gebruik het alleen voor de afwerkingen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:32

Waarom de nagellak remover? smelt die niet het plastic weg?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 22:33

Is mij nog nooit gebeurt ik gebruikt nagellak remover zonder aceton en werkt prima om het model grotendeels kaal en vetvrij te maken.