Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
karoliena schreef:Ik heb ook niks gezegd over haar gewicht het ging mij om haar lengte.
Ik snap enit dat rijden zo belangrijk is voor sommige mensen zeg.
karoliena schreef:Ja goed maar als je dan dus te groot word moet je dus gewoon je pony verkopen, lijkt mij logisch als rijden je prioriteit is.
Maar het is zeker niet eerlijk als je te groot bent om dan maar te blijven rijden allen omdat je dat zelf zo belangrijk vind natuurlijk
fanny_loverr schreef:omdat je met rijden een paard veel meer beweging geeft dan met wandelen!
en de meeste paarden hebben duidelijk plezier aan rijden, als je gaat wandelen is dat wel leuk voor ze want ze krijgen lekker aandacht, maar hun energie word niet benut.
) 
LaDar schreef:Je kan toch longeren (met of zonder bijzet), voor een karretje zetten, vrij springen, vrijheids dressuur, een klein kindje lesgeven (al lijken alle kleine ponys tegenwoordig wel te lastig vooe kleinere kinderen)
Yinari schreef:LaDar schreef:Je kan toch longeren (met of zonder bijzet), voor een karretje zetten, vrij springen, vrijheids dressuur, een klein kindje lesgeven (al lijken alle kleine ponys tegenwoordig wel te lastig vooe kleinere kinderen)
Ja da's wonderlijk hè! Die van mij doet het eerlijk gezegd juist veel liever met kleintjes. Is ie veel braver bij dan bij mij! Daar is onlangs ook een topic over geopend, over dat paarden vaak supervoorzichtig zijn met kinderen. Dus ook al denk je dat het met jou pony niet kan omdat hij toch écht de wildste pony in dit land is: Probeer het eens!
Sorry, moest er even uit

ben ik het idd mee eens.Citaat:nou mensen, overdrijven is ook een vak!
het is notabene een dartmoor!
voor recreatie kan dat meisje voor mijn gevoel echt nog wel op die pony rijden!
geloof me ! alletwee de "partij'en" maar stel je voor. Je krijgt geen pony van je ouders, het mag niet. je krijgt aanbod om een super pony te verzorgen, maar je bent mss iets wat te groot maar niet te zwaar. En je krijgt aanbod om een iets wat grotere pony te verzorgen, waar het totaal NIET mee klikt! wat kies je ? Ik heb ook in de situatie gestaan (alleen zocht ik al heel lang achter een vz pony en toen mocht ik plots m'n lievelingsponytje berijden) en idd ik was mss wat te groot/ben. maar zeker niet te zwaar. je ziet zo op de foto's dat die dartmoor er plezier in heeft! dat is al iets, beter een iets te grote ruiter die goed rijd en de pony plezier en beweging geeft dan een klein "gepast" ruitertje die de mond van de dartmoor helemaal kapot trekt telkens maar stampt in de buik en prikt met de onodige sporen. vind ik dan. En in sommige dorpen enzo is het idd echt moeilijk om een ander verzorgertje te zoeken. Yinari ik heef je hier idd ook wel gelijk. maar niet alle pony's zijn zoals de jouwe, ik heb dr ook eentje zitten. (vz) met kleintjes en "grote" mensen geprobeert en met grotere mensen gaat het beter in de omgang. die kleine valt ze aan, wil ze omver lopen enzo. als hij dan wat meer respect heeft voor de grotere en de kleinere dan gaat het nogaltijd beter met die grotere omdat ze die dan (volgens ons) meer als een leiders figuur zien. En ik denk dat het als eigenaar van een pony moeilijk is om een kleintje je hele vertrouwen te schenken: ja jij mag m'n pony verzorgen , je mag zadelen, naar buiten gaan, in de weide rijden, springen, als je maar de hindernissen terug plaats enzo. Waarom bieden eigenaars hun paardje aan als vz pony? omdat zij te weinig tijd hebben dus meestal kunnen ze er ook niet bij zijn, kunnen geen les geven, en ik denk niet dat je zomaar vlug een lesgever vind die een pony die alleen de basis kan, met een "te" grote ruiter (volgens jullie dan) die het beestje nog maar pas verzorgt en die dan nog eens in een weide rijd , les wil geven.
en dan nog voor een redelijke prijs!
maar ik denk dat we maar beter on topic blijven!