Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wanuu schreef:Nathas schreef:Het paard kan je nog niet hebben omdat deze een speciaal brandmerk heeft...... Het paard dat jullie hebben heeft dat niet....
Ik heb trouwens de special uit China van het jaar van het paard binnen gekregen. Nu alleen deze set nog en de special pinto jaarling....
* gaat weer in meelees modus*
De special van die foto heeft geen brandmerk, het is enkel het poppetje erbij dat het speciaal maakt, so I've heard, dus een no-no voor mij!
Wanneer heb je die uit China besteld? Als het goed is zijn er ook 2 naar mij onderweg, kan niet wachten ... Maar ben bang dat het nog wel even duurt. Hoewel er beloofd was dat de leveringstijd in maart was.
Offtopic & Ontopic op alle anderen
@Foto's plaatsen -- Foto uploaden op een uploadsite, ik gebruik meestal tinypic of de foto's die ik al op Facebook heb geupload. Bij Tinypic moet je na het uploaden de Direct Link pakken en die tussen de Img code zetten [img*] hier dus [/img*], maar dan de sterretjes in de code verwijderen. Dan komt de foto zichtbaar in het topic.
@ponyyk -- Hoezo heb je een hekel aan special editions?Als je alle paarden wil hebben, horen die specials er helaas ook bij, dus ik ben ook steeds op jacht ...
@ponyyk & KittyDylan -- Eerlijk gezegd maakt het toch niet uit wat je hebt? Het gaat hier om hobby's die wij allemaal lijken te delen. Jezelf een sticker geven "Ik heb dit" is niet echt nodig toch? Laten we het wat dat betreft gewoon over leuke dingen houden !
@Leer zoeken -- Leer is duur en moeilijk te krijgen, het is ook afhankelijk wat voor kwaliteit je wilt. Kleine hoeveelheden leer zijn nog moeilijker te krijgen dan gigantische hoeveelheden. Zelf heb ik 2 zakken (van ca. 15 kg per zak) aan leer, dus ik heb zelf voldoende. Ik heb deze overigens gekregen en niks voor hoeven betalen. Maar leer blijft duur, dus houdt daar rekening mee bij het zoeken en kopen! Soms kan Google of Marktplaats je op weg helpen ..... Moet je wel even zelf zoeken ik ga het niet voorknauwen
@Rooz11 -- Wat betreft het maken van hoofdstellen is het gewoon een kwestie van het juiste materiaal + oefening. Met heel erg dik leer/suede gaat het inderdaad niet lukken. Dat wordt veel te rommelig en te breed, waardoor het uiteindelijk niet meer zo mooi oogt. Gewoon zorgen voor goede spulletjes en oefenen, oefenen, oefenen! Ik ben ook niet begonnen met het maken van prachtige hoofdstellen hoor.
@Overige dingen die ik tegen kwam -- Ik ben een 20 jarige kerel die met Schleich bezig is en het spaart, dus voel je vooral niet te oud ... Als je dat wel vind, jammer, het is je eigen keuze wat je spaart en doet.
Ik heb voor jullie wat foto's van mijn collectie ... Die witte kast staat in mijn slaapkamer en de vitrine in de woonkamer. De paarden van 2014 staan er hier nog niet in .. Het is nu heel anders ingedeeld
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
wanuu schreef:Nathas schreef:Het paard kan je nog niet hebben omdat deze een speciaal brandmerk heeft...... Het paard dat jullie hebben heeft dat niet....
Ik heb trouwens de special uit China van het jaar van het paard binnen gekregen. Nu alleen deze set nog en de special pinto jaarling....
* gaat weer in meelees modus*
De special van die foto heeft geen brandmerk, het is enkel het poppetje erbij dat het speciaal maakt, so I've heard, dus een no-no voor mij!
Wanneer heb je die uit China besteld? Als het goed is zijn er ook 2 naar mij onderweg, kan niet wachten ... Maar ben bang dat het nog wel even duurt. Hoewel er beloofd was dat de leveringstijd in maart was.
Offtopic & Ontopic op alle anderen
@Foto's plaatsen -- Foto uploaden op een uploadsite, ik gebruik meestal tinypic of de foto's die ik al op Facebook heb geupload. Bij Tinypic moet je na het uploaden de Direct Link pakken en die tussen de Img code zetten [img*] hier dus [/img*], maar dan de sterretjes in de code verwijderen. Dan komt de foto zichtbaar in het topic.
@ponyyk -- Hoezo heb je een hekel aan special editions?Als je alle paarden wil hebben, horen die specials er helaas ook bij, dus ik ben ook steeds op jacht ...
@ponyyk & KittyDylan -- Eerlijk gezegd maakt het toch niet uit wat je hebt? Het gaat hier om hobby's die wij allemaal lijken te delen. Jezelf een sticker geven "Ik heb dit" is niet echt nodig toch? Laten we het wat dat betreft gewoon over leuke dingen houden !
@Leer zoeken -- Leer is duur en moeilijk te krijgen, het is ook afhankelijk wat voor kwaliteit je wilt. Kleine hoeveelheden leer zijn nog moeilijker te krijgen dan gigantische hoeveelheden. Zelf heb ik 2 zakken (van ca. 15 kg per zak) aan leer, dus ik heb zelf voldoende. Ik heb deze overigens gekregen en niks voor hoeven betalen. Maar leer blijft duur, dus houdt daar rekening mee bij het zoeken en kopen! Soms kan Google of Marktplaats je op weg helpen ..... Moet je wel even zelf zoeken ik ga het niet voorknauwen
@Rooz11 -- Wat betreft het maken van hoofdstellen is het gewoon een kwestie van het juiste materiaal + oefening. Met heel erg dik leer/suede gaat het inderdaad niet lukken. Dat wordt veel te rommelig en te breed, waardoor het uiteindelijk niet meer zo mooi oogt. Gewoon zorgen voor goede spulletjes en oefenen, oefenen, oefenen! Ik ben ook niet begonnen met het maken van prachtige hoofdstellen hoor.
@Overige dingen die ik tegen kwam -- Ik ben een 20 jarige kerel die met Schleich bezig is en het spaart, dus voel je vooral niet te oud ... Als je dat wel vind, jammer, het is je eigen keuze wat je spaart en doet.
Ik heb voor jullie wat foto's van mijn collectie ... Die witte kast staat in mijn slaapkamer en de vitrine in de woonkamer. De paarden van 2014 staan er hier nog niet in .. Het is nu heel anders ingedeeld
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Nathas schreef:@wannu ik heb de special uit China vorige week al binnen gekregen. Ik had gratis verzending dus de prijs bij mij viel echt mega mee![]()
Overgens zal ik straks een foto plaatsen van mijn verzameling.
wanuu schreef:Nathas schreef:@wannu ik heb de special uit China vorige week al binnen gekregen. Ik had gratis verzending dus de prijs bij mij viel echt mega mee![]()
Overgens zal ik straks een foto plaatsen van mijn verzameling.
Hah, dan zal jij m bij de zelfde verkoper hebben gekocht als ik er 2 (1 voor mij, 1 voor mijn beste maatje) heb gekocht.
Zat namelijk ook verzenden inclusief anders was t niet te betalen, haha
Mitchielove schreef:Hoi allemaal,
Foto's lukken nog steeds niet...
Heb het nogal druk met school...![]()
Kwam vandaag bij de V&D voor een wiskunde schrift en heb ook gelijk maar de clydesdale hengst gekocht (ik kon het niet laten hihi, schleich en school spullen staan namelijk vlak bij elkaar)
Hij heet Brownie.
Maar toen kwam ik dus bij de kassa en dat wijf smijt dat paard gewoon hup in dat tasje alsof het een plastic, goedkoop prulletje is ofzo!!!Hoe dom kun je zijn?
En dan zegt ze nog van: Ze lijken net echt he?
En toen dacht ik dus: Ja, totdat mensen ermee gaan smijten![]()
Conclusie: ik ga nooit meer naar de V&D voor schleich....
Groetjes!
p.s. hij was gelukkig nog wel helemaal netjes en heel
EskeGirl schreef:Heb toch een bod gedaan op de oude quaterhorse en het oude trekpaard... Kon het niet laten. Hoop dat mijn bod wordt geaccepteerd
schleich15 schreef:@Esmee: Nou ben ik ook niet zo'n held met repainten maar dat heb ik dus soms ook. Ik plak meestal onder het hoofdstel een klein reepje zacht heel dun stof zodat het niet schuurt. onder mijn leer zit een zacht laagje dat schuren voorkomt. misschien kun je dat ook proberen??
Maar als je geen eigen hoofdstellen maakt dan zou je kunnen proberen een schleich hoofdstel aan te passen door er een stukje vilt of iets ander zachts onder te doen. Misschien (op eigen risico!) kun je met topcoat een laagje over het model lakken. Misschien glimt hij dan wel heel erg maar dat weet ik ook niet. En misschien gaat de verf er ook wel af als je die natte topcoat er overheen doet. Dat weet ik zelf ook niet, maar misschien is het het proberen waard?? Als je het paardje te mooi vind dan zou ik het niet doen.
Joyce_R schreef:Oooh wat zonde dat die is kwijtgeraakt!
Een voordeeltje, Fjord is wel flink in prijs gedaald ten opzichte van paar jaar geleden, dus daar heb je mazzel mee
En ik zal het voor je in de gaten houden!
Hebben van de week ook een de zeldzame oude, donkere, beagle gekocht.. Doet er inmiddels al 9 dagen over om uit Duitsland te komen. Begin ook beetje te zenuwen erover..