Schleich paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:09

Marijke_1995 schreef:
Oeeh, ik kan de oude Shire en oude Haflinger kopen :D

ik vind die haflinger zo verschrikkelijk lelijk :o

furyke

Re: Schleich paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:20

knap is hij idd niet.
maar hoort wel bij de verzameling.

iMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:42

Ik heb hem even opgezocht op google. Ik vindt hem inderdaad ook niet echt mooi, maar hij hoort wel bij de verzameling dus dat is wel weer leuk. :)

Zoey_julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:23

ik vind hem ook niet mooi maar hij hoort wel bij de verzameling leuk dat je hem kan krijgen marijke.

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:25

Heel even offtopic: Wat zouden jullie doen als je nog 5 maanden stage moet lopen op een bedrijf dat je verschrikkelijk vind?
Ik doe ruimtelijk vormgeven en zit nu bij een bedrijf waar ik per dag 50 foto's van kledingstukken, witte achtergronden moet geven. Ik bedoel, dat kan zelfs een kleuter. Toch heb ik het lef dan weer niet om te zeggen dat ik het helemaal niets vind, omdat dit pas mijn 3e week is. :(:)

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:42

Pas 3 weken en nog 5 maanden!
Heb je een (onafhankelijk) contactpersoon, van je studie/school bijvoorbeeld? Je kan niet 5 maanden iets doen wat je niets vindt, ik houd dat geen week vol := Je moet er iets over zeggen, maar wat wil je dan doen?

iMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:15

5 maanden is wel heel erg lang! Leer je er verder wel wat, of niet? Anders kan je iniedergeval vragen wat je verder kan gaan doen bijvoorbeeld?

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:23

Ik heb inderdaad een onafhankelijk contactpersoon via school, die heb ik net even een emailtje gestuurd.

Verder leer ik niks op dit bedrijf. Zoals ik al eerder zei: Iedereen kan volgens mij witte achtergronden achter afbeelden plakken. Ik heb ook al gevraagd of we nog meer gaan doen, maar daarop zeiden ze dat dit voorlopig het enige was. Ik zit hier nu al 3 weken achter elkaar van 9 tot 6 alleen maar witte achtergronden achter afbeeldingen te plakken, echt triest eigenlijk :o Dit is trouwens ook de reden waarom ik zoveel online ben, ik verveel me gewoon enorm!

Bedankt voor jullie reactie's!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:50

Vraag om een gesprek met je stagebegeleider. Stel samen met haar een actieplan op zodat je aan je leerpunten kunt werken (die natuurlijk wel eerst goed voor jezelf duidelijk maken). Dan met haar inplannen wanneer je welk doel bereikt hebt en stel regelmatig zeg om de 2-3 weken een afspraak in om de vorderingen te bespreken.

Na 3 weken al stoppen vind ik voor een stage not done! Je bent net begonnen en logisch dat je eerst de poedersuiker klusjes mag oplossen. Stel je enthousiast en gemotiveerd op neem zelf initiatief en praat met je begeleider en zet dus doelen uit voor jezelf.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:58

Over welke oude shire en haflinger hebben we het eigenlijk? Zijn er toch meerdere.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:17

Thats_Me schreef:
Over welke oude shire en haflinger hebben we het eigenlijk? Zijn er toch meerdere.

Van beiden de oudste ;)
Ik vind de Haflinger inderdaar zelf ook niet erg mooi, maar ik wil hem toch graag :P

pacokuzies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:13

ik vin alle schleich paarden die grazen niet leuk wand IK kan er niet mee spelen en ik wil ze zo ook niet op mijn kast zien staan :+

ps: wie heeft er van zijn schleich een site *D

paarden2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:23

Nou ik had er ook een paar maar heb ze al weer verkocht omdat ik er tog niks meer mee.

iMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:34

Grazende paardjes vindt ik ook wel leuk, alleen de liggende haflinger veulen vindt ik iets minder, maar omdat ze zo verschillend zijn (knabstrupper zuigend, haflinger liggend, arabier grazend volgens mij) enzovoorts is het ook wel weer leuk. :)

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:53

pacokuzies schreef:
ik vin alle schleich paarden die grazen niet leuk wand IK kan er niet mee spelen en ik wil ze zo ook niet op mijn kast zien staan :+

ps: wie heeft er van zijn schleich een site *D

ikke (zie mijn onderschrift), maar dat wist je geloof ik al. :D

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:43

Ik vind het wel leuk als ze grazen liggen etc.
Omdat heet dan veel echter lijkt, kijk eens in de weide je ziet bijna alle paarden grazen! :)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:48

Als je de oude paardjes (hopelijk in goede staat) voor niet teveel kan krijgen zou ik het ook doen hoor. Ik vind de oude modellen doorgaans ook niet 100% op en top. Zo waren de verhoudingen vroeger ook niet bepaald optimaal. De maat van de fries tegenover de andere paarden sloeg nergens op bv. Maar ze horen zoals anderen ook al zeiden, bij de collectie. Voor de mooi zou ik ook niet altijd àlle modellen kopen, hoewel ik de meeste paardjes wel erg mooi/leuk vind.

Om mee te spelen zijn de schleichpaardjes inderdaad wel niet helemaal handig. Ik speelde als klein ook niet graag met 'vaste' paardjes. Daarom speelde ik veel liever met m'n grand champions. Die stonden in een neutrale beenstand, en de nek en hoofd kon je bewegen. Vond ik veel leuker. Om te verzamelen vind ik schleich wel echt superleuk :) Het is ook een heel duidelijke collectie. Niet zoals bij grand champions of breyer waar je eigenlijk geen echt duidelijk overzicht hebt over alle paardjes die er te vinden zijn (vind ik in ieder geval)

En zo'n site, ik zou dat eigenlijk wel eens willen maken Ö

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:16

xHaithi schreef:
Als je de oude paardjes (hopelijk in goede staat) voor niet teveel kan krijgen zou ik het ook doen hoor. Ik vind de oude modellen doorgaans ook niet 100% op en top. Zo waren de verhoudingen vroeger ook niet bepaald optimaal. De maat van de fries tegenover de andere paarden sloeg nergens op bv. Maar ze horen zoals anderen ook al zeiden, bij de collectie. Voor de mooi zou ik ook niet altijd àlle modellen kopen, hoewel ik de meeste paardjes wel erg mooi/leuk vind.

Om mee te spelen zijn de schleichpaardjes inderdaad wel niet helemaal handig. Ik speelde als klein ook niet graag met 'vaste' paardjes. Daarom speelde ik veel liever met m'n grand champions. Die stonden in een neutrale beenstand, en de nek en hoofd kon je bewegen. Vond ik veel leuker. Om te verzamelen vind ik schleich wel echt superleuk :) Het is ook een heel duidelijke collectie. Niet zoals bij grand champions of breyer waar je eigenlijk geen echt duidelijk overzicht hebt over alle paardjes die er te vinden zijn (vind ik in ieder geval)

En zo'n site, ik zou dat eigenlijk wel eens willen maken Ö

Ik heb er ook 1 :o
maar dat gaat niet over mijn verzameling!

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:57

balen dat je stage zo tegenvalt sanne.
Ik zou idd ook niet na 3 weken al opgeven. Praat ermee met je begeleider van school (heb je al reactie?)
en ook met je leidinggevende op de stage plaats.
Eventueel kun je een gesprek plannen met beiden samen.
En probeer idd voor jezelf duidelijk te maken wat je binnen het bedrijf wilt leren en hoe je denkt dit te kunnen bereiken.

iMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:38

Ik mocht alvast voor m'n verjaardag wat uitzoeken van een bepaald bedrag, en heb het Friese veulentje gekocht. :D Ik krijg haar vrijdag pas, maar toch ben ik er wel blij mee, haha.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:03

wat leuk!

Ben vandaag bij de intertoys geweest.
De nieuwe collectie is er nog steeds niet en ze wist ook niet wanneer die komen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:53

Mijn Breyer pakketje is gearriveerd! Postbode heeft hem met gevaar voor eigen leven achter de poort neergezet bij de honden := Ene hond is een grote knuffel en de ander is goed waaks als maar zijn kan zeker als het om vreemden gaat.

iMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:57

furyke schreef:
wat leuk!

Ben vandaag bij de intertoys geweest.
De nieuwe collectie is er nog steeds niet en ze wist ook niet wanneer die komen.

Ja, ik bij de bart smit, stelling was bijna helemaal leeg en ze wisten ook niet wanneer de nieuwe komen. Maar ook de gewone collectie was gewoon helemaal weg, er stonden nog maar een paar paardjes. :Y)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:08

Ik heb er nu niet echt op gelet maar ik dénk dat in de intertoys hier in België ook nog geen nieuwe collectie te vinden is. In de Krokodil wel, al best lang eigenlijk. Al van begin januari.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:16

Meestal komt in NL de collectie ook pas ergens in het voorjaar. Was vorig jaar net zo. Ergens in mei/juni waren alle winkels pas voorzien.