Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
karoliena schreef:Poppetjes_: Ik vind je ook te groot en het excuus dat hij te moeilijk is voor kleine kinderen is altijd excuus nummer 1
Saskiaah schreef:Ik vind je te groot.. je ziet die pony amper nog.
LaDar schreef:@poppetjes als de pony niet te moeilijk is voor kleine kinderen waarom zoek je dan niet een kleiner persoon voor hem? denk dat je niet te zwaar bent maar ik vind je wel erg groot...
karoliena schreef:Poppetjes_: Ik vind je ook te groot en het excuus dat hij te moeilijk is voor kleine kinderen is altijd excuus nummer 1
superwoman schreef:Ik ben het met je eens!
Dat vind ik hetzelfde als je je paard aftuigt, met het excuus dat hij vervelend is....
Omdat hij moeilijk is, wil nog niet zeggen dat dát het daarom wel mag. Alsof het z'n eigen schuld is.![]()
Ik vind je niet alleen te groot, maar ook te zwaar. Dit is geen eerlijke combinatie, je overheerst te veel.
Op deze foto's lijkt het anders omdat het gras zo hoog was, en de 2e foto is een stamoment van het lichtrijden, dan lijk ik gelijk weer groter.
ik wil hem graag pijn doen en daarom rijd ik hem. Nee dus het is geen excuss, het is de waarheid, waar ik woon daar vind je niet zo een twee drie een klein, niet te zwaar iemand die kan rijden en hem kan houden. Als jij iemand weet hoor ik het graag 
Juultj schreef:Door de lengte van Poppetjes_ lijkt het te groot. Ik denk dat het qua gewicht nog wel kan.![]()
Maar niet erg mooi voor het plaatje.
I_S_L: Kan nog prima.

Chocotof schreef:Poppetjes_: Er staat in je profiel dat hij er bij jou eerst ook uitnaaide.
Logisch, om in evenwicht te blijven moet hij wel
sneller lopen.
Dan kun je er net zo goed een klein kind opzetten.
Na een paard maandjes en goede begeleiding is dat zo over.
superwoman schreef:Je bent ook niet zwaar, maar wel voor die pony!
Het gaat niet alleen om de lengte aan de onderkant. (je benen)
Maar ook je lichaam, die er ver bovenuit komt.
Dan krijg je het hefboomeffect.
Ik wil je niet afkatten ofzo, maar wil je behoeden voor een fout.
Wanneer je zo door blijft rijden is het risico groot dat hij slijtage kan krijgen, veel groter dan normaal.
Je bent gek op die pony, dus je wilt niet dat hij over een paar jaar last heeft van z'n lichaam toch?
_hannah_ schreef:Juultj schreef:Door de lengte van Poppetjes_ lijkt het te groot. Ik denk dat het qua gewicht nog wel kan.![]()
Maar niet erg mooi voor het plaatje.
I_S_L: Kan nog prima.
Het gewicht kan volgens mij ook best, maar te lang (boven je paard) is ook niet goed.. hierdoor raakt het paard ui balans.
superwoman schreef:Idd, de combinatie met maximaal gewicht voor de pony én de te lange ruiter is gewoon een heel groot risico.
En ja, er zijn er zat die nooit last zullen krijgen, maar wát als hij er wel last van krijgt?
Je vraagt zwaar lichamelijk werk. Dan vergelijk ik dat altijd maar met een stratenmaker. Er zijn er zat die op latere leeftijd klachten krijgen, maar toch daarvoor hun werk met plezier gedaan hebben, zonder dat ze toen het te zwaar vonden.
.
.