[centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: [centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:27

Poppetjes_: Ik vind je ook te groot en het excuus dat hij te moeilijk is voor kleine kinderen is altijd excuus nummer 1

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:41

karoliena schreef:
Poppetjes_: Ik vind je ook te groot en het excuus dat hij te moeilijk is voor kleine kinderen is altijd excuus nummer 1

Ik ben het met je eens!

Dat vind ik hetzelfde als je je paard aftuigt, met het excuus dat hij vervelend is....

Omdat hij moeilijk is, wil nog niet zeggen dat dát het daarom wel mag. Alsof het z'n eigen schuld is. Verward

Ik vind je niet alleen te groot, maar ook te zwaar. Dit is geen eerlijke combinatie, je overheerst te veel.

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:44

Saskiaah schreef:
Ik vind je te groot.. je ziet die pony amper nog. Tong uitsteken

LaDar schreef:
@poppetjes als de pony niet te moeilijk is voor kleine kinderen waarom zoek je dan niet een kleiner persoon voor hem? denk dat je niet te zwaar bent maar ik vind je wel erg groot...

karoliena schreef:

superwoman schreef:
Ik ben het met je eens!
Dat vind ik hetzelfde als je je paard aftuigt, met het excuus dat hij vervelend is....
Omdat hij moeilijk is, wil nog niet zeggen dat dát het daarom wel mag. Alsof het z'n eigen schuld is. Verward
Ik vind je niet alleen te groot, maar ook te zwaar. Dit is geen eerlijke combinatie, je overheerst te veel.

@ Saskiaah: Nou dat is nogal overdreven zeg, zo dik ben ik niet. Koe

@ LaDar: Dat hebben we ook heus wel gedaan! Het is alleen zó moeilijk om iemand te vinden met gevoel en iemand die hem begrijpt bijv. wat hij heeft doorgemaakt. Maar dan moet ze ook nog eens kunnen rijden, en niet te lang en niet te zwaar zijn. De foto's zijn anders dan in het echt. Ik kom een halve voet onder hem vandaan. Dus te lang valt echt mee Knipoog Op deze foto's lijkt het anders omdat het gras zo hoog was, en de 2e foto is een stamoment van het lichtrijden, dan lijk ik gelijk weer groter.

@ Karoliena: Ja túúrlijk Knipoog ik wil hem graag pijn doen en daarom rijd ik hem. Nee dus het is geen excuss, het is de waarheid, waar ik woon daar vind je niet zo een twee drie een klein, niet te zwaar iemand die kan rijden en hem kan houden. Als jij iemand weet hoor ik het graag Knipoog

@ Superwoman: Ik tuig hem niet af, je kan niet oordelen over mij als je ons nog nooit samen heb zien rijden. Ik rijd hem max. 2 x in de week, het kan echt geen kwaad, en de DA heeft het zelf ook gezegd.
Ten 2e geef ik Paddington niet de schuld van wat hij heeft doorgemaakt. Zo zit ik niet in elkaar! Als hij mij echt niet zou kunnen houden had ik dat echt wel aan hem gemerkt, en dan had iedereen die ik tegenkom als ik rij er wel wat van gezegd.
En ik ben zeer niet te zwaar ik weeg 51 kilo.
Paddington is gewoon m'n lol met je knol maatje en daar kan niemand wat tegen doen. Zolang hij het ook leuk vind ben ik blij.
Laatst bijgewerkt door Poppetjes_ op 27-11-06 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:46

Sorry hoor maar daar kan ik met mn verstand niet bij, zet er een kind op ga rijtechnische aan de slag met een goede instructrice en een goede voorbereiding dan rijd binnen no time een kind er weer mee weg. Het is gewoon onzin.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:50

Je bent ook niet zwaar, maar wel voor die pony!

Het gaat niet alleen om de lengte aan de onderkant. (je benen)
Maar ook je lichaam, die er ver bovenuit komt.
Dan krijg je het hefboomeffect.

Ik wil je niet afkatten ofzo, maar wil je behoeden voor een fout.
Wanneer je zo door blijft rijden is het risico groot dat hij slijtage kan krijgen, veel groter dan normaal.
Je bent gek op die pony, dus je wilt niet dat hij over een paar jaar last heeft van z'n lichaam toch?

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:51

Juultj schreef:
Door de lengte van Poppetjes_ lijkt het te groot. Ik denk dat het qua gewicht nog wel kan. Ja
Maar niet erg mooi voor het plaatje.
I_S_L: Kan nog prima. Ja

Het gewicht kan volgens mij ook best, maar te lang (boven je paard) is ook niet goed.. hierdoor raakt het paard ui balans.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:51

Poppetjes_: Er staat in je profiel dat hij er bij jou eerst ook uitnaaide.
Logisch, om in evenwicht te blijven moet hij wel
sneller lopen.

Dan kun je er net zo goed een klein kind opzetten.
Na een paard maandjes en goede begeleiding is dat zo over.

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:54

Chocotof schreef:
Poppetjes_: Er staat in je profiel dat hij er bij jou eerst ook uitnaaide.
Logisch, om in evenwicht te blijven moet hij wel
sneller lopen.

Dan kun je er net zo goed een klein kind opzetten.
Na een paard maandjes en goede begeleiding is dat zo over.

Ja dat klopt.
Maar hij doet precies hetzelfde bij kleine kinderen.
Ik wil er heus wel mee stoppen (rijden) als het voor hem beter is.
Ik ga verder niet meer in op de reacties hier, ik vraag het nog wel een keer aan de DA en ik zoek het zelf wel uit, dat ik het op bokt heb gezet is een grote fout, ik had van te voren kunnen weten dat het niet begrepen werd.

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:55

superwoman schreef:
Je bent ook niet zwaar, maar wel voor die pony!

Het gaat niet alleen om de lengte aan de onderkant. (je benen)
Maar ook je lichaam, die er ver bovenuit komt.
Dan krijg je het hefboomeffect.

Ik wil je niet afkatten ofzo, maar wil je behoeden voor een fout.
Wanneer je zo door blijft rijden is het risico groot dat hij slijtage kan krijgen, veel groter dan normaal.
Je bent gek op die pony, dus je wilt niet dat hij over een paar jaar last heeft van z'n lichaam toch?

Ja ik snap het. Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:55

_hannah_ schreef:
Juultj schreef:
Door de lengte van Poppetjes_ lijkt het te groot. Ik denk dat het qua gewicht nog wel kan. Ja
Maar niet erg mooi voor het plaatje.
I_S_L: Kan nog prima. Ja

Het gewicht kan volgens mij ook best, maar te lang (boven je paard) is ook niet goed.. hierdoor raakt het paard ui balans.

Idd, de combinatie met maximaal gewicht voor de pony én de te lange ruiter is gewoon een heel groot risico.

En ja, er zijn er zat die nooit last zullen krijgen, maar wát als hij er wel last van krijgt?

Je vraagt zwaar lichamelijk werk. Dan vergelijk ik dat altijd maar met een stratenmaker. Er zijn er zat die op latere leeftijd klachten krijgen, maar toch daarvoor hun werk met plezier gedaan hebben, zonder dat ze toen het te zwaar vonden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:56

okey!! succes verder!

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:58

superwoman schreef:
Idd, de combinatie met maximaal gewicht voor de pony én de te lange ruiter is gewoon een heel groot risico.

En ja, er zijn er zat die nooit last zullen krijgen, maar wát als hij er wel last van krijgt?

Je vraagt zwaar lichamelijk werk. Dan vergelijk ik dat altijd maar met een stratenmaker. Er zijn er zat die op latere leeftijd klachten krijgen, maar toch daarvoor hun werk met plezier gedaan hebben, zonder dat ze toen het te zwaar vonden.

Hm ja goed uitegelegd.
Ik weet het nog niet ik ga maar eens wat onderzoeken en de DA vragen enzo.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:01

Poppetjes_: Het heeft niks met niet begrijpen te maken ik heb twee dekhengsten die door kinderen van 7 jaar worden ingereden en door gereden. Ik heb er zelf nog nooit opgezeten als er een probleem is word dat direct rijtechnisch opgelost. Dan kan ik dus neit geloven dat die pony zo vervelend is dat er geen kind op kan rijden.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:08

@poppetjes ik weet niet hoelang je dan zo door gaat maar k zou idd wel een opvolger gaan zoeken..
Verder gaat het maar om max 2 x in de week.
Ik weet niet hoelang je dan rijd?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:08

nou mensen, overdrijven is ook een vak!
het is notabene een dartmoor!
voor recreatie kan dat meisje voor mijn gevoel echt nog wel op die pony rijden!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:14

Prc.. Marigold.. zeg k ook.. het gaat maar om max 2 x in de week.. alleen kan het natuurlijk niet zo lang meer doorgaan

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:46

Ik wil gewoon dat ze de gevolgen weet.
Ze is gek op die pony en het zou erg vervelend zijn als ze te lang doorrijdt en de pony daardoor toch last krijgt. Simpel, omdat ze die info nooit heeft gehad.
Nu moet ze op haar eigen idee en gevoel kiezen.

rechtuit is het minst belastend.

Kijk goed naar de rug van de pony, zet voor jezelf een max neer. Wanneer ga je stoppen? (bijv bij 55 kg, of als je zó (...) lang bent.

De pony zal kleine signalen geven. Let daar goed op.
Bijv harder lopen, bijv ander staan als jij erp zit (beenstand verder uit elkaar)
en er zijn er nog meer.

Jij kent de pony het beste, dus zul je die signalen wel voelen áls je er op let Knipoog

Ik heb er vertrouwen in dat jij het beste wil en doet voor deze pony Vork
Nogmaals succes!!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:14

Ik vind je wel wat te lang, maar niet te zwaar!

En jullie weten natuurlijk ook echt allemaal hoe die pony zich gedraagt als er een kleiner iemand opzit? Stel nou dat er geen kleiner iemand in de buurt te vinden is, die goed genoeg kan rijden om zo'n beestje aan te pakken? Ik heb er geen moeite mee dat je erop zit in ieder geval Knipoog.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:44

Als er geen geswchitk ruitertje in de buurt is om te rijden waaro zou je er dan zelf op stappen? Dan heeft het ook geen zin om de pony aan te pakken want dat is dus een tijdelijke oplossing.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:02

maar je kan uiteindelijk toch een geschikte ruiter vinden, dat die er op dat moment niet is betekend niet dat die nooit komt, vind dat een pony toch gereden moet worden, alleen wandelen en longeren gaat ook vervelen voor zo'n diertje lijkt me!!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:05

Dat is dan gewoon projectie een pony voelt zich echt niet prut als hij niet gereden word hoor, dan meot je gewoon op een andere manier aandacht geven, zou even lekker zijn mijn pony's staan ook regelmatig een aantal maanden of zo stil met rijden, maar dat wil neit zeggen dat ze geen aandacht krijgen

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:12

Ik ga misschien een pony bijrijden, de pony is 1.45 (D-pony). Ik ben 1.68 en groei hooguit 2 centimeter, weeg rond de 45 kilo. (heb helaas geen foto's omdat ik er nog nooit op gezeten heb, maar de pony is Haverstein's Easter Boy van Easterlover)

Zou dit kunnen? Ik vind het moeilijk om hier zelf een schatting van te maken.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:16

ja dat wil nog heel makkelijk!! mijn verzorgpony is 1.46 en ik ben ong 1.80 en rond de 60 kg. dus maak jij je maar geen zorgen dat het niet gaat passen Knipoog .

@karoliena, dat ben ik absoluut niet met je eens, voor een pony met conditie is het echt niet goed om die stil te laten staan!! het gaat niet om aandacht maar om de beweging die een pony dagelijks nodig heeft!!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:19

Ja en dei beweging kan die alleen maar krijgen door te rijden? ben ik toch benieuwd waar die van mijn zijn conditie vandaan heeft.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:21

nee, maar als je paard altijd gereden is vind ik het niet eerlijk om hem alleen maar te longeren, mee te wandelen en in het land te laten lopen.

en als je beter zou lezen zou je niet denken dat ik dat zei!