Schleich Paarden [Deel 11]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

1D_Schleich

Re: [Centraal] Schleich Paarden [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:55

Ik heb een vraagje, jullie maken je zadels eigenlijk allemaal van nep leer/leer, maar waar halen jullie dat vandaan? Ik wil er niet te veel geld aan uitgeven, dus weet iemand een goedkoop idee? En weet iemand anders nog een leuke manier om van stof(oude shirts?) een leuk zadel te maken?

ponyyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:56

1D_Schleich schreef:
Ik heb een vraagje, jullie maken je zadels eigenlijk allemaal van nep leer/leer, maar waar halen jullie dat vandaan? Ik wil er niet te veel geld aan uitgeven, dus weet iemand een goedkoop idee? En weet iemand anders nog een leuke manier om van stof(oude shirts?) een leuk zadel te maken?

ik maak ze van papier en karton :j of van die handschoenen die de tandarts altijd aanheeft xD wel lollig hihi X

SchleichxZoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:06

tja, leer. ik ga meestal naar een schoenenmaker, of een kledingmaker (ok ik ben het woord ff kwijt, het ligt op het puntje van mijn toch XP). daar krijg je wel alleen kleine lapjes leer als je er niet voor betaald, maar voor groteren stukken mischien 1 of 2 euros?

ponyyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:18

SchleichxZoe schreef:
tja, leer. ik ga meestal naar een schoenenmaker, of een kledingmaker (ok ik ben het woord ff kwijt, het ligt op het puntje van mijn toch XP). daar krijg je wel alleen kleine lapjes leer als je er niet voor betaald, maar voor groteren stukken mischien 1 of 2 euros?

Ja maar das bij elke schoenmaker/ kledingmaker anders ik denk bij de action of prijsmepper ofzoiets?

SchleichxZoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 08:58

action hebben ze het niet. prijsmepper ken ik niet. waarschijnlijk wel bij een groothandel! daar ga ik ook ringetjes kopen

ponyyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:50

@schleichxZoe prijsmepper is ongeveer het zelfde als action. *D en sorry ik ben heel erg autistisch (hoe je het ook schrijft) wat is een groothandel??

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:27

Ik ben ook autistisch

ponyyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:50

high vive KittyDylan! :evaw: P.S wel offtoppic :oo

1D_Schleich

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:56

Ik zal wel eens gaan kijken bij de schoenmaker dan:) en die van papier en karton ponyyk, kun je een foto sturen?

ponyyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:36

1D_Schleich schreef:
Ik zal wel eens gaan kijken bij de schoenmaker dan:) en die van papier en karton ponyyk, kun je een foto sturen?

emm ja probeer ff foto te uploaden enzo, maar deze is niet zo heel mooi want het is mn eerste, en met gele lijm :/ je kan het ook met zwart papier doen hoor maar dat heb ik niet in huis. en met karton bedoel ik de voorkant van een schrift, van de basisschool, daar heb ik zowat de hele kast leeg gejat hihi maare heb je email of whatsapp ofzo want uploaden lukt niet echt goed

SchleichxZoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:38

een groothandel? nou ja, een soort markt waar ze van alles verkopen. dus ook leer (bruin, zwart, paars, geel, noem maar op!) en ringetjes

1D_Schleich

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:14

ponyyk schreef:
1D_Schleich schreef:

emm ja probeer ff foto te uploaden enzo, maar deze is niet zo heel mooi want het is mn eerste, en met gele lijm :/ je kan het ook met zwart papier doen hoor maar dat heb ik niet in huis. en met karton bedoel ik de voorkant van een schrift, van de basisschool, daar heb ik zowat de hele kast leeg gejat hihi maare heb je email of whatsapp ofzo want uploaden lukt niet echt goed

Probeer anders via priveberichten? En kun je m op tinypic zetten? Want dan lukt t wel, als ie gwn op je computer/tablet staat... Geef namelijk niet zomaar m'n email weg...

SchleichxZoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:20

ja.. je email en je whatsapp moet je echt nooit aan iemand weggeven voor een foto, je hebt hier toch ook pb?

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:04

Zijn er al mensen die deze hebben?

Afbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:07

Nee. Ik heb de nieuwe nog niet

SchleichxZoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:22

lideli schreef:

[ Afbeelding ]

bedoel je de set? het paard wel (logisch) maar het poppetje niet.

ponyyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:44

lideli schreef:

nope het paard wel!! maar ff btw ik ga n nieuwe schleich manege beginne : manehe/ stal de zonnebloem <3 *\o/* :j heel miss met een vriendin als ze het wilt maar da weet ik dus nii want ze reageert niet op whapp :( :(

SchleichxZoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:26

Ja ik heb het paard ook, maar dat popje niet

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:57

Het paard kan je nog niet hebben omdat deze een speciaal brandmerk heeft...... Het paard dat jullie hebben heeft dat niet....

Ik heb trouwens de special uit China van het jaar van het paard binnen gekregen. Nu alleen deze set nog en de special pinto jaarling....

* gaat weer in meelees modus*

ponyyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:07

Nathas schreef:
Het paard kan je nog niet hebben omdat deze een speciaal brandmerk heeft...... Het paard dat jullie hebben heeft dat niet....

Ik heb trouwens de special uit China van het jaar van het paard binnen gekregen. Nu alleen deze set nog en de special pinto jaarling....

oww, ik verzamel de gewonen schleich en ik heb letterlijk een hekel spesial editions

Mitchielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:23

Een vraagje,
Is de schleich clydesdale hengst nog in de collectie?
(volgens mij niet, maar ik weet het niet zeker)
Want ik heb er een stuk of 3/4 gezien bij de V&D.....
Foto's lukken niet helemaal,
Probeer nu via Tinypic....
Groetjes!

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:04

Ja wel hoor, die is nog gewoon in de collectie. :)

SchleichxZoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:57

Mitchielove schreef:
Een vraagje,
Is de schleich clydesdale hengst nog in de collectie?
(volgens mij niet, maar ik weet het niet zeker)
Want ik heb er een stuk of 3/4 gezien bij de V&D.....
Foto's lukken niet helemaal,
Probeer nu via Tinypic....
Groetjes!

Ik heb alleen de ruin :/ die is nu volgensmij uit de collectie. Net als (helaas) de haflingers (2005)...

ponyyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:07

Ik heb de merrie die is wel uit de collectie

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 19:53

Nathas schreef:

De special van die foto heeft geen brandmerk, het is enkel het poppetje erbij dat het speciaal maakt, so I've heard, dus een no-no voor mij!
Wanneer heb je die uit China besteld? Als het goed is zijn er ook 2 naar mij onderweg, kan niet wachten ... Maar ben bang dat het nog wel even duurt. Hoewel er beloofd was dat de leveringstijd in maart was.

Offtopic & Ontopic op alle anderen :')

@Foto's plaatsen -- Foto uploaden op een uploadsite, ik gebruik meestal tinypic of de foto's die ik al op Facebook heb geupload. Bij Tinypic moet je na het uploaden de Direct Link pakken en die tussen de Img code zetten [img*] hier dus [/img*], maar dan de sterretjes in de code verwijderen. Dan komt de foto zichtbaar in het topic.

@ponyyk -- Hoezo heb je een hekel aan special editions? :) Als je alle paarden wil hebben, horen die specials er helaas ook bij, dus ik ben ook steeds op jacht ...

@ponyyk & KittyDylan -- Eerlijk gezegd maakt het toch niet uit wat je hebt? Het gaat hier om hobby's die wij allemaal lijken te delen. Jezelf een sticker geven "Ik heb dit" is niet echt nodig toch? Laten we het wat dat betreft gewoon over leuke dingen houden ! :)

@Leer zoeken -- Leer is duur en moeilijk te krijgen, het is ook afhankelijk wat voor kwaliteit je wilt. Kleine hoeveelheden leer zijn nog moeilijker te krijgen dan gigantische hoeveelheden. Zelf heb ik 2 zakken (van ca. 15 kg per zak) aan leer, dus ik heb zelf voldoende. Ik heb deze overigens gekregen en niks voor hoeven betalen. Maar leer blijft duur, dus houdt daar rekening mee bij het zoeken en kopen! Soms kan Google of Marktplaats je op weg helpen ..... Moet je wel even zelf zoeken ik ga het niet voorknauwen

@Rooz11 -- Wat betreft het maken van hoofdstellen is het gewoon een kwestie van het juiste materiaal + oefening. Met heel erg dik leer/suede gaat het inderdaad niet lukken. Dat wordt veel te rommelig en te breed, waardoor het uiteindelijk niet meer zo mooi oogt. Gewoon zorgen voor goede spulletjes en oefenen, oefenen, oefenen! Ik ben ook niet begonnen met het maken van prachtige hoofdstellen hoor.

@Overige dingen die ik tegen kwam -- Ik ben een 20 jarige kerel die met Schleich bezig is en het spaart, dus voel je vooral niet te oud ... Als je dat wel vind, jammer, het is je eigen keuze wat je spaart en doet.
Ik heb voor jullie wat foto's van mijn collectie ... Die witte kast staat in mijn slaapkamer en de vitrine in de woonkamer. De paarden van 2014 staan er hier nog niet in .. Het is nu heel anders ingedeeld
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding