danitiapuck schreef:en ik heb er nog 1:
dit is dan weer iemand anders, maar vinden jullie haar te groot / te klein / goed / te zwaar ?
Welke foto is recenter? Ik vind nl dat er voor zover ik het kan beoordelen van de foto, een groot verschil zit in de conditie van de pony, op de laatste foto vind ik de pony behoorlijk wat kilo's te zwaar en zou je zusje (van de bovenste foto), ook neit meer passen, want naast dat ze voor het mooie misschien iets te groot is moet de pony ook nog haar eigen overgewicht meedragen.
Als de pony prima op gewicht en een lekker spiertje heeft zou je zusje wat mij betreft er best nog een jaartje op rond kunnen hobbelen, voor het mooie is ze misschien een tikkeltje groot, maar niet zo groot dat het van invloed hoeft te zijn op het paard.
Benen wel of niet onder de buik die in dit topic vaak genoemd worden als 'leidraad'
Realiseren jullie je wel dat als een paard/pony behoorlijk te zwaar is de benen van een ruiter 'opeens' niet meer onder de buik komen? Ik zie 10x liever benen onder de buik en een pony die prima op gewicht is en bespiering heeft, dan een benen die (lang) niet onder de buik vandaan komen maar een pony die veel te zwaar is