Iemand lesjes om halsters te maken? Ik weet hoe je touwhalsters zonder keelriem maakt, dus die hoef ik niet perse, touwhalsters met keelriem mogen wel, maar het liefst heb ik halsters die je met vilt kan maken ;d.
Alle repaints, Mooi hoor Stallen, Super mooi. Ben je wel lang mee bezig, maar is wel mooi. Degene die halsters en andere dingen gaan maken, Succes
Zo, alles zon beetje gehad nu? een ochtend er niet op geweest meteen 4 pagina's bijlezen joh we gaan hard. over 8 pagina's al. Wie maakt het nieuwe topic?
wss morgen of overmorgen shetlandruin halen en dan repainten maar
ik had al balletje op gegooid dat ik nieuwe topic wel wilde openen tenzij iemand anders het graag wil doen. Zo even mijn fjord op de post brengen naar "dokter" sanne.
Robin_Rikkie
Geplaatst: 19-07-11 13:29
Tja, ik wil het ook wel, maar ben er niet zo goed in?
Kan je met sienna naturel van Amsterdam (acrylverf) zweetvosje maken, verder is er geen bruin van amsterdam. Folkart is goedkoper maar er zit maar 59 ml in dus in verhouding is hij duurder (heb ik uitgerekend)
ik heb ook sienna gebrand van amsterdam dat is wel een mooie voskleur en ook goed te mengen met sienna naturel.
Net de foto's ontvangen voor mijn opdracht wacht nu nog op reactie wel model ze wil dan kan ik die gelijk even halen als ik tog naar de stad moet om mijn fjord te posten. Word wel een leuke opdracht voskleurig paardje met 3 witten benen bles en witte vlek op de buik.
XpatatjeX
Geplaatst: 19-07-11 14:05
heb net touwtjes gekocht bij de xenos zwart en bruin merrie is droog dus kan ik gaan beginnen hopelijk word het wat want het is me eerste repaint
---------------------------------------------------------- hier ff een foto van me repaint
Ben helaas de komende twee weken niet thuis, dus kan niks aan mijn paardjes doen. Heb hier bij mijn vriend niet echt de ruimte om er mee aan de gang te gaan.
Shettepret
Geplaatst: 19-07-11 14:33
Ja ik zal snel even een foto maken van mijn eerste repaint. Ben net met mijn moeder naar het dorp geweest voor DAS klei, hadden ze daar heel veel Schleich!! Ik wil ze gaan sparen (maar dan repainten in kleuren en aftekeningen die ik mooi(er) vind). Mocht ik er 1 uitzoeken. Werden 2 kleintjes, Arabische veulen dat graast en de Shetlander hengst!! Joepie!
Krijg straks ook mijn eigenste 'repainttafel' in de computerkamer.
Laat de opdrachten maar komen haha!
@XpatatjeX Leuk die aftekening die precies tussen de oren door gaat. Duo Penotti oren!:D
Ohw, okay. Nou vind ehm..... haar (toch?) erg mooi! Misschien kan je de witte vacht wat minder wit maken. Dat doe je geloof ik door wit te mengen met een drupje okergeel dan heb je een soort gebroken wit en ziet het er wat natuurlijker uit op je paard. Hoop dat je er wat aan hebt.
Zal zo eens een foto uploaden van mijn eerste project.
@ Patatje: Heb je misschien wat meer foto's in beter licht? Dan kunnen we wat makkelijker tips geven
XpatatjeX
Geplaatst: 19-07-11 16:06
bb kwaliteit he :p jha zal probeeren ----------------------------------- hier de foto's beter ? kan ze nu niet ff met me camera maken want me zusje heeft hem dus..
GRRR, had net een heel lang stuk getypt met tips en foto's, moet ik opeens opnieuw inloggen
Naborah
Geplaatst: 19-07-11 16:18
Werk je met chrome? Dan kan je vaak het terughalen door terug te gaan!
Patatje, ziet er leuk uit! Uit hoeveel lagen bestaan de bandages?
YMJArabians
Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-11 16:20
Thanks! Volgens mij gewoon Internet Explorer, maar na een paar keer vorige heb ik het weergevonden
----
Oke, ik zal proberen wat tips te geven
- Probeer meer kleurschakeringen in de vacht aan te brengen. Het paard is nu echt 'bruin/wit'. Een echt paard heeft meerdere kleuren in zijn vacht, ook in de bonte vlekken. Kijk maar eens goed naar de vacht van het paard, je ziet niet één kleur bruin of wit.
- Je paardje is echt printpapier wit (:+). Je kunt een meer natuurlijk wit krijgen door de witte verf te mengen met een klein beetje okergeel of beige.
- Ik vind het ook van jou repaint een beetje menselijk lijken, kijk goed naar hoe een paardenoog eruit ziet.
- Ik kan het niet zo goed zien op de foto, maar een paard met een lichte neus, heeft geen spierwitte neus. Deze is dan roze, en bij een bruine of anders gekleurde neus grijzig. http://nl.dreamstime.com/horse-nose-and ... 912828.jpg
Ja eigenlijk wel. Typ regelmatig lange stukken, maar dan worden dezelfde vragen nog 390x gesteld.
XpatatjeX
Geplaatst: 19-07-11 16:29
@Naborah ik heb gwoon 1 laag @bonjoy dankje voor de tips ik wil nu opnieuw gaan beginnen kan ik de verf er nog afhalen met iets ? en hij plakt een beetje is dat normaal?
Mandarijn
Geplaatst: 19-07-11 16:31
Ik ben nu met het hoofd bezig, maar hoe krijg je die kleur voor de neus precies goed? Had net al wat zitten mengen maar krijg niet echt de goede kleur, wordt steeds té grijs...
Naborah
Geplaatst: 19-07-11 16:31
Mee eens . Roosje, doe jij de nieuwe OP?
Ik heb evt. wel een foto die gebruikt kan worden als vb. voor het oog uit bovenstaande uitleg. Lijkt mij toch niet helemaal de bedoeling om een dergelijke foto te gebruiken, of kijken jullie daar anders tegenaan? Mijn foto's: Nummer 1 en nummer 2. Wel zou ik mijn naam in de hoek willen behouden. Als je ze kleiner/begesneden wilt hebben moet je maar even PB'en, dan pas ik ze goed aan.
We kunnen bijna een 'schleich-repaint-handboek' maken van al de tips en uitleggen die hier gegeven worden.
Patatje: Misschien komt het doordat de verf nog nat is of door de inval van het licht, maar de bandage's lijken mij vrij, tsja. Ik weet niet precies hoe ik het moet zeggen. Vrij plat, eigenlijk. Misschien dat jij ook wat meer kan proberen te werken met kleine oneffenheden aan de rand van de vlekken, zodat de overgangen soepeler worden. Net als Joyce aangeeft, eigenlijk.
oke jha het is me eerste had het wel geprobeert op ander paardje maar dat ging niet duss.. maar ik ga gwoon alles er weer afhalen en op nieuw (als dat lukt)