[centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yinari

Re: [centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 18:57

Lauss schreef:
Yinari schreef:
Ik ben prima in staat om te lezen. Blijkbaar heb ik je verkeerd begrepen. Sorry hoor, ik dacht jullie even een beetje te dimmen maar dat was dus niet nodig. Je hoeft niet meteen zo kattig te doen

Als je goed had gelezen had je begrepen dat dat niet nodig was geweest. Sorry voor de kattige opmerking, maar is nogal een gevoelig onderwerp Knipoog

Oké!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 19:00

Even over die gewichten: Kwpn'er van mij én van mijn vriendin zijn gewogen. De ene was 675kg, de andere 630kg. En ze zijn echt niet extreem groot of zwaar (nou ja, die van 675 mag er wezen Knipoog ). Dus het blijft wel moeilijk om van het gewicht uit te gaan, omdat je je paard al echt moet wegen wil je daar zeker van zijn.

LaDar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 19:20

Er is ook een formule waabij je dmv lichaamsmaten kan berekenen/ schatten wat het gewicht van je paard is. Gebruiken ze voor dosering van medicatie.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 19:35

ik heb de mijne met een meetlint gewogen ,deze zat bij de wormenkuren.
daar gaf hij 385kg op aan maar de mijne heeft nogal dikke billen en ik heb er daarom wat bij gedaan en ik schat haar op 425 kg.
en ze krijgt haar wormenkuur voor 450kg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 21:47

ik geloof dat het topic er is, om een foto te laten zien en dan daarop beoordeeld te worden.
Open voor de discussie 15% of geen 15% dan een apart topic Scheve mond ?

LaDar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 12:27

Die 15% sloeg op de onderbouwing van de beoordeling (wat gewicht betreft) maar je heb wel gelijk dat de discussie hier een beetje op bleef hangen de laatste pagina (s). .

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 12:53

Ik rijd ng op een shet.. (niet elke dag meer hoogstens 3x op een week!) ze is sterk gebouwd, ik ben 1m 66/ 1m67

Jonge gasten die paseeren zeggen wel eens van ja kom op ze is te groot ofzo maar ik kom niet over dr knieën en weeg ong 46/47 kg. hier zullen ook wel veel mensen zeggen dat ik te zwaar ben.

maar dat is helemaal niet het geval, ik hoor echt veel mensen zeggen die de pony, en ik kennen van je past echt heel mooi op dr enzo. En Rusty (de shet) is ook best stevig gebouwd.

Ik let ook wel op m'n gewicht enzo dat ik niet te zwaar word voor haar. En ik denk als je rekening houd met idd (wat hier al zoveel word gezegd:) spieren,bouw,ras dat je dan wel mooi kan weten als het nog gaat of niet.

LaDar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 14:04

@SOET: heb je een foto? je klinkt wel erg lang en qua gewicht ook best veel voor een shet denk ik. Moeilijk over te oordelen zonder de shet zelf te zien. Je kan natuurlijk altijd wel letten op je gewicht maar eens zul je toch te zwaar/groot worden voor je shet...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 18:52

SOET schreef:
Ik rijd ng op een shet.. (niet elke dag meer hoogstens 3x op een week!) ze is sterk gebouwd, ik ben 1m 66/ 1m67

Jonge gasten die paseeren zeggen wel eens van ja kom op ze is te groot ofzo maar ik kom niet over dr knieën en weeg ong 46/47 kg. hier zullen ook wel veel mensen zeggen dat ik te zwaar ben.

maar dat is helemaal niet het geval, ik hoor echt veel mensen zeggen die de pony, en ik kennen van je past echt heel mooi op dr enzo. En Rusty (de shet) is ook best stevig gebouwd.

Ik let ook wel op m'n gewicht enzo dat ik niet te zwaar word voor haar. En ik denk als je rekening houd met idd (wat hier al zoveel word gezegd:) spieren,bouw,ras dat je dan wel mooi kan weten als het nog gaat of niet.

Ik denk dat als je commenaar krijgt, je toch eens realistich moet gaan kijken.
Zeker wanneer mensen zonder "verstand" van paarden het zeggen, denk ik dat de combinatie totaal niet meer kloppend is. Wanneer de ruiter overheerst kán dat gewoon niet gezond zijn voor de pony. öf die er ooit last van krijgt, dat weet niemand, maar ík zou het risico nooit willen nemen over de rug van mij paard.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:20

Citaat:
@SOET: heb je een foto? je klinkt wel erg lang en qua gewicht ook best veel voor een shet denk ik. Moeilijk over te oordelen zonder de shet zelf te zien. Je kan natuurlijk altijd wel letten op je gewicht maar eens zul je toch te zwaar/groot worden voor je shet...
klopt idd. ooit word ik te groot/zwaar. hmz , ik zou eens een goede foto moeten gaan zoeken, als ik die vind zet ik hem hier zeker: maar pas op ik let ook echt wel op met wet ik doe Lachen nu zeker. Ik heb al een paard ook dus het gaat er niet om dat ik WIL rijden enzo Lachen gewoon beweging geven en het is altijd leuk om met je lievelings pony buiten te gaan rijden enzo hihi Lachen
Vroeger reed ik de shet alleen. (dus ik had ong twee maand op geen ander paard gezeten) en ja ik vond het echt super om met dr te rijden , en zij ook. Zag je! ze is in de twee maand helemaal open gebloeid, is veel gewicht verloren op een gezonde manier en kreeg meer aandacht, want ik ging er bijna elke dag heen. Toen was ik echt 100000 procent zeker van ik ben niet te zwaar en niet te groot. maar ben in die ong 4 maand denk ik echt gegroeid en mss ook wel verdikt hihi. dus nu let ik er echt mee op.

Citaat:
Ik denk dat als je commenaar krijgt, je toch eens realistich moet gaan kijken.
Zeker wanneer mensen zonder "verstand" van paarden het zeggen, denk ik dat de combinatie totaal niet meer kloppend is. Wanneer de ruiter overheerst kán dat gewoon niet gezond zijn voor de pony. öf die er ooit last van krijgt, dat weet niemand, maar ík zou het risico nooit willen nemen over de rug van mij paard
ik snap wel wat je bedoeld. maar ik heb het dan wel over jonge gasten van 17 die even in een kerkstraatje zich op hun poep gaan zetten om bier te drinken in een hele groep Lachen over die combinatie : ja daar begrijp ik je ja! je krijgt als je een shet rijd en jij ben ouder dan 9 ong. zoiezo daarover commentaar. En dat weet ik Lachen
Ik denk niet dat ik op dit moment risico's neem voor dr rug maar mss (al) binnen een half jaar of jaar! Lachen Vandaag weer met haar gaan rijden en toen dacht ik idd van ja, mss kan ik er binnen een jaar niet meer op ofzo dus ja... dan word je wel even verdrietig, héhé, ik kan nog genoeg leuke dingen met dr doen enzo.

Over de combinatie nog eens: de mensen die de pony en mij kennen (die ook allemaal zelf een paard hebben) zeiden wel dat ze ons een super combinatie vonden, want ik zei eens van ja mss ben ik wel wat te groot... en die zei direct: ik vind dat je er nu juist heel mooi op past. Dus ik vermoed dat het mss wel nog mee valt, Waha! Pling

Toch bedankt! En als ik een goede geslaagde foto vind zet ik hem hier. Als er maar geen commentaar komt van : je mishandeld, maakt de rug kapot, het gaat echt heeeeeeeelemaal niet ofzo. Want bokt - kennede . Haha! je weet nou al dat je een "grote" ruiter op een "kleine" pony gaat zien. Als ik teminste een mooie foto vind!

edit: oo wat een verhaal haha, vast niet echt intressant! en mensen even off topic (heel erg off topic) als je een film met paarden wil zien , op 5tv is er nu een bezig en volgens mij de moeite waard om te kijken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:30

Ik zou je zeker adviseren om een foto te maken en daar zelf realistisch naar te kijken (alsof het een voor jou vreemde combinatie is)
Als jij het een mooie/passende combinatie vind is het goed Knipoog

Nu ga je op het commentaar van anderen af en ik vind dát nu net niet kunnen, omdat jíj erop rijdt en niet zij!

Zet voor jezelf ook een max gewicht en hou dat aan!
Persoonlijk hou ik 15 % van het gezonde gewicht van het paard/pony aan, zodat ik weet dat ik niet te veel risico neem.
Dus als het paard lichter is, vind ik 15 % te zwaar, maar als hij dik is, vind ik 15 % ook te zwaar.
Voor de stevige shetjes vind ik max 20%, omdat die zo goed gebouwd zijn, mits ze nooit hoefbevangen zijn geweest.

Hopelijk heb je er wat aan Knipoog

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:47

superwoman schreef:

Persoonlijk hou ik 15 % van het gezonde gewicht van het paard/pony aan, zodat ik weet dat ik niet te veel risico neem.
Dus als het paard lichter is, vind ik 15 % te zwaar, maar als hij dik is, vind ik 15 % ook te zwaar.
Voor de stevige shetjes vind ik max 20%, omdat die zo goed gebouwd zijn, mits ze nooit hoefbevangen zijn geweest.

Vind je dat alleen voor shetjes gelden of ook voor stevige ponies?
Bijv. Welsh cob, stevig gebouwde New Forest ponies etc?

Niet aanvallend benieuwd alleen nieuwsgierig.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:05

20 % geld ook inderdaad de IJslander, Dartmoor maar voor bijvoorbeeld de A welshjes dus echt totaal niet, die zijn ook veel lichter gebouwd en minder sterk. Andere paarden rassen zoals de grote Welshen, KWPN-ers kunnen 15 % houden. Terwijl de hele ranke rassen zoals Arabier, Welsh A e.d. de veilige richtlijn 12 % is

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:26

Citaat:
Ik zou je zeker adviseren om een foto te maken en daar zelf realistisch naar te kijken (alsof het een voor jou vreemde combinatie is)
Als jij het een mooie/passende combinatie vind is het goed

Nu ga je op het commentaar van anderen af en ik vind dát nu net niet kunnen, omdat jíj erop rijdt en niet zij!

Zet voor jezelf ook een max gewicht en hou dat aan!

Hopelijk heb je er wat aan

Ik heb er zeker iets aan! Knipoog
Nu ga je op het commentaar van anderen af en ik vind dát nu net niet kunnen, omdat jíj erop rijdt en niet zij! maar dit klopt niet echt Lachen de gene die de combinatie wel mooi vinden etc, die hebben allemaal wel met de shet gereden maar zijn ondertussen 4 jaar ouder dan mij dus te groot/zwaar. En dan nog een oudere man, die heeft de pony opgevoed, stond altijd bij zijn huis, en heeft haaar als veulen. dus ik denk dat y er ook wel wat van weet haha! Lachen (het is m'n Vz shet of ja iets meer dan m'n vz shet hii) en de pony is van een vriendin, maar hij stond altijd bij haar opa (die oudere man dus.)

Mijn max gewicht heb ik ong ook voor haar. En idd ik zal zeke eens een foto zoeken! en Realistisch kijken! Ze is sterk gebouwd dus 20 procent ong. Maar aangezien ze te dik staat 15 procent vermoed ik...

Bedankt!

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:40

en ik ?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

commentaar??

LaDar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:48

@I_S_L:leuke pony! Hoe groot is je pony en hoe groot ben jij? (je lijkt niet veel te wegen dus dat is al geen probleem) Vind het er vanaf de foto's goed uitzien, kan volgens mij nog makkelijk!

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:53

vind ik nog prima kunnen.
leuk beestje!!
mooi combi vind ik

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 17:07

Vind het ook wel nog kunnen hoor! Lachen

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:14

http://img63.imageshack.us/img63/291/fotoshoottoday251120061um4.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/796/fotoshoottoday251120062er9.jpg
Dit is Paddington, hij is een Dartmoor van 9 jaar oud, en hij is niet te moeilijk voor kleine kindertjes, dus ben ik gevraagd hem te verzorgen/rijden. Ik vind het nog kunnen, de DA ook, maar wat vinden jullie? Lachen
Hij kan er nog met me vandoor gaan, springen en gewoon lekker buitenrijden, er is eigenlijk nik swat we niet doen, of wat hij niet kan met mij erop zeg maar.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:17

Wat grappig, de 1e foto ziet er goed uit, en de 2e lijk je toch weeer iets te klein. Maar hij ziet eruit alsof hij het prettig vind, en hij loopt lekker. Dus ga maar lekker door denk ik!
Groetjes, mij

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:38

helemaal eens met pluttersput, alleen bij de tweede foto bedoel je niet, dat zij wat te groot is en de pony wat te klein, lijkt idd zo maar komt wss ook door het hoge gras, op de eerste foto vind ik het er idd ook heel leuk uitzien!

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:41

SOET schreef:
helemaal eens met pluttersput, alleen bij de tweede foto bedoel je niet, dat zij wat te groot is en de pony wat te klein, lijkt idd zo maar komt wss ook door het hoge gras, op de eerste foto vind ik het er idd ook heel leuk uitzien!

Ja het gras is daar op sommige plekken heel hoog, en daardoor lijkt het ook net alsof hij kortere beentjes heeft Knipoog en bij de 2e foto sta ik in de beugels (stamoment van het lichtrijden) daardoor lijk ik gelijk weer groter dan ik ben als ik zit Knipoog

Saskiaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:51

Ik vind je te groot.. je ziet die pony amper nog. Tong uitsteken

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:55

Door de lengte van Poppetjes_ lijkt het te groot. Ik denk dat het qua gewicht nog wel kan. Ja
Maar niet erg mooi voor het plaatje.
I_S_L: Kan nog prima. Ja

LaDar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 07:07

@poppetjes als de pony niet te moeilijk is voor kleine kinderen waarom zoek je dan niet een kleiner persoon voor hem? denk dat je niet te zwaar bent maar ik vind je wel erg groot...