Schleich Paarden [Deel 7]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:42

Ik ben ook van plan met de trein/bus te gaan. Dan kunnen we misschien wel verzamelen op het Centraal Station.
Ik ben niet beaald een held dus het wordt voor mij een hele onderneming!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:59

Ik kan echt niet wachten tot ik uit school kom, heb zo'n zin in me bestelling. Over een half uurtje al! JEAAAAH. Vang me op, ik hyperfentileer dalijk echt nog, nouja. zo erg zal het vast ook weer niet zijn denk ik. Maar ben echt hartstikke benieuwd of hij er is. :D

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:41

wil ook graag mee naar de verzamelbeurs ! ik woon zelf ook in utrecht.. wel handig. weet nog niet of ik kan. waarneer gaan jullie en hoelaat?

ik hoor het wel. ;)

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:51

Paardengek0 schreef:
dat word inderdaad in wc papier of kranten. Goede tip Pbl!
het is idd zo als je wilt stoppen, maar toch door gaat je hem verprutst XD dat heb ik dan altijd.

kranten zou ik niet doen, zo krijg je beschadigingen (vlekken) op je model ;)

ik wil op zich ook wel naar die beurs, maar moet even kijken hoe en wat..

Roosje01

Re: Schleich Paarden [Deel 7]

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:10

zullen we de beurs ff verder bespreken op het schleich forum dat maakt het wat overzichtelijker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:11

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:14

Heb vandaag heerlijk even een middagje helemaal niks te doen, zalig.

Op mijn bureau ligt een 3 benige shetlander hengst die ik van een andere Schleich verzamelaar over heb genomen, het 4e beentje is niet meer aanwezig en mijn wilde plan is dus om er een compleet nieuw been voor te maken. Zal later foto's posten (ben nu te druk bezig, haha) maar het idee is om een mal te maken en van daaruit een beentje van 2 componenten klei te maken die ik dan vervolgens weer aan de shetlander vast ga smurfen. Ik noem het even smurfen, omdat ik nog geen idee heb hoe ik dat ga doen, en smurfen krijgen ook altijd alles voor elkaar gesmurft dus vandaar :D waarschijnlijk met een mix van ijzerdraad, superlijm en/of epoxy oid.

Bij deze heb ik de shetlander omgedoopt tot 'Smurf' (Carmen, als hij al een naam had, kun je me die dan PB'en? dan krijgt hij zijn oude naam terug :) )

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:22

telpeva misschien kun je sanne vragen voor advies zij heeft mijn fjord ook een nieuw been gegeven nadat mijn hond die vroeger als pup heeft opgegeten...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:38

Ik voorzie er niet zoveel problemen mee, heb bij mijn percherons ook al vaak zat benen (deels) opnieuw kunnen sculpturen, en ook afgevallen benen er terug op zetten is niet zo'n punt dat heb ik inmiddels ook vaker gedaan al.

De mal is af, en de klei is nu aan het drogen, morgen zodra de klei uitgehard is komen er foto's!

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:46

Woehoeee, mijn Sanne-repaint is binnen <3 Mijn moeder zag niet eens dat ie gerepaint is :D I love Jupiter :+ :+

Afbeelding

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:47

oke was maar een tip. ben wel benieuwd hoe die gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:49

Hoe maak je die mallen eigenlijk?

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:53

ik ben alleen geen lid van het schleich forum, dus als er tegen die tijd iets bekend is, hoor ik dat graag..

ik wil ook nog steeds het been van mijn quarter merrie in rust stand zetten,
met ombuigen werd het niks, dus wil nu gaan proberen in 3 delen het been eraf te slopen en het er dan weer anders aan te zetten,
of heeft iemand nog andere tips?

vandaag trouwens weer bij xenos lintjes gehaald, rood en roze voor de prijzen van mijn wedstrijd ;)
waren gelijk de laatste van die kleuren, nu hangt er weer alleen oranje..

horseloverzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:54

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:03

voor wie geen lid is van het schleich forum kan mij ook pben als je mee wilt ik hou je dan via pb op de hoogte van de afspraken. Zet in je pb ook even de provincie waarin je woont. dan kun je eventueel met provincie genoten afspreken om samen te reizen.
Voor de treinreizigers is verzamelpunt op utrecht centraal station voor het tickets en service station van de ns. En voor degene die met de auto gaan verzamelen bij de ingang van de jaarbeurs aan de kant van het station. Dan komen alle trein reizigers ook daarheen als we compleet zijn.
De datum is geworden zaterdag 14 april.

horseloverzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:10

wil er iemand info geven over de schleich beurs als er één is

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:11

memoeder is dan jarig. maar ik kan opzich wel. ik kom anders ook naar het station. verzamelen onder het grote vertrek bord? ben pas 12 dus kan geen auto rijden :). is het erg dat ik zo jong ben? ;$

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:13

Ik zie tegen die tijd wel of ik wel of niet ga, en hoe ik er kom :D duurt nog zo lang tot die tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:14

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:17

mijn site is bijna klaaaar! even foto's uploaden :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:51

Paardengek0 schreef:
Hoe maak je die mallen eigenlijk?

Daar heb je meerdere manieren voor, de techniek die je pakt moet je een beetje aanpassen aan hetgeen dat je wilt maken. Voor deze mal heb ik een 2 componenten zelfhardende mallenpasta gebruikt, die hardt heel snel uit (in een 5 tot 10 seconden oid) en die is na het uitharden ligt buigbaar, maar ook erg bros, dus makkelijk te breken. Het breekt in elk geval sneller dan de klei waarmee ik wil werken, dus dat is mooi :D Die pasta heb ik eerst aan één zijde van het been gesmurft, toen die kant uitgehard was heb ik die mal bijgesneden. Dan de mallenpasta op de andere kant van het been gemikt, dat uit laten drogen, en ook weer bijsnijden. Als je dan in allebei de mallen klei doet, en dit netjes afstrijkt, en dan met een beetje passen en meten de 2 mallen met klei daarin op elkaar zet dan heb je een been. Dan kan je zodra het been zelf uitgehard is de mallen er weer af slopen. Ik heb voor één beentje dus 2 mallen gebruikt :)

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:00

Sowee we gaan echt hard! Haha, mallenpastaxD. Ik heb van een vriendin haar schleich site gekregen, maar het gaat vooral over honden, maar ook paarden en er staat een fotowedstrijd op: http://www.hondjeszijnschatjes.webklik.nl

Wiekenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:02

Rosan2001 schreef:
Sowee we gaan echt hard! Haha, mallenpastaxD. Ik heb van een vriendin haar schleich site gekregen, maar het gaat vooral over honden, maar ook paarden en er staat een fotowedstrijd op: http://www.hondjeszijnschatjes.webklik.nl

Er staan geen eind datum in! :O Leuk bedacht trouwens! ;)

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:35

De sirte is niet van mij maar van mijn vriendin, ik zal morgen wel ff zeggen dat die erop moet komen te staanxD Ik liep daarnet achter mijn kat aan, die mag nog niet naar buiten, hij si nog maar 7 wewken en nog maar 1 week bij ons, en ik zag dat onze vijver is bevroren! dat word de ijslander hengst kopen en een horses on ice show gaan maken!! Ik ga trouwens overmorgen al mijn inzendingsdatum laten stoppen, dus als je nog mee wil doen, kan dat tot donerdag avond. Vrijdagoschtend insturen mag ook wel.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:36

dat is wel een heel gaaf idee rosan :)