Maffe pennyverhalen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Isabella_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:10

jah jah diej is goed heej

arinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:18

Sisco4life schreef:
Wij hebben ook zo'n penny op de manege, als je iets doet heeft ze altijd wel commentaar(wat dus echt nergens op slaat). ...............Nou je had haar hoofd moeten zien man. En wij stonden buiten half in onze broek te plassen van het laggen.

OMG prachtig!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:19

Sisco4life schreef:
Wij hebben ook zo'n penny op de manege, als je iets doet heeft ze altijd wel commentaar(wat dus echt nergens op slaat). Maargoed, ik een vriendin van me moesten even de pony waarop ze moest rijden opzadelen. Komt dat kind eraan: weten jullie eigelijk wel hoe jullie op moeten zadelen? Tja,. wij zitten er al 5 jaar op dus als je het dan nog niet kan. Komt mevrouw met al haar opmerkingen en dat alleen nog maar bij het borstelen. Dus Wij in zo'n strondmelige bui het zadel half op de komt gelegd, andersom. De staartriem vast aan de manen gemaakt met een elastiekje, en ja die singel zat in de weg dus die deden we dan maar als een ketting.Zij stond echt toe te kijken van; hier klopt iets niet maar wat dat weet ik niet. Maarhoed, komt ze weer: dat is niet goed, het moet ( blabla) dus wij zo van nou eehm. graag gedaan en als jij het hoofdstel ff omdoet dan kun je erop. Nou zij met dat hoofdstel al vast de stal in . Riepen wij de instructeur, dat hij maar even moest komen kijken of het daar wel goed ging, want wij moesten naar huis. Komt hij zo aan. Staat ze met dat hoofdstel ( ook al in een rare houding) dus hij zo van nou ik regel de rest wel en je mag volgende week een uur eerder komen dan leg ik het je wel uit. Nou je had haar hoofd moeten zien man. En wij stonden buiten half in onze broek te plassen van het laggen.

Die is wel gemeen maar super melig
, dacht de instructeur ook dat zij het zadel zo raar had neergelegd?

panache

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:23

nielsd schreef:
Sisco4life schreef:
Wij hebben ook zo'n penny op de manege, als je iets doet heeft ze altijd wel commentaar(wat dus echt nergens op slaat). Maargoed, ik een vriendin van me moesten even de pony waarop ze moest rijden opzadelen. Komt dat kind eraan: weten jullie eigelijk wel hoe jullie op moeten zadelen? Tja,. wij zitten er al 5 jaar op dus als je het dan nog niet kan. Komt mevrouw met al haar opmerkingen en dat alleen nog maar bij het borstelen. Dus Wij in zo'n strondmelige bui het zadel half op de komt gelegd, andersom. De staartriem vast aan de manen gemaakt met een elastiekje, en ja die singel zat in de weg dus die deden we dan maar als een ketting.Zij stond echt toe te kijken van; hier klopt iets niet maar wat dat weet ik niet. Maarhoed, komt ze weer: dat is niet goed, het moet ( blabla) dus wij zo van nou eehm. graag gedaan en als jij het hoofdstel ff omdoet dan kun je erop. Nou zij met dat hoofdstel al vast de stal in . Riepen wij de instructeur, dat hij maar even moest komen kijken of het daar wel goed ging, want wij moesten naar huis. Komt hij zo aan. Staat ze met dat hoofdstel ( ook al in een rare houding) dus hij zo van nou ik regel de rest wel en je mag volgende week een uur eerder komen dan leg ik het je wel uit. Nou je had haar hoofd moeten zien man. En wij stonden buiten half in onze broek te plassen van het laggen.

hahahaaa OMG.. ik zou het zo grappig vinden als die instructeur dat dacht met dat zadel..

Annemieke13

Re: Maffe pennyverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:41

ik was een keer naar de manege gereden waar ik vroeger reed...komt er een meisje naar mij toe
Hoooi wat een mooie pony hoe heet tie? ik: Hij heet Aaron (stond kei groot op z'n dekje maargoed..) Wat voor 'merk' is het? Ik dacht was bedoelt ze daar nou weer mee...Een haflinger (kun je kei goed zien straalt er echt van af) wat een mooie lange manen... ik: ja bedankt is het een merrie of een ruin? Het is een hengst ze zetten toen toch een stapje achteruit toen ik weg reed keet ze me helemaal na

Groetjes Annemieke

Jamyloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:47

Misschien niet helemaal "penny", maar wel érg bijdehand.
Nou ik heb een vz-pony en die staat op een pesionstal. Er waren dus eens tuk of 5 meisjes van jaar of 10, die stonden daar al een tijde bij die pony's aaien enzo en toen hoorde ik ze dus zeggen: als we straks gaan rijden wil ik op deze!! Dus ik naar ze toe en vroeg wachten jullie op iemand ofzo? Hun zo nee, maar weet jij misschien waar alle zadels en hoofdstellen liggen? Want wij weten dat niet maar we willen zo gaan rijden. Nou ik vond dat écht bijdehand en zei: Je mag hier helemaal niet komen als je geen eigen of verzorg paard heb en al helemaal niet rijden en ik snap niet dat jullie uberhout (ofzo iets)dat durven te vragen dus willen jullie nu weggaan?

En ook een meisje ( 10jaar roze jas, 2 vlechtjes poettasje op der rug en die met der cap al op en der zweepje inder hand op de fiets zit) die zei laatst tegen mij: Zo moet je niet rijden je moet je handen helemaal op bij het zadel leggen en je benen iets voor de singel en teugels korter want anders gaat ie er vandoor en je mag ook niet praten op je paard vind ie eng. dus ik zeg bemoei je der niet mee ga zelf een paard zoeken en rijden! Nou later zat ze op een pony en was ze aan het rijden ging der pony bokken en gillen dat ze deed (overigens reed ze met der bene een halve meter achter de singel en handen voor der borst ongeveer, dat kan ik dus écht niet uitstaan!
×× Laris

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:56

Sisco4life schreef:

[/quote]
hahahaaa OMG.. ik zou het zo grappig vinden als die instructeur dat dacht met dat zadel..
[/quote]

Nou.. we hebben het hem later wel uitgelegd ( na dat uur van der). Toen hebben we er met z'n 3e smakelijk om gelachen.
[/quote]

bontekeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:51

hey iik heb ook een paar penny verhalen
mijn pony ziet er namelijk heel gek uit het is een hele brede pony wit met grijze vlekken en een zwart hoofdje eeecht sgatteug
en ik het begin dat ik hem had zo'n 4 jaar geleje kwamen er altijd zo van ie kindjes aan de stal hanngen om hem te aaien en zo en men nichtje 5 jara jonger of zo mocht met mij mee in de stal
ze vond het supper
later mocht ze er ffe op zitten om te stappen aan de hand
een weekje later kreeg ik te horen van een meisje ja waarom rij jij met de pony van je nichtje
ikke natuurlijk huh ??
ja je nicht zeei dat het haar pony was
ikke natuurlijk eeuuuh neee !!!
blijkt het dat ze heel veel verhalen verzonnen had hoe zij er altijd mee ree en hoe wild dat hij was ( t is de braafste pony van de damenge)
en vertelde ik dat haar en was ik wel wat kwaad dat ze vertelde dat mijn pony van aar was op een kwade toon
sgeet te zog bena in haar broek ge had echt moeten zien haar kop gewoon geweldig

of een andere keer kwamer ne kleiene voorbij echt nog ne snotter en ik was menne lieverd aant poetsen kijk mama een koe ik natuurlijk heel hard lachen

sindsdien had ik plaatjes op men sntal gehangen t was eerst wa vo de grap me nu vind ik het handig met pas op vo de pony en hier is eeeeeeeeeeeer mar 1 de baas en nu valt niemand emen sgat nog lastig hij werd er zelf lastig van en dik

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:01

Kan je het even vertalen naar nederlands?

_Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:34

hehe

aartlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:17

ik kan het ook niet lezen :S

Michje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:44

de eerste regel snap ik nog, der staat dat hij/zij veel penny verhalen weet... maar de rest kan ik serieus niets van maken... Heeft iemand vertaalmachine?

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 08:16

hier even vertaalt: (ben goed in het vertalen van schriften zonder hoofdletters, komma's en onafgemaakte woorden )

Hey, ik heb ook een paar penny verhalen !
Mijn pony ziet er namelijk best gek uit, het is een hele brede pony met wit met grijze vlekken en een zwart hoofdje. Echt heel erg schattig.
Toen ik hem net had, zo'n 4 jaar geleden, kwamen er altijd zo van die kindjes aan de stal hanngen om hem te aaien en mijn nichtje van jonger dan 5 jaar mocht altijd mee de stal in.
Dat vond ze super!
Later mocht ze er even op zitten om te stappen aan de hand.
Een week later kreeg ik te horen van een meisje: "waarom rijdt jij op de pony van je nichtje?"
Ik dacht van: "huh? waar heb je het nou weer over?"
zij: "Ja, je zij dat hij van haar was!"
ik: "eeh, nee!"
Blijkt het dus dat ze heel veel wilde verhalen verzonnen had hoe zij er altijd mee reed en hoe wild dat was (het is een van de bravere pony's van de manege). Ik had het (het nichtje neem ik aan?) het haar even verteld en was best kwaad. Ze scheet zowat in haar broek, je had het echt moeten zien haar hoofd, echt geweldig!

Of een andere keer, er kwam een kleine voorbij, echt nog een snotter (?) en ik was mijn lieverd aan het poetsen. "Kijk mama, een koe" ik natuurlijk heel hard lachen.

Sindsdien had ik plaatjes op mijn stal gehangen, het was eerst voor de grap en nu vind ik het handig met: "pas op vor de pony, er is hier maar 1 de baas". En nu valt niemand mijn schat nog lastig. Hij werd er zelfs lastig van en dik!

Isabella_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 10:41

oke! nou snap ik het

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 10:43

Jennietje schreef:
hier even vertaalt: (ben goed in het vertalen van schriften zonder hoofdletters, komma's en onafgemaakte woorden )

Hey, ik heb ook een paar penny verhalen !
Mijn pony ziet er namelijk best gek uit, het is een hele brede pony met wit met grijze vlekken en een zwart hoofdje. Echt heel erg schattig.
Toen ik hem net had, zo'n 4 jaar geleden, kwamen er altijd zo van die kindjes aan de stal hanngen om hem te aaien en mijn nichtje van jonger dan 5 jaar mocht altijd mee de stal in.
Dat vond ze super!
Later mocht ze er even op zitten om te stappen aan de hand.
Een week later kreeg ik te horen van een meisje: "waarom rijdt jij op de pony van je nichtje?"
Ik dacht van: "huh? waar heb je het nou weer over?"
zij: "Ja, je zij dat hij van haar was!"
ik: "eeh, nee!"
Blijkt het dus dat ze heel veel wilde verhalen verzonnen had hoe zij er altijd mee reed en hoe wild dat was (het is een van de bravere pony's van de manege). Ik had het (het nichtje neem ik aan?) het haar even verteld en was best kwaad. Ze scheet zowat in haar broek, je had het echt moeten zien haar hoofd, echt geweldig!

Of een andere keer, er kwam een kleine voorbij, echt nog een snotter (?) en ik was mijn lieverd aan het poetsen. "Kijk mama, een koe" ik natuurlijk heel hard lachen.

Sindsdien had ik plaatjes op mijn stal gehangen, het was eerst voor de grap en nu vind ik het handig met: "pas op vor de pony, er is hier maar 1 de baas". En nu valt niemand mijn schat nog lastig. Hij werd er zelfs lastig van en dik!

Hahaha omg !!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 11:13

ik heb ook weer een nieuwe

Gister hadden we een thema wedstrijd, gewoon voor de lol je kon een knuffel als prijs winnen. en daar was iemand die had een tinker + 2 shetlanders mee genomen.

Tinker + shetties hadden bijna dezelfde vlekken. liep er een meisje rond die haar ouders een rondleiding gaf, toen vertelde ze haarfijn dat de shetlanders een tweeling was en dat tinkermammie de moeder was(raar want het is een ruin).
Toen liep ze verder en vertelde ze dat christa (mijn pony) de moeder van spirit is (mijn andere pony), moest wel laggen omdat christa nf-arabier is en spirit heel iets anders.
Maarja rondleiding was nog niet klaar, liep ze verder en toen vroeg haar zusje voorvoor die rare dingen waren die ze om de benen van de paarden wikkelden, toen zei ze dat komt omdat die paarden ziek zijn en gebroken benen hebben net zoals bij mensen die verband om krijgen.... alleen elk levend paard daar op die manege had dus wel bandages om. liep dat zusje naar christa en begon haar medeleven te tonen, ik had het echt niet meer joh.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:18

laartjuh schreef:
ik heb ook weer een nieuwe

Gister hadden we een thema wedstrijd, gewoon voor de lol je kon een knuffel als prijs winnen. en daar was iemand die had een tinker + 2 shetlanders mee genomen.

Tinker + shetties hadden bijna dezelfde vlekken. liep er een meisje rond die haar ouders een rondleiding gaf, toen vertelde ze haarfijn dat de shetlanders een tweeling was en dat tinkermammie de moeder was(raar want het is een ruin).
Toen liep ze verder en vertelde ze dat christa (mijn pony) de moeder van spirit is (mijn andere pony), moest wel laggen omdat christa nf-arabier is en spirit heel iets anders.
Maarja rondleiding was nog niet klaar, liep ze verder en toen vroeg haar zusje voorvoor die rare dingen waren die ze om de benen van de paarden wikkelden, toen zei ze dat komt omdat die paarden ziek zijn en gebroken benen hebben net zoals bij mensen die verband om krijgen.... alleen elk levend paard daar op die manege had dus wel bandages om. liep dat zusje naar christa en begon haar medeleven te tonen, ik had het echt niet meer joh.

ahahaa... dit is zo'n leuk topic

roza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:57

tuurlijk is het leuk al die penny verhalen,
maar die meisjes of jongens willen je vaak alleen maar helpen.
en iedereen is toch stiekem weleens "penny" geweest?

maar daarom blijft het wel grappig

Karmandi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:44

KarmY_LoVeR schreef:
Ik heb ook nog wel een leuk verhaaltje...
Een hele tijd geleden kwam ik bij mijn paard, stonden daar twee meisjes met het zadel in hun handen, paard helemaal gepoetst enzo. Kwam de staleigenaar naar mij toe: 'ja, ze zeiden dat ze van jou op m mochten rijden'. Ik kende die meisjes niet eens...
Maargoed, ze mochten er een klein rondje op hobbelen en toen gingen ze weer weg, maar hadden wel mijn msn gekregen omdat ze nog wel een keertje wilden komen poetsen(alhoewel ik ze eigenlijk ietsjes te brutaal vond dat ze zomaar op hem kwamen rijden zonder iets te vragen ofzo, maar ik ben niet zo goed in 'nee' zeggen...)
Laatst waren ze op msn:
'Mag ik weer een keer op karmandi rijden?'
'Uh... je had toch een nieuw verzorgpaard?'
'Nee, die heb ik nu niet meer... Ik heb nu twintig eigen paarden.'
'zo, das veel. Waarom wil je dan nog op karmandi rijden? heb je daar wel tijd voor dan?'
'Ja hoor, want ik rijd er maar vier.'
'En wat doe je dan met ze? En hoe kom je eraan?'
'Ja, dat was van een man die een hele stal heeft, en zijn paarden moeten ingereden worden en dat doen wij dan en we leren ze ook de stalondeugden af.'
'Zoo, das knap. Hoe oud ben je eigenlijk?'
'zestien'
(ze zat in groep acht terwijl ik in de tweede zat, ik ben nu vijftien en zit in de derde, zij kan dus nooit 16 zijn...)
'Wauw, echt knap dat je dat kan, zo die ondeugden afleren. Zou je ook mijn paard af kunnen leren dat ie bokt? Hoe zou jij dat doen?'
'Jaah ik doe dat al tien jaar, dus... maar ik kan niet vertellen heo ik dat doe, dat is geheim.'
'Kun je het dan niet voor mij doen dan?'
'Jah maar we hebben wel een heeele lange wachtlijst. Ik zeg t wel als ik tijd heb'

Uh... Okee... ze hebben nog niets gezegd. Ik vroeg net weer of ze nu al tijd had, en toen zei ze Nee en ging offline.
Ik wacht af...

even een 'update'

Ik was net op msn, die meisjes ook weer.
Ik: 'heb je nu al bijna tijd om een keer te komen?'
zij: 'waarschijnlijk wel'
Ik: Je hebt toch zelf twintig paarden he?
Zij: Jaah, maar ik rijd er maar op vier, anders is t een beetje veel werk.
Ik: Wauw... zou ik een keer mogen komen kijken? wil ze wel graag een keer zien.
*stilte*
Zij: Zal even nadenken, want er zijn een paar paardjes die dat niet zoo fijn vinden...

Uh... okee.

_Denise_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:00

HAHAHAHA die is goed die laatste! :p

aartlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:30

gewoon langsgaan zonder eerst overleggen! Kijken wat ze dan zegt

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:25

Hallo,
ik heb ook een keer zoiets mee gemaakt. Wij hadden een meid op de manege die ook altijd de grootste verhalen had over jonge hensten die ze ingereden had en paarden waar ze 1.60 mee kon springen en dat ze alle paarden aan zou kunnen enzo.
Toen wij een aantal jaren terug ons ruiterbewijs gehaald hadden, vroegen ze onze instructeur of die meid het ook had gehaald. hij zei: "Zij? Nee man, zij durft nog geen 30 cm te springen!"
Het is inmiddels tien jaar geleden maar ik blijf het een goeie vinden.Daarna hebben we ook niets meer van haar gehoord op paardengebied.

aartlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 15:15

Whaha! Die is goed!
Ik had een meisje eerst op mijn msn en die vertelde dat zij spring ruiter was en elke week weer wedstrijden mee deed. Natuurlijk werd ze altijd 1e of 2e :S Ze vertelde ook dat ze 31 paarden had en vooral veel hengsten enzo:P Nu blijkt dat ze niet eens 1 paard heeft maar misschien eentje krijgt!!

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:31

HAhha, Sas...
Ja geweldig
Tegen mij zei ze ook laatst dat ze wel weer tijd had enzo..
En weet je nog dat ik zei dat mijn paard bijt?
Toen wilde ze ook niet zeggen hoe ze dat op loste, omdat dat een 'geheim' was

Karmandi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:41

Miriano schreef:
HAhha, Sas...
Ja geweldig
Tegen mij zei ze ook laatst dat ze wel weer tijd had enzo..
En weet je nog dat ik zei dat mijn paard bijt?
Toen wilde ze ook niet zeggen hoe ze dat op loste, omdat dat een 'geheim' was

inderdaad... waarom krijg ik toch zo'n vaag vermoeden dat zij géen twintig paarden heeft en niet een paard af kan leren te bijten?