Als je pony der beter door reageert en je er gewoon goed mee kan rijden vind ik het niet zielig.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Omdat ze niet aan het been is en buiten heel onrustig
lailapri schreef:Sporen gebruiken omdat je paard anders niet aan het been is? Lekker is dat, paarden zijn heel gevoelig, wij maken ze ongevoelig en dan geven we het paard de schuld en pakken we sporen. Timo is ook niet snel en zo afgestompt als weet ik geweest, maar heb niet eens gedacht aan sporen, eerst moet hetzonder kunnen en als ik dan op wedstrijd kleinere fijnere hulpen wil kunnen geven zodat het lijkt alsof het vanzelf gaat, misschien, maar vaak is een kleine verandering in beenligging al genoeg en hoef je hem niet eens aan te raken. Dan zie je vervolgens een ander erop rijden en die zit maar te schoppen etc. Timo's motto: Als je schopt kun je niet rijden= voor mij lekker relaxen.
edit: als een instuctie mij sporen aanrijd om dat hij af en toe niet naar het been luisterd (moeilijke oefening, ene paard gaat rennen andere luistert niet meer naar hulpen)ga ik direct op zoek naar een andere instructie
horse_girl schreef:ik weet er niks van hoor, maar is het wel goed om met een paard van 29 jaar nog te rijden? Bij ons op stal staat een paard van 27 en daar rijden we al niet meer op. Grtz. (sorry voor off-topic reactie!)
horse_girl schreef:ik weet er niks van hoor, maar is het wel goed om met een paard van 29 jaar nog te rijden? Bij ons op stal staat een paard van 27 en daar rijden we al niet meer op. Grtz. (sorry voor off-topic reactie!)