instagram (nep) maneges

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:14

Daks schreef:
Heb jij vroeger niet stiekem een snoepje gepakt? Vast wel nu ben jij vast een crimineel omdat niemand jou daarop gewezen had.

Ik keur het niet goed Dat ze foto's bewerken maar om er zo'n heksenjacht drama van te maken is beschamend

En op het moment dat ik dat deed werd mij verteld dat het niet mocht en deed ik het nooit meer.

En dat is het punt dat gemaakt word. Maak die kinderen bewust dat hetgeen wat ze doen niet mag en als je dat op een fatsoenlijke manier brengt zullen ze je heus serieus nemen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:14

Daks schreef:
Alsof een kind daar mee bezig is.

Damn

Een kind moet dit leren en mag daar op aangesproken worden. Het is geen vrijbrief om zomaar alles te doen onder het mom het is maar een kind. Hou op zeg, er zijn fotografen die hun brood verdienen met foto’s maken. En dan dus een kind vertellen je mag die foto niet gebruiken dat is stelen. Dan moeten ze niet zeuren. Maar als een winkelier tegen een kind zegt je mag dat snoepje niet stelen heeft hij gelijk. Hoe krom is dat!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:15

Mijn pony en ik zijn ook gevonden, ik voel me vereerd 8-)

Ik sta er niet zo duidelijk op dus het maakt mij niet veel uit. Eigenlijk vind ik het wel schattig... Toen ik 9 was deden we dat ook :=

Een aardige reactie met uitleg waarom dit niet mag is prima. Maar ik zag ook niet zo'n aardige reacties langskomen, dat vind ik een beetje sneu voor die kinderen..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:16

Tuigje schreef:
Kabayo schreef:
Klopt, ik had ook geen diddl en al helemaal geen penny agenda. Ik had alleen posters op mijn kamer uit de penny.

Kind, je hebt wat gemist :+ *dikke knipoog * Neem het leven niet zo serieus :)

Haha ist zo? Ik heb tot mijn 14 e paardje gespeeld. Kan zo mee doen aan hobby horsing :+

Zo serieus is mijn leven niet hoor ;)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:17

Dus omdat het kinderen zijn moet het maar kunnen? En zodra een volwassene foto's jat komen er termen om de hoek als catfish en auteursrecht. Kinderen moet ook gewoon fatsoen worden bijgebracht.

Sluit me helemaal bij Lau aan. Het is gewoon stelen. Ik verdien geen geld met mijn foto's, maar er zijn genoeg fotografen die er van moeten leven. Dat heeft niks met serieus nemen te maken.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:17

Lau schreef:
Daks schreef:
Alsof een kind daar mee bezig is.

Damn

Een kind moet dit leren en mag daar op aangesproken worden. Het is geen vrijbrief om zomaar alles te doen onder het mom het is maar een kind. Hou op zeg, er zijn fotografen die hun brood verdienen met foto’s maken. En dan dus een kind vertellen je mag die foto niet gebruiken dat is stelen. Dan moeten ze niet zeuren. Maar als een winkelier tegen een kind zegt je mag dat snoepje niet stelen heeft hij gelijk. Hoe krom is dat!

Maar moet dat dan met hordes tegelijk. Is het niet de taak van de fotograaf die er waarschijnlijk gewoon niks mee doet. Of is het de taak van bokkers die wel weer even een opstootje willen??

Het is namelijk niet erg volwassen om massaal te gaan zoeken en te gaan klagen. Laat het de fotograven dus lekker zelf oplossen als ze er al wat mee doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:18

sureido schreef:
Getup schreef:
als ge niet zoekt, zult ge ook niet vinden :7

zonder dit topic zou je er niets vanaf weten, kom op zeg...

Dit hé.

Wat kunnen mensen toch verschrikkelijk reageren. Mijn pony is ook overleden maar ik zou het juist leuk vinden als ze hiervoor gebruikt wordt. Als jullie willen mogen jullie me pben, heb nog wel een aantal foto's.

Ik weet het niet pas door dit topic hoor?
Foto's van m'n paard is één ding, maar dat ik er zichtbaar zelf op sta vind ik niet zo nodig...
En al helemaal niet dat ze het logo van een fotograaf eraf knippen, dat vind ik echt niet kunnen :)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:18

melody7 schreef:
Mijn pony en ik zijn ook gevonden, ik voel me vereerd 8-)

Ik sta er niet zo duidelijk op dus het maakt mij niet veel uit. Eigenlijk vind ik het wel schattig... Toen ik 9 was deden we dat ook :=

Een aardige reactie met uitleg waarom dit niet mag is prima. Maar ik zag ook niet zo'n aardige reacties langskomen, dat vind ik een beetje sneu voor die kinderen..

Nou dat dus. Dapper hoor tegen kinderen tekeer gaan.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:20

Whahaha gelukkig hebben we een heleboel opvoeders hier op bokt die al die losgeslagen criminele kinderen fatsoen bijbrengen.
Ik heb het even gemeld want na 10 pagina´s is het wel duidelijk en blijft men in herhaling vallen en is de toon niet altijd even respectvol naar kinderen.
En ja ook dat moet je leren om je toon aan te passen aan de ontvanger, zodat een boodschap ook daadwerkelijk effectief wordt.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:20

Ik verdien mijn geld ook met fotografie maar ik lig er s avonds niet wakker van. :+

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:21

Nouja, ze hoeven maar de verkeerde te treffen en kindlief is al zijn/haar spaargeld kwijt. Denk dat een kind (en waarschijnlijk de ouders ook) dan alleen maar blij is als er wordt geleerd dat het niet mag volgens de wet en er dus een (paar) honderd euro wordt bespaard. :=
Zal niet de eerste zijn die een boete krijgt zonder te weten dat het niet mag en zich dood schrikt. Je kan leuke dingen doen van het geld. :D

Tuurlijk moet je niet aankomen met iets van 'he wat jij doet mag niet haal nu de foto's eraf!' dan snapt het kind je niet en denkt ook; wat is dit nou voor rare onzin? >;)
Maar neem aan dat de bokkers die berichtjes sturen, dat wel netjes kunnen. Ik heb geen isnta, snap er niks van namelijk. :')

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:21

Ik heb het topic ook gemeld inderdaad.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:22

puppy1128 schreef:
Nouja, ze hoeven maar de verkeerde te treffen en kindlief is al zijn/haar spaargeld kwijt. Denk dat een kind (en waarschijnlijk de ouders ook) dan alleen maar blij is als er wordt geleerd dat het niet mag volgens de wet en er dus een (paar) honderd euro wordt bespaard. :=
Zal niet de eerste zijn die een boete krijgt zonder te weten dat het niet mag en zich dood schrikt. Je kan leuke dingen doen van het geld. :D

Tuurlijk moet je niet aankomen met iets van 'he wat jij doet mag niet haal nu de foto's eraf!' dan snapt het kind je niet en denkt ook; wat is dit nou voor rare onzin? >;)
Maar neem aan dat de bokkers die berichtjes sturen, dat wel netjes kunnen. Ik heb geen isnta, snap er niks van namelijk. :')

Denk jij nu echt dat een professionele fotograaf zich druk gaat maken over een onschuldig kinderspel? Whahahahahah

_Reneee

Re: instagram (nep) maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:22

Als ik professioneel fotograaf was had ik zeker een berichtje gestuurd. Dat is voor iedereen anders. Misschien moet je proberen niet voor een ander te denken.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:23

Daks schreef:
Lau schreef:

Maar moet dat dan met hordes tegelijk. Is het niet de taak van de fotograaf die er waarschijnlijk gewoon niks mee doet. Of is het de taak van bokkers die wel weer even een opstootje willen??

Het is namelijk niet erg volwassen om massaal te gaan zoeken en te gaan klagen. Laat het de fotograven dus lekker zelf oplossen als ze er al wat mee doen

Met hordes tegelijk is misschien niet juist. Maar ze speuren alleen en sommige reageren. Dus daar zie ik het probleem niet. Ik denk dat er genoeg fotografen zijn die er wel wat mee doen. En daar heeft die fotograaf gewoon recht op. Er is niks mis met een fotograaf alarmeren. Wat de fotograaf doet moet zij zelf weten.

puppy1128

Maar als een kind het mag gebruiken.. Dan mag ik het ook! :D

Daag centjes van de fotograaf. :evaw:

Daks

_Reneee schreef:
Als ik professioneel fotograaf was had ik zeker een berichtje gestuurd. Dat is voor iedereen anders. Misschien moet je proberen niet voor een ander te denken.

Berichtje sturen of een zaak ervan maken is een wereld van verschil

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:24

Het zit je wel hoog he daks. Dat wij het niet fijn vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:24

Marjoow schreef:
Dat is de omgekeerde wereld.
Wat is er in hemelsnaam mis mee met mensen bewust maken van de fouten die ze begaan? Ook kinderen moeten leren dat ze niet mogen stelen.

Enne. 11 jaar ben je imo oud genoeg om erbij te leren dat dit gewoon niet mag.

Dan nog kan dat toch op een normale manier? Het is toch niet nodig om zo'n klopjacht te beginnen en van die belachelijke reacties te sturen? Wanneer een kind een snoepje steelt bel je toch ook niet direct de politie? Het is de toon die de muziek maakt. Gedraag je gewoon volwassen, leg het netjes uit en de kans dat het opgelost wordt is veel groter :j

Kabayo

Re: instagram (nep) maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:25

Volgens mij benaderen wij de kinderen op een vriendelijke manier er word het netjes opgelost

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:26

puppy1128 schreef:

Dit vind ik een erg belangrijk argument. Iets wat zo klein en onschuldig lijkt, kan grote gevolgen met zich meenemen wanneer ze de verkeerde treffen.

En als de fotograaf het niet weet?
Ik wist niet van het bestaan af nee. Maar ik moet zeggen, als ik foto's van mij tegen zou komen zou ik toch even een vriendelijk mailtje heen sturen om verwijdering (en mijzelf kennende ook even wijzend op het punt van instagram waarin staat dat afbeeldingen zoals dat delen niet mag). Ik zou het fijn vinden als iemand mij er op geattendeerd had wanneer dat het geval zou zijn. Natuurlijk kan dat per persoon verschillen, dus ik ga nu even uit van mijn situatie.

Met een aantal tegelijk zoeken we, maar voor zover ik weet sturen we niet allemaal er ook nog een mail naar toe. Ik heb nog geen onaardige reactie bij foto's van de posts gezien, dus daar kan ik geen uitspraak over doen.

Neverland

puppy1128 schreef:
Maar als een kind het mag gebruiken.. Dan mag ik het ook! :D

Daag centjes van de fotograaf. :evaw:

Hoezo zou een fotograaf hier op geld verliezen?

Lau

_Reneee schreef:

Precies er word de mensen die het er niet mee eens zijn de strot in geduwd dat het maar een spel is. En als ze zich verdedigen zijn we kinderachtig. Laat een ander lekker in zijn waarden en denken hoe ze dat willen.

Anoniem

Ik heb ze wel vriendelijk gewezen op copyright en portetrecht. Ik sta er nogal herkenbaar op en dat vind ik niet zo nodig. Foto's van mijn paard is prima, dat heb ik ook gezegd, mits ze gewoon netjes het logo van de fotograaf laten zitten.

Ik snap ook echt niet dat mensen dit goed praten "omdat het kinderen zijn" :?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:27

Ik betwijfel of Arnd er net zo erg mee zit als menig Bokker.