Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lieshorses schreef:Niet mee eens. Wanneer jij met school klaar bent, geloof me maar, je tijd krimpt in elkaar en alle keuzes die je dan maakt hebben veel meer gevolgen. Ik zo juist nu lekker ermee beginnen, nu heb je lekker de tijd en de vrijheid. Mijn middelbaar school jaren waren de "beste" paardenjaren die ik heb gehad en zodra ik afstudeerde van de middelbare werd mijn tijd zo beperkt (plus interesse vervaagde) dat ik ze besloot te verkopen.FabianHorse schreef:Allright, ik moet er nog wel effe bij zeggen dat je toch echt beter 3 jaar kunt wachten, omdat je dan misschien wat meer weet wat je wilt (later, wanneer je klaar bent van school). Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik nooit een paard heb gehad, dan zou ik nu nog amper weg kunnen. Ik heb een goede vriendin die het zelfs al met een pony haar gymnasium nog net haalt (staat nog net voldoende om over te gaan), terwijl ik voor het VWO ruim boven het gemiddelde sta, omdat ik al mijn tijd vrij kan investeren.
Tevens wil ik zelf ook later naar Japan, en dat gaat makkelijker zonder paard.
Ik zorg wel voor paarden, van mensen die op vakantie gaan.
Denk en droom er maar gewoon lekker over, dan kun je die eerste paar jaar lekker hard werken voor je school, en als je daarna nog niet overtuigd ben zou ik zeggen; Koop dat beest gewoon. Punt uit.
Je pretendeert de wijsheid in pacht te hebben, maar staat ongelofelijk voor paal. 
Lieshorses schreef:Hè! En bedankt hè Fabian! Ik ben kom zelf van het VMBO-T en dan is het echt absoluut niet zo dat je alleen maar onzin baantjes kan krijgen en daar keihard voor moet leren, maargoed die discussie even ter zijde.
Maar wanneer heb je volgens jou dan wel veel vrijheid? Wanneer je net in de luiers zit en wanneer je met pensioen bent ofzo? Als 11-jarige gaat school, en ook het VWO, het jou echt niet zo zwaar geven dat je helemaal geen tijd meer voor iets anders hebt. Heel veel kinderen hebben op die leeftijd nog allerlei hobby's en bezigheden en dan gaan ze echt niet jou iedere dag zo hard laten blokken dat je helemaal vermoeid thuis komt. Bovendien gaat TS beginnen met het Voortgezet Onderwijs en dat is een heel verschil dan in een van je laatste jaren zitten.
Wat betreft je argumenten, er zijn heeeeel weinig elf-jarigen die een doel en een streven hebben en dingen zoals paardjes en vriendinnetjes daardoor aan de kant zetten. Geloof me of geloof mij niet, je tijd word gewoon een stuk beperkter. Misschien heb je dat niet in de gaten, ik doe heel misschien net zoveel op een dag als vroeger, alleen moet ik gewoon veel strakker plannen en alles wat ik wil doen enorm inkorten.
Btw, niet iedereen wilt advocaat o.i.d worden
.
FabianHorse schreef:Ik denk dat ik beter niet meer kan reageren, want mensen reageren daar toch erg geëmotioneerd over.
Dit Topic beter gesloten kan worden, het meeste gaat geeneens over het echte onderwerp.
Groetjes.
Change3x schreef:FabianHorse schreef:Ik denk dat ik beter niet meer kan reageren, want mensen reageren daar toch erg geëmotioneerd over.
Dit Topic beter gesloten kan worden, het meeste gaat geeneens over het echte onderwerp.
Groetjes.
Mensen raken niet geëmotioneerd, mensen vinden het belachelijk dat je jouw mening en ervaringen als een feit wil neerzetten.
FabianHorse schreef:Ik denk dat ik beter niet meer kan reageren, want mensen reageren daar toch erg geëmotioneerd over.
Groetjes.
Ps. Sorry voor de reacties die misschien voor wat opschudding hebben gezorgd binnen het Topic, het was niet aanvallend of gemeen bedoelt, laten we dat voorop stellen.