ouder overhalen paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myrth97

Re: ouder overhalen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:37

Ik had op het vwo de eerste 3 jaar 2 bijrijdpony's en daarna 1 eigen pony en nog 2 bijrijdpony's. Is altijd gewoon gelukt, ook met een uurtje leerwerk. Oké, mijn huiswerk was niet altijd af, maar het leren lukte gewoon. Ik ben gewoon geslaagd in 6 jaar met 1 6 op mijn eindlijst en de rest allemaal hoger. Het hoeft dus niet zo te zijn.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:38

Lieshorses schreef:
Niet mee eens. Wanneer jij met school klaar bent, geloof me maar, je tijd krimpt in elkaar en alle keuzes die je dan maakt hebben veel meer gevolgen. Ik zo juist nu lekker ermee beginnen, nu heb je lekker de tijd en de vrijheid. Mijn middelbaar school jaren waren de "beste" paardenjaren die ik heb gehad en zodra ik afstudeerde van de middelbare werd mijn tijd zo beperkt (plus interesse vervaagde) dat ik ze besloot te verkopen.

FabianHorse schreef:
Allright, ik moet er nog wel effe bij zeggen dat je toch echt beter 3 jaar kunt wachten, omdat je dan misschien wat meer weet wat je wilt (later, wanneer je klaar bent van school). Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik nooit een paard heb gehad, dan zou ik nu nog amper weg kunnen. Ik heb een goede vriendin die het zelfs al met een pony haar gymnasium nog net haalt (staat nog net voldoende om over te gaan), terwijl ik voor het VWO ruim boven het gemiddelde sta, omdat ik al mijn tijd vrij kan investeren.
Tevens wil ik zelf ook later naar Japan, en dat gaat makkelijker zonder paard.
Ik zorg wel voor paarden, van mensen die op vakantie gaan.
Denk en droom er maar gewoon lekker over, dan kun je die eerste paar jaar lekker hard werken voor je school, en als je daarna nog niet overtuigd ben zou ik zeggen; Koop dat beest gewoon. Punt uit.

"Wanneer jij met school klaar bent, geloof me maar, je tijd krimpt in elkaar en alle keuzes die je dan maakt hebben veel meer gevolgen."

Dat weet jij niet hoor, er zijn mensen die een streven hebben, die een doel hebben, dat willen behalen en zich richten en focussen op hun ware doel, ipv dat ze in elkaar krimpen. Tuurlijk hebben de keuzes die je maakt als je groot bent grotere gevolgen, het zijn tevens ook grotere keuzen in verhouding met degene van een elfjarige.

"Ik zo juist nu lekker ermee beginnen, nu heb je lekker de tijd en de vrijheid."

Ik vind niet dat je op de middelbare (als je een goede opleiding wilt doen) nou niet echt bepaald veel vrijheid hebt. Dat ligt tevens ook op welke en wat voor een soort school je zit, maar voor VWO is het echt 24/7 bikkelen hoor. Een goede schoolvriend van mij zij, dat het op 5VWO al helemaal hard werken is, dus ik ben ook wel blij dat ik geen paard heb hoor.

Tuurlijk kan ik naar de MAVO, maar wat voor een mogelijkheden heb ik dan later? Allebei mijn neven hebben VMBO gedaan, de ene is Pizzabezorger, wilt hij dat soms z'n hele leven gaan doen?
Ik zeg niet dat er iets mis is met de MAVO, het duurt alleen een stuk langer dan het VWO om uiteindelijk tot hetzelfde resultaat te komen, terwijl je in die tussentijd nog geld had kunnen verdienen.
Maar het ligt ook niet alleen maar aan de leerling, het ligt met name ook aan de enorm slechte scholing die men hier heeft, maar daar kan ik nog wel boekwerken over schrijven....
Laatst bijgewerkt door Carol_Beer op 13-06-17 07:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:47

Fabian, kom aan. Hou oud ben je? :') Je pretendeert de wijsheid in pacht te hebben, maar staat ongelofelijk voor paal.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:50

Chiave schreef:
Fabian, kom aan. Hou oud ben je? :') Je pretendeert de wijsheid in pacht te hebben, maar staat ongelofelijk voor paal.

Mag dat dan niet ? :)

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:54

Chiave schreef:

ik sta trouwens niet voor paal, maar ik steek als een paal boven water! :j

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:56

Hè! En bedankt hè Fabian! Ik ben kom zelf van het VMBO-T en dan is het echt absoluut niet zo dat je alleen maar onzin baantjes kan krijgen en daar keihard voor moet leren, maargoed die discussie even ter zijde. :)

Maar wanneer heb je volgens jou dan wel veel vrijheid? Wanneer je net in de luiers zit en wanneer je met pensioen bent ofzo? Als 11-jarige gaat school, en ook het VWO, het jou echt niet zo zwaar geven dat je helemaal geen tijd meer voor iets anders hebt. Heel veel kinderen hebben op die leeftijd nog allerlei hobby's en bezigheden en dan gaan ze echt niet jou iedere dag zo hard laten blokken dat je helemaal vermoeid thuis komt. Bovendien gaat TS beginnen met het Voortgezet Onderwijs en dat is een heel verschil dan in een van je laatste jaren zitten.

Wat betreft je argumenten, er zijn heeeeel weinig elf-jarigen die een doel en een streven hebben en dingen zoals paardjes en vriendinnetjes daardoor aan de kant zetten. Geloof me of geloof mij niet, je tijd word gewoon een stuk beperkter. Misschien heb je dat niet in de gaten, ik doe heel misschien net zoveel op een dag als vroeger, alleen moet ik gewoon veel strakker plannen en alles wat ik wil doen enorm inkorten.

Btw, niet iedereen wilt advocaat o.i.d worden ;)

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:02

Fabian, ik heb je een PB gestuurd.. Jou reactie over het VMBO vind ik echt nergens op slaan....

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:03

Lieshorses schreef:
Hè! En bedankt hè Fabian! Ik ben kom zelf van het VMBO-T en dan is het echt absoluut niet zo dat je alleen maar onzin baantjes kan krijgen en daar keihard voor moet leren, maargoed die discussie even ter zijde. :)

Maar wanneer heb je volgens jou dan wel veel vrijheid? Wanneer je net in de luiers zit en wanneer je met pensioen bent ofzo? Als 11-jarige gaat school, en ook het VWO, het jou echt niet zo zwaar geven dat je helemaal geen tijd meer voor iets anders hebt. Heel veel kinderen hebben op die leeftijd nog allerlei hobby's en bezigheden en dan gaan ze echt niet jou iedere dag zo hard laten blokken dat je helemaal vermoeid thuis komt. Bovendien gaat TS beginnen met het Voortgezet Onderwijs en dat is een heel verschil dan in een van je laatste jaren zitten.

Wat betreft je argumenten, er zijn heeeeel weinig elf-jarigen die een doel en een streven hebben en dingen zoals paardjes en vriendinnetjes daardoor aan de kant zetten. Geloof me of geloof mij niet, je tijd word gewoon een stuk beperkter. Misschien heb je dat niet in de gaten, ik doe heel misschien net zoveel op een dag als vroeger, alleen moet ik gewoon veel strakker plannen en alles wat ik wil doen enorm inkorten.

Btw, niet iedereen wilt advocaat o.i.d worden ;)

Precies dit. Ben het hier volledig mee eens.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:09

We komen op het moment enorm ontzettend veel vaklui te kort.
Omdat er helaas veel te veel gepromoot is om door te studeren. En er helaas door sommige ook neer gekeken word op deze banen.
Terwijl ze blijkbaar niet beseffen dat het huis waar ze in wonen, de straat waar ze over rijden, het eten wat in de winkel ligt en ze opeten allemaal voortkomt uit de mensen met de lagere opleidingen.
Nadenkertje voor iemand als Fabian.

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:11

Jeetje fabian. Dat vind ik niet kunnen. Doe eens even normaal. Jou vmbo neven zijn misschien pizzabezorger, maar de mijne is advocaat + moeder die het in met ceasemanager dementie, wijkverpleegkundige ook ver geschopt heeft. Vmbo + 2 jaar = VWO. Ik vind je anders ook niet wijs klinken. Zeker niet na wat je net hebt gezegd :n .

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:33

En als je vriendje 5vwo al lastig vind. Dan zou ik zeker geen WO opleiding kiezen.
Op het HBO is elk tentamen net zo veel als je eindexamen. En op het WO is dat toch echt even wat meer plus dat je er dan ook nog een stuk over moet kunnen schrijven.
Daarbij heb ik het altijd makkelijk met 1 uurtje op een dag leren gered. Sterker nog, gingen dagen voorbij dat ik 0,0 aan school ging. En afgezien van mijn scriptie heb ik ooit vertraging gehad.

Dan nog jezelf vergelijken met je vriendin en gymnasium vergelijken met VWO. Alle 2 zijn totaal 2 verschillende dingen. Je hebt geen idee hoe je vriendinnetje het zou doen zonder paard. Wellicht stopt ze er dan dezelfde tijd in met dezelfde output. Plus, wat als jij het gymnasium deed? Misschien ging je dan ook wel over met je hakken in de sloot.

Geloof wat je wil geloven Fabian. Tijd gaat echt niet meer worden alleen maar minder.
En hoe ga jij naar Japan? Ook je handje ophouden? Met die 3.5 euro die je nu kan verdienen red je het niet hoor. Precies iets wat jij hier verafschuwt.

Los daarvan, ik kan ook gewoon op vakantie met een paard hoor.
Staat ie zich lekker een paar weekjes vol te eten en te genieten van het leven op de wei *\o/*

En dat boek werk dat je kan schrijven, presenteer je dat dan bij een Comedian show of wil je het er nog verder mee schoppen?

Korte samenvatting; Ja je zet jezelf enorm voor paal en dat staat als een paal boven water.

Mooie opmerking Lies en Bruintje!
Mijn vriend heeft MBO gedaan, maar heeft toch echt heel veel meer werk tot zijn beschikking dan dat ik heb. Mensen zijn bereid goed te betalen voor vakmanschap.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:59

Ik denk dat ik beter niet meer kan reageren, want mensen reageren daar toch erg geëmotioneerd over.
Dit Topic beter gesloten kan worden, het meeste gaat geeneens over het echte onderwerp.
Groetjes.

Ps. Sorry voor de reacties die misschien voor wat opschudding hebben gezorgd binnen het Topic, het was niet aanvallend of gemeen bedoelt, laten we dat voorop stellen.
Laatst bijgewerkt door Carol_Beer op 13-06-17 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:04

FabianHorse schreef:
Ik denk dat ik beter niet meer kan reageren, want mensen reageren daar toch erg geëmotioneerd over.
Dit Topic beter gesloten kan worden, het meeste gaat geeneens over het echte onderwerp.
Groetjes.

Mensen raken niet geëmotioneerd, mensen vinden het belachelijk dat je jouw mening en ervaringen als een feit wil neerzetten.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:10

Change3x schreef:
FabianHorse schreef:
Groetjes.

Mensen raken niet geëmotioneerd, mensen vinden het belachelijk dat je jouw mening en ervaringen als een feit wil neerzetten.

+1

En het topic sluiten omdat jij geen gewenste reactie ziet. Mooie ;)

Vind het wel heel jammer dat TS niet meer reageert. Maar ik snap het volkomen helaas.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:11

Misschien even 2x nadenken voordat je iets post en al helemaal dat stukje over het VMBO, wat ongenuanceerd zeg.. En dan moet het topic gesloten worden wanneer mensen het niet met jou kul argumenten eens zijn?

edit: Zie dat je je naam veranderd hebt in niet. Vind het jammer dat je gelijk zo moet doen wanneer mensen het oneens met je zijn.

FabianHorse schreef:
Groetjes.

Ps. Sorry voor de reacties die misschien voor wat opschudding hebben gezorgd binnen het Topic, het was niet aanvallend of gemeen bedoelt, laten we dat voorop stellen.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:50

Pfoe, wat een discussies voor een TS die waarschijnlijk allang is afgeschrikt.

Al ben ik het heel erg eens met dat de tijd alleen maar minder wordt. En ook voor mij was de middelbare schooltijd, m'n 'beste' paarden tijd. Zeker de (zomer)vakanties waarbij je vriendinnen ook vrij hebben en je zonder verplichtingen gewoon lekker je gang kan gaan.

Nu moet ik alles strak om m'n werk, vriend, huishouden en overige sociale leven heen plannen. En als ik eens vakantie heb, die paar weken per jaar, dan is het toch al vaak dat ik even met m'n vriend wegga. En als ik eens thuis blijf, hebben helaas niet al m'n vriendinnen/stalgenoten tegelijkertijd vakantie. Jammer!

Maar goed, genieten van die paardentijd op de middelbare school kan ook prima met een verzorgpaard. Dat was voor mij ook het geval.

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:24

Ik vind het eigenlijk niet kunnen hoor. Beetje lopen ruziën en gemene opmerkingen plaatsen onder het topic van ts die een normale vraag stelt. Ts is 11 jaar. Geen wonder dat ze niet meer reageert, verstandig lijkt me zelfs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:37

Fabian, ik zou als ik jou was wat aan je elitaire opvattingen doen. Kennelijk voel je je ongelofelijk goed met je VWO, en dat kan je later nog flink in de weg gaan staan. Je doet wel alsof je het allemaal zo goed weet, maar jouw ongefundeerde uitspraken laten meteen zien dat je totaal niet nadenkt over de dingen die je loopt te roepen. Mischien jezelf in het vervolg ook afvragen wat dit land zou zijn zonder al die mensen die VMBO hebben gedaan? Absoluut nergens, namelijk. Heel leuk dat wij VWO'ers toevallig een wetenschappelijke opleiding kunnen doen, maar wij zijn niet degene die het land draaiende houden. Ga daar maar eens over nadenken voordat je VMBO'ers afschrijft als pizzabezorgers.

Dat papiertje is niets waard wanneer je niet kritisch kan nadenken.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:51

OMDAT SOMMIGE MENSEN NIET KUNNEN LEZEN;
GRAAG GEEN DISCUSSIE MEER OVER (DE MISSCHIEN, IETWAT ONNOZELE) REACTIES VAN MIJ.

Om nog wat onduidelijkheid te voorkomen; Ik heb nooit gezegd dat ik mensen haat, of ik me beter voel dan mensen op het vmbo. Ik ken genoeg mensen van het vmbo die wel gewoon hard en leuk werken.
Het was meer als voorbeeld bedoelt dat een eigen paard hebben ook ten nadele kan zijn van je eigen school, zeker op het vwo, er is dus nergens haat geuit op mensen die dat wel kunnen regelen of degene op het vmbo, ik hoop dat het nu wat duidelijker is.
Vooralsnog verwacht ik geen reactie hierop, en kunnen jullie gerust verder op het oorspronkelijke onderwerp
Mvg

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:58

Ik vind het topic een hele rare wending nemen. Of je moeite hebt met school ligt niet aan het niveau, laat dat duidelijk zijn. Er zijn mensen die strugglen met VMBO en mensen die door het VWO heen vliegen.

En hoeveel tijd je aan school kunt besteden buiten je paard om hangt af van je stal en de support om je heen. Heb je een stal waar je alleen maar komt om te rijden, of moet je zelf mesten en voeren? Heb je een moeder die altijd met je meegaat of laten je ouders je alleen?

Fabian, ik zie dat je je berichten en je naam hebt veranderd, wellicht heb je hier een wijze les uit getrokken, ik hoop het.

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:48

Ik sluit me helemaal aan bij lieveli