Ik ben het echt zat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:13

Zoe_97 schreef:
omdat ik geen behoefte heb aan 5 keer per week te rijden. ik gun iemand de kans lekkere buitenritten te kunnen maken en dressuurmatig te kunnen trainen. mijn paard kan prima ook op de weide staan. Ik ben er niet om iemand anders hobby volledig te bekostigen :p

Dus je verhuurt je paard voor die 2 dagen op het moment dat je er geld voor vraagt.
En idd jij hoeft niet de hobby van een ander te bekostigen maar een bijrijder hoeft ook jouw paard niet te bekostigen,een huurder draagt wel bij in de kosten.
Laatst bijgewerkt door Beretto op 20-06-16 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:19

Beretto schreef:
Gentlegiant schreef:
Misschien om iemand ook de kans te geven zich te ontwikkelen op een correct gereden paard zoals bij mij t geval is

Dan verhuur je dus het paard, net als dat je op een manege het manegepaard huurt voor het desbetreffende uur met bijbehorende instructie.

Een bijrijder verleent jou een gunst dus zou daar in mijn beleving niet voor moeten betalen

Ja en nee
Ze mogen hier ook vrij rijden en betalen enkel voor de lessen die ik wel verplicht overigens
Maar als ze me nu appen of ze vanavond mogen rijden geen enkel probleem dan rijd ik dan n ander paard of ga iets anders doen
Ook mogen ze met de pony mennen enz

Vind verhuren niet echt de goede benaming wat wel de goede benaming is geen idee

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:21

Na 7 jaar zoeken heel erg teleurgesteld zijn. Smeken voor een eigen paard.... Ben ik gevraagd *\%/* Herken je sterkte -O- :(:) Maar ooit komt het juiste paardje op je pad! :j /3

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:55

'je komt jonger over dan dertien omdat je perongeluk neit ipv niet schrijft'

_/-\o_ :') _/-\o_

ik ben 13, schreef dus perongeluk neit, even nadenken, en je ziet dat ik niet bedoel! :j

Irisjeeh1999

Re: Ik ben het echt zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:56

Ik denk dat het er net aan ligt wat voor 12/14/16 jarige je hebt. Ikzelf ben 16, kom nu al twee maanden bij mijn huidige verzorgpaard en probeer per week toch echt wel zo'n 2 a 3 keer te komen, ook al is het druk. Liefste nog vaker, maar soms lukt dat niet. En ik heb nu dus een verzorgpaard dat nog groen is, kent vrij weinig. Maar ik krijg wel hulp, gelukkig, en doe niks zonder er echt goed over na gedacht te hebben of zonder begeleiding/hulp. Ik heb in de afgelopen twee maanden bij zowel mij als het paard vooruit gezien en kijk er uiteraard naar uit om verder te komen.
Daarnaast heb ik een vriend en als het even zit binnenkort een baantje. En volgend jaar een drukke opleiding. Maar ik probeer toch mijn 2 a 3 keer per week aan te houden, puur omdat ik me dan even op iets anders kan focussen en lekker bezig kan met iets waar ik echt blij van word. Uiteraard word ik ook blij van al het andere, maar het is toch anders. Dus ik denk dat het er maar net aan ligt wat voor iemand je hebt.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:57

Mijn ervaring is dat je niet naar de leeftijd, maar naar de persoon moet kijken. Ooit riep ik ook dat ik geen minderjarigen meer op mijn paard wil. Nu heb ik een 16-jarige "huurster" waar ik erg tevreden van ben.

Een kleine bijdrage betaalt ze desalniettemin: wij staan op volpension en ze hoeft verder dus niks te doen, alleen maar rijden. Bij mij speelt ook echt de gunfactor. Meisje wil graag buitenrijden en heeft daar op de manege geen gelegenheid toe. Dus maakt ze wekelijks een buitenritje op de mijne. Niks op tegen, maar een kleine bijdrage in de onkosten vind ik dan wel op zijn plaats.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 07:49

Dat iemand zijn paarden om wat voor reden dan ook ter beschikking stelt aan een ander en daar een vergoeding voor vraagt is ook niet waar ik moeite mee heb.

Nu schiet iedereen die zijn paard verhuurt meteen in de verdediging.
Waar ik moeite mee heb is dat er regelmatig bedragen voorbij hoor komen waar ik mijn eigen paarden een maand van kan onderhouden en er dan vervolgens nog verwacht word dat de huurder allerlei klussen zoals uitmesten en weide onderhoud doet en vervolgens ook nog in staat moet zijn om het paard naar een hoger nivo te trainen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:00

Beretto schreef:
Dat iemand zijn paarden om wat voor reden dan ook ter beschikking stelt aan een ander en daar een vergoeding voor vraagt is ook niet waar ik moeite mee heb.

Nu schiet iedereen die zijn paard verhuurt meteen in de verdediging.
Waar ik moeite mee heb is dat er regelmatig bedragen voorbij hoor komen waar ik mijn eigen paarden een maand van kan onderhouden en er dan vervolgens nog verwacht word dat de huurder allerlei klussen zoals uitmesten en weide onderhoud doet en vervolgens ook nog in staat moet zijn om het paard naar een hoger nivo te trainen.

Daar ben ik het zeker mee eens :j

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:02

Beretto, wat maakt het jou uit ;)? Al vraag ik € 1.000,- en mag iemand alleen maar naar mijn paard kijken, als diegene en ik daar allebei happy mee zijn, prima toch :D?

Ik wil absoluut niet iemand onder de 18. Dan kunnen ze nog zo trouw zijn, ik voel me fijner bij een volwassene. Ik vind mijn paard niet geschikt voor iemand van 12. Ik vraag inderdaad een bijdrage. Een schijntje van de werkelijke kosten overigens maar dat geef ik dan van tevoren ook netjes aan.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:03

Ik heb een verzorgster van 13 voor mijn paard, dit is een rustige betrouwbare verzorgster.

Leeftijd zegt niet alles.

Ze betaald niks maar mag ook niet rijden. Ze wandelt, borstelt, wast en dat soort dingen.

Als ik er bij ben laat ik haar wel eens een stukje op mijn paard zitten als ik er naast loop (paard is niet echt heel braaf onder het zadel, wel in omgang).

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:04

Daar ben ik het ook mee eens hoor. Mijn paard staat in vol pension a 220 in de maand dus geen klusjes. Mijn paard heeft vrij hoge dressuur gelopen bij vorige eigenaren en staat momenteel in training om de scherpe hoekjes er weer af te werken a 100 per maand. Ik vind dus wel dat is van een ruiter een bijdrage kan vragen. Ze krijgen hier een goed paard onder hun kont en hoeven enkel paard te borstelen en op te zadelen...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:08

Friesam, leeftijd zegt misschien niet alles maar ik wil de verantwoordelijkheid niet dragen voor iemand van 12 :o. Als de ouders altijd meekomen en die hebben ervaring met paarden; dan vind ik het wel prima hoor :j.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:34

Sees schreef:
Beretto, wat maakt het jou uit ;)? Al vraag ik € 1.000,- en mag iemand alleen maar naar mijn paard kijken, als diegene en ik daar allebei happy mee zijn, prima toch :D?

Ik wil absoluut niet iemand onder de 18. Dan kunnen ze nog zo trouw zijn, ik voel me fijner bij een volwassene. Ik vind mijn paard niet geschikt voor iemand van 12. Ik vraag inderdaad een bijdrage. Een schijntje van de werkelijke kosten overigens maar dat geef ik dan van tevoren ook netjes aan.

Wat het mij uitmaakt?? Dat ik het raar vind dat mensen hun paarden aanbieden omdat ze zelf geen tijd/zin hebben om te rijden en de eventuele klussen rond het paard te doen en daar dan vervolgens geld voor vragen.

Op het moment dat iemand zijn paard aanbied en iemand daarin ondersteunt en dus zelf aanwezig is vind ik een totaal ander verhaal, maar blijkbaar voelen jullie je aangevallen en interpreteren mijn eerdere berichten verkeerd.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:39

Ik voel me niet aangevallen maar vraag me oprecht af waarom jij je er druk over maakt :o ? Ik bedoel, als beide partijen er tevreden over zijn, wat maakt het dan uit?

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:47

Sees schreef:
Ik voel me niet aangevallen maar vraag me oprecht af waarom jij je er druk over maakt :o ? Ik bedoel, als beide partijen er tevreden over zijn, wat maakt het dan uit?

Ik maak me er druk over omdat ik het misbruik maken van een ander vind.
De eigenaar heeft geen tijd/ zin en de verantwoordelijkheid voor het paard word overgedragen aan een ander en die moet er vervolgens ook nog voor betalen.
En wederom heb ik het niet over eigenaren die zelf aanwezig zijn of zorgdragen voor begeleiding, dan is het in mijn beleving terecht dat er een vergoeding gevraagd word

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:51

Sees schreef:
Friesam, leeftijd zegt misschien niet alles maar ik wil de verantwoordelijkheid niet dragen voor iemand van 12 :o. Als de ouders altijd meekomen en die hebben ervaring met paarden; dan vind ik het wel prima hoor :j.

Mijn paard staat op een pension stal waar toezicht is. Ik zocht geen verzorgster paard staal all-in maar ze vroeg of ze mijn paard mocht borstelen en wandelen. Dus ik heb vertelt tot waar ze mag wandelen en wat ze wel en niet mag (zoals knippen bijv).
Nu is dit paard in omgang wel het braafste schaap wat er is. Onze andere paarden zou ik niet vertrouwen met een kind.

Het is ook geen compensatie van mijn bezoek aan mijn paard. Vaak gaat ze na school en ik kom savonds.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:02

Beretto schreef:
De eigenaar heeft geen tijd/ zin en de verantwoordelijkheid voor het paard word overgedragen aan een ander en die moet er vervolgens ook nog voor betalen.
En wederom heb ik het niet over eigenaren die zelf aanwezig zijn of zorgdragen voor begeleiding, dan is het in mijn beleving terecht dat er een vergoeding gevraagd word

Ja oké, dan snap ik gewoon niet zo goed dat als de beide partijen blij zijn met de regeling en het blijkbaar niet voelen als misbruik maken van, dat een ander zich daar wel druk over maakt :o. Ik bedoel, niemand dwingt iemand om er voor te betalen? Als je dat netjes van tevoren aangeeft en iemand is niet bereid er voor te betalen, dan staat niets hem of haar in de weg om verder te zoeken, toch?

Friesam, overigens rijden stalgenoten onder de 18 wel eens op mijn paard bedenk ik me nu. Maar die hebben zelf een paard en kennen mijn paard ook goed. Die zijn overigens wel allemaal 16+.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:09

Gewoon geduld hebben! Ik zou om te beginnen alleen een verzorgpaard zoeken. Als mensen op stal dan eenmaal zien dat je goed voor het paard bent en lief bent komt er vanzelf een bijrijdpaard op je pad.

En wees gewoon eerlijk in de bijdrage. Tuurlijk, klusjes horen erbij. Maar je hoeft er niet perse voor te betalen, zeker als je 14 bent. Ik vind het van de zotte dat er dan maar verwacht wordt dat paps en mams het gaan betalen. Je kan niet in iemands portemonnee kijken, misschien hebben ze het geld niet.

Dus gewoon blijven zoeken en geduld hebben! Er komt vanzelf wat moois op je pad :o

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:10

xMaxxiee maar dan kan TS ook beter niet reageren op advertenties waarin een bijdrage wordt gevraagd, toch?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:38

Beretto schreef:
Sees schreef:

Tja waar trek je de lijn
Verzorgen dus poetsen wassen en wandelen en dan ook nog de weide en stal uit mesten enz vind ik persoonlijk dat er best een bijdrage geleverd mag worden door de eigenaar
Want tenslotte maak je iets schoon voor de eigenaar en poetsen en wassen is geen dagelijkse "behoefte" van het paard
Een zakcentje is voor een kind vaak al leuk al zijn het een paar euro voor n ijsje of n zakje snoep of chips
Mag je daarintegen rijden vind ik dat natuurlijk niet
Hoef je geen klusjes te doen mag er best een kleine bijdrage van de ruiter er tegen over staan al is het maar een tientje
Krijgt de bijrijder/ruiter echt les en begeleiding dan vind ik persoonlijk dat er meer geld tegenover moet staan
Ik/wij hebben 3 meiden (1 volwassenen) hier rijden
De volwassenen rijd ip enkel buiten en lest eens in de 2 weken a 20€ voor 3 kwartier ze vind dit zelf ook prettig en ik vind het ook noodzakelijk

De andere 2 lessen elke week en soms een keer extra a 15€ voor een half uur
Die extra les komt van mij uit als ik zie of merk dat het even niet lekker loopt en die hoeven ze dan ook niet te betalen
Maar in de regel help ik toch altijd meestal rijd ik dan zelf erbij en geef ze aanwijzingen of tips en tops
Maar de meiden hier hoeven niet te komen van mij ze mogen komen dat is t verschil vanmorgen kreeg ik een appje van een van de meiden of ze morgen avond mocht komen rijden en wou graag les
Nou prima toch ze mag elke willekeurige dag komen maar wil wel weten wanneer en hoe laat zodat ik er zelf ook ben (anders kunnen ze zwz t terrein niet op)
Hier staan de paarden in de regel wel al klaar in de zin van gepoetst enz omdat wij als we ze binnen halen altijd poetsen om eventueel te controleren op wondjes
Meestal poetsen de meiden zelf ook nog gewoon om dat ze t leuk vind

Een meisje van 8 helpt altijd met verzorgen zij vind het prachtig om de Shetlander te wassen en te knuffelen en betaalt er ook niets voor en af en toe zeg ik zullen we een rondje gaan rijden dat houd dan ook met n kwartiertje op zeker omdat ik met hem ook fanatiek aangespannen rijd en hij eigenlijk nooit echt beleerd is ohz

En zoveel mensen zoveel wensen er zullen zeker mensen zijn die geen bijdragen vragen
Reageer op advertenties en zeg daarbij wat jou "wensen" zijn zo voorkom je teleurstellingen
Ik vraag ook altijd wat verwacht jij van mij/ons en wat voor bijdrage kun/wil je leveren

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:49

Sees schreef:
xMaxxiee maar dan kan TS ook beter niet reageren op advertenties waarin een bijdrage wordt gevraagd, toch?

Je kan altijd vragen of je ipv een bijdrage klusjes kan leveren. Wie niet waagt, wie niet wint toch?

Er zijn een hoop eigenaren die een bijdrage vragen omdat ze er zeker van willen zijn dat de verzorger komt, niet omdat ze graag geld willen hebben, dus wie weet staat die er voor open.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:58

Mijn mening is dat afspraken nagekomen moeten worden dus als verzorger zegt ik kom vrijdag dan moet deze er ook staan.

Maar geld vragen om er zeker van te zijn dat iemand komt opdagen is raar, ik betaal toch ook geen bijdrage aan mijn werkgever zodat deze zeker is dat ik kom opdraven??

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:09

xMaxixiee ik vond het persoonlijk wel vervelend dat, toen ik een bijrijder (LET WEL: dus géén verzorger) zocht en ik in de advertentie aangaf een kleine bijdragen te vragen, er tóch mensen reageerden die over de bijdrage vielen. Ik zet het er toch niet voor niets bij :o ? En wat voor klusjes zijn er te doen op een all in stal?

Beretto, helaas blijkt dit in de praktijk wel vaak aan de orde van de dag. Nu heb ik altijd top bijrijders gehad hoor. Als ik een verzorger zou zoeken, dan zou ik ook geen bijdrage vragen maar voor een bijrijder vind IK een kleine bijdrage best op z'n plaats.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:29

xMaxxiee schreef:
Sees schreef:

Je kan altijd vragen of je ipv een bijdrage klusjes kan leveren. Wie niet waagt, wie niet wint toch?

Er zijn een hoop eigenaren die een bijdrage vragen omdat ze er zeker van willen zijn dat de verzorger komt, niet omdat ze graag geld willen hebben, dus wie weet staat die er voor open.

Dat kan maar ik denk niet dat die gelijk de bijdrage zouden laten vallen. Dan denk ik dat iemand zich eerst zou moeten "bewijzen".
En wat Sees zegt ik zou daar al direct niet op reageren. Blijkbaar is de advertentie niet goed gelezen en dat is waar ik over zou vallen.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:35

@ Berto Deze reactie heb ik van meerdere paarden eigenaren gehad. Ik was toen namelijk nieuwsgierig naar waarom er een bijdrage van 40 euro per maand gevraagd wordt voor 3 dagen in de week, die 40 euro valt toch in het niets met de andere kosten en leveren amper een bijdrage .. Maar blijkbaar dus daarom.

En voor mij heeft het wel gewerkt. Gewoon de stoute schoenen aangetrokken en gereageerd op een advertentie (wel realistisch blijven, geven ze een reden waarom je moet betalen of vragen ze meer dan 100 euro moet je niet reageren) en uiteindelijk heb ik dit paard een tijd gratis gereden, hoefde alleen lessen te betalen, dit was een must maar dat is vrij logisch. (klikte uiteindelijk niet helaas, maar dat kun je van te voren nooit voorspellen).