Wat is jullie mening van paardenvlees?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 00:46

spatter schreef:
Het is pas idioot om prachtig vlees op te voeren aan honden en katten, alleen omdat het zielig is.
Hoe rijk en verwend is onze maatschappij wel niet dat we goede kwaliteit eten gewoon doordraaien naar dierenvoer.

Iedereen die zo nodig dieren houdt zou het rest produkt ook moeten opeten.
Dus als jij geen paard wil eten , moet je er ook geen houden, mijn idee!

Enne, vegetarisch zijn is tot nu toe niet beter voor het milieu of voor dierenwelzijn, tenzij je je eigen moestuin bijhoud.

Verder verwacht ik dan ook geen leerprodukten bij deze mensen, dat is immers ook restprodukt van een dood dier .
Geen koekjes met dierlijke vetten.

Maar uiteindelijk betekent dat dat de chemische industrie dus groeit want alles moet vervolgens van plastic gemaakt worden en die fabrieken zijn grote vervuilers voor het milieu en het restprodukt vervuilt de natuur nog meer.

Ik wilde dat het leven wat simpeler was.

Koop een paard, verwen het , geniet samen en geef het een fijn leven.
Breng het aan het einde naar de slacht en eet het vlees, verwerk het leer zodat het arme dier niet op transport hoeft naar Italie voor de worst.

Dat is de kringloop van het leven.

Paardenvlees is trouwens heerlijk, lekker zoet vlees :9
Heel mooi gezegd en helemaal mee eens.

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 09:05

Rietjee_xx schreef:
lieveli schreef:
Abel is mijn paard, mijn liefje, mijn eeuwige veulen. Maar als hij op is, niet meer verder kan, uit zijn lijden verlost moet worden eet ik hem toch het allerliefst zelf op. Ik zie mezelf al zitten, een mooie rode wijn erbij, gegratineerde aardappeltjes, haricots verts en dan met mijn familie herinneringen ophalen aan het allerleukste paard ter wereld.

Liever dat dan dat hij op het bord van een stel rotjongens belandt die het stukje vlees op hun bord niet waarderen.

Je kunt hem ook cremeren en het as houden.... Dat heb je langer bij je....

Dat kost 1. heel veel geld en 2. Ik vind dat niks. Ik zou de as van mijn ouders ook niet willen hebben, weg is weg en dood is dood.

Ik weet trouwens ook niet of dat kan, je paard laten slachten én laten cremeren.[/quote]

Je hoeft het paard niet perse laten in te slapen. Als ie uit zich zelf doodgaat zonder pijn kan je hem wel laten cremeren.
En klopt, ik wil geen as van mijn ouders, voor hun bestaat er een begraafplaats. Maar bij een paard wil ik liever het as hebben, dan hem opeten.

Urbanus

Re: Wat is jullie mening van paardenvlees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:05

Paarden gaan zelden uit zichzelf dood natuurlijk.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:29

Helaas klopt dat idd lieveli; vaak moeten we ze toch "een handje helpen".

Met alle respect, en ik begrijp prima dat er ook mensen zijn die wel graag voor cremeren kiezen, maar IK zou daar nooit voor gaan. Simpelweg kost mij dat gewoon veels te veel geld. Geld wat ik liever aan mijn overige paarden kan besteden, of 'een nieuwe voor kopen' om het even cru te zeggen.

Dat je iets tastbaars wil hebben van je overleden paard, dat heb ik ook wel. Maar gelukkig kun je altijd nog een stuk staart afknippen en daar zelfs mooie sieraden van laten maken. Kost een hoop minder dan cremeren.
En ik zou niet weten wat ik voor een groot paard met enkele tonnen aan as zou moeten doen eerlijk gezegd....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:31

Uitstrooien over de wei. Maar ik ben weer zo zuinig dat ik niet mij scheel wil betalen aan iets dat ik daarna weg ga gooien hihi

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:36

vuurneon schreef:
Uitstrooien over de wei. Maar ik ben weer zo zuinig dat ik niet mij scheel wil betalen aan iets dat ik daarna weg ga gooien hihi

Zo zuinig ben ik dus ook. Ik vind het echt zonde van m'n geld. Paard krijgt er toch niks meer van mee.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:37

Spatter, just wondering, moeten mensen volgens jou dan ook geen hond/kat nemen als ze die daarna niet op willen eten? En er zijn overigens behoorlijk wat onderzoeken die bewezen hebben dat vleesproductie bijzonder schadelijk is voor het milieu, even Google scholar of Scopus doet wonderen :j

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:42

spatter schreef:
Het is pas idioot om prachtig vlees op te voeren aan honden en katten, alleen omdat het zielig is.
Hoe rijk en verwend is onze maatschappij wel niet dat we goede kwaliteit eten gewoon doordraaien naar dierenvoer.

Iedereen die zo nodig dieren houdt zou het rest produkt ook moeten opeten.
Dus als jij geen paard wil eten , moet je er ook geen houden, mijn idee!

Enne, vegetarisch zijn is tot nu toe niet beter voor het milieu of voor dierenwelzijn, tenzij je je eigen moestuin bijhoud.

Verder verwacht ik dan ook geen leerprodukten bij deze mensen, dat is immers ook restprodukt van een dood dier .
Geen koekjes met dierlijke vetten.

Maar uiteindelijk betekent dat dat de chemische industrie dus groeit want alles moet vervolgens van plastic gemaakt worden en die fabrieken zijn grote vervuilers voor het milieu en het restprodukt vervuilt de natuur nog meer.

Ik wilde dat het leven wat simpeler was.

Koop een paard, verwen het , geniet samen en geef het een fijn leven.
Breng het aan het einde naar de slacht en eet het vlees, verwerk het leer zodat het arme dier niet op transport hoeft naar Italie voor de worst.

Dat is de kringloop van het leven.

Paardenvlees is trouwens heerlijk, lekker zoet vlees :9

Eerste dikgedrukte zinnen: wanneer je iets poneert als feit, zorg dan dat je feiten kloppen.
Hier klopt natuurlijk geen snars van. Mensen moeten wel serieus onder een steen hebben gelegen om dit nog te kunnen zeggen. No offence hoor, maar daar gaan mijn haren van overeind staan.
Mochten nog meer mensen denken dat een vegetarisch dieet niet bijdraagt aan een beter milieu of dierenwelzijn, kijk dan even hier naar:

https://www.youtube.com/watch?v=S-bQtRXo7-8

https://www.youtube.com/watch?v=DZb-35oV_7E

Tweede dikgedrukte zinnen: een bewuste consument zal in alles bewust consumeren, dus ook de door jou genoemde artikelen.

Derde dikgedrukte zin: het leven is eenvoudig. Je houd jezelf alleen drogredenen voor. Wanneer jij zegt: ik eet vlees, en dat mag schadelijk zijn voor het milieu, dieren en mijn eigen gezondheid maar ik doe het toch... dan ben je eerlijk, de kortste weg naar huis zeg maar ;-) Maar wanneer je gaat gooien met zelfbedachte feiten om je eetgedrag te vergoelijken wordt het leven een stuk ingewikkelder ;-)

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:09

lieveli schreef:
Paarden gaan zelden uit zichzelf dood natuurlijk.

Mjne had dat wel, ze had een vernauwde slokdarm, en de DA zei dat het niet merr beter kon worden. Ze zou dan op 6 december ingeslapen worden, maar ze ging uit haar zelf dood op pakjesdag 2014