Volg je paard in 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilona_Mambo

Re: Volg je paard in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:42

Ik heb mijn doelen voor deze maand al behaald! :Y)

Tribunals wat een prachtig paard!

Iser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:48

Afbeelding

Afbeelding
Dit is Iser. Bij Iser is deze maand CPL vastgesteld, dus mijn doel is om er voor te zorgen dat het niet erger zal worden, door veel beweging te geven, gezonde voeding, massages etc. zodat we nog jaren samen verder kunnen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:56

Iser schreef:
[ [url=m/B30VCg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OoPuqw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is Iser. Bij Iser is deze maand CPL vastgesteld, dus mijn doel is om er voor te zorgen dat het niet erger zal worden, door veel beweging te geven, gezonde voeding, massages etc. zodat we nog jaren samen verder kunnen.

Wat voor pony is het? :)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:23

Mag ik mij ook aanmelden?

Mijn naam is Lillian (mijn boktnaam is heel on-origineel) ik rijd nu 1,5 jaar op een jonge merrie genaamd Guess. Guess is een kwpn merrie van 4,5 jaar. moeder stamt af van dukaat x topaas en papa stamt af van samber x gibraldi. redelijk wat oud bloed, wat haar heerlijk nuchter maakt. Guess is een erg fijne en lieve merrie (ben absoluut geen merrie mens) Ze werkt graag voor je maar wel onder haar voorwaarden. De eigenaar zegt wel eens dat we haar moeten behandelen met een ijzeren hand met daaromheen een fluwelen handschoen.

Ik ben bij dezelfde eigenaar begonnen op een barrok pinto ruin die mijn beste maatje was, helaas hebben we hem na een peesblessure weg moeten doen, bij ons wou hij zijn rust niet houden en raakte hij heel erg gefrustreerd. Ik rijd nu dus ruim 2 jaar onder het streng toeziend oog van de eigenaresse, met maan leerde ik een hoop en met guess leer ik ook een hoop, twee compleet verschillende paarden zowel onder het zadel als aan de hand, maar met allebei geniet en genoot ik iedere minuut.

wat hebben we de afgelopen tijd meegemaakt;
- op Guess gaan zitten (inrijden en zadelmak maken is nooit nodig geweest)
- Los rechte lijnen is stap draf en galop
- eerste buitenritten met guess (doodmak schaap := )
- Guess krijgt een 'kinderziekte' en stond daarom 2 maanden stil, heeft toen de tijd gekregen om alles goed te verwerken
- Guess is in de tijd dat ze stil stond ontzettend veranderd, geen passend zadel meer te vinden. weer een tijd niet serieus kunnen rijden. ook was ze veel en veel te vet
- in de tijd dat we geen passend zadel konden vinden begonnen met grondwerk aan de kaptoom
- afgelopen zomer een welgemikte trap tegen mijn knie gehad, was eigenlijk voor het paard dat we in training hadden (een merrie waar ik dus niet mee kon opschieten :+ inmiddels verkocht) Hierdoor lag ik weer een paar weken uit de run
- nadat ik er weer op kon hadden we nog geen passend zadel, veel met bareback pad gereden, helaas zat ik erg vast in mijn heupen waardoor ze niet meer spoorde met haar achterbenen
- Eindelijk een passend zadel gevonden, heel erg aan moeten wennen.
- Guess gaat met de eigenaresse mee voor haar update bij het Centered-riding, heb haar gebracht en gehaald maar wel heel erg gemist.
- daarna weer een tijd niet kunnen rijden, door de modder zagen we het aan de late kant maar guess besloot dat ze dit jaar met carnaval als brokkenpiloot wou gaan (echte brabander) en had dus een enorme jaap op haar achterbeen, de dierenarts is hiervoor geweest en moest in een dik verband. ook mocht ze niet bij de andere paarden op de paddocks maar moest ze alleen op het pad ernaast. Toen de Ook hadden we sinds de zomer last van mok die niet wou weg gaan. Omdat dit een erg natte maand was is de mok er niet beter van geworden en is het verband gaan schuren. Hierdoor had ze aan het zelfde been maar op de koot een schuurplek, hier door moest ze nog langer stil staan.
- Guess d'r verwondingen zijn dicht, ze mag nog niet galoperen (wat ze dus wel graag doet) en niet op de paddock omdat haar huid erg week is.
- Na twee weken zijn de wondjes helemaal dicht en mogen wij haar weer oppakken.
- De eigenaresse rijd nu maandelijks bij Jesse Teune bij onze rijvereniging en kan de kennis doorspelen naar mij
- Ik rijd nu wekelijks bij de eigenaresse, het rijden ging voor mijn gevoel niet meer. Het lukte niet, het voelde niet fijn en had bijna de moed opgegeven (vanaf de zomer had ik weinig les gehad, door omstandigheden).
- nu gaat het rijden een stuk beter, zelfs fatsoenlijk galoperen wilt weer *D

van de zomer (guess veel te dik)
Afbeelding

Guess met de sneeuw afgelopen week, helaas zijn er al heel lang geen rijfoto's meer gemaakt
Afbeelding

Waar ik dit jaar trots op was
normaal met guess galoperen
zijgangen aan de kaptoom
onze lessen die goed gaan :=
Los met mij mee lopen en uit mijn ruimte halt houden
Normaal kunnen longeren (Guess probeert nog wel eens te overbluffen)

Doelen:
Normaal een rondje op de veldruiters kunnen rijden (bak is 20x80)
Meedoen aan onze eerste springles
Voor het eerst naar het bos met guess
voor het eerst naar zee met guess
Meedoen aan onze eerste (impuls)wedstrijd
Kunnen draven aan de kaptoom (op de grond)
Maandelijks lessen bij Ruthi damman
Bitloos rijden
Normaal longeren in de bak (zie bovenstaande)
Mijn roze set compleet maken
Mijn blauwe set compleet maken

Ik ben zeker geen perfecte ruiter, Guess kan erg moeilijk zijn maar is wel altijd erg duidelijk. Over de maanden is onze band wel een stuk beter geworden, nadat Armani weg moest, Mijn val van de trainingspony die ik niet leuk vond ( :+ ) en de trap van guess heeft mijn ego een enorme deuk opgelopen want met Maan kon ik alles, die was zo ongecompliceerd en lief dat ik er met een stalhalstertje op rondhobbelde, met Guess kan dat niet zomaar. Guess is nog jong en ondanks dat ze zich soms gedraagt als een oma is ze soms erg onzeker wat mij ook onzeker maakt. ik heb vanaf de zijlijn heel veel bevestiging nodig dat we het goed doen en correctie nodig wanneer we het niet goed doen.

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:43

Doe graag mee

Bokt naam : Wijkhuijs
Echte naam : Priscilla

Naam Pony : Aissa
Leeftijd Pony : 7 Jaar
Ras Pony : Haflinger
Schofthoogte Pony : 1.46

Ik heb Aissa sinds Maart 2015 en we zijn vooral bezig geweest met wat Kilo`s verliezen, mijn dochters hebben er ook al op gereden ik zelf ga dit na Juni (Mijn bevalling) weer oppakken.

Doelen 2016 :

Naast bitloos ook met bit kunnen rijden
Vrijheids dressuur mee beginnen
Lessen nemen in het grondwerk en dit met Aissa doen
Haar conditie verder opbouwen
Buiten wandelingen met haar gaan maken
Haar minder bang voor de tuinslang maken
Aan haar ongeduld werken
Leuke dingen voor haar kopen
Foto shoot met haar doen
Maar vooral genieten, genieten en genieten!
Doelen Fabruari (Januari is al bijna voorbij):

3 keer per week aan conditie opbouw doen aan de longe.
Begin vrijheidsdressuur maken ( de basis)

Ik probeer niet te veel doelen te stellen zeker tot Juni omdat ik zwanger ben, maar na mijn bevalling hoop ik haar weer 3 keer per weer toch zeker n uurtje te kunnen rijden.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=57413FAD[

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... 1917_o.jpg

Dan hebben we nog Elza, een kruising tinker/welsh van mijn dochter haar hopen we dit jaar meer aan de hand te laten wennen, schrik trainingen te laten doen en zadelmak te laten maken

Doelen Januari/Februari
Redelijk stil staan bij het borstelen
Halster in alle rust aan en uit kunnen doen
Al eens een dekje op haar rug en er weer af om te laten wennen

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... 1354_o.jpg

Doelen voor mezelf, meer en betere foto`s maken :D

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:32

Vanmorgen een stukje aan een doel kunnen werken, bij mij blijven!
Een stalgenootje ging springen met haar jonge paard dus er lagen wat balkjes en er stond een klein kruisje, we hadden afgesproken dat ik daarbij in zou gaan rijden voor eventueel wat hulp, maar was niet nodig en heb dus zelf in galop heel veel stuurwerk gedaan en de balken op verschillende manier genomen waardoor hij niet meer wist wat het volgende zou zijn en dus netjes bleef wachten bij mij.
Denk dat ik daar een stukje mee door ga, zodat hij in het hogere werk ook wacht.
Vanavond clubtraining dressuur, ik heb mezelf voorgenomen heel rustig te werken met hem zodat er geen reden is omhoog te komen.
Foto van vanmorgen:

Afbeelding

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 14:37

Wat leuk dat iedereen tussendoor ook wat van zich laat weten. :D
Al een hele hoop vooruitgangen te zien gelukkig ;D

Ik heb vandaag paardrijles op de Manege en zondag wedstrijd op een van de manege paarden ben benieuwd :D heb er in ieder geval weer zin in :D

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:50

Dit lijkt mij ook wel leuk!

Paard:

Carienke P, IBOP, ster merrie Upgrade x Burggraaf
8 jaar, stokmaat 1.68.
Huidige sportstand:
B + 10 dressuur
B + 3 springen

Doelen: Centrale keuring zodat ze misschien Keur word, zo ja dan PROK laten keuren zodat ze ELITE is.
L/M springen, L1 dressuur starten.

foto, samen met haar dochter v. Ustinov
Afbeelding

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:10

Ik ga mijn andere paard ook maar eens volgen met doelen! :D

Naam: Heurby
Ras: Tinker X Warmbloed
Geboortedatum: 17-05-1999
Geslacht: Ruin

Heurby heb ik nu 8 jaar en heb tot 3 jaar terug altijd dressuur en springen gereden. 3 jaar terug begonnen net western/NH, dit vond en vindt hij geweldig! Ik bleef altijd hangen op reining wat betreft training, dit ligt mij meer, maar sinds een paar maandjes terug voor de gein eens pleasure gedaan. Hier bleek hij een uitblinker in te zijn! Dus nu gaan we verder trainen op de pleasure :)

Doelen:
- In februari een oefenwedstrijd walk-jog succesvol uitvoeren (dat wil zeggen rustig en zonder dominant gedrag :') )
- Galop verbeteren en een correcte verzamelde galop kunnen uitvoeren
- Sneller halthouden vanuit galop
- Tevens in februari eerste WRAN wedstrijd doen in de pleasure.
- Gaat dit goed, inschrijven bij de WRAN

Vandaag al flink getraind op de galop, gaat steeds beter!

Afbeelding

Afbeelding

Iser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:50

Hoi AlwaysH,
Iser is een kruising trekpaard x haflinger, een trekpaard om te zien maar net iets kleiner, 1.57 mtr.
Afbeelding
Afbeelding

Arthis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:23

Ik wil me ook graag aanmelden

Naam: Sabor IV
Geslacht: Ruin
Ras: PRE
Leeftijd: 6 jaar

Heb hem 2 jaar.

Foto's zijn van september. zal deze week voor recente foto's maken.

Afbeelding
Afbeelding

Doelen:
- achterhand sterker maken
- Meer rust met rijden
- Hem meer vrijheidsdressuur kunstjes leren
- Dit jaar onze eerste endurance wedstrijd rijden

En dan me andere pony

Naam: Heather
Roepnaam: Lady
Geslacht: Merrie
Ras: Welsh Mountain
Leeftijd: 1,5 jaar

Foto's zijn van september. Komen deze week nieuwe.

Afbeelding
Afbeelding

Doelen:
- Bomproef maken ( ze is beetje bang aangelegd)
- Hopelijk word ze wat minder arrogant.....Pfff

Ninatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:34

Vandaag niet gereden, gister ook niet. Ik loop nu twee weken stage in een winkel tot 5 uur. Veel tijd heb ik dus niet om te rijden.. Morgen ga ik sowieso wel rijden want dat kan dan tot 9 uur en normaal maar tot 7 uur :) Ik heb er best wel zin in! Vandaag heb ik haar alleen losgegooid. Ze was echt heel erg druk :') Ze had in haar normale stal de deur eruit getrapt (de reden weet ik niet) dus moest ze naar een andere. Dat vond ze niet zo leuk want toen had ze haar maaltijd gemist :+ Toen ik haar uit die tijdelijke stal haalde, was ze best wel snel buiten zeg maar :P Ik kon haar gelukkig wel houden haha.

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:06

Vandaag gewandeld! Voor een paard dat nog nooit buiten is geweest is ze al aardig bomproof!
Een vrachtwagen die langs rijd, ze kijk er niet op of om naar! Koeien daarin tegen zijn reuze interessant om naar te hinniken.

Morgen hopelijk testritje maken met een bustrens, hopen dat ze dat wat fijner vind dat de watertrens. (denk het wel)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:13

Vandaag niets gedaan helaas , mijn doelen zijn wel bijna behaald. Ga de rest van de week trainen met lady en hoop dat ze het goed doet :)

Voor de mensen die het leuk vinden , zaterdag was 1 van mijn paarden hier 1 jaar dus maar een topic gemaakt :)
[JITP] Wodan 1 jaar bij mij

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:26

Vandaag ook weer een doel behaald met Flo (een stuk sneller dan verwacht!): Galop onder het zadel. Eindelijk voor het eerst los gegaloppeerd, heeft een tijdje geduurd voordat ik het aandurfde, haha. Sinds de koliek aanval is hij heel energiek, zowel positief als negatief. Moet elke rit wel een noodstop maken, maar vandaag voelde het zo vertrouwd dat ik het gewoon probeerde. Hij snapte er niets van, maar deed het uiteindelijk wel :')
Hij zit echt zo lekker in galop! _/-\o_

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:35

Oh wat leuk!

Paspoort:
Naam: Beauty
Ras: mini appaloosa
Kleur: fewspot (schimmel)
Geslacht: merrie
Leeftijd: 5 jaar

Naam: Lucky
Ras: shetlander
Kleur: zwart
Leeftijd: 5

Naam: Ginny
Ras: shetlander
Kleur: vosbont
Leeftijd: 8 maanden

Doelen 2016:
Beauty en Lucky beide beleren in het enkelspan voor de wagen en meer oppakken met trainen, longeren, lange teugel etc.

Voor Ginny is het doel om alvast wat verkeersmak te worden dit jaar en om fatsoenlijk mee te kunnen wandelen langs de weg zonder moeder lucky of beauty mee.

En een fotootje van alle drie van vorige week!
Afbeelding

xtamarak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:56

Mag ik mij ook nog melden? :D
Mijn naam is Tamara en ik ben 16 jaar oud!
Dit is Karel, een 4,5 jarige haflinger ruin. Dit jaar heb ik hem alweer 4 jaar en ik heb hem alles zelf geleerd, van een halster omdoen naar zadelmak maken <3
Als baby van net 1 jaar :
Afbeelding
En mijn knappe vent nu:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Doelen:
- meer doorrijden, we hebben het lekker rustig aan gedaan omdat hij nog volop groeit.
- naar het strand gaan met hem
- meer vrijheidsdressuur doen/ nog wat kunstjes bijleren
- lange manen kweken :D (ik heb ze vorig jaar in een sportcoupe geknipt omdat ze vrij dun waren)

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:59

Gave Haf! *\o/*

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:10

Vandaag privé les gehad met Raymond! Geen foto's maar wat een goeie les! Was in de binnenbak en dat is sws onze zwakke schakel, Raymond wordt daar zenuwachtig van, soort claustrofobie. Maar deze les ging erg goed, beetje onwennig in het begin maar daarna aan de galop gewerkt. Hij komt er ontzettend wankel en lastig in, versneld in het begin echt alleen maar. Nu aan mijn handen gewerkt met het aanspringen en het ging al een stuk beter! Jeej!
Ben dus druk bezig met mijn doel voor het aangalopperen!

Helaas geen foto van de les :P

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 01:01

Mijn doel Was om weer wat vertrouwen in Summer te krijgen na mijn val van december. Helaas deze maand maar 1 keer kunnen rijden omdat Summer ziek is. Ze hoest al twee weken en had steeds snot. We hadden haar een weekje vrij gegeven en de eigenaar had er van het weekend weer op gereden maar ze bleef hoesten. Vandaag DA geweest en ze heeft nu 4 dagen antibiotica. Hopen dat het werkt! De keer dat we gereden hadden weer voor het eerst in de buitenbak na mijn val en heel ontspannen gereden.

Iser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 09:03

Gisteren gelest, lekker onder het zadel heen en terug naar de manege en een half uur privéles, voor vandaag de beweging wel weer gehad. vandaag gaat het helaas niet lukken, voor ik bij Iser ben is het weer donker, dus dat wordt morgenmiddag pas weer. Nou ja, gezellig even poetsen, stal uitmesten en zijn hooitassen vullen, leuk vooruitzicht voor vanavond. Heb ook een scheerapparaat gekocht om zijn sokken bij te werken, wat een zonde dat die er af moeten, ik ga eerst maar eens proberen of ik ze uit kan dunnen!

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:26

1e stap gezet hier, grondwerk lesgeefster gemaild ! :D

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:10

laatste week ligt volledig stil :+
Gister er weer afgeknikkerd (in heen hele nare dubbel, moest echt rijden om hem op een goede afstand te rijden)... meneer zag het niet zitten en ik voelde gelijk mijn elleboog... Na 2,5 u op de spoedeisende hulp bleek ik hem zwaar gekneusd te hebben :(

Kees gaat woensdag weg, dus tot dan lekker grondwerken

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:16

Vandaag eindelijk weer eens heerlijk een rondje bos gecrosst *\o/* *\%/*
Was al ruim 2,5 week geleden, zo niets voor mij om zo lang alleen binnen te rijden!
Helaas staat Tinus nog op de metacam (laatste dag), dus dat wordt zaterdag kijken hoe hij loopt, maar Guus was echt zoooo toe aan een rondje blubber scheuren! Heerlijk, super braaf, op zit en stem terug (hij wil nog wel eens gaan hangen in de teugels), alleen op het laatst toen hij in zijn rendraf schoot werd-ie even sterk. Ohh, zit echt nog na te genieten, zo genoten weer! :D +:)+

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:30

Froos schreef:
laatste week ligt volledig stil :+
Gister er weer afgeknikkerd (in heen hele nare dubbel, moest echt rijden om hem op een goede afstand te rijden)... meneer zag het niet zitten en ik voelde gelijk mijn elleboog... Na 2,5 u op de spoedeisende hulp bleek ik hem zwaar gekneusd te hebben :(

Kees gaat woensdag weg, dus tot dan lekker grondwerken

Oh balen zeg :(
Sterkte met je elleboog.