Volgtopic: Serena en Stitch worden beleerd!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 19:40

Gisteren heb ik een eindje met Serena aan de hand gefietst. Naast het laten wennen aan tuig en slepen e.d. is het natuurlijk ook belangrijk dat ze wat conditie opbouwt, anders kunnen we straks nog niet lekker weg te mennen :+. Ging erg goed, Serena was lekker fanatiek :D

Vandaag dan voor het eerst gesleept! Bij gebrek aan een band maar een houten paal gepakt, dat was ook makkelijker te bevestigen aan de strengen. Serena heeft er geen stap anders om gezet. Ik maakte af en toe een stuurfoutje waardoor de paal wel eens achter een prikpaaltje bleef hangen, maar daar trok ze zich niks van aan. Ook toen ze een bokje gaf met het aanspringen in de galop en haar achterbeentje over de streng kwam, maakte ze nog een hupsje om de boel weer te corrigeren en verder galopperen maar :D
Van het geritsel achter haar heeft ze geen moment opgekeken, Stitch vond het spannender. Die heeft de hele tijd vanaf een afstandje staan toekijken :+

Heb er alle vertrouwen in dat ik Serena deze zomervakantie nog voor de kar kan zetten. Uiteraard wil ik nog wat dingen beter bevestigen voor het zover is, maar met dit tempo moet binnen 5 weken absoluut wel haalbaar zijn!

En omdat 'pictures or it didn't happen':
Afbeelding
Kort filmpje van 7 sec. omdat mijn mobiel het begaf

muzzy17

Re: Volgtopic: Serena en Stitch worden beleerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:51

Wat gaat ze goed! Ben benieuwd hoe ze het dalijk voor de kar doet.

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:57

Wanneer ben je haar van plan voor de kar te zetten ?
En is stitch al gecastreerd of niet ? Zo nee wanneer ga je dat doen ?
Heb je ook al vakantie of nog niet want ald je vakantie hebt heb je lekker veel tijd *\%/*

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 00:11

Serena komt, als alles zo goed blijft gaan, aan het einde van mijn zomervakantie voor de kar. Dus laten we zeggen, binnen nu en 4 weken?
Stitch is nog niet gecastreerd, ze staan nog met een draadje ertussen. Hij wordt in het najaar gecastreerd, wanneer de vliegen weg zijn.

Jep, inmiddels al bijna weer twee weken om van mijn vakantie..!

Vandaag maar een extra dagje vrijgegeven, Serena haar knietje zat weer vast en dan kreupelt ze echt zwaar. Is vaak na een paar uurtjes weer over en sowieso wanneer ik haar knietje buig is het weer eventjes goed, maar leek me verstandiger om haar even niet aan het werk te zetten. Morgen weer!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 07:34

Ze gaat snel, leuk zeg!!

Je zegt ze had weer last van haar knietje, dat springt steeds op slot?
Had Reisa paar jaar terug ook, heb haar toen binnendoor laten bekappen achter en sindsdien nauwelijks nog last van. Ook spieropbouw heeft enorm geholpen, komt met Serena ook vast goed.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 23:10

Jaa, straks kan ik ook weer mee op buitenrit :D

Klopt, had inderdaad eens gelezen dat dat schijnt te helpen. Heb het een poos terug laten doen, maar merkte weinig verschil. Echter heeft ze het maar zelden, hoor. Hoop dat het straks, na spieropbouw, over gaat! Rottig om haar zo te zien strompelen, ben me de eerste keer ook rot geschrokken. Niet leuk.

Vandaag gelongeerd maar mén, wat waaide het hard! De wind kreeg de hele tijd grip op de lijn, waardoor Serena dacht dat ik ophoudingen maakte e.d. Heb dus een paar keer de nieuwe overgang stap-galop geoefend, het halthouden nog wat geoefend (gaat nu echt goed aan de longe sinds ik die ophoudingen maak!) en toen maar afgesloten.

Commando's ben ik tevreden over, daar hoef ik niet meer apart extra op te oefenen :D nu lekker verder met slepen en conditie opbouwen.

meisjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:15

Suuppeeerr! Vind het zo leuk om te volgen!
Wat een vooruitgang zeg! <3 <3

Jumpingnick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:44

ik kom even volgen;)

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 00:12

Ik volg!
Wil zelf ook een menshet!
Heb je updates :D?

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 00:29

ooo wat een leuk topic zeg...

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:27

Ik volg :D

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:04

Ik ben ook een stille meelezer hier! Heb zelf ook zo'n soort topic over m'n shet, maar volg deze ook al vanaf het begin! Erg leuk om te lezen allemaal :)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 22:09

Ik ben twee weken op vakantie geweest en nu weer terug :). Een vriendin heeft op de pony's gepast en vanavond ben ik zelf langs gegaan. Wat ik had verwacht is inderdaad uitgekomen, Serena staat op ploffen :oo. Zooo druk! Dus eerst maar weer een week bezig met de overtollige energie eruit werken want zo durf ik er geen kar achter te hangen.
Ze genoten beide van de lekkere poetsbeurt die mijn zus en ik ze hebben gegeven, schatjes :)

Leuk, alle volgers! Het wordt nu wel spannend, de 'grote dag' dat ze voor de kar gaat nadert :D

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 11:19

Spannend! Hoe was je vakantie?

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 12:26

Ja, tof! Eerste week lekker weer gehad, tweede week wat minder maar dat mag de pret niet drukken. Was ook wel weer blij om terug naar huis te gaan :)

Zonet beide pony's gepoetst en met Serena te fietsen geweest. Als ze op het gras liep had ze flink het tempo erin, maar op de straat ging ze continu op de rem. Nu zijn haar hoeven natuurlijk twee weken niet optimaal bij gehouden, dus daar mag wel weer wat aan gedaan worden. Gok dus dat ze daardoor wat gevoelig is op de verharding. Hoop wel dat daar vlug wat verbetering in komt want met de kar moet ik straks wel op de weg rijden -O-.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 21:57

Gister gelongeerd, ze luisterde nog alsof we het de dag daarvoor voor het laatst hadden geoefend ipv 2-3 weken geleden. Trots!

Vandaag een dagje vrij, ben lekker aan het prutsen geweest met de draad en heb mijn weides nu in 9 stukken opgedeeld. Stitch staat sinds vanavond voor het eerst aast Serena met slechts 1 draadje ertussen, heb het even aangekeken en na twee minuten hadden ze geen aandacht meer voor elkaar maar voor het gras. Toen ik later terugkwam schrokken ze van mij en hebben ze een showtje van tien minuten weggegeven :D Serena galopperen en bokken, Stitch staartje in de lucht, zweefdrafje en zo nu en dan een steiger of capriole (ja, echt waar :')). Genieten!

Morgen nog een keer slepen met Serena en dan vrijdag eens inspannen (en daarna direct weer uitspannen) om haar het gevoel van het 'ingesloten' zitten tussen de lamoenen eens te geven.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 11:04

Guess who er vandaag voor de kar gestaan heeft :D
Foto's komen eraan!

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:26

Goedzo! Ik ben een beetje stille meelezer haha. Vind het knap dat je het allemaal zelf doet, die van mij gaat toch wel een maandje weg straks := .

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 12:00

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 16:59

Gister heb ik Stitch na een lange, lange vakantie weer eens opgepakt. Die is nu aan de beurt ;)

Zoals jullie misschien in het topic van Serena wel konden lezen, had ik wat problemen met mijn bomen. Inmiddels zijn die rechter gebogen en hebben we Serena vandaag ingespand om te kijken of er nu wat druk van de lichtogen af was en dat was het geval :) helaas maakte ze een bokje in de draf waarna ze de riemen om zich heen voelde en raakte toen in paniek. Toen ze ook het gerammel van de kar hoorde vloog ze er vandoor, maar ze bleef gelukkig goed bestuurbaar en na een half rondje stonden we stil. Omdat de draad stuk was en Stitch dus zo het weiland waar we bezig waren binnen kon wandelen vlug uitgespannen en Serena uitgestapt aan de lange lijnen terwijl mijn vader de draad maakte. Toen was ze al snel weer lekker relaxed, dus heb er wel vertrouwen in dat het een eenmalig iets was.
Normaal gesproken schrikt ze niet van gerommel achter zich, maar nu zal het haar allemaal wat teveel zijn geworden. Kan gebeuren, goed afgelopen.

Heb nu alleen nog een probleempje met mijn broek, die nu veel te los hangt omdat de broekriemoogjes praktisch naast de broekriemoogjes van het tuig hangen. Ik denk dat als ze verder naar voren zouden zitten, dit probleem wel opgelost zou zijn. Iemand een idee?

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:00

Leuk topic!

Heb zelf totaal geen verstand van karren en mennen etc dus kan je niet helpen.
Hopelijk is het inderdaad 1 malig en is ze nu niet bang voor de kar. Gelukkig is het goed afgelopen! Ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 20:26

Vandaag samen met Serena's voormalig verzorgster de pony's lekker gewassen want morgen heb ik een fotoshoot met een bokker! Ik heb helaas geen hulp kunnen vinden, dus ik hoop dat de pony's zich wat gedragen als ik in m'n eentje met beide moet lopen... :D

Heb Serena nog niet weer voor de kar gehad omdat ik nog geen oplossing voor de broek heb kunnen bedenken helaas... En wilde eerst ook even weer wat schriktraining doen aan de langelijnen, met klapperende strengen bijvoorbeeld. Omdat haar dat de vorige keer wat teveel werd.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:22

Van wie heb je shoot? :)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 22:23

Ik had een shoot van Naomi_King!

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:25

Hoe is die gegaan? Alles goed met de twee? Hebben ze mekaar niet afgemaakt :+