Fouganza, goed merk?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SmartBH

Re: Fouganza, goed merk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:08

Hoe zijn de shampoo's en vliegenspray ? Heeft er iemand ervaring met een vliegendeken?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:47

Shampoo's zijn voor zover ik weet prima. Vliegenspray...sja niet slechter of beter dan n duurder merk, maar persoonlijk vind ik vliegenspray toch nooit helemaal toereikend...
Vliegendeken is ook prima volgens mij.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:41

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:49

Ik heb dekjes van dit merk en blijven lang mooi! Ook heb ik er een hoofdstel van eentje van Buffelleer. Prima spullen voor de prijs die je betaald! Sinds kort ook een bodywarmer met heeel veel zakken er op voor buitenrit en die zit super! En is handig en blijft nog mooi. Ook heb ik een touw gekocht die onderweg te gebruiken was en tijdens de rit om de nek kan. Maar die was snel op klip kapot maar dit ligt meer aan paardlief..meeste klips overleven hem niet.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:11

Gok niet dat die onder een dressuurzadel past

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:26

MarjanB schreef:
Iemand ervaring met dit dekje? En past ie onder een dressuurzadel? Vind de rugnaad van het dekje namelijk wel fijn

http://www.decathlon.nl/zadeldek-tinckl ... 76636.html

Dat dekje past niet onder een dressuurzadel helaas. Is ontworpen voor onder spring/vzh zadels...Is maar 56cm hoog...(staat in omschrijving ;) )

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:31

Ik heb sinds kort ook deze shop ontdekt *\o/* Ook voor fitness enzo leuke shirtjes.
Maar (sorry als het al ergens staat en ik eroverheen gelezen heb :o ) Maar weet iemand hoe de rijbroeken vallen? Stond ook al te kijken voor bovenstaand dekje maar had al zo'n vermoeden dat deze niet onder een dressuurzadel zou passen :n

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:51

Kostolany schreef:
Ik heb dekjes van dit merk en blijven lang mooi! Ook heb ik er een hoofdstel van eentje van Buffelleer. Prima spullen voor de prijs die je betaald! Sinds kort ook een bodywarmer met heeel veel zakken er op voor buitenrit en die zit super! En is handig en blijft nog mooi. Ook heb ik een touw gekocht die onderweg te gebruiken was en tijdens de rit om de nek kan. Maar die was snel op klip kapot maar dit ligt meer aan paardlief..meeste klips overleven hem niet.

heb je een linkje van de bodywarmer? :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:44

darkadia schreef:
MarjanB schreef:
Iemand ervaring met dit dekje? En past ie onder een dressuurzadel? Vind de rugnaad van het dekje namelijk wel fijn

Dat dekje past niet onder een dressuurzadel helaas. Is ontworpen voor onder spring/vzh zadels...Is maar 56cm hoog...(staat in omschrijving ;) )

Ohh niet gezien :) Maar zag nu dat die beschrijving veel lager op de pagina staat |o

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:04

MarjanB schreef:

Dat dekje past niet onder een dressuurzadel helaas. Is ontworpen voor onder spring/vzh zadels...Is maar 56cm hoog...(staat in omschrijving ;)

Ohh niet gezien :) Maar zag nu dat die beschrijving veel lager op de pagina staat |o

Haha geeft niet, maar ik ken het dekje, we hadden hem in de winkel ook liggen ;)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:06

Nicky84 schreef:
Ik heb sinds kort ook deze shop ontdekt *\o/* Ook voor fitness enzo leuke shirtjes.
Maar (sorry als het al ergens staat en ik eroverheen gelezen heb :o ) Maar weet iemand hoe de rijbroeken vallen? Stond ook al te kijken voor bovenstaand dekje maar had al zo'n vermoeden dat deze niet onder een dressuurzadel zou passen :n

De rijbroeken vallen over het algemeen iets kleiner uit. 36=XS 38=S etc. Maar per model zit er ook nog wel verschil in pasvorm. Dus lastig te zeggen ;)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:54

darkadia schreef:
Nicky84 schreef:

De rijbroeken vallen over het algemeen iets kleiner uit. 36=XS 38=S etc. Maar per model zit er ook nog wel verschil in pasvorm. Dus lastig te zeggen ;)

Thank you :) Wordt niet online bestellen dus :P

sannevs1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:58

ik werk zelf op de ruitersportafdeling van decathlon best.
Er mag geen cap verkocht worden zonder keurmerk.
bij iedere zaak waar deze worden verkocht moet dus een keur merk in zitten.
Dus ook deze van 25 euro zijn gewoon veilig en goed gekeurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:08

Sanne, pas maar op :P
Darkedia heeft hier al zowat een extra baan :')

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:29

Haha neehoor, valt erg mee ;) Ik kies er volledig zelf voor om wel of niet te antwoorden :P

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 17:53

Hoe zijn de gel zittingsdag voor over je zadel?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:32

Ik heb de gelpad met schoftuitsparing en die blijft super liggen. Trekt ook niet stak met een normale schoft. Erg blij mee. Pad heb ik om aan te passen tussen de bomen van mijn zadel in.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:35

Volgens mij bedoeld zij degene voor op het zadel, zodat je zachter zit ;)
Geen idee, wij hadden die niet in t assortiment.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:16

vraagje, waar bestaat de voering van de beenbeschermers uit? Ben namelijk opzoek naar iets wat geen neopreen is. En is het aanbod op de site hetzelfde als in de winkels?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:26

@MarjanB Nee, je kunt op de site wel checken of iets ook aanwezig is in de winkel. Maar afhankelijk van het filiaal wat ze hebben, en sommige filialen bestellen ook extra dingen die niet op de webshop staan.
Vanwaar zoek je beschermers zonder neopreen? De 'gewone' zijn in ieder geval met neopreen (op site staat schuim). Die met fleece ben ik niet zeker van of daar ook neopreen tussen zit, maar dacht van wel.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 07:07

Neopreen wordt heel snel te warm en gaat broeien. Risico op peesblessures wordt door warmte groter. Vandaar liever iets zonder neopreen.

Bedankt voor de info trouwens :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:03

Klopt inderdaad, maar neopreen vangt weer wel goed klappen op. Daarom zijn er ws weinig zonder. Maar tegenwoordig maken ze wel weer beter ademende, met extra ventilatiegaatjes enzo. Hangt alleen ook wel een prijskaartje aan ;) (dalmar, premier equine, Harry's horse elite etc)

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:32

het beste kan je dan gewoon leren beschermers nemen die ademen beter, volgesmij heeft kentaur zonder neopreen en bont maar hangt wel een prijskaartje aan!

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:30

Ik was bij de agradi voor m'n HH elite €70 kwijt, maar hoe zit dat dan met die peesjes met dat vachtje van fouganza?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:35

Even een ipdatje vanaf hier...

Ben de smurf van de les, maar vind mn cap hartstikke leuk! Hij zit ook fijn!
Afbeelding
Edit: wat kijkt paardje ook vrolijk zeg :+ :')