paard trilt en heeft het koud..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

0verwijderd

Re: paard trilt en heeft het koud..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:28

super!
blijven je paardjes daar nu ook staan?

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 19:33

We zijn toch nog steeds opzoek naar een anderen stalling,
omdat er is alleen maar een weide en een paar stallen, de weide is helemaal niet vlak, en een bak of iets anders is er niet,
we zijn vooral opzoek naar een stalling voor de jonge pony (hij is nu 2,5 jaar oud)
en willen hem over een jaar of anderhlf jaar gaan inrijden,
en een bak is daar wel fijn bij,

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:39

othelloster schreef:
We zijn toch nog steeds opzoek naar een anderen stalling,
omdat er is alleen maar een weide en een paar stallen, de weide is helemaal niet vlak, en een bak of iets anders is er niet,
we zijn vooral opzoek naar een stalling voor de jonge pony (hij is nu 2,5 jaar oud)
en willen hem over een jaar of anderhlf jaar gaan inrijden,
en een bak is daar wel fijn bij,

mooizo ;)
echt super gedaan hoor!
komen er foto's?
zou wel leuk zijn :)
en je kan altijd andere dingen met hem doen, vlechten enzo :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:43

Goed dat het éindelijk kan.... Paard zal je dankbaar zijn.

Ik heb ook nog wel een mooie nieuwe 300gr winterdeken liggen, maat 215. Mag voor weinig weg.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 19:44

dat klopt,
Sunny heeft zware zomerecxeem maar heeft nu na een zomer manen 35 a 40 cm lang :D
Foto's komen morgen
computer zit weer problemen te leveren
Hoeveel vraag je ervoor?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:46

Pb :)

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:05

heb ook het hele topic doorgelezen, knap van je hoor dat je op je 14de al mee betaald aan je paardje. Goede verantwoordelijkheid!

Hoop dat ie flink opknapt met een deken en nog even de tandarts laten komen dan he?

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:20

Sorry meid... ik ben bang dat ik het eens ben met bovenstaande reacties... je kunt niet verwachten dat een ander verantwoordelijk is voor jouw paarden. Als je paarden het niet goed hebben op de stal waar je staat, dan moet jij als eigenaar er voor zorgen dat of de paarden het daar beter krijgen, of je moet je paarden verhuizen naar een plek waar ze het wel goed hebben. Als je het niet kunt betalen, en niet in staat bent je paarden elders onder te brengen dan heb je er te veel. Hierdoor doe je je paarden en jezelf en het gezin waar je in leeft tekort! Uit je posts maak ik op dat iedereen in je gezin op zijn tenen loopt om jullie uit de hand gelopen hobby te kunnen betalen...

geloof mij jij bent niet de enige persoon die goed voor een paard kan zorgen... in tegendeel ik denk dat je hier ondanks je goede bedoelingen je paarden flink tekort doet... paarden wegdoen is soms echt beter voor het dier en de eigenaar van het dier... de eigenaar krijgt dan financieel wat meer ruimte en ook wat meer tijd om te genieten van bijvoorbeeld zijn andere paard of van andere aspecten van het leven (want ja... er is een heleboel ander moois buiten paarden en pony's) en het paard Zelf komt ook wel weer terecht bij een liefdevolle baas die er wel voldoende geld in kan steken (goede kkwaliteit voer, tandarts etc.)

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 20:32

Lees even de vorige reacties van mij,
deze week gaat hij naar de tandarts!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:44

Als dat op mij bedoeld was: ik heb je hele topic gelezen... je paard is al 2 jaar niet dikker te krijgen... bovendien knoeit hij met zijn eten ... dat heeft een oorzaak, het eerste wat je gemakkelijk kunt uitsluiten is problemen aan zijn gebit...waar wacht je al 2 jaar op? Elfjes, kaboutertjes? Kom op meid, open je ogen...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:47

Ts heeft het inmiddels begrepen en onderneemt actie...

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 20:50

dat heeft hij pas een hele kleine miniscule tijd!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:22

In eerdere berichten in augustus heb je het er al over dat het door zijn tanden komt, ondertussen is het oktober!
Dat noem ik niet "een hele kleine miniscule tijd".

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:24

kiki1976 schreef:
In eerdere berichten in augustus heb je het er al over dat het door zijn tanden komt, ondertussen is het oktober!
Dat noem ik niet "een hele kleine miniscule tijd".

Idd alles is wel erg vreemd :?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:55

Nou ja, heb pb contact gehad met TS...nav mijn bericht dat ze haar paard hier kon stallen...wel vreemd dat madam alleen maar ingaat op het feit dat iedereen tegen haar is en met geen woord rept over mijn aanbod...ja, 2e berichtje heel summier.
Andere stal kunnen ze terecht, maar dat is te duur( wat haar zus hier zegt in het topic)...paarden wegdoen word ook niet op ingegaan...geen zin in discussie, doei. Leuk dat ze nu een deken gaan halen, maar waarom niet alvast die deken die werd aangeboden? Ik weet nog steeds niet of ik het verhaal geloof...dat de tandarts en deken komen geloof ik iig niet!!! (dit is niet gezegd, hoor..gewoon mijn gevoel).Ws gewoon om ervanaf te zijn.

Ik vind het doodzielig voor de paarden. En de moeder (Die dit ook vast leest) moet zich diep gaan schamen, dat ze haar kinderen niet in bescherming neemt tegen dit soort ongein....je gaat niet je kinderen zich kapot laten werken om maar 3 paarden te kunnen onderhouden en dat ook maar half doen...meer tokkie dan dat gaat niet (en nee...een kind van 14 kun je daarvoor niet verantwoordelijk houden, mams doet me denken aan een hoarder met haar 3 paarden en geen geld).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:10

we zullen zien...ze heeft belooft foto's te plaatsen.

Ik vind het juist goed dat kinderen beseffen hoe duur het allemaal; is en daarom wat bijverdienen.
Ik heb daar meer respect voor dan van die verwende kletskoppen met vijtig verschillende ''setje's''die vaak door pa en ma betaalt worden.

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 06:43

geerke schreef:

Ik vind het juist goed dat kinderen beseffen hoe duur het allemaal; is en daarom wat bijverdienen.
Ik heb daar meer respect voor dan van die verwende kletskoppen met vijtig verschillende ''setje's''die vaak door pa en ma betaalt worden.

Ja dat is waar, trouwens als je het zelf betaald ben ik er altijd zuiniger op :o

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 06:47

geerke schreef:

Dat ben ik met je eens hoor Geerke, daar worden ze echt niet minder van. En leren ze idd beter de waarde van het geld.
Maar als ouder moet je wel scherp blijven dat de dieren de zorg krijgen die ze verdienen. Al is dit waarschijnlijk moeilijk omdat moeders zelf niet veel verstand heeft van paarden.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 07:23

Als iedereen toch zou leven volgens de perfecte regels van Bokt.....................wat zou de wereld dan een mooie plaats zijn zeg........... :roll:

aafkestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 07:31

ik g vandaag met iemand praten voor een andere stal of we daar kunnen zetten we gaan vandaag d deken halen en de tandarts komt volgende week. mijn zusje zal wat foto,s plaatsen dan kunnen jullie het met eigen ogen zien.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:00

Let je wel goed op dat je een echte waterdichte deken koopt? Dus geen gewone winterdeken? Maar echt een gevoerde regendeken :j

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:20

[quote="othelloster"]We doen er alles aan om hem dikker te krijgen, al genoeg dierenartsen aan geweest was niks mis met hem,
hij verbiedt het gewoon, anderen mensen hebben het ook al gezegt maar hij zegt de hele tijd nee,
en we hebben dus helemaal niks te zeggen,
warschijnlijk gaan ze pas over een maand naar binnen..
het is ook allemaal zo!
Ik ga daar niet over llieggen,
ik laat jullie het wel zien als jullie het niet geloven!
Nothello hebben jullie gezien,
dit is de oude pony:
http://nl.tinypic.com/r/144actx/5
dit is de wond van Nothello
http://tinypic.com/r/16s849/5
en dit is de wond van sunny toen hij is aangevallen door een hond!

T is jouw paard dus al gooi je drie dekens op zn rug dan is dat jouw zaak en als hij zich ermee bemoeit dan kun je dat gewoon zeggen!!!Een ondervoed paard kou laten lijden is dierenmishandeling!
Dus mijn advies, want je blijft iedereen met oplossingen tegen argumenteren, maar je moet eens actie gaan ondernemen!
Haal ruwvoer (kuil, hooi) paard heeft dat veel harder nodig dan krachtvoer.
Dat kun je vast wel bij een boer kopen en daar voer je je paard elke dag flink mee bij.
En niet dan eten de andere ook mee, want dan haal je je paard maar uit de wei en ga je een eindje verderop staan met je paard en laat je hem daar eten.
En niet maar 1 plakje voer m voorlopig maar lekker bij.
Je haalt verder een hele dikke regen deken (zorg je ff dat je paard droog is als je m op doet) en eigenlijk zie ik nog liever dat ie snachts onderdak heeft, maar goed dat is geen optie zeg jij.
Waar laat je het ruwvoer??? Desnoods in je schuurtje thuis!!!
Jij en je moeder moeten stoppen jullie te verschuilen achter de stalhouder en eens verantwoordelijkheid te nemen voor jullie paard!!
Kom nou zeg!!!
En als je fatsoenlijke stalling niet kan betalen moet je misschien maar eens in het belang van die 3 paarden van jullie denken en misschien met minder paarden verder gaan, zodat er wel fatsoenlijke stalling betaald kan worden.

Dus actie dame!!!

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:28

Dimple schreef:
Als iedereen toch zou leven volgens de perfecte regels van Bokt.....................wat zou de wereld dan een mooie plaats zijn zeg........... :roll:

Niemand hoeft volgens die regels te leven , maar een ondervoed paard kou laten lijden????

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:44

Soraya10 schreef:
Dimple schreef:

Niemand hoeft volgens die regels te leven , maar een ondervoed paard kou laten lijden????

inderdaad, er is een soort middenweg.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:47

Trouwens lees nu over een 2 jarig tandprobleem dan hoezo pas over een week de tandarts laten komen??? Kan eerder en nogmaals kunnen jullie t niet betalen dan moet je voor t welzijn van je paard gaan en ik snap sowieso niet dat je moeder jullie de leiding laat nemen. Als ouder hoor jij je kinderen te begeleiden en erop toe te zien dat de dieren goed verzorgt worden.
bah!