Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kirsha schreef:Moet zeggen dat ik dat vroeger bij mijn speelgoedpaarden wel deed, manen en staart vlechten en ook knippen. Maar bij een echt paard heb ik dat nooit mijn mijn hoofd gehaald
LindskeXxX schreef:hier paar keer voor gehad.
1ste keer was ik zelf 12-13 jaar. Ik had mijn eerste paard een fries en ik was enorm fier op haar. Ik ging dus regelmatig met haar in de manege in de buurt rijden. Die bewuste dag maakte ik mijn paardje lief vast in de poetsboxs om mijn les te gaan betalen, drinken te nemen en de sleutels van de auto te halen om mijn spullen weg te gaan leggen. Duurde langer als verwacht omdat het druk was in het cafetaria. Kom je terug bij de poetsbox is je paard spoorloos verdwenen met alle spullen er bij. Ik meteen naar de piste gelopen in alle staten, zie ik daar iemand gewoon met mijn paard rijden! ik kon ze wel vermoorden. Heb gewoon mijn paard genomen gezegd dat ze moest opzouten en van MIJN paard moest afblijven. begon ze nog te beweren dat ik het niet verdiende een fries te hebben op mijn 12de. Nou goed ben uitgevlogen en ze heeft nooit meer een woord tegen mij gezegd. (wil ik ook niet)
nu ben ik 18, een jaar terug kocht ik een tinker die verwaarloosd en mishandeld is geweest. zit er nu een verwend kind blijkbaar op school de lagere school in t dorp te beweren dat mijn tinker van haar is. Nu ken ik iemand die soms mijn paard komt verzorgen die daar naar school gaat. Zij heeft mij hier over aangesproken en we hebben samen een plan bedacht. Zij ging aansporen om haar mee te nemen naar "haar" paard. Dus zo gezegd zo gedaan woensdag gaan ze naar mijn tinker en niet veel later ging ik er heen. Vroeg heel beleeft wat ze hier had te zoeken. Nou eerst van mijn paard bla bla bla. Nou heb der verteld dat ze mocht ophouden met liegen, dat het paard van mij was en dat dat meisje het paard kende. Was ze super beledigd en is ze kwaad weg gegaan. Er staat nu een nieuw slot op de wei en ik hoop geen last meer van der te hebben. Mijn paard is braaf maar ze kan nog raar uit de hoek komen en ik wil geen ongelukken hebben. Wie weet krijg ik dan nog de schuld.
ik kan mij niet herinneren dat ik zo dingen deed. Ja ik ging bij de paarden van de buren maar dat mocht ik van hun en als zij er niet waren ging ik de stallen niet in dan aaide ik zo. Snappen ze dan echt niet dat dat gevaarlijk kan zijn wat ze doen?
minetje schreef:Een poosje terug heeft mijn paard hevige koliek gehad, godzijdank is ze weer helemaal hersteld! De dag nadat ze een koliek-aanval had ging ik met haar wandelen en toen we terug kwamen op de manege waar we toen stonden kwam er een penny jongetje naar ons toegelopen. Heel beleefd vraagt het jongetje of mijn paard misschien een snoepje mag, ik heb nee gezegd en nog vóórdat ik kon uitleggen waarom mijn paard geen snoepje mocht drukt het joch een snoepje onder mijn paard neus.. Natuurlijk eet mijn paard het snoepje gulzig op aangezien ze al even niet meer gegeten had (Op dierenarts advies) en het penny-joch geeft mij ook nog even een grote bek dat hij heus wel een snoepje mag! Want het is sielugg om hem niet te voeren!
Nou ik ben nog nooit zo boos geweest.. Heb mijn paard vastgezet en het joch meegenomen naar zijn ouders en het verhaal uitgelegd, het jongetje heeft krijsend zn excuses aangeboden maar man wat wás ik kwaad! Achteraf gezien kon het jongetje het natuurlijk niet weten dat het zo belangrijk was dat mijn paard niet mocht eten maar hij had wel even kunnen luisteren..
daantjuhhh schreef:Ik heb trouwens een aantal jaar geleden toen ik nog een stal op de manege huurde wel heel erg gelachen.
Mijn paard, 3 jaar.
Kende (gelukkig) net een beetje longeren met zadeltje en hoofdstel.
Paard was al veel door mij in handen geweest en op een beetje ril na heel erg braaf.
Er kwam een les klant en die moest op Winston rijden.
(Winston is bruin met bles, de mijne bruin zonder bles)
De paarden staan in de zelfde gang.
Degene die les gaf ziet ineens mijn paard met een manege zadel en hoofdstel braaf in de stal staan wachten.
Had die vrouw mijn jonge ruin gezadeld in de stal.
Ze hebben maar gauw de boel er af gehaald en het juiste paard gaan zadelen.
Stel je voor dat de instructrice nog even ergens anders bezig was en de les klant was er op gekropen?
Dan had je wel een bak gehad hoor.
Lieshorses schreef:Er zijn idd genoeg kleine verwende meisjes met een pony die goud waard is, helaas
word die (meestal) verpest door dat soort kindjes door scherpe, gemene sporen en
zwepen van abnormale lengte. Dan krijg je natuurlijk ook nog zo'n moeder erbij die
totaal achter het kind staat en zelf eigenlijk niet echt weet hoe je een pony 'eerlijk'
behandeld. Kijk je hebt ook verwende kindjes die alles krijgen, maar wél weten hoe
ze moeten rijden. Dan 'verdienen' ze als het ware al die dure kleding en artikelen voor
het rijden wel. Maarja, ik snap de meeste niet, alles moet in bling-bling, echt alles. Cap
met strass, rijbroek met glimmende delen, totaal gelakte rijlaarzen met strass. En dan komt
er nog een kleine pony achteraan hobbelen met álles in lak of met strass. Tsja, je kunt maar
een obsessie hebben..
Zitosh schreef:Bij ons krioelt het van de penny's, hopelijk vinden we snel een nieuwe stal
Eén van de penny's had een paard die ze gratis overgenomen had van een manege. Paardlief was 27 jaar oud en zag er niet uit, maar toch is ze ermee aan het springen gegaan. Na het springen kwam ze zonder paard terug de stal in, haar paard was uitgeput en kon niet meer opstaan. Ze hebben het paard blijkbaar over de hindernissen zitten jagen en het lag nu in een hoekje te sterven. Toen ik aankwam op stal zat dat meisje er gewoon bij met een vriendin, een zak chips en luide muziek plezier te maken. De DA is dan ook meteen geweest maar die had er al niet veel hoop in, en die nacht is het paard overleden in dat hoekje... Nog geen week erna klamde ze zich alweer vast aan haar nieuwe favo (les)paard.
Zitosh schreef:Bij ons krioelt het van de penny's, hopelijk vinden we snel een nieuwe stal
Eén van de penny's had een paard die ze gratis overgenomen had van een manege. Paardlief was 27 jaar oud en zag er niet uit, maar toch is ze ermee aan het springen gegaan. Na het springen kwam ze zonder paard terug de stal in, haar paard was uitgeput en kon niet meer opstaan. Ze hebben het paard blijkbaar over de hindernissen zitten jagen en het lag nu in een hoekje te sterven. Toen ik aankwam op stal zat dat meisje er gewoon bij met een vriendin, een zak chips en luide muziek plezier te maken. De DA is dan ook meteen geweest maar die had er al niet veel hoop in, en die nacht is het paard overleden in dat hoekje... Nog geen week erna klamde ze zich alweer vast aan haar nieuwe favo (les)paard.
Milty schreef:Zitosh schreef:Bij ons krioelt het van de penny's, hopelijk vinden we snel een nieuwe stal
Hoe vreselijk ongevoelig kun je zijn? Je neemt dat paard over zodat je die een fijn, rustig leventje kan geven voor zolang ze nog over hebben, niet om hem te vermoorden door ze veel te veel te laten inspannen... Ik kan niet geloven dat mensen dit doen en dan claimen dat ze van paarden houden..
Zitosh schreef:En het paard stond nog maar een week of 2 bij ons op stal.De vader van dat meisje kent mijn vader goed en hij wilt zijn dochter echt geen paard kopen.
Ze heeft in het verleden blijkbaar al een veulen gehad maar omdat ze nooit heen ging hebben haar ouders het veulen achter haar rug verkocht en hebben ze aan haar gezegd dat het veulen overleden was. Ze deed er blijkbaar heel gemakkelijk over en wou dan maar iets zoeken waar ze wél op paarden kon rijden want met een veulen kan ze toch niets doen.
Hoe vaak ik haar al heb willen...
Iris82 schreef:Kenmerken van de Penny
* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.
* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.
* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.
* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.
* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.
* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!
* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.
* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.
* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.
* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.
* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.
* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.
* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.
kionasuppie schreef:Ja hoor! Kom gerust eens langs want ze snapt het nog steeds nietZitosh schreef:En het paard stond nog maar een week of 2 bij ons op stal.De vader van dat meisje kent mijn vader goed en hij wilt zijn dochter echt geen paard kopen.
Ze heeft in het verleden blijkbaar al een veulen gehad maar omdat ze nooit heen ging hebben haar ouders het veulen achter haar rug verkocht en hebben ze aan haar gezegd dat het veulen overleden was. Ze deed er blijkbaar heel gemakkelijk over en wou dan maar iets zoeken waar ze wél op paarden kon rijden want met een veulen kan ze toch niets doen.
Hoe vaak ik haar al heb willen...
mag ik![]()
Ik vind het echt belachelijk... jammer dat zulke mensen bestaan
Lieshorses schreef:Ik vind het gewoon jammer en zielig dat zulke mensen bestaan,
voor mij komt het op hetzelfde neer als een paard vermoorden.
Gewoon martelen door zo ver te drijven dat hij zó uitgeput raakt
en dan sterft. En dan ook nog hartstikke onverschillig doen alsof
het de normaalste zaak van de wereld is, een pony naar de knoppen
rijden die vervolgens ligt te sterven. Als ik die manege had, zou ze
zo mogen ophoepelen. Wie weet wat ze allemaal uitspookt, alsjeblieft
zeg...