Schleich Paarden [Deel 11]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

faunty

Re: Schleich Paarden [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:53

Wow prachtig transport setje ,
Ik wil ook mijn eerste repaint gaan maken , maar welke verf kun je het best gebruiken ????
En wat is een makkelijke kleur om mee te beginnen , een donkere of een lichte ?

Wiekenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:46

Zo Nathas, Ik ben je voor.. Ik kan jullie melden dat ik momenteel mijn hele collectie compleet heb! :)
Zal van de week als alles schoongemaakt is en op zijn plek staat een foto posten..

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:36

Wiekenmeisje schreef:
Zo Nathas, Ik ben je voor.. Ik kan jullie melden dat ik momenteel mijn hele collectie compleet heb! :)
Zal van de week als alles schoongemaakt is en op zijn plek staat een foto posten..

Maar wel dankzij mij hè heb je hem compleets :Y) ik moet nu alleen de zwartwoud met brandteken nog en zo gemakkelijk te vinden is hij niet hoor en als hij te vinden is staat hij voor de hoofdprijs op internet pffff.

Verder ga ik zo even wat foto's buiten maken van men collectie en ik ga binnenkort een wedstrijd organiseren.... Dus stay tunend!!!!!

Babbelbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:10

Ik heb mijn Schleich manege opnieuw ingedeeld en ik mag misschien Belville kopen ik heb een paard gererepaint en ik heb een zadel zonder beugels gemaakt en verschillende Necrope's / Paardenkettingen gemaakt ik heb gelukkig eindelijk een verzorgster gevonden voor 1 van mn schleichpeerdjes gevonden !

LyannevH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:14

Hallo allemaal, ik meld me ook even, weet niet hoevaak ik ga reageren/posten, maar dat zien we dan wel weer :)
Ben een tijdje terug fanatiek geweest met spulletjes maken. Ook met sparen was ik heel druk.
Was even minder omdat ik veel mijn mijn shetlanders moest aanschaffen.
Had gister toch weer een meevallertje, kom ik een haflinger hengst uit 2003 tegen in een bakje met andere figuurtjes op de rommelmarkt :)
50 cent!

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:22

LyannevH: dat had ik dus ook wist niet eens wat voor merk het was tot dat ik het op zocht en daar door
ben ik schleich gaan sparen
heel erg bedankt voor de tips ik zal het proberen

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:28

ik heb eindelijk nog een schleich paardje gekocht, maar het is gewoon zo duur :( dat vind ik echt jammer! Want ik ben goed in sparen en houd niet van veel uitgeven :o
maar ondanks dat meld ik me voor het eerst, want ik vind het toch wel erg leuk!

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:52

Wat is eigenlijk het allereerste Schleich PAARD?

Wiekenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:14

Hihi die hele oude schleich paardjes blijven eigenlijk toch best lelijk... :P
Gister oud kastje van zolder gehaald en geschilderd, nu staan mijn boerderijdieren en een deel van de paarden erin. Rest van de paarden staat op 2 planken, ze staan nu heel mooi uitgestald en niet meer zo op elkaar gepakt. Erg mooi, zou deze week er even een foto van maken!
En weer een stuk meer ruimte voor nieuwe diertjes, dus deze week maar weer naar de winkel :D

Little_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:19

Daphne_Uria schreef:
Wat is eigenlijk het allereerste Schleich PAARD?

Volgens mij is dat de bruine warmbloed van 1985 (zoals Wiekenmeisje ook al zei)
Afbeelding

Maar de classics van schleich zijn nog ouder en daar is ook een paard van:
Afbeelding
die komt uit 1975, maar is kleiner dan de huidige paarden.

Nog verder terug in de tijd (1965) heeft schleich de 'schleich mini's' gemaakt. Deze zijn ongeveer 2 cm groot. Hier is ook een paardje van:
Afbeelding
Deze werd geproduceerd tot 2004 dus is in vergelijking tot de 2 hierboven niet zeldzaam.

Maar als je echt het aller eerste paard bedoeld dat schleich ooit gemaakt heeft, dan is dat de schleich bendy:
Afbeelding
De maker van schleich (friederic schleich) begon het merk met figuren die bestonden uit ijzerdraagd met afval (fietsbanden, kralen enz.), zodat kinderen die na de oorlog geen speelgoed meer hadden, goedkoop speelgoed konden krijgen, daarom zijn de eerste dieren/figuren gemaakt van ijzerdraad met rubber er omheen.

ps. ik heb ze zelf niet (behalve de schleich mini), de foto's komen van http://www.tiewe.de en van http://www.dyr-og-dimser.dk

Conny_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:28

ik ben een tijdje niet zo actief geweest, maar hier komen weer wat foto's die buiten zijn gemaakt!
en ik heb dit weekend gezellig samen met Daydreamer gerepaint!

hier een foto van mijn derde repaint met zijn eigen halstertje en deken!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hier zijn foto's van mijn zwarte tuig met een zadelbontje en sjabrakje.
Afbeelding

Afbeelding

hier zijn foto's van mijn blauwe zadel en hoofdstel, het hoofdstel heeft een geborduurde frontriem.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en ik krijg nog een halster van lideli! :) :)

o sorry, ik zie nu pas dat alle foto's gedraaid zijn, want ze waren gedraaid, en toen heb ik ze goed gedraaid maar dat ligt waarschijnlijk aan het programma dat ik heb gebruikt... sorry hiervoor...

ponyloveri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:11

alle gemaakte spullen zijn heel mooi. ik wil zelf ook wat spullen maken zijn er mensen met tips?

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:12

Gaaf Conny_love
Maar heeft iemand tips? Ik heb gerepaint met Conny_love. De mijne is met pastel gedaan en de manen met witte verf. Maar dat is heel lelijk geworden en geen idee waarom. Het model was de nieuwe camarque hengst en het lag tog echt aan de verf, wat voor verf kan ik het beste gebruiken?

Conny_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:15

DayDream21 schreef:
Gaaf Conny_love
Maar heeft iemand tips? Ik heb gerepaint met Conny_love. De mijne is met pastel gedaan en de manen met witte verf. Maar dat is heel lelijk geworden en geen idee waarom. Het model was de nieuwe camarque hengst en het lag tog echt aan de verf, wat voor verf kan ik het beste gebruiken?

weet je zeker dat het aan de verf lag? misschien kun je even een foto sturen van hoe het eruit ziet? (ja ik weet het wel maar de rest niet...)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:30

Ben ook wel benieuwd naar een foto, het klinkt vrij sneu zo maar ik kan mij slecht voorstellen dat het alleen door de verf komt. Wat voor type verf heb je gebruikt?

Ponyloveri: ik denk dat er best mensen zijn die je kunnen en willen helpen, maar je vraag is wel erg breed zo :D zou je wat meer specifiek kunnen zijn, zoals 'wat' zou je precies een keertje willen maken? Een halster, een zadeltje, dekje of deken, iets anders?

Wiekenmeisje:
Gefeliciteerd!!! *\o/*
Ben ook wel nieuwsgierig naar een foto van alle modellen bij elkaar :D !

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:38

lideli schreef:
Wauw gave repaint Little D!

Hier weer wat van mij :)
Een roze := Mentuig voor de Shire Merrie van 2013
En een rozetje :)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

woow wat mooi! Roze staat ook zo mooi op wit! Echt heel mooi!

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:40

ik denk dat ik ook een keer iets voor mijn schleich ga maken, ik denk dat het enorm gaat mislukken want ik ben niet goed in frutsel dingen en ik heb het nog nooit gedaan, maar ach, waarom ook niet? Lekker goedkoop toch ;)

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:19

Heeft iemand alsjeblieft een voorbeeld van een repaint van de camarque hengst? Ik kan er nergens een vinden!!!

Conny_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:39

DayDream21 schreef:
Heeft iemand alsjeblieft een voorbeeld van een repaint van de camarque hengst? Ik kan er nergens een vinden!!!

helemaal aan het begin van dit topic staat hij als fjordje!! :)

ponyloveri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:40

Dankje wel voor alle tips
Ik heb nu halsters gemaakt
Lideli : het is erg mooi geworden
Waar kan je de verf kopen voor repainten is dat speciale verf?

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:36

Conny_love schreef:
DayDream21 schreef:

helemaal aan het begin van dit topic staat hij als fjordje!! :)

Thenks, die zag ik al maar weet iemand er nog meer???

sophieW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:06

Je zou ook even op google kunnen zoeken ik zie daar nu ook heel veel voorbeeldjes

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 18:25

Hallo!
Ik heb al heel lang niet meer gepost en was eigenlijk gestopt met posten,maar kon het niet laten. dus ik heb weer wat foto's voor jullie ;)

Dit is een van mijn nieuwste repaints, hij is gemaakt op de appalossa hengst 2013,bruin met wat schaduwen en zwarte benen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik houd me niet zo veel meer bezig met tuig maken eigenlijk.
Ik heb trouwens weer bij A Heart For Horses besteld :D

Hier nog wat schleichfoto's: (en ook Indian staat er op,dat is een repaint op de camergue hengst voor wie er om vroeg)
Afbeelding
Afbeelding

Fotokwaliteit verslechterd vreselijk erg door uploadsite ;S
Als jullie meer foto's in wel goede kwaliteit willen zien moeten jullie even op mijn schleichhyves kijken.
www.iloveschleich22.hyves.nl

Nou dat was t weer!