Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:17

Wsl omdat ze niets verkeerds doet en alleen erg vervelend is. Gewoon volledig negeren, is meestal de beste remedie.

Gelukkig weet je zelf de juiste informatie er goed uit te filteren ;)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:45

ik wist dit ook niet, dat het geen bewijs is dat je eigenaar bent ( een paspoort)
dit is iets nieuws voor mij.

maar dan heb ik even een vraagje.

als idd je veulen gechipt word, wordt er een nieuw paspoort aangemaakt op jou naam.
is dat dan nog geen bewijs van eigenaar?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:45

Hopelijk komt alles goed meid!

Amado7

Re: Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:14

inderdaad, ( Heb het topic doorgelezen ) , waarom wordt er niks aan Merel gedaan? Kom op zeg? Denk je dat TS dit leuk vind?

Ik ben benieuwd! ( Ik wist ook niet hoe je nou eigenaar was hoor )

Veel succes dr mee! Ik hoop dat alles goed komt!!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:47

Lastige situatie. Heb een tijdje terug een beetje het zelfde mee gemaakt. Mensen waar mijn pony stond vonden ineens dat het hun pony was, alleen ik had het paspoort nog wel. Maar ze hadden ons verboden om het erf op te komen. Politie kon ook weinig doen en een rechtzaak werd gewoon te duur. Ze hebben ons wel aangeraden om een aangetekende brief te versturen maar daar reageerde ze niet op. Misschien kan een wijkagent is met ze gaan praten.

Balen dat je niks op papier hebt staan, daarmee sta je niet echt sterk. Maar zijn de DA kosten ook contant betaald??

Ik heb geluk gehad dat die mensen uiteindelijk hebben opgegeven en ik mijn pony weer op kon halen. Hopelijk gebeurt dit bij jou ook! Weet hoe vervelend het is....

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:43

Patty14 schreef:
Lastige situatie. Heb een tijdje terug een beetje het zelfde mee gemaakt. Mensen waar mijn pony stond vonden ineens dat het hun pony was, alleen ik had het paspoort nog wel. Maar ze hadden ons verboden om het erf op te komen. Politie kon ook weinig doen en een rechtzaak werd gewoon te duur. Ze hebben ons wel aangeraden om een aangetekende brief te versturen maar daar reageerde ze niet op. Misschien kan een wijkagent is met ze gaan praten.

Balen dat je niks op papier hebt staan, daarmee sta je niet echt sterk. Maar zijn de DA kosten ook contant betaald??

Ik heb geluk gehad dat die mensen uiteindelijk hebben opgegeven en ik mijn pony weer op kon halen. Hopelijk gebeurt dit bij jou ook! Weet hoe vervelend het is....

jeetje dat is ook niet niks, dat iemand anders zomaar kan zeggen dat hij zijn of haar pony is omdat het dier bij hen op stal staat.. daar moet nou echt een regel voor gaan komen. of iets dergelijks wat duidelijk aangeeft dat jij de eigenaar bent (een ID kaart voor je paard) met gegevens van het paard en eigenaar erop, zodat het goed duidelijk is wie de eigenaar is) *\o/*

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 22:14

Jongens... Hoe toenvallig het ook is. Me vriendin heeft net samen met mij een politie staande gehouden :)
Alles uitgelegd,weet je wat hij zei? Als jij hem nou even beld dat jij je pony terug wild,en hij bedrijgd je weer dan komen.wij in actie.
Maar... Nu net gevraagd wanneer de toezichthouder naar die kamper ging,hij beelde mij en zei dat ik.hem niet mocht gaan bellen omdat hij net rustig was.

De politie ligt ook de dierenbescherming in.

Sorry voor spellingsfouten zit op mobiel.

carmenmisty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:14

tjaa bij mijn paard is het zo dat het paard van ouders/mij op mijn naam staat in het paspoort dus jaa dan kunnen ze niks maken maar heb jij dat ook?

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 22:16

De chip staat gewoon op mijn naam

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 22:16

Morgen vraag ik aan mijn vriendin of zei hem wilt belen..

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:18

sharontucker schreef:
Jongens... Hoe toenvallig het ook is. Me vriendin heeft net samen met mij een politie staande gehouden :)
Alles uitgelegd,weet je wat hij zei? Als jij hem nou even beld dat jij je pony terug wild,en hij bedrijgd je weer dan komen.wij in actie.
Maar... Nu net gevraagd wanneer de toezichthouder naar die kamper ging,hij beelde mij en zei dat ik.hem niet mocht gaan bellen omdat hij net rustig was.

De politie ligt ook de dierenbescherming in.

Sorry voor spellingsfouten zit op mobiel.

Fijn. dan lijkt het toch nog goed te komen! Ik hoop dat je Tucker snel terug krijgt. Bij ons in de buurt zijn ook kampers, maar die doen geen kwaad, en hebben (gelukkig) geen dieren daar!

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 22:20

Ik hoop het! Tis altijd nogsteeds afwachten, maar dit is een stap in de goede richting!

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 23:36

Heeft iemand suggesties hoe mijn vriendin die kamper het best kan benaderen? :o
Ben echt zo slecht in dat soort dingen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:40

Hmm, op een rustige manier, er gewoon netjes om vragen, zeggen dat jij er heel erg mee zit etc etc.
Vooral ook rustig blijven als hij zichzelf druk maakt etc. en zeggen dat je hun kant ook wel begrijpt, maar ...
Maak er een mooi verhaal van, maar draai er niet te erg om heen, want dat is vervelend.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:45

sharontucker schreef:
Heeft iemand suggesties hoe mijn vriendin die kamper het best kan benaderen? :o
Ben echt zo slecht in dat soort dingen.

Gewoon zoals je iemand anders ook zou benaderen. Behandel iemand zoals je zelf ook behandeld zou willen worden.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 00:17

ah meid wat vervelend dat je die leuke pony kwijt bent..
volgens 'de regels' heb je weinig rechten..
ik hoop dat je vriendin wat kan bereiken met je ex.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 01:40

Oh, dankzij de informatie van Merel weet ik nu dat mijn vorige pony nog van mij is :') Die staat immers ook nog op mijn naam, zowel paspoort als chip. Ja nee, ga hem echt morgen ophalen.

Meid, deze zaak ga je niet winnen, je kunt niks bewijzen, het enige wat wellicht aanvechtbaar is, is dat de chip op jouw naam staat, en dat als je ex of zijn oom deze betaalt had dat ze het paard echt wel op hun eigen naam hadden laten chippen. Maar of het dat waard is om aan te vechten, als ik het zo lees denk ik het niet, je moet je eigen veiligheid voor laten gaan, en ook die van je familie. Ik geef je persoonlijk geen kans om de zaak te winnen met zo'n klein punt, en al win je hem, dan zullen ze alleen maar lastiger worden. Persoonlijk zou ik je ex netjes sturen dat je hem zijn paard teruggeeft en dat je geen problemen met hem wilt hebben.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 02:06

Waarom altijd die angst voor kampers? Die had ik ook, 2 dagen, tot ik dacht 'wat willen ze me doen?'.

Probeer met man en macht je paard terug te krijgen, de chip staat op jou naam, misschien wil de staleigenaar nog zeggen dat jij altijd betaald hebt, misschien de hoefsmid ook (licht aan hun angst voor de kampers, nee heb je, ja kun je krijgen). Dat hele kamp kan je niks maken, je vrienden ook niet, leg alles op tafel bij de politie, hun weten ook dat kampers een apart volk zijn. Jammer hoe het gegaan is, ik hoop voor je dat Tucker binnekort weer van jou is en ergens veilig staat :) Laat dan ook niemand weten waar ze staat is dan gelijk mijn tip ;)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 02:43

sharontucker schreef:
Kampers zijn heel aardig,totdat je er ruzie mee hebt :j
Is dat niet zo met alle mensen?
Je beste vriendin bijv. is toch ook heel aardig,totdat je er ruzie mee hebt?

Ik ben zelf een 'kamper' en met mij valt best te praten,ook als ik ruzie heb.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 07:41

Tinkerloos schreef:
sharontucker schreef:
Kampers zijn heel aardig,totdat je er ruzie mee hebt :j
Is dat niet zo met alle mensen?
Je beste vriendin bijv. is toch ook heel aardig,totdat je er ruzie mee hebt?

Ik ben zelf een 'kamper' en met mij valt best te praten,ook als ik ruzie heb.

Ik denk dat ze bedoeld als je op de verkeerde manier ruzie hebt :) ik heb kennissen op t kamp en we hebben nog nooit problemen gehad, vind altijd dat het "kamp" op de verkeerde manier word neergezet en alles over 1 kam gescheerd word terwijl het bijna altijd hele lieve mensen zijn die elkaar goed helpen en er voor elkaar zijn.

verder @TS
Ik zou gewoon beste zelf even bellen, het is jouw paard en zo heb je ook geen omwegen. Als je zelf gewoon belt en even uitlegt hoe of wat, en dat je je paard wilt komen halen en wanneer dit kan, dan kijken hoe ze reageren. Gaan ze dreigen of dergelijke licht de politie in, en vraag of je ter bescherming iemand mee mag van de politie.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 08:39

carmenmisty1 schreef:
tjaa bij mijn paard is het zo dat het paard van ouders/mij op mijn naam staat in het paspoort dus jaa dan kunnen ze niks maken maar heb jij dat ook?

Misschien het topic even lezen ;)

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 09:22

Bedankt voor de reacties! :)
Ik heb ook helemaal geen probleem met de rest van het kanp hoor! Toen ik mijn spullen op kwam halen kreeg ik knuffels en werd mij die Fries aangeboden :) heel aardig allemaal.

Ik hou jullie op de hoogte!

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:26

Hopelijk krijg je haar snel terug ! :j

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:29

Ik ben benieuwd!

Fijn dat die anderen je knuffels gaven.
Werd kitty je aangeboden? :)

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 09:35

Ja dan mocht ik haar hebben maar niet verkopen, dat heb ik vaker gehoord,dis heb gezegd dat ik haar niet wilde.
Ze is ook al 22, :)