De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_96

Re: De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:34

Ik heb er 3:

1.toen de pony er net was hadden we buitenles en toen heb ik vliegles van de pony gehad pony stopte en ik vloog zo 2 meter naar voor

2. dezelfde pony toen ie er al wat langer was, pony struikelde na de hindernis dus lagen we samen op de grond. dus ik snel afstappen en pony opstaan en toen daarna rustig doorgereden en ook weer gesprongen.

3. en ik wou graag zonder zadel op mijn lievelings paard maar kon er niet zelf op dus manege eigenaar helpt me en gooit me er zo expres overheen dus lag ik lekker op de grond in de blubber. en omdat er ook die middag clubdag was van de ponyclub was er al iemand met fotocamera en die heeft er jammer genoeg foto's van gemaakt

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:43

lol hebben enzo :

Afbeelding
zo ging het
let alsjeblieft niet op mijn hoofd :')

Afbeelding
zo kwam ze daarna neer _O-

Ik deed voor hoe ze ging , haar tong uit haar mond deed ze niet toen ze viel hoor (a)

Juuss22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:11

Nou Als Je zonder zadel wil rijden en je word geholpen door iemand ,
En je krijgt een voetje duwt ie te ver lag ik er weer aan de andere kant eraf
*\o/* *\o/* *\o/* /3 /3 /3

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:14

ik reed vroeger op m`n shet en aan het begin teon ik nog niet zo goed reed reden we in een bak die meer was voor grote paarden zo hoog waren de hekken en ging m`n pony er dus onder door en bleef ik hangen ! :j

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 23:16

Wat zijn ze allemaal weer geniaal! :=

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:18

Paar jaar geleden op een manegepony, ik mocht galopperen en hij ging steeds ietsje harder, vond ik helemaal leuk :D
Maar toen ging hij stilstaan om even een vreugdebokje te geven, dus ik kom achter het zadel omdat hij ging stilstaan en hij ging dus bokken, werd ik naar de hals gelanceerd en hij ging weer verder galopperen, dus daar lag ik :')

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 23:20

marijkiiii schreef:
Paar jaar geleden op een manegepony, ik mocht galopperen en hij ging steeds ietsje harder, vond ik helemaal leuk :D
Maar toen ging hij stilstaan om even een vreugdebokje te geven, dus ik kom achter het zadel omdat hij ging stilstaan en hij ging dus bokken, werd ik naar de hals gelanceerd en hij ging weer verder galopperen, dus daar lag ik :')

Zoiets had ik ook, alleen werd ik achterste voren over het hek geworpen :')

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:23

Mijn toenmalige pony in galop over een zandweg... naderende kuil... pony deed salto en ik deed een salto naast mijn pony...
Gelukkig waren mijn ouders erbij :P

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:23

mn ergste vond ik vanuit stap, zat niet echt op te letten en pony slaat ineens af naar het midden. Toen deed de zwaartekracht de rest. Ging echt in slomotion. Instructrice stond mij vervolgens aan te kijken wat ik nou aan het doen was :+ lang lang geleden :Y)

Ooit met eigen paard zonder zadel gaan rijden, En klim er op met een stoel, geef mezelf een duw......
maar 1. rij normaal met leren zit, en 2. paard is normaal bezweet als ik zonder zadel uitstap. En nu had ik dus spijkerbroek aan want wilde haar eigenlijk losgooien, maar er reden anderen. en 2 ze was dus niet bezweet. Kortom mijn duw was iets te hard voor de situatie en gleed er dus mooi aan de andere kant er weer af. Maar één jochie heeft deze actie gezien, maar heb dat lang aan kunnen horen.

En meest geniale was ooit op buitenrit met mn leskindjes. We staan bij/in het water en ik leg de kids nog even wat uit. Paardje gaat ineens zonder waarschuwing door de benen en liggen we met z´n tweeen in het water. Gelukkig ging ik niet in mn eentje, want een andere pony schrok zo van deze actie dat ie een bok gaf waardoor dat meisje ook in het water lag :D

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:34

Laat ik het verhaaltje maar zo ver mogenlijk inkorten anders hebben jullie nog dagen wat te lezen :)
Oudjaarsdag nog eventjes fijn rijden, we hadden nog les en het was rond een uur of 4. (eigenlijk is het niet komisch want ik heb echt geluk gehad, en nee het heeft niets met vuurwerk te maken haha) Maar ik ging op de volte met het losrijden paardjes waren wel wat onstuimig maar alles ging goed. Totdat ik dus daar op de volte ging en een meisje mij wel zoo kort afsneed dat mijn paard struikelde die dus even zijn hoofd bij het vuurwerk had. Nouwja, evenwicht van het paard verdwenen en paardlief valt, jammer genoeg dus bovenop mij. Paard stond gelukkig snel weer op, en bleef aan mijn voet staan snuiven. Omdat het wel zo'n verschrikkelijke pijn deed meteen mijn laarzen uitgetrokken maar de sokken gingen al niet meer, met een aansteker een gaatje gebrand in mijn sok en snel verder opengescheurd. Mijn voet stond dus scheef en gebogen op plaatsen waar dat niet hoort te kunnen. Dus mam die eens een keertje kwam kijken kei snel naar onder gestoven en de bak ingerend. Wij naar het ziekenhuis toe (tussen alle vuurwerkfans :roll: ) en hebben daar tot denk ik 9 uur, half 10 gewacht tot we foto's konden laten maken. Nouwja een breuk enkelbanden gescheurd en een botfragment, vond het nog lekker meevallen voor die pijn. Volgende morgen werden we opgebeld om terug te komen naar het ziekenhuis voor een scan. Ik mocht niets eten omdat ze verwachten dat ik geopereerd moest worden. Na de scan had ik dus alle botjes in mijn voet verbrijzeld op een botje na in mijn dikke teen.
En toen kwamen ze vertellen dat ze me erop moesten waarschuwen dat ik hoogswaarschijnlijk nooit meer kon lopen. Gelukkig kan het wonder boven wonder nog wel, al zal ik er met de jaren steeds meer last van krijgen en zullen af moeten wachten waneer de botten zo ver gaan verslijten dat er beperkingen komen. Dus ik mag van geluk spreken datik nog op mijn paardje kan gaan zitten en volgend jaar mooi begin aan mijn opleiding paardensport. Alleen zorgen dat ik niets meer breek in die voet haha..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:42

:D Ik val altijd komisch geloof ik....

Maar goed, de grappigste vind ik toch deze:

Op een mooie zomeravond hadden we met een man of vijf na een intensieve springles bedacht om even lekker door de kikkerpoel de paarden uit te stappen door het water. Voor we bij het water waren zei ik nog "ik ga alleen maar stappen, m'n goeie springzadel ligt erop en daar ben ik zuinig op...." Dat had ik beter niet kunnen zeggen want het liep wat anders die avond.

Mijn paard vond het hele leven een wedstrijd en alleen de eerste plek is goed genoeg dus toen er een ander paard voorbij kwam draven was ze al behoorlijk gepikeerd. In het water kwam datzelfde paard nogmaals voorbij en toen was het hek van de dam. Ze nam een grote sprong naar voren en zette de achtervolging in. Binnen 3 galopsprongen was ze ernaast. Het andere paard zwaaide met zijn staart en mijn paard week uit en kwam daarbij ineens in een wat dieper stukje terecht. Ze begon te glijden en met een elegante boog verdween ik met paard en al kopje onder in een poel van een meter diep...

Paard sprong snel weer in de benen en ik hing nog ergens aan het uiteinde van de teugels onder het kroos tussen de drek. Paard zag alleen een paar modderige handen uit het water komen en dacht volgens mij dat er een zombie uit het water kwam en rende dus heel hard achteruit. Ik hing nog steeds aan die teugels en ging er dus al waterskiënd op de buik achteraan. Na ca. 20 meter bleef ze staan en kon ik ook weer in de benen komen.

Mijn clubgenoten stonden allemaal met hele gespannen gezichten te kijken of ik me niet ontzettend pijn had gedaan maar ik stikte bijna van het lachen. Dat hadden hun weer niet in de gaten en ze dachten dat ik moest huilen en toen moest ik natuurlijk nog veel harder lachen. Ben nog nooit zo comfortabel van mijn paard gelazerd. Zag er alleen niet uit dus heb een sluiproute naar huis genomen op de terugweg om zo min mogelijk mensen onder ogen te hoeven komen.

Afbeelding

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:43

Het meest komische (voor anderen en niet voor mij haha) was toen ik tijdens een springconcours eraf pleurde.
Ik was in de ring met mn pony,die had er nogal een handje van om heel snel langs de hindernis te piepen.
Dat deed ze dus ook en doordat ze zo snel opzij schoot hing ik ernaast,enkel mn voet en een hand staken nog boven de pony uit. :oo

Maar het ALLERERGSTE!!!!!was dat mn clubgenootjes het stonden te filmen :o ,helaas toen ik dus langs gezoefd kwam in die zeer oncharmante houding filmden ze mn KONT. :oo
Ik kreeg het filmpje later te zien,nou nou ze lagen blauw hoor van het lachen. _O-

Eerst zie je een pony héél vastberaden op een hindernis afstuiven }> ,vervolgens bedenkt ze zich en piept erlangs,ik hing ernaast te spartelen,zoef langs het publiek MET MN KONT in vol ornaat,en pleur vervolgens een volledige!! ronde later ergens tussen de hindernissen. :=
En wat zie je dus op het filmpje???JUIST...een grote witte vlek (mijn kont dus) die even een verduistering in de camera maakte. _O-
Die rotjongens hebben jaren lol gehad hahahaha en bij ieder clubfeestje werd dat wel even naar boven gehaald hihi

MoBi90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 00:05

Jaaaaren geleden, nog in de manegetijd. We hadden springles en ik zat op Harrie, een lekker dikke haflinger die natuurlijk niet van springen hield.. Hij had al een paar keer geweigerd en besloot toen dat ik hem er nu ECHT overheen ging krijgen. Ik met Harrie op de hindernis af (kan niet hoger zijn geweest als 30 of 40 cm..) begint hij te bókken, ik viel eraf, kwam op mn rug terecht en toen ik rechtop kwam zag ik nog net Harrie z'n dikke billen over de balk heengaan!! Ik had hem (welsiwaar zónder mij) over de hindernis gekregen :Y)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 00:12

Anne_GTI ik lig echt dubbel om je verhaal :)) !!

____
Ik van eigenlijk nooit komisch. Wel pijnlijk.
De meest komische was dan wel dat ik een dubbele salto maakte en zo tegen de bakrand werd geslingerd.
Heb toen wel een tijdje met krukken gelopen. %)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 01:05

Zal ik er nog maar eentje ingooien dan?

Laaaaaaaang geleden toen ik ik nog een klein Anne_GTI'tje was had ik een C-pony met timmermansogen. Die sprong alles t/m 1.10 en geen centimeter hoger. Dus de instructeur had stiekum de hindernis toch op 1.15 gezet in een prachtig passend lijntje om me toch een keertje over die 1.15 te krijgen. Afijn, ik kom mooi passend door het lijntje maar op het laatste moment ging de pony dus vol in de ankers. Ik maakte een schitterende salto en landde elegant met mijn achterwerk op de achterste balk van de oxer. Breekt die balk in tweeën.... :oo

Zeer genant moment...

Andere poging om 1.15 te overwinnen was zo mogelijk nog genanter. Ik reed met diezelfde pony een progressief M parcours. De laatste hindernis had je keuze uit een normale oxer of een joker; een muur op 1.15. Dus toch proberen om die muur te nemen want als je wilt winnen moet je wat hè. Weer op het laatste moment dacht de pony :evaw: Daar ga ik niet over en ik ging er weer vanaf... Ik landde met de teugels nog in de handen met mijn benen beide aan een kant van de muur en de pony stond evenwijdig naast me. _O- _O- _O-

Nu kan ik er smakelijk om lachen maar op dat moment.... Oeh, wat was is woest op die pony -:(-

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 01:27

Anne, geweldig!! Hoe je het schrijft ook... :') _O-

Voor mij 2 stuks die ik zo snel weet te bedenken.
1) Toen we gingen pootje baden in de waal. Paardlief struikelde en belandde op zijn knieën en ik ging er voorover af, PLONS!

2) Laatst met springen, ik moest me zonodig weer bemoeien met m'n paard, wat resulteerde in een te krap afgezette sprong, die heel hoog en groot ging, ik zat natuurlijk weer eens te vroeg naar voren, dus ik belandde scheef en te ver naar voren op m'n paard. Affijn, braaf dier probeert me op te vangen door een poging te wagen onder mijn gewicht te komen, terwijl ik op het zelfde moment mezelf recht wil gooien in het zadel. Niet handig dus als je mekaar tegemoet werkt, want nu hing ik weer aan de andere kant. :') Ik mijn been aanklemmen, wederom braaf paard, gaat netjes opzij voor de druk van mijn been := Toen mijn been niet stopte met drukken, galoppeerde ie maar aan en ging de bocht om. Tja, toen hing ik nog verder opzij, en terug optrekken werkte niet meer. Ik kon me nog wel goed vasthouden, maar ja, dan zou m'n paardje alleen maar harder gaan rennen waarschijnlijk. Toen had ik keuze uit bakzand of bakrand. Nou dat werd dus het zand :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 03:30

euhm... bij mij is meestal het comische hoe ik in godsnaam daar op blijf zitten :P

nee ik ben zo eens gevallen en tussen de 4 benen van mijn vorige pony terecht gekomen... leuk

pony_whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:44

zonder zadel rijden.. ze trekt even een sprintje en daar lant je dan op je kont, heb toen echt dubbelgelegen van het lachen! :D :D :D :D :D

AnneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:47

ik wilde op mn pony springen maar ging er met een koprol via de andere kant eraf! hihihi

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:52

Van mijn eigen paard ben ik nooit grappig afgevallen (alleen maar lomp) maar mijn vriend wel :)

Hij was wat aan het rondrijden (rijdt niet echt, maar vond het als hij mee was wel eens leuk om een aantal rondjes te maken) Prisca liep niet echt goed door en hij wilde een zweepje. Die gaf ik dus aan hem. Zoals de meeste van ons wel weten, hoef je dan je zweep meestal niet meteen te gebruiken, snappen ze het pakken ook al. Mijn vriend dacht daar anders over en gaf meteen een tikje. (gewoon zacht hoor) Prisca knalde dus naar voren en na een halve volte gleed hij eraf. Hij vond het zelf wel grappig, wilde er hup weer opspringen en lag er dus aan de andere kant weer af... Heb langs de kant echt zitten gieren van het lachen. Prisca vond het ook wel grappig :D Mijn vriend inmiddels al wat minder, maar hij is toch weer gaan zitten en verder gereden.

In mijn mangetijd had een lesgenootje ook een erg klassieke. Ze moest op een kleine, brave dartmoor en wilde er via de billen opspringen. Het mocht van de instructrice en dus nam ze een aanloopje... Kelly bukte met haar hoofd en dus ging ze er via de billen op en via de hals weer af :D

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:08

Anne_GTI schreef:
Zal ik er nog maar eentje ingooien dan?

Laaaaaaaang geleden toen ik ik nog een klein Anne_GTI'tje was had ik een C-pony met timmermansogen. Die sprong alles t/m 1.10 en geen centimeter hoger. Dus de instructeur had stiekum de hindernis toch op 1.15 gezet in een prachtig passend lijntje om me toch een keertje over die 1.15 te krijgen. Afijn, ik kom mooi passend door het lijntje maar op het laatste moment ging de pony dus vol in de ankers. Ik maakte een schitterende salto en landde elegant met mijn achterwerk op de achterste balk van de oxer. Breekt die balk in tweeën.... :oo

Zeer genant moment...

Andere poging om 1.15 te overwinnen was zo mogelijk nog genanter. Ik reed met diezelfde pony een progressief M parcours. De laatste hindernis had je keuze uit een normale oxer of een joker; een muur op 1.15. Dus toch proberen om die muur te nemen want als je wilt winnen moet je wat hè. Weer op het laatste moment dacht de pony :evaw: Daar ga ik niet over en ik ging er weer vanaf... Ik landde met de teugels nog in de handen met mijn benen beide aan een kant van de muur en de pony stond evenwijdig naast me. _O- _O- _O-

Nu kan ik er smakelijk om lachen maar op dat moment.... Oeh, wat was is woest op die pony -:(-

Geweldig. _/-\o_
Neem volgende keer een cameraman/vrouw mee! Hahahaha!

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:35

Nou, als je je geroepen voelt: heb zaterdagmiddag weer concours. Wie weet heb je dan een youtubetopper op film staan. :D

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:39

Nou niet ikzelf, wel iemand anders haha.

We waren op stal en een meisje wilde persé op de leukste witte kleine pony. Nou ik zei, als je maar wel op let want hij kan nog wel eens zin hebben in een nood-stop :D . Oh, nee hoor, zei het meisje, bij mij doet hij dat niet. Oké, prima dacht ik. Dan niet := . Je voelt hem al aankomen; ze zat er nog geen 5 minuten op te galopperen, en ja hoor, daar ging ze _O-

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:43

Anne_GTI schreef:
Nou, als je je geroepen voelt: heb zaterdagmiddag weer concours. Wie weet heb je dan een youtubetopper op film staan. :D

_O- Is er iemand mee die foto's filmpjes maakt?

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:44

ik dacht op een dag omdat de ene bak druk was en in de ander net de les afgelopen was van nouja laat ik daar dan maar even uitstappen.
vervolgens stappen we vrolijk van de ene naar de andere bak, gaan we de bak in en zo ineens uit het niets geeft madam mij 2 vreugde bokken die ik vol overtuiging heb uitgezeten. Wel de beugels kwijt maar ik zat en hup ze draaft zo eventjes aan, heb haar dan al terug naar stap en op dat moment glij ik zo van de zijkant via haar hals op de grond en ze keek me toch verbouwereert aan :')