Anky & Edward, Rollkur,Sporen, dierenmishandelaar??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Re: Anky & Edward, Rollkur,Sporen, dierenmishandelaar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:35

Die foto is 3 of 4 jaar oud. Toch wel triest dat je nog zo'n oude foto nodig hebt om je punt te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:00

Eclipse_ schreef:
Liinn schreef:
Ik heb respect voor Anky en Edward. Ik weet zelf dat als ik foto's maak en mijn spielreflex op continueopname zet dat bij iedere combinatie wel 2 foute foto's zitten (van bijv. 6 foto's).

Precies en dat is ook mijn punt. Iedereen werkt wel eens te streng in met hand of been, maar omdat dit toevallig topruiters zijn wordt elk foutje mega uitvergroot en is het gelijk dierenmishandeling. Nou sorry hoor ik heb ook wel eens te hard in mijn paard der mond getrokken, ben ik niet trots op maar iedereen maakt fouten.

Inderdaad, ik denk dat er eerder in de basisdressuur "fout" wordt gereden..

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:07

dat had ik ook al gezegt, dat wij ze misschien onbewust meer pijn doen.
omdat wij erop oefenen en nieuwe oefeningen gaan leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:10

Ja inderdaad, als je goede instructie hebt leer je een paard echter niet snel iets pijnlijk aan.

Ik snap dus niet waarom Anky en Edward in de titel met Rollkur en dierenmishandelaars worden gelinkt?..

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:13

Liinn schreef:
Ja inderdaad, als je goede instructie hebt leer je een paard echter niet snel iets pijnlijk aan.

Ik snap dus niet waarom Anky en Edward in de titel met Rollkur en dierenmishandelaars worden gelinkt?..

Misschien door onkunde, onwetendheid en afgunst van de mensen die dit zo naar buiten brengen en dan doel ik vooral op een aantal mediapipo's en daar gaan weer mensen achteraan hobbelen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:13

Liinn schreef:

Anky snap ik nog wel, met haar Rollkur.
Rollkur maakt bijvoorbeeld de wervels en de tong van het paard kapot.

En van Edward weet ik niet of hij het ook gebruikt?

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:14

dierenmishandelaars vind ik wel zeer overdreven.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:15

xjesssicaa schreef:
dierenmishandelaars vind ik wel zeer overdreven.

Dat is waar, ze mishandelt haar paarden niet, maar gebruikt wel héél verkeerde methodes bij de traingen :n

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:16

EskeGirl schreef:
Liinn schreef:

Ja tuurlijk joh. Vandaar dat haar paarden zo soepel door het lijf lopen en voor al op een behoorlijk hoge leeftijd nog de absolute top aankunnen en zonder moeite de concurrentie achter zich laten.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:18

EskeGirl schreef:
Liinn schreef:

Ja tuurlijk joh. Vandaar dat haar paarden zo soepel door het lijf lopen en voor al op een behoorlijk hoge leeftijd nog de absolute top aankunnen en zonder moeite de concurrentie achter zich laten.[/quote]

Toch kan er in het paard verkeerde dingen gebeuren, wat je misschien niet in de beweging ziet.
Maar ziet dit paard, in Rollkur, er gelukkig uit?
Afbeelding

En nee, dit is geen momentopname.
In 9 van de 10 foto's met Rollkur zien de paarden er zo uit.

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:19

zoals al zovaak gezegt is , uit foto's kan je niet veel opmaken, foto's zijn momentopnames.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:20

xjesssicaa schreef:
zoals al zovaak gezegt is , uit foto's kan je niet veel opmaken, foto's zijn momentopnames.

Kijk nou eens goed in zijn ogen, en kijk wat ik onder de foto heb geschreven.

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:21

ik weet ook wel dat het paard er niet gelukkig uitziet, en ik ben ook zeker tegen rolkur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:22

Anky geeft aan dat ze niet gebruikt maakt van de methode Rollkur, maar van LDR.
LDR is een methode waarbij je een korte druk geeft, in de hoge dressuursport zullen veel paarden op de LDR-methode (nieuwe methode) worden gereden, maar geen Rollkur.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:22

xjesssicaa schreef:
ik weet ook wel dat het paard er niet gelukkig uitziet, en ik ben ook zeker tegen rolkur!

Das mooi, zo klonk je niet :).

Sporen en S&T ben ik niet tegen, mits ze goed gebruikt worden.

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:23

word echt moe van dit soort topics,
je kunt heel bokt wel uitmaken voor paardenmishandelaar,
op een rug van een paard zitten is zowieso niet goed voor een paard, NIEMAND zit precies recht en heeft zijn gewicht gelijk verdeeld! dat is voor een paard niet lekker en dus zielig?
en iedereen doet wel eens wat waar ze achteraf van denken had het nou zo gemoeten?

ook denk ik dat op topsporters een bepaalde druk ligt, om mensen zoals wij bokkers die naar hun komen kijken te laten zien wat we willen zien, je komt nu eenmaal niet in de grandprix met een touwhalster!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:23

Liinn schreef:
Anky geeft aan dat ze niet gebruikt maakt van de methode Rollkur, maar van LDR.
LDR is een methode waarbij je een korte druk geeft, in de hoge dressuursport zullen veel paarden op de LDR-methode (nieuwe methode) worden gereden, maar geen Rollkur.

Ik heb altijd gelezen dat het hetzelfde is.
Misschien is het nieuw, maar het blijft een soort Rollkur.

Edit:

Dit zie ik op verschillende plekken staan:
LDR (rollkur/hyperflexie dus)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:25

Ook dit is een momentopname en niets anders!!!
Ken je het verschil tussen LDR en Rollkur?

Bonfire deed op behoorlijke leeftijd nog iedereen versteld staan en Salinero doet dat nu ook, het gemiddelde recreatiepaard haalt de leeftijd van 17 niet eens ra ra waar gaat het mis!
Persoonlijk vind ik Salinero er 9 van de 10 keer veel gelukkiger uitzien dan al die stumpers die op een manege naar de knoppen gereden worden omdat simpele zielen zo graag alles op alles willen zetten om hun ontbrekende talent te verdoezelen. Deze paarden halen de 12 jaar vaak nog niet eens want dan staan ze al bij de slacht of verdwijnen ze de handel in en de stomkop die dat op zijn of haar geweten heeft gaat vervolgens lachend weer een ander paard te lijf om het te verzieken.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:28

easygoing schreef:

Bonfire deed op behoorlijke leeftijd nog iedereen versteld staan en Salinero doet dat nu ook, het gemiddelde recreatiepaard haalt de leeftijd van 17 niet eens ra ra waar gaat het mis!
Persoonlijk vind ik Salinero er 9 van de 10 keer veel gelukkiger uitzien dan al die stumpers die op een manege naar de knoppen gereden worden omdat simpele zielen zo graag alles op alles willen zetten om hun ontbrekende talent te verdoezelen. Deze paarden halen de 12 jaar vaak nog niet eens want dan staan ze al bij de slacht of verdwijnen ze de handel in en de stomkop die dat op zijn of haar geweten heeft gaat vervolgens lachend weer een ander paard te lijf om het te verzieken.

Je kan overdrijven, ik ken genoeg maneges waar pony's van ouder dan 15 nog lekker een rondje liepen, 1-2 uur per keer.
En tja, een dressuurpaard kan je eigenlijk niet met een manegepaard vergelijken, vind ik.
De ene heeft 1 ruiter en moet wedstrijden winnen, en de andere heeft de belangrijke taak allerlei ruiters te leren rijden.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:29

EskeGirl schreef:
easygoing schreef:

Je kan overdrijven, ik ken genoeg maneges waar pony's van ouder dan 15 nog lekker een rondje liepen, 1-2 uur per keer.
En tja, een dressuurpaard kan je eigenlijk niet met een manegepaard vergelijken, vind ik.
De ene heeft 1 ruiter en moet wedstrijden winnen, en de andere heeft de belangrijke taak allerlei ruiters te leren rijden.

Sinds wanneer staan er op maneges geen pensionpaarden meer?

Overigens is dat leren rijden ook een mooi discussiepunt want laten we nou heel eerlijk zijn op een manegepaard leer je niet echt rijden. Hoe goed die paarden het ook bedoelen en hoe lief ze ook zijn.
Moet er wel bij zeggen dat ik heel veel respect heb voor manegedieren hoor want gosh wat heb ik vaak met ze te doen.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 10-04-11 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:30

je hebt gelijk het paard ziet er niet gelukkig uit! maar dat komt zoals ik al eerder heb gezegd dan wij "mensen" verwachten dat ze zo spectaculair lopen! dan moet je dat op een manier voor elkaar zien krijgen! mishandeling..nee dat niet, maar vind het ook niet geweldig. maar het is wel wat er op dat niveau van deze ruiters verwacht word! als het paard niet genoeg beweegt, dan is hij niet goed genoeg en minder geld waard. dus het is wat wij er in de loop der tijd van gemaakt hebben.
totila beweegt ook niet uit zichzelf zo hoor! laat hem lekker ontspannen lopen en dan heeft ie gewoon een normale draf, tuurlijk de lossigheid is erin gefokt, maar het moet eruit gereden worden.
en wees nou eerlijk hoe wil je dat voor elkaar krijgen zonder druk en opsluiting van het paard?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:31

EskeGirl schreef:
easygoing schreef:

Sinds wanneer staan er op maneges geen pensionpaarden meer?[/quote]

Ik had het over top dressuurpaarden als Salinero en Totilas, die kan je niet vergelijken met bijvoorbeeld een manegepaard die misschien af en toe F-proefjes rijdt.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:32

Eskegirl, wel lezen he. Ik noem nergens manegepaarden.
Maar goed waarom zou je die eigenlijk niet met elkaar kunnen vergelijken?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:34

Als iemand niet goed voor zn paard is kan het paard ook niet op een dergelijk hoog niveau presteren. Er is heus wel eens dat een paard een keer wat doorgepakt wordt, maar geef toe dat zal je zelf ook wel eens gedaan hebben en ik heb Edward heel veel zien trainen (aangezien ik stage liep waar hij op stal staat) en heb geen 1 keer iets gezien waarvan ik dacht van dat is erg!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:36

easygoing schreef:
Eskegirl, wel lezen he. Ik noem nergens manegepaarden.
Maar goed waarom zou je die eigenlijk niet met elkaar kunnen vergelijken?

Persoonlijk vind ik Salinero er 9 van de 10 keer veel gelukkiger uitzien dan al die stumpers die op een manege
Letterlijk jou tekst.

Heb ik al eerder genoemd:
Een Topdressuurpaard als Bonfire heeft één ruiter, misschien 2.
Ze staan in een luxe stal en moeten wedstrijden winnen.

En manegepaard heeft allerlei verschillende ruiters, die de belangrijke taak hebben deze te leren rijden.

Dat is heel ander 'werk', zo bedoel ik het.