Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Eclipse_ schreef:Liinn schreef:Ik heb respect voor Anky en Edward. Ik weet zelf dat als ik foto's maak en mijn spielreflex op continueopname zet dat bij iedere combinatie wel 2 foute foto's zitten (van bijv. 6 foto's).
Precies en dat is ook mijn punt. Iedereen werkt wel eens te streng in met hand of been, maar omdat dit toevallig topruiters zijn wordt elk foutje mega uitvergroot en is het gelijk dierenmishandeling. Nou sorry hoor ik heb ook wel eens te hard in mijn paard der mond getrokken, ben ik niet trots op maar iedereen maakt fouten.

Liinn schreef:Ja inderdaad, als je goede instructie hebt leer je een paard echter niet snel iets pijnlijk aan.
Ik snap dus niet waarom Anky en Edward in de titel met Rollkur en dierenmishandelaars worden gelinkt?..
Liinn schreef:Ja inderdaad, als je goede instructie hebt leer je een paard echter niet snel iets pijnlijk aan.
Ik snap dus niet waarom Anky en Edward in de titel met Rollkur en dierenmishandelaars worden gelinkt?..

EskeGirl schreef:Liinn schreef:Ja inderdaad, als je goede instructie hebt leer je een paard echter niet snel iets pijnlijk aan.
Anky snap ik nog wel, met haar Rollkur.
Rollkur maakt bijvoorbeeld de wervels en de tong van het paard kapot.
En van Edward weet ik niet of hij het ook gebruikt?
EskeGirl schreef:Liinn schreef:Ja inderdaad, als je goede instructie hebt leer je een paard echter niet snel iets pijnlijk aan.
Anky snap ik nog wel, met haar Rollkur.
Rollkur maakt bijvoorbeeld de wervels en de tong van het paard kapot.
En van Edward weet ik niet of hij het ook gebruikt?

Liinn schreef:Anky geeft aan dat ze niet gebruikt maakt van de methode Rollkur, maar van LDR.
LDR is een methode waarbij je een korte druk geeft, in de hoge dressuursport zullen veel paarden op de LDR-methode (nieuwe methode) worden gereden, maar geen Rollkur.

easygoing schreef:Ook dit is een momentopname en niets anders!!!
Ken je het verschil tussen LDR en Rollkur?
Bonfire deed op behoorlijke leeftijd nog iedereen versteld staan en Salinero doet dat nu ook, het gemiddelde recreatiepaard haalt de leeftijd van 17 niet eens ra ra waar gaat het mis!
Persoonlijk vind ik Salinero er 9 van de 10 keer veel gelukkiger uitzien dan al die stumpers die op een manege naar de knoppen gereden worden omdat simpele zielen zo graag alles op alles willen zetten om hun ontbrekende talent te verdoezelen. Deze paarden halen de 12 jaar vaak nog niet eens want dan staan ze al bij de slacht of verdwijnen ze de handel in en de stomkop die dat op zijn of haar geweten heeft gaat vervolgens lachend weer een ander paard te lijf om het te verzieken.

EskeGirl schreef:easygoing schreef:Ook dit is een momentopname en niets anders!!!
Bonfire deed op behoorlijke leeftijd nog iedereen versteld staan en Salinero doet dat nu ook, het gemiddelde recreatiepaard haalt de leeftijd van 17 niet eens ra ra waar gaat het mis!
Persoonlijk vind ik Salinero er 9 van de 10 keer veel gelukkiger uitzien dan al die stumpers die op een manege naar de knoppen gereden worden omdat simpele zielen zo graag alles op alles willen zetten om hun ontbrekende talent te verdoezelen. Deze paarden halen de 12 jaar vaak nog niet eens want dan staan ze al bij de slacht of verdwijnen ze de handel in en de stomkop die dat op zijn of haar geweten heeft gaat vervolgens lachend weer een ander paard te lijf om het te verzieken.
Je kan overdrijven, ik ken genoeg maneges waar pony's van ouder dan 15 nog lekker een rondje liepen, 1-2 uur per keer.
En tja, een dressuurpaard kan je eigenlijk niet met een manegepaard vergelijken, vind ik.
De ene heeft 1 ruiter en moet wedstrijden winnen, en de andere heeft de belangrijke taak allerlei ruiters te leren rijden.
EskeGirl schreef:easygoing schreef:Ook dit is een momentopname en niets anders!!!
Je kan overdrijven, ik ken genoeg maneges waar pony's van ouder dan 15 nog lekker een rondje liepen, 1-2 uur per keer.
En tja, een dressuurpaard kan je eigenlijk niet met een manegepaard vergelijken, vind ik.
De ene heeft 1 ruiter en moet wedstrijden winnen, en de andere heeft de belangrijke taak allerlei ruiters te leren rijden.
easygoing schreef:Eskegirl, wel lezen he. Ik noem nergens manegepaarden.
Maar goed waarom zou je die eigenlijk niet met elkaar kunnen vergelijken?