Wat zijn nu precies 'Penny-meisjes'.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:47

Pennymeisjes zijn gewoon hartstikke onschuldig, maar ze kunnen wel irritant zijn. Maar wat ik vaak nóg irritanter vind, is de manier hoe erop gereageerd wordt. Hoezo onvolwassen? Kijk, tuurlijk hebben de (meeste) oudere mensen hier meer ervaring e.d., maar gedraag je daar dan ook naar... Sommige zijn wel heel wanhopig. :(:)

Geldt natuurlijk NIET voor iedereen!! En ik doel hiermee ook niet op dit topic, heb dit trouwens niet eens helemaal doorgelezen. :) Maar er zijn in het verleden wel van dat soort topics geweest.
Laatst bijgewerkt door Rosa__ op 27-12-10 14:51, in het totaal 4 keer bewerkt

lottex

Re: Wat zijn nu precies 'Penny-meisjes'.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:05

Paloma, ik zou echt geen les nemen, stel je voor dat die instructrice beter rijdt dan jij?
Let daar maar mee op hoor :j

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:07

_O-

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:07

Peerke_ schreef:
En de meeste penny meisjes hebben alles in het roze :j

oeh voel me aangesproken:O

nevadaladylu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:10

hoeft niet wij hebben het over echt penny

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:11

ik was zelf vroeger ook best een beetje penny, maar voor mijn gevoel nooit zo ontzettend erg als ik ze nu soms zie.. Ja ik las de penny, ja ik droomde graag over paarden, maar ik heb me altijd geprobeerd te verdiepen in het gedrag van een paard en ik heb altijd op paarden gereden waar niemand op wilde, gewoon omdat het mij niet uitmaakt hoe mooi een paard is, als ze maar lief zijn.. en ik heb mezelf op die manier ook bewezen, de enige prijs die ik ooit heb gewonnen was met het 'hobbelpaard' van de manege, een lieve oude fjordenruin die ontzettend hobbelde als hij harder moest gaan draven. En, om eerlijk te zijn, ik zie mezelf ook niet gauw op een dressuurpaard van 1.80 belanden. Doe mij maar van die haarballetjes.
Ook heb ik trouwens nooit verzonnen dat ik een paard had (denk ik, of mijn geheugen is heel slecht) of dat ik op hele wilde paarden heb gereden. Wel op Arabieren, toen ik al heel klein was. Maar die had ik niet zelf getemd en het waren nou ook niet echt van die wilde steigerende black beauty-arabieren xD

maar toen ik een keer hulp vroeg omdat mijn verzorgshetlander ontzettend dwars was (bijten, graven, steigeren), kreeg ik alleen maar steeds naar m'n hoofd gegooid dat ik toch niet met paarden om kon gaan.. Dus ik ben het wel met Rosa__ eens dat sommige mensen er ontzettend vervelend op reageren, ik vind het niet zo netjes als een van die 'pennymeisjes' dan echt hulp vraagt ipv opschept, dat er zo mee wordt omgegaan.

MAAR, aan de andere kant is het ook wel goed voor kinderen die het blijkbaar normaal vinden om te liegen over hun "swarte arabieeuur", dat ze eens te horen krijgen dat dat zo niet hoort. En stiekem is het natuurlijk ook wel gewoon humor, die verhalen..

overigens, ik heb ook hele mooie nagels hoor, maar ik doe alles wat ik met de pony's moet doen toch echt zelf :o en ben er niet eens extreem zuinig op.. laatst eentje zo recht doormidden gebroken onder het rijden, tsja, oliebol happens.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:15

EskeGirl schreef:
Een vaak geen pony maar poown

Hihihi ik noem mijn pony ook vaak poown :+

Maar pennymeisjes zijn ook vaak de meisjes die alles "beter weten" en op alle mogelijke (en vooral moeilijke) paarden hebben gereden.

Zo had ik het er een keer met eentje aan de stok die het stom vond dat ik bij mijn tinker al haar sokken af had geknipt en ik deed het met rijden toch echt verkeerd. Zij had namelijk ook op mijn paard gereden en toen ging het veel beter :7
Leuk hoor als je dat commentaar krijgt als je dat dier als 2 jarige hebt gekocht en net aan het zadelmak maken bent en er nog geen schaar of scheerapparaat bij dat beest in de buurt is geweest :Y) Kon er toen alleen maar om lachen!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:20

Whaha jemig arm paard dan, als zij er al op gereden heeft. xD
Ik had op school vroeger een meisje wat ook zo ontzettend penny was, kwam er iemand uit de buurt langs met haar ruin, gaat ze roepen "wauw mooie hengst mag ik er ook een keer op rijden!". Schaamde me werkelijk dood dat ik daarbij stond toen :o

en trouwens, ik las net ergens dat er iemand penny was omdat ze tegen haar paard praatte, maar dat doe ik eigenlijk ook altijd.. kan complete gesprekken met m'n paard voeren :') Als hij een bok geeft "ja joh, dacht ik ook".. als hij niet doorloopt "kom op".. als hij opeens iets ziet wat er de hele tijd al staat "ja goed gezien, dat stond er net ook al". Ik weet ook niet waarom ik dat doe, niet omdat ik denk dat het paard me begrijpt in elk geval, maarja, het zal wel grappig zijn om te horen als je aan de kant staat te kijken :o

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:21

ow sorry dacht dat ie nog niet genoemd was

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:22

Dat doe ik ook, om mezelf rustig te laten blijven (ben af en toe angstige ruiter) maar ook om paardlief af te leiden... werkt vaak wel :)

nevadaladylu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:23

ik praat ook tegen de paarden waar ik op rijd (ik heb geen eigen paard daarvan ook mijn onderschrift)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:23

antje_vip schreef:
Laraax schreef:
ik ben trots op je,
Hoelang ben je al clean?

Al zo'n 10 jaar *D

TOPPEERTJEEE :+:

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:27

peacehorses schreef:
en trouwens, ik las net ergens dat er iemand penny was omdat ze tegen haar paard praatte, maar dat doe ik eigenlijk ook altijd.. kan complete gesprekken met m'n paard voeren :') Als hij een bok geeft "ja joh, dacht ik ook".. als hij niet doorloopt "kom op".. als hij opeens iets ziet wat er de hele tijd al staat "ja goed gezien, dat stond er net ook al". Ik weet ook niet waarom ik dat doe, niet omdat ik denk dat het paard me begrijpt in elk geval, maarja, het zal wel grappig zijn om te horen als je aan de kant staat te kijken :o

Daar is toch niks mis mee? Dan zou mijn vriend (een eigenwijze boer) ook een peny zijn :Y)
Wij praten trouwens ook tegen koeien :7 Als koeien voor het eerst gemolken worden vinden ze dat best wel eens spannend en als je dan gewoon een beetje tegen ze aankletst dan worden ze rustiger :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:28

peacehorses schreef:
Whaha jemig arm paard dan, als zij er al op gereden heeft. xD
Ik had op school vroeger een meisje wat ook zo ontzettend penny was, kwam er iemand uit de buurt langs met haar ruin, gaat ze roepen "wauw mooie hengst mag ik er ook een keer op rijden!". Schaamde me werkelijk dood dat ik daarbij stond toen :o

Geniaal,dat doe ik ook altijd,had hele gesprekken met dat beest,toen iemand een keer riep: "Hij gaat niet terug praten hoor" lag ik dubbel.

Ik ben vroeger ook penny geweest.Maar ik ben al heel lang afgekickt.
Heb nog wel mijn shetlander,die roze setjes draagt :D
Maar haar bijnaam is wel trut <3

Ik praat ook tegen mijn dieren.
heb ooit een koe "verzorgd" (in m'n penny tijd,ik helemaal in de stress "want hij ging dood" (het was een KOE dus geen hij maarja,het had horens dus was eens stier) ik vond 'm toen helemaal zielig omdat hij in een wei stond en onder de modder zat,ging ik haar borstelen met de borstels van de pony. Beestje vond het nog goed ook :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-12-10 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:31

Ik draag ook altijd roze, rij op moeilijkere paarden maar ben geen penny :')

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:33

FlorisSam schreef:

heb ooit een koe "verzorgd" (in m'n penny tijd,ik helemaal in de stress "want hij ging dood" (het was een KOE dus geen hij maarja,het had horens dus was eens stier) ik vond 'm toen helemaal zielig omdat hij in een wei stond en onder de modder zat,ging ik haar borstelen met de borstels van de pony. Beestje vond het nog goed ook :P

_O-

Moet zeggen dat bij ons in huis de enige die begroet word door mijn ouders ook de hond is hoor :') Dus misschien ligt het daar ook wel aan :')

en ja, roze is gewoon hip, ik heb een roze camera xD Maar ik zou m'n paard niet in het roze steken moet ik zeggen.. tenzij dat echt leuk bij z'n vacht past.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:36

Peerke_ schreef:

Ik heb ook echt alles in het roze voor mijn pony, maar ben toch absoluut geen penny-meisje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:37

peacehorses schreef:
FlorisSam schreef:

_O-

Moet zeggen dat bij ons in huis de enige die begroet word door mijn ouders ook de hond is hoor :') Dus misschien ligt het daar ook wel aan :')

en ja, roze is gewoon hip, ik heb een roze camera xD Maar ik zou m'n paard niet in het roze steken moet ik zeggen.. tenzij dat echt leuk bij z'n vacht past.

Het is een shet,dus die van mij moest op zijn minst een roze setje hebben (heb de bandages en een neusbontje met bling-bling tekst Love en een roze longeerdekje. ) Had ik voor de grap gemaakt :P

jameyskatje

ik snap dat het grappig is, maar voor kinderen is dat niet grappig. voor een kind is het heel erg om door een groep uitgelachen te worden. ik zou het raar vinden als een kind van 10 niet penny is..

tegenwoordig zitten jonge kinderen al op internet en forums, ik vind dat er best wat subtieler mee omgegaan mag worden zoals ik dat topic wat ik als voorbeeld gaf. stel dat het nu echt een meisje is van een jaar of 11 die helemaal gefacineerd is door paarden en dan zo de grond in wordt geboord?

dominiquesr

vevina schreef:
Peerke_ schreef:

Ik heb ook echt alles in het roze voor mijn pony, maar ben toch absoluut geen penny-meisje.

hahhaa ik heb ook alles in het roze, ben ook echt geen penny meisje, :P

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:38

Idd laat een kind nog lekker kind zijn ;)

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:41

eridinges schreef:
Toen ik 10 was zat ik niet op bokt. Ik vind ook dat een kind van 10 niet op forums hoort te zitten.En als je een beetje humor in jezelf hebt kan je er toch wel om lachen?
Ik vind dit gewoon grappig, laat ons het grappig vinden.
Die topics gaan toch ook nergens over? En het is niet gek dat het niet serieus genomen wordt.

Edit: sommige reacties kunnen ook niet, maar als heel bokt dit serieus zou nemen is er denk ik iets mis in de samenleving }:0

idd :j

eridinges

jameyskatje schreef:
ik snap dat het grappig is, maar voor kinderen is dat niet grappig. voor een kind is het heel erg om door een groep uitgelachen te worden. ik zou het raar vinden als een kind van 10 niet penny is..

tegenwoordig zitten jonge kinderen al op internet en forums, ik vind dat er best wat subtieler mee omgegaan mag worden zoals ik dat topic wat ik als voorbeeld gaf. stel dat het nu echt een meisje is van een jaar of 11 die helemaal gefacineerd is door paarden en dan zo de grond in wordt geboord?

Met mijn eerdere post bedoel ik wel bv dat topic met de titel: ik HeB mijjjn swarte ArAbier van et StRant geret! Dat is natuurlijk gelogen.

(ik kan niet typen als de penny van dit topic :'))

linnke

Een meisje dat ik ken... nu zo'n jaar of 22 is haar penny tijd nog steeds niet voorbij...

Ze heeft altijd sterke verhalen wat echt absoluut niet kan.
Zo heeft ze een hengst ooit een 'handje geholpen'.

En wat penny meisjes betreft: ja ze mogen wat mij betreft best fantaseren en mij part nog opschrijven ook, maar doen alsof het waar is klopt gewoon niet en dat mogen ze ook best wel eens horen (inderdaad soms wel wat vriendelijker). En inderdaad bij een echte vraag gewoon netjes antwoorden.

Ik ben zelf ook penny meisje geweest en ik hield alles bij in een schriftje, maar ik heb nooit gedaan alsof het echt waar was. En ik kan nu ook lachen om mijn eigen naïviteit en fantasie.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:43

linnke schreef:
Een meisje dat ik ken... nu zo'n jaar of 22 is haar penny tijd nog steeds niet voorbij...

Ze heeft altijd sterke verhalen wat echt absoluut niet kan.
Zo heeft ze een hengst ooit een 'handje geholpen'.

En wat penny meisjes betreft: ja ze mogen wat mij betreft best fantaseren en mij part nog opschrijven ook, maar doen alsof het waar is klopt gewoon niet en dat mogen ze ook best wel eens horen (inderdaad soms wel wat vriendelijker). En inderdaad bij een echte vraag gewoon netjes antwoorden.

Ik ben zelf ook penny meisje geweest en ik hield alles bij in een schriftje, maar ik heb nooit gedaan alsof het echt waar was. En ik kan nu ook lachen om mijn eigen naïviteit en fantasie.

uhhm... Wat bedoel je met een handje geholpen??? :oo