Ponyparkcity ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tomstergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:28

Nouja, iedereen heeft een andere mening... maar aan de andere kant zijn er ook mensen die er GEWELDIG voor zorgen!

PuurxNatuur

Re: Ponyparkcity ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:50

Tjaa dat wel ja.. Maar sommige kinderen... :(

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 13:11

Ik ben er ook geweest, een paar jaar geleden.

Ik vond het er heeel leuk (toen was ik wel kleiner)
Alleen de eerste dag dat ik er kwam kreeg ik een pony die me er 2 keer af bokte. We liepen toen terug om te vragen of we een andere mochten, maar ik was net 2 minuten te laat om nog een andere te vragen. Het mocht dus niet. Toen zaten we de eerste dag (avond) meteen zonder pony. De volgende dag kregen we er 1 die je niet vooruit kreeg. Hij wou ook niet langs de bak. Het personeel daar wist wel hoe het moest (zeiden ze) mooi niet dat het hem wel lukte! Toen kreeg ik een andere Amandel. Die was heel erg lief. Vlak voor we weggingen hebben we eer nog 1 gehad Thomas! Die was ook super lief!

Ik vind dat er wel meer personeel moet komen. Verder heb ik geen gewonde pony's ofzo gezien dus ik denk dat het wel goed in de gaten gehouden wordt.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:51

Lunaeekie schreef:
Ik ben er ook geweest, een paar jaar geleden.

Ik vond het er heeel leuk (toen was ik wel kleiner)
Alleen de eerste dag dat ik er kwam kreeg ik een pony die me er 2 keer af bokte. We liepen toen terug om te vragen of we een andere mochten, maar ik was net 2 minuten te laat om nog een andere te vragen. Het mocht dus niet. Toen zaten we de eerste dag (avond) meteen zonder pony. De volgende dag kregen we er 1 die je niet vooruit kreeg. Hij wou ook niet langs de bak. Het personeel daar wist wel hoe het moest (zeiden ze) mooi niet dat het hem wel lukte! Toen kreeg ik een andere Amandel. Die was heel erg lief. Vlak voor we weggingen hebben we eer nog 1 gehad Thomas! Die was ook super lief!

Ik vind dat er wel meer personeel moet komen. Verder heb ik geen gewonde pony's ofzo gezien dus ik denk dat het wel goed in de gaten gehouden wordt.

Nou Thomas die was bij ons niet zo lief. als je ernaast stond om erop te klimmen dan begon die al te bokken.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:58

Waar komen al die gedrags problemen vandaan?

kinderen op pony laten rondcrossen en ze laten verzorgen is gewoon onverantwoordelijk voor pony en kind.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:59

xJess schreef:
WiskyBokjes schreef:
Ik ben daar jaren geweest toen het nog Collendoorn was.
De pony's hebben het echt niet zo slecht als de meeste denken. Krijgen bergen met eten en ook gewoon water. Momenteel ook bitloos, maar toen kwam ik daar al niet meer. Cap verplicht vind ik echt super. Veel filmpjes zijn zonder cap idd, maar ik denk dat dat is van vroeger want toen was het nog níet verplicht. Als een shetlander van daar echt iets niet wilt dan laat die dat echt duidelijk merken. ;) Ik heb echt verschillende pony's voorbij zien komen rennen omdat de ruiter iets verkeerds deed. Naar mijn idee hebben ze al best veel controle. Werknemers rijden rond in het park om op te letten. Maar ik verwacht ook van de ruiters zelf dat ze zelf inzien wanneer je er echt niet meer op kan rijden. Er zit niet voor niets een limiet aan van leeftijd. Maargoed over bokjespringen, ja daar kan het park toch niks aan doen? Ik vind zelf dat je als ruiter verantwoordelijk bent voor al dat gedoe. Dus eigenlijk maken de vakantiegangers het park 'slechter'. Goed, hoe het er af en toe aan toe gaat vind ik ook niet altijd iets maar vaak ligt het meer aan de mensen dan aan het park.

:j

niet aan het park? het park geeft die pony's aan die mensen mee hoor.
het parkcontroleerd niet, geeft geen goede informatie over hoe je met je ponys om moet gaan,
en het park stelt een hogere leeftijd als maximum terwijl die lager zou moeten zijn
en ook nog een maximumgewicht er bij.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:55

Het park controleert wél. ;) Ik ben zelf vaak genoeg mee geweest om gewoon te controleren. Als ze het park gaan schoonmaken kijken de werknemers echt wel hoe het er aan toe gaat. Ik ben het er wel mee eens dat er meer personeel moet komen. Op de dag van de aankomst wordt er een uitgebreide les gegeven over hoe het werkt met de pony. Daarbij geeft de instructeur ook informatie. Sommige pony's zijn gewoon koppig, dat klopt, maar goed dat is je eigen pony vast ook. ;) Ik denk dat de leeftijd niet veel uitmaakt, maar ik denk dat idd er een maximum gewicht moet komen. Alleen hoe is dat na te streven? De mensen bij aankomst wegen? Ja leeftijd is ook moeilijk want je kan jong zijn maar wel heel lang. Dan zou je een lengte maximum moeten stellen. Maarja moet je dan iedereen bij aankomenst opmeten? Het is ook allemaal lastig. Maargoed, het park is deels verantwoordelijk en deels de mensen. Ik denk dat het park wel té groot is geworden om echt alles te controleren.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:04

WIj zijn er vorig jaar ook geweest. De kinderen hebben genoten!
Ik heb geen verwaarloosde pony's gezien, ook geen bitten en sporen, zelfs geen zadel. Kinderen konden een cap huren en er werd goed aandacht besteed aan de omgang met pony's. Natuurlijk is zo'n spoed les niet voldoende, maar de eerste behoefte worden er wel in besproken.
Kinderen tot 12 jaar mogen een pony. Dat gewicht en lengte is wel een puntje ja... Misschien moeten ze grotere pony's nemen voor grote kinderen? Kinderen worden immers veel langer en wat zwaarder.. Of de leeftijd verlagen?

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:10

Hmm er waren eerst grotere pony's, maar die wilde ze niet meer omdat ze dan bang waren dat er alleen maar oudere kinderen komen die groter zijn. Daar zit wel wat in, want ik ben zelf klein en ik zou dan sneller een pony mee kunnen krijgen dan een kind van 12 die groter is dan ik terwijl díe juist 12 is en ik niet.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:36

WiskyBokjes schreef:
Het park controleert wél. ;) Ik ben zelf vaak genoeg mee geweest om gewoon te controleren. Als ze het park gaan schoonmaken kijken de werknemers echt wel hoe het er aan toe gaat. Ik ben het er wel mee eens dat er meer personeel moet komen. Op de dag van de aankomst wordt er een uitgebreide les gegeven over hoe het werkt met de pony. Daarbij geeft de instructeur ook informatie. Sommige pony's zijn gewoon koppig, dat klopt, maar goed dat is je eigen pony vast ook. ;) Ik denk dat de leeftijd niet veel uitmaakt, maar ik denk dat idd er een maximum gewicht moet komen. Alleen hoe is dat na te streven? De mensen bij aankomst wegen? Ja leeftijd is ook moeilijk want je kan jong zijn maar wel heel lang. Dan zou je een lengte maximum moeten stellen. Maarja moet je dan iedereen bij aankomenst opmeten? Het is ook allemaal lastig. Maargoed, het park is deels verantwoordelijk en deels de mensen. Ik denk dat het park wel té groot is geworden om echt alles te controleren.

Klopt, het parkcontroleerd wel,maar zéker niet genoeg.
Dus het park is verantwoordelijk voor alles wat mis gaat.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:47

Ik werk er in de horeca en ze de ponys dus dagelijks.
Ik als paardenfanaat kan met een gerust hart zeggen dat er goed voor de pony's gezorgd word, en dat er ook zeker wel gecontroleerd wordt.
Het probleem ligt echter bij de onopgevoede ***koters die denken dat ze alle pony's aankunnen. Dat zijn niet de kinderen die nog nooit van hun leven op een pony hebben gezeten en een beetje onhandig rondhobbelen. Nee, het zijn de kindjes met paardrijbroek, eigen cap, eigen halster, enz, en zweep......... die het ergst zijn. Dat zijn de kinderen die lopen te trekken, te trappen en te slaan omdat ze denken dat ze wel weten hoe ze moeten paardrijden. Dat zijn ook de kinderen die maar heen en weer blijven galopperen op een paadje achteraf. (waarna je in 1x weer een pony voorbij ziet galopperen gevolgd door een huilend kind := )

Ik denk niet dat je de schuld bij PPC moet neerleggen maar bij de ouders. Want die staan er bij en kijken erna.

In de lessen wordt uitgelegd hoe pony's reageren en hoe jij vervolgens op die pony moet reageren. Ook krijgen de ouders instructie.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:01

Ik snap wat je bedoelt. Ik ben en vroeger zelf ook geweest en vond het geweldig om door het park te stappen, heb toen nooit gedraaft want ik vond dit al geweldig en de pony leek het ook veel fijner te vinden zonder het draven. De pony's die ik heb gehad zijn volgens mij : cindrella(palomino) en beertje(bont pony'tje) cindrella was wat drukker omdat ze bang was dat er weer getrapt werd maar ze was naar een tijdje lekker relaxt aan het wandelen met mij er op.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:01

Heel vroeger ben ik er regelmatig geweest.
Ik heb daar prachtige tijden beleefd. De mensen die daar op vakantie komen zouden aangesproken moeten worden op hun gedrag en als ze dat niet verbeteren geen pony meer meegeven.

Vroeger waren er ook grotere pony's waar idd veel ouders op reden en dergelijke, toen konden er nog wel eens gevaarlijke situaties ontstaan en is het goed dat ze die weg hebben gedaan en naar een leeftijdgrens zijn gegaan.
Ik heb daar zoveel pony's gehad, die er nu nog zijn, zoals Amandel, Jans (Echt een droppie en Ambrasoft hard dat ie kon. Nu is hij wel heel erg oud ik ken hem al zeker 16 jaar). Wel leuk om een dagje terug te gaan en te zien dat ze er nog steeds zijn.

Zelfs toen ik een dagje terug ging hadden ze een voorstelling en daar liep KIWI in mee (paard is van de dochter van Hein) Die is nu toch wel heel erg oud maar heeft het nog hardstikke goed.

En het rennen naar het eten toe aan het eind van de dag. Meestal deden ze dat uit zichzelf en de laatste werden wel een beetje aangespoord om door te lopen maar ze mochten ook lekker sjokken naar het eten.

Hoe het nu allemaal is weet ik niet, maar ik heb er vroeger de tijd van mijn leven gehad en heb goed voor de beestjes gezorgd

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:39

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om ontopic te blijven. Oneliners of leeg quoten is niet toegestaan.
Alvast bedankt

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:22

Ik ben erheen geweest toen ik een jaar of 10 was, ik vond het zelf helemaal geweldig, maar als ik er nu op terugkijk vind ik mezelf écht een dierenbeul. Ik deed niks anders als galopperen tot de pony waar ik 3 dagen op reed gewoon niet meer kon. Nee ik wou dat er toen betere begleiding was, ze gaven er geeneens om of je met of zonder cap reed:S. Ik wist wel wat van paarden en ponies, maar niet dat hun uithoudingsvermogen ook ooit een x opraakte.
Ik schaam me best wel dat ik die pony zo hard heb laten werken:$

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:27

Djeradalover schreef:
Ik ben erheen geweest toen ik een jaar of 10 was, ik vond het zelf helemaal geweldig, maar als ik er nu op terugkijk vind ik mezelf écht een dierenbeul. Ik deed niks anders als galopperen tot de pony waar ik 3 dagen op reed gewoon niet meer kon. Nee ik wou dat er toen betere begleiding was, ze gaven er geeneens om of je met of zonder cap reed:S. Ik wist wel wat van paarden en ponies, maar niet dat hun uithoudingsvermogen ook ooit een x opraakte.
Ik schaam me best wel dat ik die pony zo hard heb laten werken:$

geen cap = geen pony!

kikienyoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:33

ik ben er 4à5 jaar geleden geweest.
de paardjes moet je om 6 uur savonds weer terugbrengen.. en dan kan je door het park rijden met je pony..
maar het is zielig, kinderen die niet kunnen rijden trappen hun pony voruit.. terwijl het zo wa bij mij, hoe liever ik. hoe liever mijn paardje..
als je een echte paardengek bent moet je er niet heen gaan, lijkt net een soort mishandel stal~!!

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:34

Idd het gaan hun gewoon om het geld. Arme dieren ik heb zoveel medelijden. :(:)
Waarom doet de dierenbescherming niks? :?

kikienyoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:35

geen flauw idee.. ze zouden hun eens moeten aangeven wegens dierenmishandeling...

ze hebben geen gevoelens voor dieren..

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:36

Ik snap echt niet dat er nog mensen zijn die daar nog heen gaan! :n

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:38

Naar mijn idee is er geen sprake van dierenmishandeling. Beestjes zien er allemaal goed uit en worden goed verzorgd (genoeg eten en drinken, en voldoende rust). Als de dierenbescherming daar komt kan die eventueel alleen zeggen dat het niet altijd vriendelijk gaat door onwetendheid van de mens. Echte paarden eigenaren geven hun paard ook wel eens een knal hoor en dan staat ook niet meteen de dierenbescherming op de stoep. ;) Zolang de beestjes rond en gezond er uit zien, is er gewoon geen sprake van dierenmishandeling.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:40

Nou ik vind het dierenmishandeling! Hoe zou jij het vinden om elke dag kinderen op je te hebben die niet eens kunnen rijden ze zitten te schoppen in de buik. Die pony's zijn helemaal niet lief meer door al die mensen. Ze bijten en schoppen je. Hoe zou dat nou komen? Door die mensen die denken dat het leuk is om op zo'n pony te rijden. Ik snap echt niet wat mensen daar leuk aan vinden. En ik vind het dierenmishandeling en daar zijn vast nog wel meer mensen met mij eens. Als je echt van paarden houd ga je niet naar zo'n dom park..
En je geeft je eigen paard ook wel eens een knal maar jij laat op je eigen paard toch ook geen kinderen rijden die voor geen meter kunnen rijden of wel soms? Of laat je kinderen bij je pony die aan de staart en oren trekken?
En als je niet geloofd wat ik nu allemaal zeg kijk je maar eens naar filmpjes hoe mensen met die arme diertjes omgaan!! :(:)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:45

Je generaliseert wel erg zeg. Er zijn zat pony's die nog steeds ontzettend lief zijn. En ja bijten en schoppen, dat kan jouw pony toch ook doen? Voor kinderen kan het echt heel leuk zijn daar. Gewoon een huisje met je pony erbij. Als paardenliefhebber moet je zelf weten of je daar heen gaat. Dan kan je wel zeggen dat het een dom park is, maar dat vind jij. ;) Als je daar wel heen gaat als paardenliefhebber is je eigen keuze, dan zorg jij toch wel goed voor dat beestje?

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:48

Ja alsof dat paardje nog leuk vind de helft van de mensen daar doen super gemeen tegen die pony's & als er dan net een paar komen die aardig doen die zijn er vast ook wel. Maakt het voor die pony niks meer uit als die pony het al ziet denkt ie dat die kinderen ook zo gemeen gaan doen. En dan gaat die pony bijten en schoppen en dan word die pony weer geslagen door kinderen. Ik vind het best dat er mensen heen gaan. Maar ik zou er persoonlijk nooit van mijn leven heen gaan. Vind het veel te zielig voor die arme paardjes!
En die mensen van dat park kan het ook niks schelen wat er met die pony's gebeurd anders was er al lang iets gebeurd bij de dierenbescherming ofzo. Dus het is dierenmishandeling. Er zijn misschien nu wel mensen die denken dat is helemaal geen dierenmishandeling, maar als je even heel logisch nadenkt vind vast iedereen het zielig.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:49

WiskyBokjes schreef:
Je generaliseert wel erg zeg. Er zijn zat pony's die nog steeds ontzettend lief zijn. En ja bijten en schoppen, dat kan jouw pony toch ook doen? Voor kinderen kan het echt heel leuk zijn daar. Gewoon een huisje met je pony erbij. Als paardenliefhebber moet je zelf weten of je daar heen gaat. Dan kan je wel zeggen dat het een dom park is, maar dat vind jij. ;) Als je daar wel heen gaat als paardenliefhebber is je eigen keuze, dan zorg jij toch wel goed voor dat beestje?

Bijten en schoppen doet mijn pony niet hoor. Ik laat er ook geen rare kinderen op die pony's verpesten.