Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lunaeekie schreef:Ik ben er ook geweest, een paar jaar geleden.
Ik vond het er heeel leuk (toen was ik wel kleiner)
Alleen de eerste dag dat ik er kwam kreeg ik een pony die me er 2 keer af bokte. We liepen toen terug om te vragen of we een andere mochten, maar ik was net 2 minuten te laat om nog een andere te vragen. Het mocht dus niet. Toen zaten we de eerste dag (avond) meteen zonder pony. De volgende dag kregen we er 1 die je niet vooruit kreeg. Hij wou ook niet langs de bak. Het personeel daar wist wel hoe het moest (zeiden ze) mooi niet dat het hem wel lukte! Toen kreeg ik een andere Amandel. Die was heel erg lief. Vlak voor we weggingen hebben we eer nog 1 gehad Thomas! Die was ook super lief!
Ik vind dat er wel meer personeel moet komen. Verder heb ik geen gewonde pony's ofzo gezien dus ik denk dat het wel goed in de gaten gehouden wordt.
xJess schreef:WiskyBokjes schreef:Ik ben daar jaren geweest toen het nog Collendoorn was.
De pony's hebben het echt niet zo slecht als de meeste denken. Krijgen bergen met eten en ook gewoon water. Momenteel ook bitloos, maar toen kwam ik daar al niet meer. Cap verplicht vind ik echt super. Veel filmpjes zijn zonder cap idd, maar ik denk dat dat is van vroeger want toen was het nog níet verplicht. Als een shetlander van daar echt iets niet wilt dan laat die dat echt duidelijk merken.Ik heb echt verschillende pony's voorbij zien komen rennen omdat de ruiter iets verkeerds deed. Naar mijn idee hebben ze al best veel controle. Werknemers rijden rond in het park om op te letten. Maar ik verwacht ook van de ruiters zelf dat ze zelf inzien wanneer je er echt niet meer op kan rijden. Er zit niet voor niets een limiet aan van leeftijd. Maargoed over bokjespringen, ja daar kan het park toch niks aan doen? Ik vind zelf dat je als ruiter verantwoordelijk bent voor al dat gedoe. Dus eigenlijk maken de vakantiegangers het park 'slechter'. Goed, hoe het er af en toe aan toe gaat vind ik ook niet altijd iets maar vaak ligt het meer aan de mensen dan aan het park.
WiskyBokjes schreef:Het park controleert wél.Ik ben zelf vaak genoeg mee geweest om gewoon te controleren. Als ze het park gaan schoonmaken kijken de werknemers echt wel hoe het er aan toe gaat. Ik ben het er wel mee eens dat er meer personeel moet komen. Op de dag van de aankomst wordt er een uitgebreide les gegeven over hoe het werkt met de pony. Daarbij geeft de instructeur ook informatie. Sommige pony's zijn gewoon koppig, dat klopt, maar goed dat is je eigen pony vast ook.
Ik denk dat de leeftijd niet veel uitmaakt, maar ik denk dat idd er een maximum gewicht moet komen. Alleen hoe is dat na te streven? De mensen bij aankomst wegen? Ja leeftijd is ook moeilijk want je kan jong zijn maar wel heel lang. Dan zou je een lengte maximum moeten stellen. Maarja moet je dan iedereen bij aankomenst opmeten? Het is ook allemaal lastig. Maargoed, het park is deels verantwoordelijk en deels de mensen. Ik denk dat het park wel té groot is geworden om echt alles te controleren.
Djeradalover schreef:Ik ben erheen geweest toen ik een jaar of 10 was, ik vond het zelf helemaal geweldig, maar als ik er nu op terugkijk vind ik mezelf écht een dierenbeul. Ik deed niks anders als galopperen tot de pony waar ik 3 dagen op reed gewoon niet meer kon. Nee ik wou dat er toen betere begleiding was, ze gaven er geeneens om of je met of zonder cap reed:S. Ik wist wel wat van paarden en ponies, maar niet dat hun uithoudingsvermogen ook ooit een x opraakte.
Ik schaam me best wel dat ik die pony zo hard heb laten werken:$
WiskyBokjes schreef:Je generaliseert wel erg zeg. Er zijn zat pony's die nog steeds ontzettend lief zijn. En ja bijten en schoppen, dat kan jouw pony toch ook doen? Voor kinderen kan het echt heel leuk zijn daar. Gewoon een huisje met je pony erbij. Als paardenliefhebber moet je zelf weten of je daar heen gaat. Dan kan je wel zeggen dat het een dom park is, maar dat vind jij.Als je daar wel heen gaat als paardenliefhebber is je eigen keuze, dan zorg jij toch wel goed voor dat beestje?