Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cissiegirl schreef:Altijd met cap.
Mensen die zeggen: Cap is eigen keuze, zouden dat wat mij betreft pas mogen zeggen, nadat ze een schriftelijke verklaring hebben ondertekend, dat ze verklaren van alle vorm van hulp en ondersteuning af te zien, mocht er iets met hun gebeuren door het niet dragen van een cap. Dat betekent dus: Geen medische hulp door een arts, geen financiële steun van de overheid bij (blijvende) arbeidsongeschiktheid.
Immers, cap is eigen keuze en door die eigen keuze kies je bewust voor de eventuele (blijvende) gevolgen daarvan.
Simpel.

Stral schreef:Cissiegirl schreef:Altijd met cap.
Mensen die zeggen: Cap is eigen keuze, zouden dat wat mij betreft pas mogen zeggen, nadat ze een schriftelijke verklaring hebben ondertekend, dat ze verklaren van alle vorm van hulp en ondersteuning af te zien, mocht er iets met hun gebeuren door het niet dragen van een cap. Dat betekent dus: Geen medische hulp door een arts, geen financiële steun van de overheid bij (blijvende) arbeidsongeschiktheid.
Immers, cap is eigen keuze en door die eigen keuze kies je bewust voor de eventuele (blijvende) gevolgen daarvan.
Simpel.
Hmm, zoiets kan je over vele dingen zeggen toch? Dus fietsers die aangereden worden mag je ook maar laten liggen "want ze dragen geen helm"? Dus iedereen die alcohol drinkt en ziek wordt mag je negeren "want ze hebben het zelf gezocht"? Tuurlijk is een cap veilig en is het stom als je niets op je hoofd hebt enzo, maar vind dit wel heel cru gezegd eigenlijk... Het wel of niet dragen van een toc (zoals wij het hier dan zeggen) is gewoon één van die vele dingen die je soms verwaarloosd "want het zal mij wel niet overkomen". Ik ben ook zo iemand hoor, echt wel. Feit is gewoon dat je nonchalanter wordt met die dingen. Gewoon een gezonde discussie: wat vind je dan van toeters en bellen bij dressuurwedstrijden? Daar dragen de ruiters een stom hoedje... Moet zeggen dat het bij mij in mijn piste een stuk rustiger is dan op een internationale wedstrijd waar 1000man lawaai staat te maken, wat moet je dan met die ruiters? Overigens kan het ook gevaarlijk zijn gewoon een paard te monsteren, moeten die dan geen helm dragen?
Enig visueel ingesteld mens weet wat ik bedoel.
Cissiegirl schreef:Stral schreef:Hmm, zoiets kan je over vele dingen zeggen toch? Dus fietsers die aangereden worden mag je ook maar laten liggen "want ze dragen geen helm"? Dus iedereen die alcohol drinkt en ziek wordt mag je negeren "want ze hebben het zelf gezocht"? Tuurlijk is een cap veilig en is het stom als je niets op je hoofd hebt enzo, maar vind dit wel heel cru gezegd eigenlijk... Het wel of niet dragen van een toc (zoals wij het hier dan zeggen) is gewoon één van die vele dingen die je soms verwaarloosd "want het zal mij wel niet overkomen". Ik ben ook zo iemand hoor, echt wel. Feit is gewoon dat je nonchalanter wordt met die dingen. Gewoon een gezonde discussie: wat vind je dan van toeters en bellen bij dressuurwedstrijden? Daar dragen de ruiters een stom hoedje... Moet zeggen dat het bij mij in mijn piste een stuk rustiger is dan op een internationale wedstrijd waar 1000man lawaai staat te maken, wat moet je dan met die ruiters? Overigens kan het ook gevaarlijk zijn gewoon een paard te monsteren, moeten die dan geen helm dragen?
Ik ben er inderdaad kei en keihard in. Voor mij is paardrijden zonder cap hetzelfde als motorrijden zonder helm en beschermend pak - als je dat doet ben je een stommeling. En ook al heb je een betrouwbaar paard, het is en blijft een vluchtdier. En ook een braaf dier kan struikelen, vallen, uitglijden, noem maar op.
Het hoort gewoon bij je uitrusting, net zoals ik al eerder zei - een helm en pak bij een motorrijder hoort. Voor motorrijders die in de zomer in een korte broek gaan rijden heb ik ook geen goed woord over - enig idee wat er van je over blijft als je met 120 km per uur met je blote benen over het asfalt schuift? Ik hoef het verder niet uit te leggen denk ik he?Enig visueel ingesteld mens weet wat ik bedoel.
En dat precies bedoel ik met een cap. Enig idee waarom ze die dingen überhaupt hebben uitgevonden? Juistum. Om datgene te beschermen dat waardevol is, jouw hoofd. Mensen die zeggen dat het hun niet overkomt, hebben klaarblijkelijk niets waardevols te beschermen, of te weinig IQ waardoor het niet nuttig is OM het te beschermen misschien? Ik snap het niet namelijk, wat is nu de herejee om dat ding niet gewoon op je hoofd te zetten? Arrogantie? ("Ik rijd zoooooo goed") Want die excuses van "Ik krijg hoofdpijn van een cap" en nog meer van dit soort onzin die kan ik met één klap van de tafel vegen hoor. Geen enkele reden om geen cap te dragen. Laat staan het argument "Het staat mooier voor de foto"
Zelf antwoord je ook niet echt op mijn discussiepunten he: wat met iemand die met de fiets valt? Of aangereden wordt? En laten we alle voetgangers ook maar een helm aandoen want met dit gladde weer val ik eerlijk gezegd sneller bij het wandelen over straat dan ik van mijn paard zal doen...
. Natuurlijk ga je met vluchtdieren om, maar ik persoonlijk loop met mijn dieren meer risico als ik ernaast sta (bij het jong geweld) of als ik op mijn Stral zit. Dat is gewoon een feit eerlijk gezegd. Als je er jaren niet afvalt voel je je gewoon zekerder en dan ga je zo'n dingen verwaarlozen. Daar mag iets over gezegd worden, tuurlijk wel, snap gewoon die hele veralgemening niet... toc niet dragen --> dan ben je wel een domme ruiter, die mag doodvallen. Vooral hier op zo'n forum waar je de ander niet kent, vind ik dat er toch wel iets redelijker omgegaan mag worden met uitspraken. Je brengt er nog altijd niemand anders mee in gevaar, alleen jezelf, dus snap gewoon de hele bokthaat t.o.v. mensen zonder toc niet echt

Cissiegirl schreef:Laat ik duidelijk zijn - Ik HAAT niemand omdat hij geen cap draagt, ik vind ze alleen stommer dan stom. En een hoedje mag wat mij betreft afgeschaft worden. Helemaal, ook bij de hogere dressuur. Heeft geen enkele nut namelijk, is alleen voor het net.
Dat je het dragen van een cap verwaarloost, is ook alleen maar gemakzucht. Je draagt het bij springen, buitenrijden, je noemt een aantal situaties, maar waarom zet je het ding niet standaard op? Nogmaals, ik zie geen reden waarom niet, echt niet! Waarom wel die gordel, en niet die cap? Leg dat dan eens uit, waarom je wel je lijf en leden wilt beschermen als je in de auto stapt, en niet als je te paard gaat.
En fietshelmen vind ik helemaal geen slecht idee overigens. Sterker nog, ik zou het alleen maar aanmoedigen.
Overigens zeg je dat er van hogerhand "iets" geregeld zou moeten worden. Prima, verplicht het dragen van een cap maar en zet er straffe boetes op bij het niet dragen er van. Ongeluk gekregen en geen cap op? Niet verzekerd en alles zelf betalen, ook al heb je bij wijze van spreken geen hoofdletsel, maar een gebroken been. Zal ze leren. *zet "na-na-na-na-na" stemmetje op".
Ik drijf misschien door, maar er gebeuren te veel te ernstige ongelukken om hier zo nonchalant mee om te gaan als sommigen op bokt soms doen.
Nogmaals, doe wat je wilt denk ik soms weleens, maar zet dan eerst je krabbel onder het "ik zie af van alle medische en financiële steun" papier. misschien ga je DAN eens nadenken, hoe zeer je met je gezondheid aan het spelen bent. Want berouw komt echt pas na de zonde.
En als ik door mijn gedram en gezeur, gezemel en gejammer één mens zover heb kunnen krijgen dat hij/zij een cap gaat dragen, dan ben ik blij.
Je zal vast ook wel één of andere slechte gewoonte hebben, die je beter niet doet... Momenteel kom je gewoon over alsof je, wanneer iemand van zijn paard valt, je er gewoon nog een schop bij gaat opgeven
En vermoed dat je vast niet zo bent... En anders ben ik blij dat wij niet samen moeten rijden (al val ik er natuurlijk niet zo snel af...
na-na-na-na-na
)