Schleich Paarden [Deel 6]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: Schleich Paarden [Deel 6]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 09:55

Mijn paardje met het brandmerk is binnen :D Ligt nog wel bij m'n ouders maar komt snel deze kant op in december! Ben er blij mee. Vind het model toch een van de beter uitgevoerde (gedetailleerd) dus die kon ik niet laten gaan. Goedkoper worden ze ook niet helaas.

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:05

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst thats_me! ik spaar de limited editions nog niet, maar vind ze wel erg mooi! voor sinterklaas heb ik wel de pinto mustang gevraagd, die vond ik gewoon super mooi! <3

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:07

leuk dat je hem eindelijk te pakken hebt gekregen
vind hem zelf niet zo speciaal dat ik hem wil hebben
@ telpeva
ja goed idee :j

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:09

leuk topic

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:10

@ paardengek vind jouw schets ook heel mooi, vooral die boom erg goed gelukt
bij mij hetzelfde probleem mensen willen gewoon niet lukken..

telpeva jouw tips van de hoeven lees ik later even, nu ff nie zo veel tijd, maar ben benieuwd,
ik heb daar ook problemen mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:16

Nu gaan we denk ik beetje offtopic. maar nog 1 berichtje dan:
Ik wil best leren van de andere kinderen uit me klas maar die tekenen mensen onrealistisch. met een biggie hoofd en klein lijfje. Of gewoon naar mijn mening niet mooi. Ik ou nietzo van onrealistisch.

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:17

ja dat is logisch
hoeveel shetjes heb je dan want in ponypark zijn toch alleen maar shetjes

Jolinem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:56

Paardengek@ Echt goedgelukt die tekening! Zelf vind ik tekenen ook heel leuk! (vooral paarden, ben ik ook best goed in volgens mij! ) O:) ;)

Ik ga nu foto's proberen te uploaden, zal ook meteen foto's voor nieuw topic maken! ;-)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:00

Persoonlijk houd ik ook niet van onrealistisch, ik heb er gewoon niet zo veel mee. Vandaar dat ik ook begonnen met met repainten eigelijk, want mijn 1e schleich figuren vond ik ook niet zo mooi, ik had zoiets van 'ik wil kijken of ik dat beter kan'. Het gaat dan om de dravende pinto hengst, die vind ik qua bouw en beweging heel leuk, maar de paintjob vind ik erg simpel, strak wit met strak bruin. Mwuh... er zat niks van een schaduw effect op, nieteens vloeiende overgangen.

Als we het hier over tekenen ipv modelpaarden gaan hebben wordt dat denk ik wel té offtopic, maar als je tips zoekt voor tekenen kan je me eventueel ook PB'en, of in het huiskamer topic posten.

Zijn jullie ook van plan om de achtergronden helemaal in te gaan kleuren? waarmee gaan jullie dat doen, verf oid of potlood? of iets heel anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:04

Mwwa,, niet zo heel veel. 1 hele, 1 word een fjord x shet maar daarmee ben ik nog niet klaar en ik heb een ezel die verdaht veel op een shet lijkt qua hoofd XD

Naja, het word meer een foto achtergrond denk ik, dus een klein stukje van ppc nagemaakt.

Telpeva: Ik denk dat ik het met potloden ga doen. En dan de zwarte dingen met houtskool.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:12

@ Telpeva: net even je tips voor hoeven gelezen, ik ga kijken of het bij mijn volgende repaint proberen..
mijn achtergrond wordt zeker ook in gekleurd, weet nog niet zo goed met wat, wilde het eerst schilderen, maar dat gaat wel erg priegelig worden, hoewel repainten dat ook is,
en het duurt nog wel even voordat dat gebeurt vanaf volgende week weer minder tijd helaas,
ik had het puur even op papier geschets omdat ik gek werd van al die ideeen in mijn hoofd en er iets mee moest doen..

ik zal morgen trouwens nog foto's maken van mijn appie,
ik vind hem zo geweldig

Jolinem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:21

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:46

leuk
grappig met die setjes erop

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:59

Leuk zeg! die bruine herken ik eigelijk helemaal niet, is die al lang uit de collectie?

Straks weer even knutselen, eens kijken of ik een borsttuig in elkaar kan zetten voor bij mijn nieuwe zadeltje. Als ik genoeg tijd heb wil ik ook een tuig voor aan de achterkant maken, geen idee hoe het het... maar zo'n 'borsttuig' dat over de achterbenen en billen gaat, zoals je soms ziet bij middeleeuws tuig.

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:02

ja leuk ben benieuwd

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:33

Ik ga morgen nog foto's maken . Heb net een nieuwe deken gemaakt van fleece! Best wel mooi.

@stephaniexh , leuk gedaan! Hoe kom je aan die achtergrond van dat bos?

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:57

Bedankt! Dat 8ergrondje heb ik gewoon uitgeprint. :D

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:10

schleich is echt mega mooi, ik heb er zelf ook twee maar het is wel best DUUR |( |( |(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:18

horzielover2 schreef:
schleich is echt mega mooi, ik heb er zelf ook twee maar het is wel best DUUR |( |( |(

Iederen begint met een kleine verzameling, toch? Ik heb er ook nog niet zo heel veel :o ik heb er geloof ik 13.

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:50

Schleich is inderdaad heel erg duur... zo begon ik er met 1, en werd zo verslaafd dat ik er nu iets in de 30/40 heb (ik tel ze nooit :O ). :D
Iemand zij in dit topic (ben vergeten wieee...) dat schleich duurder word ? Zo wil toch helemaal niemand het meer kopen, als het elk jaar weer duurder word...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:17

Volgens mij zei niemand dat het duurder wordt, maar werd er gevraagd of het duurder wordt volgend jaar. Verder heb ik er niks over gehoord, maar misschien heb ik wat gemist :p

Suzie99

Bij de Wammus zijn de grootste paarden 6 euro en bij de Intertoys 6,95!!

xknurrie

Stephaniexh schreef:
Iemand zij in dit topic (ben vergeten wieee...) dat schleich duurder word ? Zo wil toch helemaal niemand het meer kopen, als het elk jaar weer duurder word...

je hebt helemaal gelijk
maar dan raken ze misschien ook weer in de uitverkoop omdat het niet loopt :D

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:18

Suzie99 schreef:
Bij de Wammus zijn de grootste paarden 6 euro en bij de Intertoys 6,95!!

dat scheelt een euro!
tip: als je in duitsland bent dan kan je ze misschien daar ook goedkoper dan in nederland krijgen
in duitsland is namelijk de lego en playmobil ook goekoper

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:44

Oef, de lijm op mijn nieuwe zadeltje wil maar niet drogen, nu kan ik voorlopig niet verder! ik hoop dat ik hem nog op tijd af ga krijgen voor de wedstrijd, want er moet nog steeds veel aan gedaan worden := :\

Als het lukt zal ik dit weekend weer wat foto's plaatsen, maar op het moment durf ik het niet zo omdat de lijm nog nat is, en ik ben bang dat het uit elkaar valt zodra ik de lijmklemmetjes los haal voor de foto.

Máár het borsttuig is inmiddels al af, het heeft dezelfde vorm en steentjes gekregen als het hoofdstel. Dus wit leer, met parelmoer steentjes. Nu ben ik tegelijkertijd bezig met de riemen aan de achterkant van het zadel, en met het zweetblad en de zitting het zadel. Man wat een priegelwerk, loving it.