Schleich Paarden [Deel 6]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Schleich Paarden [Deel 6]

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:33

Balen, shettepret. Heeft iemand ideen voor me ponypark?

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:38

Stukje van het reuze rad dat boven de bomen uitsteekt ofzo?
Heb de huisjes nooit gezien, alleen het pretpark kan je dus niet verder helpen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:07

Goed idee. ik ben haast klaar met de schets. willen jullie hem zien?

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:38

Is ponypark city attractiepark slagharen?

@Shettepret balen dat je buikgriep hebt nu kan je idd niet echt verder met Schleichen:D

Ik ben vanmiddag trouwens een super leuke winkel tegen gekomen toen ik met de kids van de Bso door de stad liep :D 1 MEGA grote wand met allemaal schleich van bayla tot ridders tot boerderij tot weet ik wel allemaal niet hihi was voor mij even heaven on earth :P Heb daar na werktijd dan ook het aggility pack gekocht met de border collie die er bij hoort http://www.dieren-wereld-online.nl/data/articles/images/big/b_3738.jpg

Ik helemaal blij joepie heb weer nieuwe winkel er bij

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:16

Shettepret, beterschap! En gaaf dat je bestellingen hebt :D . (die moeten er bij mij nog steeds komen xd)

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:21

Beterschap Shettepret!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:46

Ponyparkcity is een paarhonderdmeter afstand van slagharen, en ze werken dan ook samen. Dus ja, zo'n beetje wel.

Alleen ponyparkcity is 'cowboypark' en slagharen het atractie park.
Sorry voor de zeer slechte kwaliteit:
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:05

Roosje, wat misschien leuk is om te proberen voor hoeven is beginnen met een lichtbruine acrylverf (beetje een kleurtint zoals dit: http://images.easyelementsextra.com/pap ... -paper.jpg) en de hoeven gewoon netjes helemaal in deze kleur verven.

En daarna een (hele) donkere kleur bruin te nemen, beetje zoiets als dit:
http://moblog.net/media/k/o/s/kostika/s ... hair-1.jpg

Als je de donkere verf verdunt met water, en op de hoeven smeert, dan 'lekt' de verf vanzelf in de hoefstructuur, waardoor je een illusie van schaduw effect krijgt in de hoefnerven (is dat een woord? hopelijk begrijp je wat ik bedoel)
Als je dit voorzichtig genoeg doet, en meerdere lagen gebruikt op plekken waar schaduw valt, kun je hiermee ook heel de hoef van schaduw voorzien. Uiteraard wel telkens even wachten tot de verf/watermix 100% opgedroogd is, anders krijg je vlekken.

Deze techniek heb ik gebruikt op de ijzers van mijn gypsy cob, ik zal zo een foto uploaden als ik er eentje kan vinden. Dan kan je kijken of je het eindresultaat leuk genoeg vind om zelf willen te proberen.

Edit, gevonden, even in een linkje omdat het geen Schleich paard is maar Papo:
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 0klein.jpg

Dit is hoe het mij ooit uitgelegd is, en als iemand tips heeft over hoe het nog beter, makkelijker, of mooier kan dan is die informatie zeer welkom :j

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:26

heb net even inkoop gedaan . ;) twee sjaals van fleece gekocht . daar kan ik mooi dekens en dekjes van maken . :D iemand nog tips ? de ikea was niet zo handig , een beetje ver weg :)

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:29

iemand nog foto's voor het nieuwe topic?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:31

carmen99 schreef:

Moet ik nog maken en uploaden

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:33

Telpeva schreef:
carmen99 schreef:

Moet ik nog maken en uploaden

ja , ik ook . ik heb nog wel wat dingen die op de foto moeten :D

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:40

trouwens die achtergronden worden super mooi pbl! jij kan echt super goed tekenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:43

wat vinden jullie van me tekening? sorry, ben benieuwd :D

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:45

@ Paardengek0 , heel leuk bedacht , echt creatief . hoe kwam je op het idee ?
@ shettepret ,: mhh , stom voor je ! wat doe je nu eigenlijk de hele dag ? met schleich zeker ? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:50

tsja. ik zag Amerigo van Shettepret en ik zag me shetlandermerrie en toen BOEM had ik dat idee xD

Ik gebruik dit niet als excuus, maar ik teken misschien redelijk lelijk. Maar ben dan ook nog maar 11. Niet dat dat een reden is maar ik bedoel dat ik geen profesioneel materiaal heb, maar het moet doen met potloden en wat kleurpotloden. En houtskool, olieverf en Acrylverf.

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:59

die van jouw is ook heel mooi Paardengek0! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:59

wie wil weten wat dat ding in de sneeuw is, dat is een hond die aan het graven is xD

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:03

@telpeva bedankt dit ga ik op mijn volgende repaint gebruiken zat egt vast op die hoeven. ijzers schilderen is geen probleem (maar vind dit gewoon niet op elk model even leuk staan) egt de hoeven zelf krijg die nooit realistisch dus maak ze altijd maar gewoon 1 kleur.
En met donkere hoeven werkt dat hetzelfde en dan mijn grijze en zwarte verf ofzo?

@paardengek je tekening ziet er mooi uit! ben benieuwd hoe die word. Ik ben zelf egt totaal geen tekenwonder haha.

@shettepret beterschap je schleichjes moet maar gewoon ff wachten ;)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:07

Paardengek0 schreef:
tsja. ik zag Amerigo van Shettepret en ik zag me shetlandermerrie en toen BOEM had ik dat idee xD

Ik gebruik dit niet als excuus, maar ik teken misschien redelijk lelijk. Maar ben dan ook nog maar 11. Niet dat dat een reden is maar ik bedoel dat ik geen profesioneel materiaal heb, maar het moet doen met potloden en wat kleurpotloden. En houtskool, olieverf en Acrylverf.

Da's meer dan wat ik had op die leeftijd :) Potloden en stiften was het enige dat ik had toendertijd :D Enne... geen zorgen over je materiaal :(:) Je moet maar zo denken, al geef je een oen de duurste en beste materialen, dan kan hij een kunstwerk alsnog verzieken. Maar als je een kunstenaar minder goed materiaal geeft, heb je alsnog hele dikke kans dat er alsnog een kunstwerk uit komt! met geld en goed materiaal kan je geen talent of feeling kopen. Enne... als ik jouw tekening zie, denk ik dat je best goed bent voor je leeftijd, misschien wel een van de betere in je klas. De enige tip die ik zou kunnen geven op dit moment, is om heel even nog de muren en rechte lijnen van het huisje bij te werken met een liniaal, dan oogt het nog netter.

Roosje: ik denk van wel hoor! ik zou voor het meest realistische effect wel het grijs en zwart iets afzwakken door iets van bruin in te mengen, dan is de kleur iets natuurlijker.

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:12

Ik heb wel wat foto's hier, vanmiddag gemaakt:

Gisteren een halstertje gemaakt:

Afbeelding

http://www4.picturepush.com/photo/a/703 ... 038782.jpg

http://www5.picturepush.com/photo/a/703 ... 038788.jpg

En een (te groot) zadel, ben nu bezig met een kleinere en die lukt veel mooier! :

http://www2.picturepush.com/photo/a/703 ... 038800.jpg

Oja, singel staat er niet op want die paste niet op de clydesdale, omdat ik hem op een ander paard had gemaakt.

En deze foto had ik gewoon even zin om te maken :) :

http://www4.picturepush.com/photo/a/703 ... 038852.jpg

Als je nog foto's nodig hebt carmen, mag je ook wel 1 van deze erin zetten hoor ;) .

Paardengek, je tekent heel leuk hoor! Leuk bedacht ook! Tekenen is leuk, zit zelf ook op teken (&schilder) cursus :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:12

Zo,...net weer 2 plankjes erbij geschroefd, maar kan wel weer 2 nieuwe gebruiken _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:17

Bedankt, daar heb ik wat aan. Rechte lijnen wist ik al, maar had geen liniaal bij de hand :=

En och... k ben in huizen en paarden tekenen welgoed, maar in mensen dus echt niet. Behalve met grafisch bewerken :O

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:44

@telpeva ik bedoel dus zo'n kleur hoeven
Afbeelding

en hoe pak ik zo iets aan
Afbeelding

sorry voor de velen vragen O:)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 02:00

Jeeeeetje wat een lang bericht, oeps

Roosje:
Foto 1:
- Voor de eerste hoef zou ik zelf een lichtbruine ondergrond nemen (deze kleur, ik gebruik voor het gemak even dezelfde link als eerder http://images.easyelementsextra.com/pap ... -paper.jpg)
- Daar een aantal met water verdunde lagen zwart/donkerbruin* overheen totdat de kleur algemeen hetzelfde is als de donkere gebieden van de hoef.
- Daarna zou ik weer de lichtbruine kleur nemen, en die mengen met zwart/donkerbruin, en daarmee voorzichtig de bovenkant van de hoef waar het licht op valt drybrushen, in meerdere dunne lagen totdat je het gewenste resultaat hebt.
- Daarna, als puntje op de i, zou je nog héél licht en heel voorzichtig de hoef kunnen drybrushen met heel licht grijs, dan krijg je die witte spikkels die je op de foto ziet.
* Met zwart/donkerbruin bedoel ik een mengkleur, 15% zwart en 85% donkerbruin denk ik ongeveer.

Foto 2: Jeetje wat een moeilijke, hoort dat roze normaal ook bij de hoef of is dat een beschadiging aan de hoef? anyway, komtie:
- Bij deze zou ik beginnen met een witte onderlaag, of een heel licht cremekleurige.
- Hier vervolgens een mengseltje van oker/bruin/water overheen zodat je de cremekleur van de hoef krijgt, denk dat je aan één of twee lagen genoeg hebt.
- Daarna rode verf verdunnen met water, en heel voorzichtig zo goed als je kunt die rode plek namaken, ik zou in meerdere lagen werken. Eerst een groot hééééeél licht rood rondje, laten drogen, dan iets kleiner, en kleiner, etc. want in het midden is het feller rood.
- Daarna pak je grijze verf en maak je de streep.
- Vervolgens meng je grijs met wit, en doe je nog even kort drybrushen over het grijze gedeelte zodat het er niet 100% plat grijs uit ziet en een schaduw effect krijgt.
- Dan weer je oker/bruin/water mix pakken en de bovenste horizontale bruine streep aan de bovenkant maken, zo'n streep doe ik zelf ook vaak zetten op het punt waar de vacht en de hoef elkaar raken, voor een schaduw effect.
- En, net als bij hoef 1, kan je hierna ook nog met een lichtgrijze of een witte verf over je eindresultaat drybrushen om die witte spikkels te krijgen. Hiervoor zou ik bij deze hoef horizontaal drybrushen omdat de voorbeeldhoef op de foto ook bijna alleen horizontale strepen heeft.

Poeh, hopelijk was het niet te saai! Maar dit is hoe ik het zou doen he, is misschien niet de beste oplossing hoor, en tips of commentaar etc. is uiteraard altijd welkom, zoals de meeste hier wil ik eigelijk gewoon beter worden, en ik kan wel tegen een beetje kritiek :)