Paardengek0 schreef:tsja. ik zag Amerigo van Shettepret en ik zag me shetlandermerrie en toen BOEM had ik dat idee xD
Ik gebruik dit niet als excuus, maar ik teken misschien redelijk lelijk. Maar ben dan ook nog maar 11. Niet dat dat een reden is maar ik bedoel dat ik geen profesioneel materiaal heb, maar het moet doen met potloden en wat kleurpotloden. En houtskool, olieverf en Acrylverf.
Da's meer dan wat ik had op die leeftijd
Potloden en stiften was het enige dat ik had toendertijd
Enne... geen zorgen over je materiaal
Je moet maar zo denken, al geef je een oen de duurste en beste materialen, dan kan hij een kunstwerk alsnog verzieken. Maar als je een kunstenaar minder goed materiaal geeft, heb je alsnog hele dikke kans dat er alsnog een kunstwerk uit komt! met geld en goed materiaal kan je geen talent of feeling kopen. Enne... als ik jouw tekening zie, denk ik dat je best goed bent voor je leeftijd, misschien wel een van de betere in je klas. De enige tip die ik zou kunnen geven op dit moment, is om heel even nog de muren en rechte lijnen van het huisje bij te werken met een liniaal, dan oogt het nog netter.
Roosje: ik denk van wel hoor! ik zou voor het meest realistische effect wel het grijs en zwart iets afzwakken door iets van bruin in te mengen, dan is de kleur iets natuurlijker.