Schleich paarden [deel5]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:45

dankje!

birrie1709

Re: Schleich paarden [deel5]

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:18

ik heb zo'n spuitvernis die doe ik gewoon overal ;)

en dan die met het kwastje op de ogen en hoefjes (vind ik leuk uitzien)

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:40

die repiants zijn echt mooi! <3

ik moet eind november (23 ofzo) een spreekbeurt houden op shool. je moest zelf bedenken waarover. ik heb gekozen voor modelpaarden. iemand een paar ideetjes? ik wil vertellen over:
schleich
breyer
papo
safari
resin
weet iemand nog andere model paardjes?
en over repainten/customizen, liveshows, tuig maken, zeldzame paardjes, paardjes uit de collectie...
mijn meeneem-lijstje tot nu toe:
5 schleich paarden ofzo
mijn enigste breyer paard mss heb ik er dan wel eentje bij
schleich booekje
breyer boekje
mss heb ik tegen die tijd wel een ander modelpaardje erbij...
1 repaint
een powerpoint

weet iemand nog wat??

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:52

er is ook nog bullyland

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:55

Leuk idee voor een spreekbeurt! De tip die ik je wil geven is bedenk hoeveel tijd je hebt en maak aan de hand daarvan je indeling. Zeker als je met een powerpoint kunt werken kun je ook veel leuke "speeltjes" er in stoppen. Te denken aan bijvoorbeeld een kort (paar sec.) filmpje van youtoube bijvoorbeeld.

Zorg dat je een goede binnenkomer hebt. Begin niet standaard met "ik ga mijn spreekbeurt houden over modelpaarden. Modelpaarden zijn etc etc". Begin spannend laat eerst een filmpje of wat foto's zien. Stel een vraag daarover. Wat is het verschil tussen speelgoedpaardjes en modelpaarden. Schrijf op wat de groep zegt en kom daar in je presentatie op terug. Als iemand bijvoorbeeld zegt dat modelpaarden veel mooier zijn dan speelgoedpaardjes kun je daarop terug komen als je het over shows gaat hebben bijvoorbeeld.

Ik heb trouwens nu ook het dartmoor veulen :D

birrie1709

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:57

oeeeh Leuk !

idd, goede tip that's-me
bij ons is dat ook , als je gelijk een goede binnenkomer hebt heb je de aandacht al en word het presenteren ook makkelijker (is mijn ervaring)

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:03

bedankt voor de tips! zal er aan denken.
ik hoop echt dat meer mensen weten wat het is en het mss gaan sparen. sommige in mn klas vinden het vooral kinderachtig...
ga ook wat tuig meenemen en wat vertellen over manege tadines heart en schleichC

schattig he dat dartmoor veulen?die wil ik ook nog! <3

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:25

De staart en bandage's zitten op mn polo paard. Men scheert manen van die paarden eraf. Dus die zitten er ook niet op. Alleen heb ik van klei een lijntje gemaakt.(heeeeeeeeele korte manen)

Iemand tips om mn winkeltje beter te laten lopen? :o Ik kan maar niks verkopen...

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:30

ik heb ook tips nodig om mn site bekender te maken :o

weet iemand nog merken modelpaarden?
papo
schleich
breyer
resin
peter stone
bullyland
grand champions
geegee friends
safari
farm animal
blue ribbon ranch

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 19:42

adverteren op mp met je diensten en dan onderaan de naam van je site dan niet www. en .nl erbij zette. Zou kunnen.

Ik hoop ook wel op meer pony's maar lusitano fam compleet zou ik ook graag zien.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:49

Pff, krijg weer veel te veel inspiratie door al die mooie repaints/custs :=

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 19:56

ja he haha.
Is er trouwens iemand die deel 6 gaat maken? Nog 10 pagina's en deze is weer vol.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:57

Ik wou ff wat dekens gaan maken maar euhhh eerst even gtst kijken wie gaat er nu dood hahahaha

@bonjoy plaats weer eens een foto van speknek ben erg benieuwd na hem :D

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:09

ja! ik ben heel benieuwd naar speknek! en hoe gaat het met de percheron merrie, telpeva?

bellamy97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:33

Roosje01 schreef:
adverteren op mp met je diensten en dan onderaan de naam van je site dan niet www. en .nl erbij zette. Zou kunnen.

Ik hoop ook wel op meer pony's maar lusitano fam compleet zou ik ook graag zien.

voor een website in je advertentie zetten moet je betalen had ik eerst ook gedaan maar mijn advertentie was gelijk verwijderd

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:52

Ik doe volgens mij iets niet helemaal goed met m'n pastel :+ Of ik ben te ongeduldig dat kan natuurlijk ook ;) maar als ik wat afschraap en met een kwast op m'n model wil verven valt alles er af :oo

Krijt ik eerst op het model en veeg het dan uit dan werkt het wel maar ja zo zie ik het niet in filmpjes gebeuren :+ Iemand nog een tip? Ben nu gewoon aan het prutsenen. Het model gaat toch weer onder de kraan als ik echte fixeer heb. De winkel had het niet meer dus ben nu maar even met haarlak aan het oefenen zodat ik niet eerst hoefde te wachten voordat ik echte fixeer kon kopen.

pip12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:06

Thats_Me schreef:
Ik doe volgens mij iets niet helemaal goed met m'n pastel :+ Of ik ben te ongeduldig dat kan natuurlijk ook ;) maar als ik wat afschraap en met een kwast op m'n model wil verven valt alles er af :oo

Krijt ik eerst op het model en veeg het dan uit dan werkt het wel maar ja zo zie ik het niet in filmpjes gebeuren :+ Iemand nog een tip? Ben nu gewoon aan het prutsenen. Het model gaat toch weer onder de kraan als ik echte fixeer heb. De winkel had het niet meer dus ben nu maar even met haarlak aan het oefenen zodat ik niet eerst hoefde te wachten voordat ik echte fixeer kon kopen.

wat voor borsteltje gebruik je? en met welke kleur heb je het geprobeerd?
als je bezig bent, dan valt er inderdaad poeder vanaf, wat je over houd.
na elke laag ff fixeren en weer een laag erover heen (als de fixeer droog is!!)
zo wordt hij langzamer hand donkerder.

succes!! het lukt wel, gewoon even oefenen en het materiaal leren kennen

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 21:07

Heb je wel een basis witte verf laag op je model? Met een make up kwastje zou je het erop moeten kunnen borstelen wel beetje drukken met aanbrengen. Bij mij valt er ook veel naast maar er blijft wel een laagje op het model achter.

@bellamy ik zeg tog ook alleen de naam dus zonder www. ervoor en .nl er achter dan kan het wel.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:34

Algemene verkoop/website tips zo ver ik ze kan bedenken (ze zijn vrij algemeen en lang niet op iedereen van toepassing hoor):

Foto tips
- Foto's duidelijker displayen, zelf zou ik de foto's DIRECT bij de advertenties zetten, niet in een aparte link. Dat kost mensen meer moeite om die link te zoeken en erop te klikken, en die moeite nemen luie mensen al niet :)
- Elk artikel een foto.
- Probeer zo ver mogelijk alleen scherpe en mooie foto's te gebruiken die de mooie delen van je koopwaar accentueren.
- Moeite met foto's maken? neem je paarden op een zonnige dag mee naar buiten, ga met je rug schuin tegen de zon in staan, zodat de zon 100% op je model valt, dan krijg je mooie foto's. Zorg dat jouw eigen schaduw niet te zien is op de foto!
- Geen achtergrond ruis op de foto die de aandacht afleiden van hetgene wat je wilt verkopen. (onopgeruimde kamers, rommel en overige familieleden enzo.)

Website tip
- Heb je een website die je erg mooi vind, waar je ook zéker wat van zou willen kopen? afkijken mag! kijk goed om je heen, hoe bieden anderen hun koopwaar aan, hoe zit hun website in elkaar? Kijk bijvoorbeeld naar Divoza.nl, Zooplus.nl, bol.com etc. Kijk naar wat voor kleuren ze gebruiken, lettertypes, taalgebruik, foto's, website opmaak etc.

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:55

Ik ben ook heeel erg benieuwd naar speknek!!

Telpeva, goeie tips ;).

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:05

Wij willen een update van Speknek! *\o/*

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:09

Het is dan niet Speknek, maar bij deze een update van mijn percheron merrie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze is nog lang niet af, maar stukje bij beetje gaat ze er toch steeds meer uit zien als gepland!

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 06:25

Oe spannend ben heel erg benieuwd hoe ze uiteindelijk gaat worden :)

Als het goed is valt eind van de week de mustang binnen de deur :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:24

Weet je wat mij wel eens een leuk iets lijkt? Dat je dan zeg maar bij een schleich het mondje opensnijdt en dan een hoofdstel gaat maken met echt bit! (dus stangentje erbij wat de mond in gaat) dat bit lijkt me dan wel een uitdaging,

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:31