[centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liesjuhh_

Re: [centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:28

Ronnie26 schreef:

Ja maar ik vind het reuze meevallen hoor. Hier zit jij dan ook nog is in
een dresurzadel dus dan heb je je benen al heel lang. Ik rij dan meestal
met Vzh dus dan steken me benen er eigenlijk helemaal geen cm onderuit Tong uitsteken
In me profiel staan wel fotos

IK heb ze net bekeken, en ik vind het idd meevallen ja! niks om op aan te merken hoor!
Leuk paardje trouwens! Haha!

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:45

Liesjuhh_ : dankje Lachen

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:01

Oke ik heb een vraag maar ik vraag er niet om om afgezeken te worden.
Als het kan eigenlijk helemaal niet dat weet ik en het zal ook niet meer dan 1 of 2 keer gebeuren maar.
Ik werk op een springstal en daar staat een A pony van rond de 1.20 zoiets en die is voor het dochtertje van een van de springruiters daar.
Dat dochtertje dat blijft niet zo makkelijk zitten omdat die pony alleen maar bokt en steigerd en dan werkelijk niet ophoud.
Het beestje heeft niks aan de rug of benen en ook in de hand is die enorm vervelend.
Nu is mij gevraagd om het beestje te longeren en er dalijk op te gaan zitten om het beestje op zen plaats te zetten.
Alleen dan het probleem ik ben 1.80 groot en weeg 78 kg.
We hebben er meisje opgehad die een stuk kleiner zijn en ook een stuk minder wegen maar de baas kunnen ze hem niet.
Het gaat trouwens om een welsh die nog niet super lang geleden geruint is(vandaar waarschijnlijk zijn streken).
Ik heb gezegd dat ik dat liever niet doe omdat het gewoon zielig is en gewoon niet past en dat beestje doorkrakt.
Maar volgens hun kan het best voor 1 of 2 keer.
Ik vraag niet om afgekraakt te worden maar gewoon jullie mening omdat ik zelf weet dat het niet de normaalste zaak van de wereld is.
Hij is overigens 2x zo dik als een welsh zou moeten zijn.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:13

Wanneer hij dik is, kan hij al minder dragen dan het max.
Dikke mensen hebben ook veel klachten aan de gewrichten.....

Ik zou in jouw geval er niet op gaan zitten.
Het longeren vind ik wel een goed plan.
Daardoor kan het zijn dat hij zich al meer leert gedragen.
Hij is nu gewend dat het vervelende gedrag loont. Je zult het wel een langere periode moeten volhouden en dan hopelijk een andere ruiter
gevonden hebben.
Zelf zou ik er niet eens op gaan met m'n 63 kg.

Misschien iemand van bokt die je kan helpen?
Kijk bij yrt in de profielen of je iemand ziet die aardig kan rijden....

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:26

@ Superwoman: bedankt ik was zelf al niet echt van plan om er op te gaan zitten maar stel dat er niemand gevonden zou worden,, het jammere is dat ze liever geen andere mensen willen die erop gaan zitten die ze niet kennen.
Ik ga hem waarschijnlijk tot het voorjaar longeren en tegen de tijd dat het goed weer is wil ik gaan kijken of misschien een van de meisjes die hun goed kennen er nog een keer op willen gaan zitten.
Maar dan moet die eerst even normaal gaan doen Lachen

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:29

Dustinlover... Ik vind ook dat het niet meer gaat. Je bent te groot en te zwaar. Daarnaast is hij te dik, maar het slechte daaraan heeft superwoman al vertelt.
Nee, dit zit niet eens bij de grens in de buurt, dit is er vér overheen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:29

Dustinlover: Ik zou er ook echt niet op stappen, maar zou eht gewoon zelf vanaf de grond oplossen. Even weer een spoedcursus geven hoe de rollen ook al weer verdeeld zijn en lekker aan het werk zetten aan d elongeerlijn, dan kan de dochter en zo met een paar dagen fo week weer opstappen en dan rustig weer aan de longeerlijne beginnen.

Iemand erop laten stappen dei te groot en te zwaar is, is nooit een oplossing voor eht probleem. Mijn dekhengsten worden ook ingereden door kleine kinderen en alle problemen worden door mij emt grondwerk of rijtechnisch oplost door de ruitertje zelf met goede begeleiding.

meisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:37

chocotof je zit onwijs scheef.
Voor hem ben je eigenlijk nog niet te groot of te zwaar , maar je zit wel onwijs scheef en daarmee belemmer je hem wel in ze beweging. daar zou ik wel aan gaan werken als ik j0u was.
en egt lang op hem rijden denk niet dat dat nog gaat als je nog meer groeit

Akxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:41

meiden...zucht Slapen wat een drama! Altijd maar zeuren over gewicht en of het wel estetisch verantwoord is. Een goede stelregel is: zo lang je de dames op de catwalk van versace, gaultier etc etc niet kan evenaren qua gewicht/postuur moet je überhaupt niet op een paard gaan zitten.
En DURF ook gewoon een 18 inch zadel aan te schaffen ipv een 17 omdat je zelf zegt dat je dun bent, misschien dat een zadelmaker liegt maar een dikke batterij in een witte rijbroek lijkt 2x zó groot!!! Duivel

HFerguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:57

Dustinlover, ik denk dat je te zwaar bent, het beestje moet ook nog wennen aan gewicht.
Elke dag longeren en als de tijd rijp is een paar keer hangen, stapje voor stapje er komt een moment dat je er wel iemand op kan zetten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:32

Dustinlover schreef:
@ Superwoman: bedankt ik was zelf al niet echt van plan om er op te gaan zitten maar stel dat er niemand gevonden zou worden,, het jammere is dat ze liever geen andere mensen willen die erop gaan zitten die ze niet kennen.
Ik ga hem waarschijnlijk tot het voorjaar longeren en tegen de tijd dat het goed weer is wil ik gaan kijken of misschien een van de meisjes die hun goed kennen er nog een keer op willen gaan zitten.
Maar dan moet die eerst even normaal gaan doen Lachen

verstandig!

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:18

Akxxx schreef:
meiden...zucht Slapen wat een drama! Altijd maar zeuren over gewicht en of het wel estetisch verantwoord is. Een goede stelregel is: zo lang je de dames op de catwalk van versace, gaultier etc etc niet kan evenaren qua gewicht/postuur moet je überhaupt niet op een paard gaan zitten.
En DURF ook gewoon een 18 inch zadel aan te schaffen ipv een 17 omdat je zelf zegt dat je dun bent, misschien dat een zadelmaker liegt maar een dikke batterij in een witte rijbroek lijkt 2x zó groot!!! Duivel

sorry hoor maar dit vind ik echt onzin.
Dus ik mag met mijn 64 kilo en 1.69 (geen model figuur dus) dus niet op een paard stappen??

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:02

simpy, volgens mij is dat berichtje van akxxx heel erg sarcastisch bedoeld.
en hij of zij heeft ook wel een punt, het is hier steeds ik ben zo lang en weeg zoveel bla bla, kan ik dan nog op die en die pony rijden.
soms zou je denken dat meiden expres afslanken om nog op hun pony te kunnen rijden..
en dat van dat grotere zadel, je je moet gewoon reeel zijn, en idd niet zegmaar denken dat je op een 17 inch kan, omdat je van plan bent af te vallen ect. of ontkend dat je zwaarder wordt.
tuurlijk mag iedereen toch gewoon paardrijden, kom op dat weet je toch zelf ook wel??

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:38

Ik ben blij dat er tenminste niet word afgekraakt en zal het eens gaan voorleggen.
Ben al bezig met hem aan het longeren en zal binnenkort wel eens foto's plaatsen hoe die gaat afslanken Tong uitsteken
Met de shetjes ga ik als ik tijd heb ook wat doen(staat een hengstje van 3 jaar bij alleen als je door die wei heen wilt heb je kans dat je een paar benen richting je gezicht krijgt en volgens de eigenaren is die dus echt niet bang voor je)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:56

Marigold schreef:
simpy, volgens mij is dat berichtje van akxxx heel erg sarcastisch bedoeld.
en hij of zij heeft ook wel een punt, het is hier steeds ik ben zo lang en weeg zoveel bla bla, kan ik dan nog op die en die pony rijden.
soms zou je denken dat meiden expres afslanken om nog op hun pony te kunnen rijden..
en dat van dat grotere zadel, je je moet gewoon reeel zijn, en idd niet zegmaar denken dat je op een 17 inch kan, omdat je van plan bent af te vallen ect. of ontkend dat je zwaarder wordt.
tuurlijk mag iedereen toch gewoon paardrijden, kom op dat weet je toch zelf ook wel??

Ik heb er serieus even overna zitten denken om dat te doen. Maar ben het niet echt gaan doen, omdat het toch geen oplossing is. Bloos

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:04

en ben ik te groot? Ik ben volgens mij niet te zwaar, maar toch... Wat vinden jullie?? Ik kan geen foto's kopiëren helaas Boos!
maar oke:
Ik ben 13 jaar oud, weeg 45 kilo en ik ben 1.68 meter lang. Ik rij op een E-pony (een draver) van 1.55 meter. Kan dat??? ik zal kijken of ik ook nog een foto kan kopiëren
groetjes

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:12

Tuurlijk past dat nog wel aleida_thijs, daar heb ik geen foto voor nodig!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:15

Dustinlover schreef:
Ik ben blij dat er tenminste niet word afgekraakt en zal het eens gaan voorleggen.
Ben al bezig met hem aan het longeren en zal binnenkort wel eens foto's plaatsen hoe die gaat afslanken Tong uitsteken
Met de shetjes ga ik als ik tijd heb ook wat doen(staat een hengstje van 3 jaar bij alleen als je door die wei heen wilt heb je kans dat je een paar benen richting je gezicht krijgt en volgens de eigenaren is die dus echt niet bang voor je)

Waarom zou je worden afgekraakt?
Je gaat er toch niet opzitten? Ik vind juist dat je goed bezig bent, dat je er zó over nadenkt en niet gewoon doet wat je gevraagd word. Knipoog

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:21

superwoman schreef:
Tuurlijk past dat nog wel aleida_thijs, daar heb ik geen foto voor nodig!

oke dankje Haha! ik dacht het zelf ook al maar ik ben blij het te horen Bloos Haha!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:46

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben 1.69 en nero 1.43
Gewicht zet ik liever niet op internet Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:52

Ik vind het nogal een twijfelgeval.
Ik heb namelijk ook nog even in je profiel gekeken.
Op sommige foto's past het zadel wel en op andere vind ik het te klein. (bevenste foto goed, de foto daaronder zit je op de lepel)
Een groter zadel kan niet, want dan ligt jou gewicht teveel naar achter.
Ik denk dat een groter paardje beter zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:54

@ Nerootjeh; te groot vind ik niet, te zwaar kan ik niet beoordelen. Te weinig verstand ervan. Ik denk wel dat t voor hem en jou makkelijker zou zijn als je dunner zou zijn/af zou vallen Ja

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:03

meisje20 schreef:
chocotof je zit onwijs scheef.
Voor hem ben je eigenlijk nog niet te groot of te zwaar , maar je zit wel onwijs scheef en daarmee belemmer je hem wel in ze beweging. daar zou ik wel aan gaan werken als ik j0u was.
en egt lang op hem rijden denk niet dat dat nog gaat als je nog meer groeit

Als je kan lezen
(wat ik betwijfel als ik naar je spelling kijk)
kun je ook zien dat die foto gemaakt is
nadat ze met 4 benen de lucht in sprong.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:59