Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
boefliz2 schreef:ik heb een vraag,
ik rij op een verzorgpony van ong 85 cm,
ik heb 12 en 44 kilo 1.60 lang.,
de pony vindt het nog super leuk, ook rij ik afentoe buiten, allemaal zonder zadel,
want met zadel gaat hij sloffen,sommige zeggen je bent echt tegroot,
en andere zeggen als de pony het nog maar leuk vindt, de eigenaar vindt dat het kan,
en de pony heeft er nog lol in, moet ik nou wel of niet stoppen om op de shetlander te rijden?
ik rij er niet elke dag/week op, ik stap er alleen op, en soms draven en galoperen.
ik ben dan 15minuten bezig, ik heb er zelf ook nog lol in en merk niet aan hem dat ik er tegroot/zwaar voor ben,
alleen met zadel gaat hij sloffen zonder zadel sloft hij niet.
_Loes schreef:Haha, ik waag ook een gokje.. Ik ben nu een welsh Nwr aan het inrijden en ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik ben 176 en de pony is ong. 146.
Mensen die mij echt veeeeel te groot vinden: maak je niet druk ik rijd deze pony alleen in. Normaal start ik wedstrijden met een paard van 176![]()
Bij deze:
http://www.mijnalbum.nl/Album=C6WZMROY&mct=upl_nw_ab
manolito10 schreef:boefliz2: te groot
_Loes: past nog
En ik?
- 1.64, 48 kilo
Manolito:
- 1.37 hoog
[img]http://i51.tinypic.com/2u8h1e1.jpg[/i mg]
[img]http://i56.tinypic.com/21osns5.jpg[/i mg] (afgelopen zomer)
Spy schreef:Fiffill schreef:Ah dan snap ik het stukje over de zitmiss ligt het zadel ook niet helemaal lekker? Het lijkt wat naar voren te liggen, tegen haar nek aan. Jij zit dus eigenlijk wel op de goeie plek op de rug van je pony, maar het zadel niet
snap je? Dus zadel iets naar achter, jij netjes in het midden van je zadel, dan zul je denk ik je benen ook makkelijker onder je kunnen houden. En vooral je handen netjes dragen en dus niet laten steunen op je benen, dan kun je nooit goed soepel meegeven in je polsen/armen en zul je jezelf dus sneller vastzetten en te strak worden.
Vind het echt een leuk dier, vz pony hier is een halve Dartmoor, ben zelf erg fan van het raszijn over het algemeen brede en stevige beestjes, dus een wat langere ruiter heeft wat dat betreft wat meer speling door die stevige ronde romp.
Het ligt waarschijnlijk ook deels aan haar bouw, haar oude zadel wat net wat groter was lag altijd meteen helemaal in haar nek. Het zadel op de foto is daarbij ook nog eens redelijk klein. Ik denk dat ze zeker een ander zadel nodig zou hebben wat beter op haar rug past, dan hoop ik dat ik inderdaad mijn benen ook wat beter bij me kan houden.![]()
Dat is ook vooral de luiheid van het moment, losjes zitten en mijn armen er een beetje bij laten hangen. Ik kan me voorstellen dat dat de pony in de mond zou kunnen hinderen, dus ik zal daar ook wat beter op letten.
Ja, ze staat op een ponyclub waar er eerst nog 16 bij stonden. Maar de boer is al oud en kan het niet meer aan. Er zijn er dus veel verkocht en er zijn er helaas ook een paar naar de slacht gebracht. Ik ben smoorverliefd op het ras, maarja, mijn lengte zit niet echt mee.
Ik rijd al op haar sinds mijn tiende, dus echt nog als ukkie, en ik denk ook dat ze langzaam het verschil wel is gaan merken. Ik hoop dat ze bij mij oud kan worden want het is echt een dotje. Haar bouw is niet super, maar op haar koppie ben ik smoorverliefd.
Fiffill schreef:Heeft ze weinig schoft? Zadeltje dat er op de foto op ligt is idd niet ideaal, zeker ook omdat ze vrij breed is. Met een goed zittend zadel zie je vaak al meteen verschil in je houding... zadel lijkt ook amper kniewrongen te hebben, als je wat moeite hebt met je benen naar beneden houden steken ze dan natuurlijk nog sneller naar voren. Hoe lang ben je trouwens (en hoe groot is de pony)?
Spy schreef:Fiffill schreef:Heeft ze weinig schoft? Zadeltje dat er op de foto op ligt is idd niet ideaal, zeker ook omdat ze vrij breed is. Met een goed zittend zadel zie je vaak al meteen verschil in je houding... zadel lijkt ook amper kniewrongen te hebben, als je wat moeite hebt met je benen naar beneden houden steken ze dan natuurlijk nog sneller naar voren. Hoe lang ben je trouwens (en hoe groot is de pony)?
Ja precies. Het is al een erg oud zadel, maar een beter kan ik niet krijgen zolang ze nog bij de boer is.
Ze is Ongeveer 1,30 en ik ben 1,74.
Fiffill schreef:Dan is ze nog redelijk aan de maat voor 'n Dartmoor, vind jou helemaal niet zo groot ogen trouwens. Maar zal ook wel komen omdat ze lekker breed is.
Ik ben wel blij met m'n 1.63 haha.
fuego3 schreef:spy , klopt het dat ik ergens las , dat je merkte dat je lengte je in de weg zat met het rijden ?
fuego3 schreef:spy , ik denk dat je heel eerlijk zelf moet kijken of je pony last van je heeft tijdens het rijden , ik zelf vond het beeld er nog wel redelijk uit zien , maar meningen verschillen er hier nou eenmaal over , je hebt een hele stevige pony dus te zwaar ben je niet.
zet je zelf tijden het rijden eens op een film en kijk er eens naar met eerlijke ogen of je hem ook hinderd.
laat hem eens na kijken door een terapeut ( of hij ergens vast zit ) doe ik zelf ook bij mijn pony vd zomer weer , puur omdat ik wil weten of ik hem ook te zwaar ben/word.