Schleich paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

carmen99

Re: Schleich paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:27

heb net even gekeken op je site.... hoe maak jij de dekentjes? ik knip gewoon de form uit een stofje en plak er dan wat klittenband op. ;P

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:28

Ik ook, uit een fleecedeken :)
Meestal doe ik er klitteband op, maar met bestellingen naai ik het want anders is het niet te maken voor €1 :+

iMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:33

Ik knip ook gewoon dekentjes, 1 kantje stik ik vast en de andere kant doe ik met klitteband. :+

Hebben jullie al eens wat verkocht?

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:34

Ik verkoop ook mijn halsters, hoofdstellen en natuurlijk repaints en dat loopt erg goed ;)
(zie website)
Laatst bijgewerkt door SanneLeoni op 11-02-11 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:36

Jep,
1x een bestelling van €25 en 1x van €7 :+

iMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:42

SanneLeoni schreef:
Ik verkoop ook mijn halsters, hoofdstellen en natuurlijk repaints en dat loopt erg goed ;)
(zie website)

Ja ik heb je website gezien! :) Echt mooi. Ik heb zelf geknoopte touwhalstertjes, denk je dat dat verkoopt?

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:44

iMandy schreef:
SanneLeoni schreef:
(zie website)

Ja ik heb je website gezien! :) Echt mooi. Ik heb zelf geknoopte touwhalstertjes, denk je dat dat verkoopt?

Gewoon proberen, dan merk je het vanzelf ;) Ik denk trouwens persoonlijk dat er wel interesse naar is!

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:45

ik verkoop ze niet... ;P die van mij vallen uitelkaar als je niet vorzichtig doet :).! ik maak ook geknoopte halsters maar die van mij zijn niet zo mooi dat je ze kan verkopen...

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:46

Je moet er inderdaad wel voor zorgen dat het stevig is. Kinderen van jongere leeftijden gaan er best ruw mee om en dan moet het niet zo zijn dat het na 1 ruk al uit elkaar ligt.

iMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:53

Ohja dat klopt :D Ik ga nog even oefenen op mijn paardjes dan, en dan ga ik ook een site maken!

Wat denken jullie dat een goede prijs is voor zo'n halstertje?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:04

Heeft er iemand uberhaupt regelmatig wel eens iets verkocht aan halsters en dekens?

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:10

Naja, regelmatig is het niet echt te noemen maar ik doe het ook nog niet zo lang :')

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:16

ik maak dus ook wel eens dekjes en bandages voor mijzelf, maar dan knip ik uit vilt of fleece (maar liefste vilt) de juiste vorm..
Dan naai ik er een biaisband omheen en naai ik er klittebandjes op (of maak ik met de hand er drukknopjes op) en verder
vouw ik de dunste biaisband die er is dubbel en maar ik die op het dekje als buikriemen en eventueel bilkoorden.
Beide te bevestigen met drukknoopjes.
Bandages neem ik een stukje vilt voor om bijna het hele been, vouw weer een biaisbandje dubbel en maak ik erop in het midden,
laat het wel uitsteken aan beide kanten (klein stukje) waar een drukknopje op kan zodat hij dicht kan..
Kan wel eens een fototje maken van hoe ze eruit zien.. ;)

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:23

Zien zien zien ! :)

Zoey_julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:27

foto!!! :)

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:28

Lotte, zo maak ik ze ongeveer ook. Als ik aan de betere hand ben zou ik ook foto's kunnen maken.

iMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:40

Ik zal ook eens foto's maken, overdag met goed licht. :)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:43

ja.. met goed licht ;)

(snel kijken of ik nog een mooie heb of ik een nieuwe moet maken :o )

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:44

Ik kan wachten :)
;p

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 09:01

beterschap voor iedereen (die ziek, gebelesseerd is)

Moet vandaag toch werken, dus zal proberen om morgen foto's van mn kudde te maken.

pacokuzies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 09:12

beterschap iedereen

ik heb gisteren de Queter horse gekocht nu heb ik er 6

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 12:01

O jee verspreid het griepvirus zich nu ook al via bokt? Zal voorlopig dan maar uit de buurt blijven.. ;)
Nou ja beterschap voor iedereen!

ontopic:
Ben benieuwd naar jullie kuddes, echt een leuk idee.. ikzelf heb niet echt een kudde uit een ras, wel van alle rassen door elkaar en met complete families..

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:05

Jeeeeej! Lang geleden dat ik nog wat zei hier, maar ik heb de kar die uit de collectie is, en de percheronfamilie (ook uit de collectie). Verder heb ik ook de clydesdalemerrie aan mijn collectie toegevoegd. Nu dit jaar nog de hindernissenset en de lippizanerfamilie, de zwarte mustang en de 'gewone' mustang ergens op de kop tikken ^^

Ik heb dat mensje van de winkel wel nogal geïrriteerd geloof ik. Ik had op hun site gevraagd de hele handel (op de clydesdale na) voor me opzij te leggen en dan kan je het tot 2 weken later gaan ophalen. Alleen was de merrie blijkbaar ontzéttend beschadigd en de hengst zag er ook niet helemaal super meer uit (viel op zich nog wel mee te leven). Eerst m'n vriend teruggestuurd (ben zelf namelijk nogal een schijterd) om te vragen of het leidsel enzo van de kar er ergens bij inzat (kon je namelijk niet zien met die open doos) en of hij even die merrie wilde inleveren en even wilde kijken naar diezelfde percheronhengst die nog op het rek stond in de winkel en kijken of hij die kon inruilen voor mijn niet heel nette hengst. Natuurlijk had m'n lieve vriendje het verhaal niet begrepen dus kwam hij enkel terug met de boodschap dat het harnachement in de bodem van de doos zat.. Nou, ik dan met hem zelf maar terug. De hengst inruilen voor de andere hengst was geen enkel probleem, maar m'n geld terug krijgen kon niet. Dus ik een ander paardje wezen uitzoeken en dat werd dan de clydesdalemerrie. De percheronmerrie heb ik uiteindelijk ergens anders gehaald :)

Het vrouwtje van de winkel leek niet zo blij met me, maarja.. Ikke uitgelegd dat ik ze verzamel en dat ik er erg op let hoe alles eruit ziet, maar toch leek ze er niet te happy mee x)

iMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:19

Ja dat snap ik! Ik ging laatst paardjes kopen bij de V&D, lagen ze allemaal door elkaar heen en dat zwarte Lippizaner veulen, had gewoon overal krassen zitten. Zo zonde! Gelukkig waren er meerdere van die en heb ik toch een mooie er tussen kunnen vinden. :D

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:45

Dat is niet erg handig. Ikzelf durf ook niet met iets terug te gaan in de winkel, al helemaal niet omdat sommige zo chagrijnig zijn. Soms is het handig als je de eigenaar van de winkel hebt, die willen nog wel eens aardig zijn :=