en het is een welsh cob dus ook vrij stevig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Leentje_ schreef:ik groei niet meer hoor
en het is een welsh cob dus ook vrij stevig
Silfanoo schreef:Loyce. Shets kunnen dat makkelijk. Als je maar niet te hard gaat werken. En neit te vaak & lang gaat rijden!
superwoman schreef:Silfanoo schreef:Loyce. Shets kunnen dat makkelijk. Als je maar niet te hard gaat werken. En neit te vaak & lang gaat rijden!
Sorry , maar ik wordt altijd zo "misselijk" van de opmerking: "shets kunnen dat makkelijk" en "shets zijn zo sterk".
Ze zijn idd sterker dan een paard in verhouding. Een paard kan (relatief veilig) 12 tot 16 % van z'n lichaamsgewicht dragen en een shet 20% . incl alle kleding en tuig!
Dan hangt het er dus erg vanaf hoe zwaar de pony is,of hij geen overgewicht heeft (wat vaak het geval is) en of hij een goede beenstand heeft etc etc.
Daarbij kun je met je lengte de pony aardig in de weg zitten en eerder zorgen voor overbelasting. Minder vaak en minder lang rijden of alleen stappen etc etc vind ik een onnodig groot risico nemen. Te groot = te groot!
Loyce: 36 kg lijkt mij idd niet het probleem, maar 1.50 wel.
Goed dat je er niet meer op rijd
loyce_ schreef:ik rij niet op mijn shet maar...
als het kan ga ik het miss. wel doen maar dat 1 rondje ofzo want ik weet dat ik best groot ben
ik ben 1.50
en weeg 36 kilo..
mijn vz. shet is ong. 1.00?? (zou het niet weten kan ook kleiner zin hoor)
ik heb er geen foto van omdat ik nog niet rij
dus wil ik graag julie mening horen graag even aardig want ik rij er nog niet op dus er kan niets fout zijn
alvast bednankt
het is trouwens een fijn gebouwde shet..
xRosa schreef:loyce_ schreef:ik rij niet op mijn shet maar...
als het kan ga ik het miss. wel doen maar dat 1 rondje ofzo want ik weet dat ik best groot ben
ik ben 1.50
en weeg 36 kilo..
dus wil ik graag julie mening horen graag even aardig want ik rij er nog niet op dus er kan niets fout zijn
alvast bednankt
Toen ik 1.57 meter was & ongeveer 45 kg reed ik op een shetlander van 1.03 meter. De shetlander hielt dat echt makkelijk, en zelfs zonder zadel was het geen raar gezicht. Ik denk dus ook dat het bij jou nog wel kan. En als het er toch niet uitziet.. tsja.. de shetlander waar ik op reed was een errug fors beestje.En die van jou wat fijner lees ik net.
merel_gomez schreef:loyce_ schreef:ik rij niet op mijn shet maar...
ik ben 1.50
en weeg 36 kilo..
alvast bednankt
ik weet het niet, foto is handiger te beoordelen.
superwoman schreef:Volgens mij is dat een mini of midi -shet, maar zeker geen meter aan het figuur te zien. Daar kun je beter niet op gaan zitten met een lengte van 1.50
x_Marr schreef:33Bonita33: dat kan dan dus niet want dan is ze alweer gegroeid en waarschijnlijk ook zwaarder geworden