Oeeeh... ik zag daarstraks wat leuks in de reclame folders...
Tip voor tuigmakers!
In de folder van de intratuin staat een hoop aan kerst miniatuur huisjes enzo, maar er staat ook een plaatje bij van... *drumroll* Sticky wax! Dit is een kleverige wax die je kan gebruiken om je poppetjes 'vast' te zetten op een ondergrond zodat het niet meteen omvalt wanneer er iemand langsloopt. Maar wacht, er is meer! deze wax is namelijk ook weer makkelijk te verwijderen, en dus opnieuw te gebruiken. Maar we zijn er nog niet, we gaan door voor de koelkast, want je kan er namelijk ook....
*drumroll*
*stilte voor de storm*
Je kan het ook voor zelfgemaakt tuig gebruiken, denk aan hoofdstellen zonder neusriem. Plak een klein propje sticky wax in de mondhoek van je modelpaard, en leg het bit (en/of bakstuk) er tegen aan. En het zal blijven zitten! Ik heb hem zelf (nog) niet gekocht omdat ik pas vandaag de folder van de intratuin vond, maar ik vermoed dat dit ongeveer hetzelfde materiaal zal zijn als de Sticky Wax van Rio Rondo, zelfs het potje ziet er soortgelijk uit. Ik denk dus ook dat ik dit ga kopen, voor geval mijn originele Sticky wax een keer kwijt raakt ofzo. Kost nog geen 3 euro bij de intratuin!