Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fiffill schreef:Spy schreef:Een duidelijkere foto.
Ik rijd niet intensief op dit paardje, maar dus wel 1 keer in de week.
Aangezien het een Dartmoortje is is ze goed bespierd en kan ze zowiezo wel een wat zwaardere last dragen.
Maar wat ik me afvraag is of ik de pony misschien te veel uit balans breng, aangezien ik een lang persoon ben.
Ik heb een goede zit, dus daar mag rekening mee gehouden worden.
[img]http://i477.photobucket.com/albums/rr133/priszzzz/IMG_6691.jpg[/ img]
Zo heel groot vind ik je niet. Pony is stevig, je hebt een vrij kort bovenlijf in verhouding waardoor dat minder uitsteekt, dat zorgt ook al voor een beter beeld en je brengt met je bovenlijf dan minder gauw je pony uit balans. Voor het plaatje ben je misschien wat te lang, maar qua lengte moet het nog wel kunnen hoor. Dan heb ik het nu dus alleen over de lengte...
Je houding ziet er minder goed uitje zegt zelf dat je een goede zit hebt, dat zie ik niet terug op deze twee foto's. Je steekt je voeten naar voren (stoelzit), je drukt je hakken te ver uit en je handen liggen op je benen. Dat laatste heeft niet zoveel te maken met te groot zijn voor je pony of niet, maar dat eerste wel. Met zo'n houding breng je je pony sneller uit balans. Het lijkt er ook op dat je veel te ver achter in je zadel zit.
Als ik zo kijk naar de lengte van de ruiter en de pony (breed, stevig, kan best wat hebben) dan zou ik op basis van dat zeggen dat het wel kan. Maar je moet wel aan je houding werken, is voor de pony een stuk fijnerErg leuk ding is het trouwens.
ponylies schreef:@ _loes
sorry maar ik vind je te zwaar :S
niet vervelend bedoelt maar je bent sowiezo aan de lange kant en ik vind je echt te zwaar voor die pony.
en je past ook niet in het zadel niet persoonlijk bedoelt maar vooral met inrijden moet je een pony niet te veel belasten
Spy schreef:Fiffill schreef:Zo heel groot vind ik je niet. Pony is stevig, je hebt een vrij kort bovenlijf in verhouding waardoor dat minder uitsteekt, dat zorgt ook al voor een beter beeld en je brengt met je bovenlijf dan minder gauw je pony uit balans. Voor het plaatje ben je misschien wat te lang, maar qua lengte moet het nog wel kunnen hoor. Dan heb ik het nu dus alleen over de lengte...
Je houding ziet er minder goed uitje zegt zelf dat je een goede zit hebt, dat zie ik niet terug op deze twee foto's. Je steekt je voeten naar voren (stoelzit), je drukt je hakken te ver uit en je handen liggen op je benen. Dat laatste heeft niet zoveel te maken met te groot zijn voor je pony of niet, maar dat eerste wel. Met zo'n houding breng je je pony sneller uit balans. Het lijkt er ook op dat je veel te ver achter in je zadel zit.
Als ik zo kijk naar de lengte van de ruiter en de pony (breed, stevig, kan best wat hebben) dan zou ik op basis van dat zeggen dat het wel kan. Maar je moet wel aan je houding werken, is voor de pony een stuk fijnerErg leuk ding is het trouwens.
Stevig is ze inderdaad, dus ik had wel het gevoel dat dat alles zou compenseren.
Met zit bedoelde ik niet zozeer houding, daar werk ik nog aan. Wat ik meer bedoel is dat ik zelf een goed evenwichtsgevoel heb en erg goed kan blijven zitten, oftewel niet snel uit mijn eigen balans gebracht.
Ik zal zeker aan mijn houding werken, ik wil het niet moeilijker voor het beestje maken.
Bedankt voor het compliment en de feedback!Het is echt een schatje.
Fiffill schreef:Ah dan snap ik het stukje over de zitmiss ligt het zadel ook niet helemaal lekker? Het lijkt wat naar voren te liggen, tegen haar nek aan. Jij zit dus eigenlijk wel op de goeie plek op de rug van je pony, maar het zadel niet
snap je? Dus zadel iets naar achter, jij netjes in het midden van je zadel, dan zul je denk ik je benen ook makkelijker onder je kunnen houden. En vooral je handen netjes dragen en dus niet laten steunen op je benen, dan kun je nooit goed soepel meegeven in je polsen/armen en zul je jezelf dus sneller vastzetten en te strak worden.
Vind het echt een leuk dier, vz pony hier is een halve Dartmoor, ben zelf erg fan van het raszijn over het algemeen brede en stevige beestjes, dus een wat langere ruiter heeft wat dat betreft wat meer speling door die stevige ronde romp.
fuego3 schreef:spy , volgensmij kan het net qua lengte , te zwaar zal het niet aan liggen.
_loes ik twijfel aan jou grote , al had ik dat met mijn eigen kleine pony ook maar dat leek al weer heel anders toen hij eenmaal ingereden was en een stuk meer bespiering kreeg.
manolito10 je bent niet te zwaar maar wel erg lang ,,,