[Centraal]ben ik te groot/ zwaar voor mijn pony deel 12

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:47

boefliz2: dat kan zeker niet meer!

_Loes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:51

Haha, ik waag ook een gokje.. Ik ben nu een welsh Nwr aan het inrijden en ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik ben 176 en de pony is ong. 146.

Mensen die mij echt veeeeel te groot vinden: maak je niet druk ik rijd deze pony alleen in. Normaal start ik wedstrijden met een paard van 176 :(:)

Bij deze:
http://www.mijnalbum.nl/Album=C6WZMROY&mct=upl_nw_ab

nienke_H

Re: [Centraal]ben ik te groot/ zwaar voor mijn pony deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:52

_Loes : Ik vind dat het nog prima kan voor inrijden!

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:54

Ik vind dat het wel kan voor het inrijden :j

is het zadel niet alleen wat klein?

_Loes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:55

Hahah, ja schaam.. :o Omdat het nog een jong dier is wilde we eerst even kijken hoe ze reageerde.
Inmiddels heb ik een grotere hoor! Maar het is altijd even afwachten hoe een dier reageert als als ik mijn andere dure zadel
erop leg is het ook zo jammer als die kapot gaat :+

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:56

@ _loes
sorry maar ik vind je te zwaar :S
niet vervelend bedoelt maar je bent sowiezo aan de lange kant en ik vind je echt te zwaar voor die pony.
en je past ook niet in het zadel niet persoonlijk bedoelt maar vooral met inrijden moet je een pony niet te veel belasten

Spy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:57

Fiffill schreef:
Spy schreef:
Een duidelijkere foto.

Ik rijd niet intensief op dit paardje, maar dus wel 1 keer in de week.
Aangezien het een Dartmoortje is is ze goed bespierd en kan ze zowiezo wel een wat zwaardere last dragen.
Maar wat ik me afvraag is of ik de pony misschien te veel uit balans breng, aangezien ik een lang persoon ben.
Ik heb een goede zit, dus daar mag rekening mee gehouden worden.

[img]http://i477.photobucket.com/albums/rr133/priszzzz/IMG_6691.jpg[/ img]

Zo heel groot vind ik je niet. Pony is stevig, je hebt een vrij kort bovenlijf in verhouding waardoor dat minder uitsteekt, dat zorgt ook al voor een beter beeld en je brengt met je bovenlijf dan minder gauw je pony uit balans. Voor het plaatje ben je misschien wat te lang, maar qua lengte moet het nog wel kunnen hoor. Dan heb ik het nu dus alleen over de lengte...

Je houding ziet er minder goed uit :n je zegt zelf dat je een goede zit hebt, dat zie ik niet terug op deze twee foto's. Je steekt je voeten naar voren (stoelzit), je drukt je hakken te ver uit en je handen liggen op je benen. Dat laatste heeft niet zoveel te maken met te groot zijn voor je pony of niet, maar dat eerste wel. Met zo'n houding breng je je pony sneller uit balans. Het lijkt er ook op dat je veel te ver achter in je zadel zit.

Als ik zo kijk naar de lengte van de ruiter en de pony (breed, stevig, kan best wat hebben) dan zou ik op basis van dat zeggen dat het wel kan. Maar je moet wel aan je houding werken, is voor de pony een stuk fijner ;) Erg leuk ding is het trouwens.

Stevig is ze inderdaad, dus ik had wel het gevoel dat dat alles zou compenseren.
Met zit bedoelde ik niet zozeer houding, daar werk ik nog aan. Wat ik meer bedoel is dat ik zelf een goed evenwichtsgevoel heb en erg goed kan blijven zitten, oftewel niet snel uit mijn eigen balans gebracht.

Ik zal zeker aan mijn houding werken, ik wil het niet moeilijker voor het beestje maken.
Bedankt voor het compliment en de feedback! :D Het is echt een schatje.

zoExpres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:59

ik vind het wel passen voor inrijden :)

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:01

boefliz2: te groot
_Loes: past nog

En ik?
- 1.64, 48 kilo

Manolito:
- 1.37 hoog

Afbeelding
Afbeelding (afgelopen zomer)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:01

als je wat beter gaat zitten dan past het dus onderbenen naar achter en in het midden van het zadel gaan zitten

_Loes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:02

ponylies schreef:
@ _loes
sorry maar ik vind je te zwaar :S
niet vervelend bedoelt maar je bent sowiezo aan de lange kant en ik vind je echt te zwaar voor die pony.
en je past ook niet in het zadel niet persoonlijk bedoelt maar vooral met inrijden moet je een pony niet te veel belasten

nounou, haha ieder zijn/haar eigen mening;)

Heb je gelezen dat ik nu een groter zadel heb?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:03

ja ik zag het op het laatste moment
ik bedoel het eht niet verkeert uit de grond van mijn hart :j

zoExpres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:05

laatste past nog hoor :)
vind alleen op foto 1 je houding beetje vreemd :o

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:06

haha ja weet ik, k probeerde hem uit alle macht stil te laten staan waardoor mijn houding op zn zachts gezegt niet echt mooi was + zadel lag te ver naar voren

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:09

Ik vind je wat te lang ;)

Spy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:17

Ik vind manolito10 nog makkelijk passen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:19

ponylies schreef:
als je wat beter gaat zitten dan past het dus onderbenen naar achter en in het midden van het zadel gaan zitten

en niet zo die voeten naar voren steken.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:20

_Loes: voor het inrijden vind ik je juist te groot en ook aan de zware kant voor de pony, heb gelezen dat je een groter zadel hebt, dat is wel goed. Maar juist bij het inrijden vind ik het belangrijk dat iemand niet te groot en te zwaar is omdat een pony dan van zichzelf al meer moeite heeft met zijn balans.

manolito10: past nog net, lange benen maar niet erg lang bovenlichaam. heb ik vorige keer ook gezegd. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:48

Spy schreef:
Fiffill schreef:
Zo heel groot vind ik je niet. Pony is stevig, je hebt een vrij kort bovenlijf in verhouding waardoor dat minder uitsteekt, dat zorgt ook al voor een beter beeld en je brengt met je bovenlijf dan minder gauw je pony uit balans. Voor het plaatje ben je misschien wat te lang, maar qua lengte moet het nog wel kunnen hoor. Dan heb ik het nu dus alleen over de lengte...

Je houding ziet er minder goed uit :n je zegt zelf dat je een goede zit hebt, dat zie ik niet terug op deze twee foto's. Je steekt je voeten naar voren (stoelzit), je drukt je hakken te ver uit en je handen liggen op je benen. Dat laatste heeft niet zoveel te maken met te groot zijn voor je pony of niet, maar dat eerste wel. Met zo'n houding breng je je pony sneller uit balans. Het lijkt er ook op dat je veel te ver achter in je zadel zit.

Als ik zo kijk naar de lengte van de ruiter en de pony (breed, stevig, kan best wat hebben) dan zou ik op basis van dat zeggen dat het wel kan. Maar je moet wel aan je houding werken, is voor de pony een stuk fijner ;) Erg leuk ding is het trouwens.

Stevig is ze inderdaad, dus ik had wel het gevoel dat dat alles zou compenseren.
Met zit bedoelde ik niet zozeer houding, daar werk ik nog aan. Wat ik meer bedoel is dat ik zelf een goed evenwichtsgevoel heb en erg goed kan blijven zitten, oftewel niet snel uit mijn eigen balans gebracht.

Ik zal zeker aan mijn houding werken, ik wil het niet moeilijker voor het beestje maken.
Bedankt voor het compliment en de feedback! :D Het is echt een schatje.

Ah dan snap ik het stukje over de zit :j miss ligt het zadel ook niet helemaal lekker? Het lijkt wat naar voren te liggen, tegen haar nek aan. Jij zit dus eigenlijk wel op de goeie plek op de rug van je pony, maar het zadel niet :+ snap je? Dus zadel iets naar achter, jij netjes in het midden van je zadel, dan zul je denk ik je benen ook makkelijker onder je kunnen houden. En vooral je handen netjes dragen en dus niet laten steunen op je benen, dan kun je nooit goed soepel meegeven in je polsen/armen en zul je jezelf dus sneller vastzetten en te strak worden.

Vind het echt een leuk dier, vz pony hier is een halve Dartmoor, ben zelf erg fan van het ras :j zijn over het algemeen brede en stevige beestjes, dus een wat langere ruiter heeft wat dat betreft wat meer speling door die stevige ronde romp.

Spy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:15

Fiffill schreef:
Ah dan snap ik het stukje over de zit :j miss ligt het zadel ook niet helemaal lekker? Het lijkt wat naar voren te liggen, tegen haar nek aan. Jij zit dus eigenlijk wel op de goeie plek op de rug van je pony, maar het zadel niet :+ snap je? Dus zadel iets naar achter, jij netjes in het midden van je zadel, dan zul je denk ik je benen ook makkelijker onder je kunnen houden. En vooral je handen netjes dragen en dus niet laten steunen op je benen, dan kun je nooit goed soepel meegeven in je polsen/armen en zul je jezelf dus sneller vastzetten en te strak worden.

Vind het echt een leuk dier, vz pony hier is een halve Dartmoor, ben zelf erg fan van het ras :j zijn over het algemeen brede en stevige beestjes, dus een wat langere ruiter heeft wat dat betreft wat meer speling door die stevige ronde romp.

Het ligt waarschijnlijk ook deels aan haar bouw, haar oude zadel wat net wat groter was lag altijd meteen helemaal in haar nek. Het zadel op de foto is daarbij ook nog eens redelijk klein. Ik denk dat ze zeker een ander zadel nodig zou hebben wat beter op haar rug past, dan hoop ik dat ik inderdaad mijn benen ook wat beter bij me kan houden. :P
Dat is ook vooral de luiheid van het moment, losjes zitten en mijn armen er een beetje bij laten hangen. Ik kan me voorstellen dat dat de pony in de mond zou kunnen hinderen, dus ik zal daar ook wat beter op letten.

Ja, ze staat op een ponyclub waar er eerst nog 16 bij stonden. Maar de boer is al oud en kan het niet meer aan. Er zijn er dus veel verkocht en er zijn er helaas ook een paar naar de slacht gebracht. Ik ben smoorverliefd op het ras, maarja, mijn lengte zit niet echt mee.
Ik rijd al op haar sinds mijn tiende, dus echt nog als ukkie, en ik denk ook dat ze langzaam het verschil wel is gaan merken. Ik hoop dat ze bij mij oud kan worden want het is echt een dotje. Haar bouw is niet super, maar op haar koppie ben ik smoorverliefd. <3

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:18

Laatste 2 passen
maar dat meisje die vraagt of ze op dr shet past! Wil niet dom doen maar dat past ECHT NIET. Kom op hoe weet jij dat die pony dr plezier in heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:29

Laatste past nog.

Nienkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:23

manolito10: kan nog :)

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:32

spy , volgensmij kan het net qua lengte , te zwaar zal het niet aan liggen.

_loes ik twijfel aan jou grote , al had ik dat met mijn eigen kleine pony ook maar dat leek al weer heel anders toen hij eenmaal ingereden was en een stuk meer bespiering kreeg.

manolito10 je bent niet te zwaar maar wel erg lang ,,,

Spy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:44

fuego3 schreef:
spy , volgensmij kan het net qua lengte , te zwaar zal het niet aan liggen.

_loes ik twijfel aan jou grote , al had ik dat met mijn eigen kleine pony ook maar dat leek al weer heel anders toen hij eenmaal ingereden was en een stuk meer bespiering kreeg.

manolito10 je bent niet te zwaar maar wel erg lang ,,,

Net is al perfect in mijn boek. Het is ook gewoon een mini knollie. Bedankt.