Schleich paarden [deel 9]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:24

ailsazoe6 schreef:
Heb al een tijdje niks meer gepost.

Ik wil leren hoofdstellen gaan maken voor schleich paarden, maar dan heb je natuurlijk wel dun strookjes leer nodig van ongeveer 2mm. Als ik het afknip met een schaar is het niet zo recht en dat ziet er niet uit natuurlijk. Nu is mijn vraag dus hoe doen jullie dat nou?? Hebben jullie een speciale snij aparaat ofzo?

Met een hobbymesje langs een lineaal. pas wel op je vingers.
en als je uitschiet kun je je lineaal aan gort snijden. die mesjes zijn vlijmscherp.
Je kunt ze bij de action kopen . daar zijn ze €1,69 geloof ik.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:30

@ ailsazoe6: Nee, ik knip mijn leer gewoon met een gewone schaar. Ik heb heel dun leer, dus dat gaat prima. Na wat oefenen kun je prima recht knippen. Maar die tip van 'leestmee' is ook wel handig! Ga ik ook 's proberen. ;) Succes!

Hier alsnog een fotootje van de Arabische merrie.. Benieuwd wat jullie ervan vinden! :D
Afbeelding

Summerfly

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:37

Wauw Paris_, hij is echt geweldig. <3
Paardengek0 lijkt mij wel geschikt om het volgende topic te openen hoor. ^^
Ikzelf natuurlijk niet, ik post pas vanaf dit topic mee, dus ik vind mezelf niet echt geschikt.
Trouwens Paris_ Ik zou graag je uitleg via pb horen, ben benieuwd. :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 17:47

Er bestaan speciale mesjes voor om lijntjes te knippen, maar die zijn vrij prijzig. Met oefenen krijg je ook gewoon goed resultaat. Ik doe zelf mijn leren linten knippen met een stoffenschaar.
Ik heb zitten kijken op internet naar zo'n mesje, maar heb hem niet kunnen vinden :o maar in speciaalzaken zul je die vast kunnen vinden, heb ze zelf al vaker zien liggen in winkels.

Paris_, hij is mooi geworden, ziet er goed uit :) de kleur vind ik alleen nog niet heel sprekend, er zijn maar weinig paarden echt egaal grijs. Meestal zijn dat toch schimmels of roans bijvoorbeeld, met hier en daar kleurverschillen en/of vlekken :) Misschien leuk om daar naar te kijken?

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:23

zoals ik al zei heb ik er al een topic gemaakt, dus hoef ik niet meer,
ik zou dan gaan voor nathas als ze dat nog graag wilt en anders anika of paardengek

anika waarom is je zus nu dan boos??

ik trek met een lineaal lijntjes, en probeer op het lijntje te knippen,
de ene keer lukt dat beter dan de andere keer..
maar mijn leer is vrij dik, moet nog steeds op zoek naar dunner leer,
mss binnenkort toch maar die leren broek aan gort knippen, die trekt toch niemand meer aan..
voor mijn witte dekens ben ik pas aan een pullover begonnen :o
trok ik ook niet meer aan, en lag alleen maar weg te rotten in mijn kast :=

XxXHorsezXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:32

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:26

Zo ik heb 2 dekens af een een vliegendeken (al ben ik hier niet echt tevreden over) Na mijn mening is hij iets te grof maar goed daar mogen jullie over oordelen zal morgen bij goed licht foto maken en posten.

Over het openen van het volgende topic. Natuurlijk wil ik dat nog wel doen ;) Als iedereen er mee instemd natuurlijk.

Ik heb overgens ook een ideetje voor een vliegenmasker alleen ben ik er nog niet over uit hoe ik het moet bevestigen aan het hoofd van het paard..... Ow en ik vergeet men nieuwe haster helemaal van nepleer super fijn spul om mee te werken en ik doe met een stanleymesje reepjes snijden.... Idd wel uitkijken voor je vingers die dingen zijn behoorlijk scherp.

Oeee moet echt snel foto's maken (misschien vanavond nog ;) )

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:32

terug van vakantie. heb helaas geen schleich gevonden en ook niks meegenomen. ben pas 2 dagen terug en ga nog niet schleichen. moet trouwens ook nieuwe acrylverf matte vernis en seudine hebben!
ik vind dat nathas anika of paardengek het moet doen of in iedergeval iemand die het nog nooit gedaan heeft.
ga morgen mijn repaintje van de falabella merrie afmaken en zal proberen ook nog even foto's te maken.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:02

Ik vind persoonlijk dat,Nathas m moet openen..

Heb gister mn dressuurset afgemaakt, foto's volgen,nog :)
En ik heb een stal gemaakt (van karton) met 4 boxen, een bak, een solarium, een poetsplaats en een wasplaats. eigenlijk wilde ik een soort van 3d voorbeeld,maken, om,m
Foto's,komen daarvan ook nog, m,daarna van hout te mamen, maar daar.wacht ik,nog ff mee,:p

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:37

Mijn zusje is boos omdat zij de steentjes ook wil gebruiken.

Ik weet niet meer wie het vroeg,maar ik heb mijn hotfixsteentjes in de kelder gevonden, maar op http://Www.hotfixsteentjes.nl kan je ze ook kopen.

Ik denk dat iedereen met me eens is dat nathas het moet doen, dus nathas, als je wil, mag je het doen.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:37

@ telpeva , waarom doet je site t niet dan?
Ik wil wat bestellen :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 11:02

Mijn modelpaarden website doet het nog niet omdat hij nog niet af is :) ik gebruik er namelijk geen templates of wizards voor, elk knopje en elk regeltje html, schrijf (en teken) ik zelf vandaar dat het ook zo lang duurt. Als er mensen zijn die het leuk vinden om een wat verouderd ontwerp te zien, er staat er eentje online: http://www.migaria.com/index2.html Dit is alleen niet het huidige ontwerp, die is alweer wat verder af maar die heb ik nog niet geupload. Het kost allemaal erg veel tijd, en die tijd heb ik niet altijd.

Afbeelding
Dit is bijvoorbeeld een van de 'latest updates' knopskies :D

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:18

ik heb lang niks meer gepost maar ja.
ik heb nu de camarque hengst en heb al een deken en een halster voor hem gemaakt.
en ben nu bezig met een verstelbaar hoofdstel.
iemand nog leuke ideeen voor tuig.
want ik loop echt heel erg vast.
oja de cresties die de laatste tijd zijn langs gekomen zijn heel erg leuk

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:33

@ jaimy1999 Misschien een longeersingel? Of probeer eens een crossset en dressuurset te maken,
of misschien,een martingaal,of andere hulpteugel? Of misschien wel een stalletje met boxen?
Pb anders maar voor,meer ideeën,:+

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:36

Telpeva schreef:
Mijn modelpaarden website doet het nog niet omdat hij nog niet af is :) ik gebruik er namelijk geen templates of wizards voor, elk knopje en elk regeltje html, schrijf (en teken) ik zelf vandaar dat het ook zo lang duurt. Als er mensen zijn die het leuk vinden om een wat verouderd ontwerp te zien, er staat er eentje online: http://www.migaria.com/index2.html Dit is alleen niet het huidige ontwerp, die is alweer wat verder af maar die heb ik nog niet geupload. Het kost allemaal erg veel tijd, en die tijd heb ik niet altijd.

[ Afbeelding ]
Dit is bijvoorbeeld een van de 'latest updates' knopskies :D

Die doet het bij mij niet.. ;(
Maar kan je anders wat foto's pb'en van bitten en sluitingen? (Die verkoop je toch?)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 13:26

Hij doet het niet omdat hij nog niet af is, zoals ik al zei :D
Ik zal wel wat foto's maken voor je van bitjes gespen en haakjes e.d., die doe ik dan later ook wel op de site posten. Tot die tijd lopen bestellingen even via bokt (via PB bijvoorbeeld) en via de mail :o

Op het moment heb ik echt weinig tijd, dus moet echt even kijken wanneer ik dat alsnog zo snel mogelijk kan regelen :o

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:17

Ok dan hier eindelijk de beloofde foto's van mij ;)

Vliegendeken (ben zelf niet tevreden hij is te grof)

Afbeelding

Roze deken (eigenlijk bedoeld voor een jaarling maar had een zebra beneden die hem wel wou showen :P )

Afbeelding

Blauwe deken (af gekeken van deken die ik van PBL heb gehad)

Afbeelding

Halster van nepleer (vind hem zelf erg goed gelukt)

Afbeelding

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:20

@Nathas; Vind ze allemaal héél mooi! Vooral het halster is prachtig! ;) heb je mss een foto van de sluiting van het halster?

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:57

nathas:
dat halster is echt superleuk en mooi,
de blauwe deken en de jaarling deken vind ik ook erg mooi gelukt!
alleen het vliegendekentje ziet er wat grof uit zoals je zelf ookal aangeeft! ;)

ik doe eigenlijk niet zo veel meer me mijn schleich

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:06

@ Nathas: De gaten van de vliegendeken zijn idd te grof, en de hoeken een beetje te 'vierkant'. Misschien kun je eens tule gebruiken, ik maak zelf ook vliegendekens/maskers, en de gaatjes daarvan zijn veel en veel kleiner. Je hebt het in alle kleuren, zelf heb ik lichtblauw en zwart. ;) Halster is trouwens wel echt supermooi.
@ PBL Vorige pagina.. : Nou, zo zie je maar, tablets maken geen scherpe duidelijke foto's. :+ Onderbenen van de repaint zijn namelijk zwart, haha. :') Geeft niet, kon je ook niet weten. Volgens mij bestaan er geeneens grijze paarden met zwarte onderbenen. :o Vind haar zelf ook niet een van m'n beste creaties. Ik verander haar in een vliegenschimmel en geef d'r nog één kans op MP, en anders krijgt ze gewoon weer een hele andere vacht. :')

Ben op 't moment bezig met een nieuwe vliegendeken, hier een fotootje zodat je kunt zien hoe groot de gaatjes hierbij zijn. Deken is natuurlijk nog niet af. ;) Bij de vorige dekens heb ik kruissingels gemaakt, wat vinden jullie? Hoort dat bij een vliegendeken of niet?
Afbeelding

viavialover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:12

heey allemaal ik hen vilt+foam kunnen vinden en ik heb een een nieuwe pony bij omg wat een schatjeeee
ik wil een miniatuur zadel gaan maken maar weet niet hou help meee

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:24

Haj, mag ik me ook melden?
Ik heb (nog :P) niet zoveel, 10 paarden en 2 rijsets.
Heb 2 dekens (1 uitrijdeken) gemaakt, en een martingaal.
Ik wil wel af en toe wat spullentjes maken, probeer ook paarden te kopen, maar ben niet zo goed in geld uitgeven :=
Ik zal een andere keer even foto's maken van mijn gemaakte dekens.
Voor de mensen die mijn paarden willen weten:
(heb gebrek aan merrie's, maar de hengsten zijn meestal gewoon mooier :=)

Arabisch veulen
Haflinger veulen
Pinto hengst
Tinker hengst
Knabstrupper hengst
Mustang hengst zwart
Tennessee hengst
Arabische hengst
Hannover merrie
Andalusiër merrie
Western rijset
Spring rijset
zelfgemaakte deken
zelfgemaakte uitrijdeken
zelfgemaakte martingaal

Groetjes!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:26

Welkom, Horsesfriend!
Je hebt veel paarden, zo te zien. Laat eens wat foto's zien van je gemaakte spulletjes. We zijn benieuwd!
Veel plezier op dit Schleich forum, en klets gezellig mee! :D

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:31

welkom horsefriend!
ben ook benieuwd naar je creaties..

@ paris dat was ik niet hoor op de vorige pagina, maar telpeva ;)
Laatst bijgewerkt door Palmbierlove op 23-08-12 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:34

Paris_ schreef:
Welkom, Horsesfriend!
Je hebt veel paarden, zo te zien. Laat eens wat foto's zien van je gemaakte spulletjes. We zijn benieuwd!
Veel plezier op dit Schleich forum, en klets gezellig mee! :D

Dankje, ff kabeltje van je camera zoeken anders gaat het niet lukken....

Ga ik zeker doen!