Schleich paarden [deel5]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:12

Stephaniexh schreef:
Palmbierlover, je repaint is heeeeel mooi! Maar misschien kan je die witte plukken in de manen wat echter laten lijken door oker bij het wit te doen? :o

Wow , die cust is echt supergaaf!!!

in het echt zijn de plukken niet wit, maar creme,
in de foto stond hij namelijk in het zonnetje..

Stephaniexh

Re: Schleich paarden [deel5]

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:17

Ow, oké :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:24

EskeGirl schreef:
Ik zag net de pinto mustang voor 25 euro :oo

Daar heb ik hem ook voor :')

pacokuzies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:27

pinto mustang ??? welk model is dat

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 11:36

25 vind ik tog egt veel te duur hoe graag ik hem ook wil. Vind het eerlijk gezegt ook beetje aso van de verkoper om 4x het aankoop bedrag te vragen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:46

Ik heb hem dus niet bij diegene gekocht die er al langer mee adverteert op MP ;)
Maar omdat ie dus via de briefpost kwam was ik dus relatief goedkoper uit,... en tja... veel geld... ik weet... maar wilde hem écht heel graag toch :=
En omdat het waarschijnlijk écht een limited edition blijft wordt ie alleen maar duurder en de kans om hem dan nog voor een schappelijk prijs te treffen is nog kleiner dan :)

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:52

pip12 schreef:
Nathas schreef:
http://inlinethumb02.webshots.com/42433/2711655980062703746S425x425Q85.jpg

Vond deze schleich cust op i'net vind hem echt gaaf

als 't een cust is, van welk model dan? zoja, dan issie wel heel er goed!

maar weetje, ik vind het erg op een beurs lijken... (achtergrond)
in de vakantie was ik in een fries' plaatsje in een winkel met schleich, nouja ze hadden 3 verschillende modellen 5x...
maargoed, ik vroeg of ze misschien nog meer schleich hadden en toen zeiden ze, nee maar we gaan binnenkort naar een beurs met alle nieuwe schleich en ook ander speelgoed zoals lego, playmobile enz.

dus wat ik denk/hoop dat als dit serieus een schleich is, dat dit een paardje uit de nieuwe collectie is, die een winkel eigenaar heeft gefotografeerd en op internet heeft gezet. (wat hij dus niet zou mogen)

dit weet ik natuurlijk niet zeker, het zou inderdaad ook een cust kunnen zijn. stond er nog iets bij op de site waarje het plaatje vandaan gehaald hebt? ben wel heel benieuwd

Het is geen beurs maar een show waar mensen (buitenland) samen komen en wedstrijden tegen elkaar doen met gecust paarden dit is de Shire merrie model stond er onder heb meerdere custs gezien maar vond dit echt de mooiste

pip12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:56

oh, jammer
maar jsus wat kan die goed custen zeg!!!!
heb je de site nog waar die op stond?

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:01

Ik vind het echt een supercust!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:04

Shire merrie? Die graast,....
Het lijkt me eerder de ruin? :)

edit: misschien voor velen al wel een bekende site, maar als ik effe niks te doen heb dan snuffel ik er weleens doorheen. Echt prachtig. Ik zie dat er ook Schleichjes tussen staan :D
En ik zoek ook altijd naar customs op het Salinero model :D

http://www.modelhorsesalespages.com/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:30

die custom is echt prachtig :) weet iemand trouwens een creatief iets wat ik voor de hannoveranen kan maken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:36

Wat een gave custom!! voor zoiets ben ik nu dus aan het oefenen, ik zou het zoooo gaaf vinden om zoiets zelf te kunnen maken!

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:50

'kben nu bezig met mijn hannover merrie, die heb ik nu van houding veranderd, en manen en staart eraf gehaald. Nu is mijn vraag aan jullie: zal ik het hoofd en hals eraf halen en een nieuwe hals maken? Ik heb hem toch al verprutst :') , hier ff wat foto's van hoe ze nu is:

Afbeelding
Afbeelding

http://www4.picturepush.com/photo/a/646 ... 466257.jpg

Ik wil een soort polo paard gaan maken. Niet 1 die galoppeerd, maar 1 die gewoon draaft en dan zn hoofd naar beneden heeft. Iets in deze houding:
http://www.google.nl/imgres?q=dravend+p ... 9,r:1,s:18

En dan de hals ietsie omhoog.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:26

Die tinker-cust is erg gaaf gedaan.
Cyntje schreef:
edit: misschien voor velen al wel een bekende site, maar als ik effe niks te doen heb dan snuffel ik er weleens doorheen. Echt prachtig. Ik zie dat er ook Schleichjes tussen staan :D

Voor mij een nieuwe website. Waar vind je het Schleich meestal, mocht dat erop staan?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:00

Oei Stephanie, dat hoofdje ziet er sneu uit! Als je toch al denkt dat hij niet erger kan, kan je altijd met dit modelletje oefenen (issie nog ergens goed voor, kan me voorstellen dat je hem in zijn huidige staat liever niet op een show plankje neerzet :D ) Als je besluit om de nek te veranderen zou ik je graag een tip willen geven, zodat je niet dezelfde fout gaat maken die ik met mijn percheron heb gemaakt :+

Niet de hele nek er af halen! zorg dat er nog een stukje plastic overblijft (+-1 cm ofzo of net wat minder)en probeer vanaf dat punt de nek naar beneden te buigen, ipv een hele nieuwe nek te sculpten. Bij mij wil mijn klei namelijk niet altijd 100% lekker hechten, en dan heb je de kans dat bijvoorbeeld het hoofd uit de klei valt omdat het niet goed hecht en het hoofd toch vrij zwaar is, zeker in de pose die je graag wilt maken. Hopelijk is het zo een beetje duidelijk :o

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:14

zo had ik dat ook met een hannover,
de verf was best beschadigd en de oortjes gehavend,
ik dacht idd nou veel kan ik er toch niet aan verpesten,
ze kan alleen maar mooier worden,
dus bandages en manen eraf gesloopt,
nieuwe benen, stukje hals en oor en een hengstenvlecht en voorpluk erop,
nu zit de 1e basis erop

polopony lijkt me wel leuk :)

pip12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:42

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:54

Naborah schreef:
Die tinker-cust is erg gaaf gedaan.
Cyntje schreef:

Voor mij een nieuwe website. Waar vind je het Schleich meestal, mocht dat erop staan?

Hey,...ik mis je heel erg in dit topic ^)
Uhm,...rechtsboven Schleich intoetsen,... of misschien even zoeken op het model maar dat heb ik nog niet geprobeerd aangezien ik veelal naar de Breyers kijk :D

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:06

Cyntje schreef:
Hey,...ik mis je heel erg in dit topic ^)
Uhm,...rechtsboven Schleich intoetsen,... of misschien even zoeken op het model maar dat heb ik nog niet geprobeerd aangezien ik veelal naar de Breyers kijk :D

Ik voel mij gevleid! :o
Stom, ik heb heel dat balkje niet gezien. :+ Merci.

Er staat een repaint op voor $65,- Niks gecust, voor zover ik kan zien. Nou, dat tikt lekker door als je ze voor dat bedrag kwijtraakt!
Deze heeft wel een hele vrolijke, lieve en speelse uitdrukking gekregen door z'n nieuwe patroontje:
Afbeelding

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:10

Ja, die vond ik ook het leukste! :D
Ennuh op MHSP staan wel heeeel wat duurdere paardjes... vaak me vraag af waarop men dat baseert... zal de naam van de artiest wel zijn denk ik :+

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:15

Meestal rijden we in de zomervakantie door Duitsland, maar nu niet wegens een andere bestemming. Daardoor niet eens schleich aangeschaft. Ik twijfel of ik nog een paar bij MPV zal bestellen. De winkel hier waar ik altijd mijn aankopen deed wordt steeds minder in assortiment, kwaliteit en kwantiteit maar ook ik klantvriendelijkheid. Bij de Intertoys en VD ligt het op een hoop en hebben ze ook de helft niet. Als je besteld heb je toch niet het model in handen en kies je een exemplaar naar eigen smaak.
Baal daar toch wel erg van... :\

Eigenlijk was ik van plan nog met mijn repaint verder te gaan. Die staat nu al bijna 5 weken onaangeraakt in de kast.

Naam zal het inderdaad wel zijn, of zogenaamd het materiaal of de uren, want het spijt mij zeer, maar IMO is dit geen $65,- waard. Hij ziet er leuk uit, maar is niet zo mooi/spectaculair als bijvoorbeeld die Tinker/Shire-Cust van eerder deze pagina. http://www.modelhorsesalespages.com/images/photos/6534.874301.1_KGsScreamItLoudPaintHors.jpg

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:28

Telpeva schreef:
Oei Stephanie, dat hoofdje ziet er sneu uit! Als je toch al denkt dat hij niet erger kan, kan je altijd met dit modelletje oefenen (issie nog ergens goed voor, kan me voorstellen dat je hem in zijn huidige staat liever niet op een show plankje neerzet :D ) Als je besluit om de nek te veranderen zou ik je graag een tip willen geven, zodat je niet dezelfde fout gaat maken die ik met mijn percheron heb gemaakt :+

Niet de hele nek er af halen! zorg dat er nog een stukje plastic overblijft (+-1 cm ofzo of net wat minder)en probeer vanaf dat punt de nek naar beneden te buigen, ipv een hele nieuwe nek te sculpten. Bij mij wil mijn klei namelijk niet altijd 100% lekker hechten, en dan heb je de kans dat bijvoorbeeld het hoofd uit de klei valt omdat het niet goed hecht en het hoofd toch vrij zwaar is, zeker in de pose die je graag wilt maken. Hopelijk is het zo een beetje duidelijk :o

Dat hoofdje is inderdaad best wel sneu :')... Maar dat werk ik denk ik wel weg met klei ofzo. Oké ik geef 'm gewoon een nieuwe hals... ik heb toch nog wel de orginele, en als't niet goed is begin ik weer overnieuw.

Bedoel je 1 cm vanaf de schoft/schouder overlaten? Maar zo'n klein stukje is toch wel heeel erg moeilijk om te buigen? :o Welke klei gebruik je dan? :o

Dankjewel voor de tip ttrouwens :D.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 16:55

ben niet geslaagd voor een ks merrie normaal staan die er altijd bij intertoys en nu opeens allemaal foetsie. Stelling is voor de 3e keer verplaasts en ze hadden bijna geen paarden meer staan. Ik denk dat ik van de week dagje na de stad ga wilde tog nog shoppen. En dan kan ik daar kijken of ze nog leuke modellen hebben.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:14

pip12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:18

Cyntje schreef:
pip12 schreef:
volgens mij zoeken nog best wat mensen de grazende rijpony.
http://verzamelen.marktplaats.nl/dieren ... browsing=1

hij is niet heel duur geloof ik

Thanks, nu is ie van mij :D

ik heb 'm al en ik hoorde laats hier voorbij komen dat sommige hem nog zoeken.