dancer_ schreef:En wat voor sportpaard zoek je dan? Dressuur, springen, cross etc.?
Alledrie.

Het meeste dressuur, maar ik wil er ook een sprongetje mee kunnen maken.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DeMolenhoek schreef:Even mijn lijstje:
Niet te groot, 1.60 is voldoende.
Barokke bouw
Zachte gangen (rugleider)
Koel in het hoofd
Moet dressuuraanleg hebben maar ook een kleine sprong kunnen pakken (60, 70)
Stamboek is geen eis maar wel handig
Ik heb tinkers en kan me er helemaal in vinden, maar mis vaak dat ietsje meer wat ik zoek voor dressuur. Ik heb nu een geweldige oldenburger merrie maar dat is weer te heet voor mij. Zit er niet op mijn gemak op en ligt me niet.
DeMolenhoek schreef:Even mijn lijstje:
Niet te groot, 1.60 is voldoende.
Barokke bouw
Zachte gangen (rugleider)
Koel in het hoofd
Moet dressuuraanleg hebben maar ook een kleine sprong kunnen pakken (60, 70)
Stamboek is geen eis maar wel handig
Ik heb tinkers en kan me er helemaal in vinden, maar mis vaak dat ietsje meer wat ik zoek voor dressuur. Ik heb nu een geweldige oldenburger merrie maar dat is weer te heet voor mij. Zit er niet op mijn gemak op en ligt me niet.
JoCo schreef:Ik ben nerveus van aard, maak me snel ongerust en denk veel te veel na.
Mijn paardje mag niet te sloom zijn, moet houden van buitenritjes en een dressuurproefje. Sprongetje is mooi meegomen maar niet absoluut noodzakelijk.
Verder hou ik van snelle en wendbare paardjes, en ben niet zo te vinden voor het grote stoere exemplaar. Moet wel mensgericht zijn en mag best éénkennig zijn...
Wat past er volgens jullie bij mij!