Schleich Paarden [Deel 11]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

schleich15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:31

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:34

die is leuk!
ik heb zelf ook zo'n soort versie gemaakt alleen dan zonder staartrem en dan met een bosal met een gespje

heey wie doet er mee om dit topic vandaag nog tot de 90 blz te helpen

schleich15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:39

Ikkuuh maar dan onlinen we.denk ik

luckycharm1

Re: [Centraal] Schleich Paarden [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:42

oneliners zijn toegestaan alleen ontopic,advertenties en slowchatten niet

schleich15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:34

En spammen dan? Ikheb ook nog watdekj3s gemaakt

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:35

geen idee maar dit is toch geen spammen

ik heb vandaag helemaalniks gedaan met schleich

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:02

ik heb met schleich vandaag ook niks gedaan, omdat ik naar Elena ging (echt paard), en bovendien ben ik ontzettend verkouden, heb ik een zere keel, en daardoor ook nog eens hoofdpijn...:(

schleich15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 08:12

Aww dat is stom Elena! Hoe vind je mn NH setje? :o zat ik der gist er avond mee te lrutsen schiet die staartriem ineens los, wtf, dacht ik. Blijkt dat ik daar niet had gelijmt, :')

SchleichxZoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:14

haha, schleich15! nou ja, morgen dus die cremmelo gaan maken. had al vast een licht laagje over hem heen gedaan, want hij was eerst zwart!

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:50

schleich15 schreef:
Aww dat is stom Elena! Hoe vind je mn NH setje? :o zat ik der gist er avond mee te lrutsen schiet die staartriem ineens los, wtf, dacht ik. Blijkt dat ik daar niet had gelijmt, :')

Heel mooi gemaakt! (ik heet trouwens Lisanne, mijn paard heet Elena ;) )

schleich15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:53

SchleichxZoe schreef:
haha, schleich15! nou ja, morgen dus die cremmelo gaan maken. had al vast een licht laagje over hem heen gedaan, want hij was eerst zwart!

xD Echt dom he. Ik zat net bij mn schleich op zolder en draai ik me om bungelt dr ineens een mega insect voor me neus ik schrok me kapot! :brr: brr niet meer aan denken bleghie

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:55

gadverdamme je ergste nachtmerrie brrrrrrrrrrrrrrrrrr

lisanne beterschap

ik denk niet dat ik vandaag iets ga doen met schleich

ailsazoe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:35

Ik ben al een tijdje opzoek naar leer dat niet rafelt en makkelijk te knippen is in dunne stroken voor bijvoorbeeld hoofdstellen.

Ik gebruik zelf Skaileer, met het knippen van dunne stroken bevalt mij dit heel goed en het rafelt ook niet. Maar een grote nadeel is dat het een witte achterkant heeft en dat ziet er niet heel mooi uit.

Veel mensen raden mij Kunstleer aan, maar ik heb hier ooit eens een staal van geprobeerd en dat beviel mij ook niet goed. Het was namelijk best dik en hierdoor kon ik niet gemakkelijk dunne rechte stroken knippen. Ook rafelde het best erg.

Ik zie overal mooie tuig voorbijkomen met mooie leer in dunne stroken geknipt dat niet rafelt en geen witte achterkant heeft. Dus mijn vraag is WELK leer gebruiken jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:22

Echt leer. (:

Skaileer is ook kunstleer he haha

Rooz11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:35

Ik gebruik ook skai. Heel handig, maar lastig te naaien of plakken.
Ik heb rond de 150 dieren. *\o/* De meeste natuurlijk paarden maar ik heb ook een koe, ezels, katten, honden, konijntjes en een heleboel pinquins. Verder nog de oude trailer en 6 rijsetjes, de ponykoets en de cleyedesdalekoets (ben ik KWIJT! |o en ook de palomino hengst ben ik kwijt. Ik voel me zo stom! -O- ).

Ik ben begonnen aan een tweekleurig halster van suedine, met roze neusriem, paarse bakstukken, roze keelriem en roze achterdeorenlangsriem(hoe heet die??) Verder, hafinger 2013 gekocht, de fjord merrie 2014 en een hond die ik al heel lang wou. Dus meteen toen ik de haflinger had heb ik er een paars halster voor gemaakt. Ik ben nog steeds van plan een mentuig te maken maar steeds als ik er aan begin mislukt het en heb ik er na 3 minuten al de koeienpoep aan. Dus, misschien is ie over een paar jaar af :')

Er komen hier hele leuke dingen langs!!

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:37

ik gebruik echt leer en soms skaileer

straalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:05

Leuke dingen hier! :D Ik heb volgende week vakantie, dus ik denk dat ik op zolder een manege ga bouwen (nu staan al m'n paardjes op de kast) Een haflinger stal heb ik al... Ga ook nog een friezen en shetlanderstal maken en dat nog inloopstallen denkik :)

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:21

jaimy1999 schreef:
gadverdamme je ergste nachtmerrie brrrrrrrrrrrrrrrrrr

lisanne beterschap

ik denk niet dat ik vandaag iets ga doen met schleich

Dankjewel :)

straalina wat leuk!

Ik ging vandaag weer met mijn zus naar de stad, toen moest ze nog naar de Action, en mijn moeder zei dat ik dan net zo goed ondertussen even bij de schleich in de Top1Toys kon kijken, want dat zit er naast..

Ze hadden echt heel veel, van 2012 t/m 2014! Ik zat nog te twijfelen of ik de fjord van 2014 mee zou nemen, maar omdat ik nog heel veel van 2012 moet, en dat anders weggaat (en ik het dan moet bestellen), heb ik de hannoveraan merrie gekocht. Ik heb nog nooit zo lang getwijfeld voordat ik iets kocht, maar ik ben er uiteindelijk wel blij mee. Ze heet trouwens Melody.

Ik ga nu weer sparen, niks voor mij om in een korte tijd zoveel uit te geven.. (mijn schleich stand staat nu in minder dan een jaar op 12 :j )

schleich15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:47

Haha straalina dat had ik ook ik heb mijn manege ook op zolder. De staartriem van t NH setje heb ik gefixt!

schleich15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:16

Zowowowow kijk eens op schleichshop eu! De nieuwe losse setjes zijn verkrijgbaar, alleen zijn ze gratis, maar dat klopt niet he klik op nieuw 2014. Ook heb ik op marktplaats een supergave tinker bonte müller gezien voor 15.00 bieden die ik denk ik gakopen

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:08

weet iemand ook of er nog boekjes komen van schleich waar ook de 2014 dingen in staan? Of zijn die er al?

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:20

Ja, die zijn er al. Vaak liggen die bij de schleich schappen in de winkel, maar je kunt ook online de grote catalogus kopen :)

schleich15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 08:28

Katja1999 ik vraag het ff aan jou, aangezien jij in mijn ogen wel even kan uitleggen hoeveel een exclusive (dat heet een Müller toch?) kost ongeveer en zo. Ik zag op marktplaats enkele exclusive schleich paarden staan die vanaf 15 euro bieden waren. Nou zag ik op een kind dat er totaal niks vanaf weet die gewoon als kind van 3 jaar als kado die bruinbonte tinker exclusive hengst in de handen gedrukt kreeg. T werd gelijk op de grond gegooit, vaantje eraf getrokken en ja, wat ze nou met het certificaat moesten... dus die werd ook weggepleurd. Zonde, echt triest. Nou zag ik hem op marktplaats staan voor 15 euro bieden en ik wil m best wel hebben. Er stonden voor 8euro de stuk ook oude schleichpaarden, en de andalusier hengst exclusive, de camargue exclusive en de tennesee walker merrie exclusive.

Nog 1 vraag, bij de nieuwe wasplaats zit ook een zelfde kleur paard die verdacht veel op die exclusive tennesee walker lijkt! Of zlu het de hannoveraanse he gst zijn?

ailsazoe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:08

Oké dus jullie raden mij ook aan om echt leer te kopen? Dan ga ik het maar weer proberen.
Maar waar kan ik dit dan vandaan halen? Kennen jullie misschien een online webshop?

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:32

schleich15 schreef:
Katja1999 ik vraag het ff aan jou, aangezien jij in mijn ogen wel even kan uitleggen hoeveel een exclusive (dat heet een Müller toch?) kost ongeveer en zo. Ik zag op marktplaats enkele exclusive schleich paarden staan die vanaf 15 euro bieden waren. Nou zag ik op een kind dat er totaal niks vanaf weet die gewoon als kind van 3 jaar als kado die bruinbonte tinker exclusive hengst in de handen gedrukt kreeg. T werd gelijk op de grond gegooit, vaantje eraf getrokken en ja, wat ze nou met het certificaat moesten... dus die werd ook weggepleurd. Zonde, echt triest. Nou zag ik hem op marktplaats staan voor 15 euro bieden en ik wil m best wel hebben. Er stonden voor 8euro de stuk ook oude schleichpaarden, en de andalusier hengst exclusive, de camargue exclusive en de tennesee walker merrie exclusive.

Nog 1 vraag, bij de nieuwe wasplaats zit ook een zelfde kleur paard die verdacht veel op die exclusive tennesee walker lijkt! Of zlu het de hannoveraanse he gst zijn?

1. De mullers waren een tijdje te koop bij de muller winkels in Duitsland. Veel mensen die er dan ook heen gingen kochten er meteen een paar om via marktplaats winst te maken door ze voor meer te verkopen. als ik het goed heb kosten ze nieuw rond de 8,50 (weet niet zeker of dat klopt!). Ze zij nu in alle winkels uitverkocht, je kunt ze nu alleen nog via mp kopen, voor meer geld dan de nieuw waarde... De meeste mensen willen er 15 euro per paard voor hebben. Oh ja, bij de mullers zit geen certificaat, die zit alleen bij MPV specials. (Satchmo, witte fries e.d.)
Het gaat precies zo met de schleich sleutelhangers, ook al zijn dat niet eens special editions. In Duitsland kosten die 5 euro, op marktplaats bieden ze die aan voor 6,50 -8,50 met als tekst: "Niet in Nederland te koop!". ik heb er zelf 1 gekocht in Duitsland bij de Famila. Ik moet wel zeggen dat ik ze heel erg leuk vind :o

2. Hij lijkt allen op de TWH. Bij de wasplaats zit een paard dat ook alleen bij de wasplaats te krijgen is, het is dus niet de special. Het is gewoon de hannoveraan hengst met een ander kleurtje. Het zelfde als bij de nieuwe stal, daar zitten de Trakehner merrie en veulen bij, maar dan met een ander kleurtje ;)

p.s. Ik heet Karla, niet Katja :P