[Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Moderators: Neonlight, Sica, balance

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
salisky_04

Berichten: 53
Geregistreerd: 29-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 15:41

lievenamme schreef:
Ik ben ook wel benieuwd wat voor ras bij mij past;
Ik ben 14 jaar oud, 1,74m en sinds dat ik heel klein was hebben we al pony's en rij ik al, ik rij het liefst buitenritten maar dressuur is ook leuk :) En kwa karakter; leergierig & voorwaarts. & graag een middenmaatje dus niet een groot paardenras :o

haflinger/fjord?

Kris_P

Berichten: 209
Geregistreerd: 10-02-16

Re: [Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 15:57

hoi, ik heb al een paard maar ik vind dit zo leuk dat ik ook wil :D :+
Ik ben een meisje 14 jaar, 165 (ik groei nog) en weeg ongeveer 40 kg.
Ik vind paarden die koel zijn in hun hoofd fijn, maar niet te eigenwijs en te sterk. Maar toch vind ik een beetje uitdaging wel erg leuk. Geen paard wat heel snel heel heet word of wat wegrend.
Ik rijd vooral recreatief door de bossen en langs de weg, maar soms ook een dressuur wedstrijdje en springen op de manege.
Ik rijd het liefst een paard/pony groter dan 150 maar niet groter dan 165, het liefst niet een te smal paard maar ook niet te breed (omdat ik zelf ook erg smal ben)
Ik vind speciale kleuren of rassen ook heel leuk (maar hoeft niet perse)
Ben benieuwd :j <3

Sara_4027

Berichten: 230
Geregistreerd: 13-08-14
Woonplaats: Thuis

Re: [Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 15:59

een tinkerkruising of een arabofries

Sara_4027

Berichten: 230
Geregistreerd: 13-08-14
Woonplaats: Thuis

Re: [Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:29

Ik doe het ook nog maar een keertje ben benieuwd
Ik ben rond de 1.70 met lange benen. Ik vind stevigere paarden maar nog steeds wel geschikt voor hogere dressuurwerk (dus goed been gebruik en goed achterbeen) het einde.
Het liefst een merrie die zelf ook rond de 1.65/1.70 zit met een cool karakter en absoluut geen schimmel sorreh
ben benieuwd

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: [Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:16

ik ben 13 jaar oud, rijd 5 jaar, en houd van pittige pony's maar wil wel een pony die op stal gewoon lief is, maar een beetje eigenwijs, en wel een beetje snel haha, hij moet r ook wel stevig en mooi uit zien. ik ben 1.50 maar wil geen kleine pony haha

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:26

Haii, ik ben nieuw hier maar oke haha,
Ik ben 13 jaar oud, ben 1.75 lang, wordt rond de 1.78 en weeg rond de 50 kilo, ik rijd bijna 5 jaar(t kan ook 6 zijn) en ik houd van eigenwijze paarden waar je echt een band mee op moet bouwen. Ik zoek het liefste naar een ruin en wil graag springen en wat dressuur, dus allround. Ik wil het liefst niet al te groot.
Hopelijk kunnen jullie helpen :D

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 07:58

Sara_4027 schreef:
Ik doe het ook nog maar een keertje ben benieuwd
Ik ben rond de 1.70 met lange benen. Ik vind stevigere paarden maar nog steeds wel geschikt voor hogere dressuurwerk (dus goed been gebruik en goed achterbeen) het einde.
Het liefst een merrie die zelf ook rond de 1.65/1.70 zit met een cool karakter en absoluut geen schimmel sorreh
ben benieuwd

Fries?

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 07:59

anemoonlena schreef:
ik ben 13 jaar oud, rijd 5 jaar, en houd van pittige pony's maar wil wel een pony die op stal gewoon lief is, maar een beetje eigenwijs, en wel een beetje snel haha, hij moet r ook wel stevig en mooi uit zien. ik ben 1.50 maar wil geen kleine pony haha

Een wat grotere Welshpony, of een Welsh x New Forest? Mijn verzorgje is een Welsh x New Forest, heel lief dier, ook eigenwijs en vliegensvlug. Met een beetje een grotere Welsh gemixt kun je denk ik wel een grotere pony krijgen!

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 08:00

Nico_lette schreef:
Haii, ik ben nieuw hier maar oke haha,
Ik ben 13 jaar oud, ben 1.75 lang, wordt rond de 1.78 en weeg rond de 50 kilo, ik rijd bijna 5 jaar(t kan ook 6 zijn) en ik houd van eigenwijze paarden waar je echt een band mee op moet bouwen. Ik zoek het liefste naar een ruin en wil graag springen en wat dressuur, dus allround. Ik wil het liefst niet al te groot.
Hopelijk kunnen jullie helpen :D

Een flexibele Haflinger? Wij hebben er eentje staan die lekker allround is en voor je door t vuur gaat als ze je eenmaal vertrouwt!

Sara_4027

Berichten: 230
Geregistreerd: 13-08-14
Woonplaats: Thuis

Re: [Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:03

fries zwaait teveel met de voorbenen. Word waarschijnlijk een lieve kwpn'er of PRE of een leuke kruising :=

salisky_04

Berichten: 53
Geregistreerd: 29-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 18:25

hoii, ik heb al een keer gedaan maar niemand geeft antwoord. dus nog maar een keer:
ik ben 1.50 lang en rond de veertig kilo. ik doe graag buitenrijden en springen en vrijheidsdressuur. graag een beetje een stevig en sterk ras, liefst allround en het moet niet te groot zijn..
wie weet een leuke?

Welshponyfan
Berichten: 530
Geregistreerd: 23-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 18:32

lolsa_kedy04 schreef:
hoii, ik heb al een keer gedaan maar niemand geeft antwoord. dus nog maar een keer:
ik ben 1.50 lang en rond de veertig kilo. ik doe graag buitenrijden en springen en vrijheidsdressuur. graag een beetje een stevig en sterk ras, liefst allround en het moet niet te groot zijn..
wie weet een leuke?


Een haflinger :j

Silverheart
Berichten: 281
Geregistreerd: 11-12-15
Woonplaats: Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:53

Weer een beetje leven in dit topic oproepen? :+

Silverheart
Berichten: 281
Geregistreerd: 11-12-15
Woonplaats: Neverland

Re: [Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:17

Nee?

Isabel

Berichten: 2275
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:58

lolsa_kedy04 schreef:
hoii, ik heb al een keer gedaan maar niemand geeft antwoord. dus nog maar een keer:
ik ben 1.50 lang en rond de veertig kilo. ik doe graag buitenrijden en springen en vrijheidsdressuur. graag een beetje een stevig en sterk ras, liefst allround en het moet niet te groot zijn..
wie weet een leuke?

Een fjord of haflinger!

salisky_04

Berichten: 53
Geregistreerd: 29-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:15

isabel_94 schreef:
lolsa_kedy04 schreef:
hoii, ik heb al een keer gedaan maar niemand geeft antwoord. dus nog maar een keer:
ik ben 1.50 lang en rond de veertig kilo. ik doe graag buitenrijden en springen en vrijheidsdressuur. graag een beetje een stevig en sterk ras, liefst allround en het moet niet te groot zijn..
wie weet een leuke?

Een fjord of haflinger!
dankje!!

salisky_04

Berichten: 53
Geregistreerd: 29-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:16

Welshponyfan schreef:
lolsa_kedy04 schreef:
hoii, ik heb al een keer gedaan maar niemand geeft antwoord. dus nog maar een keer:
ik ben 1.50 lang en rond de veertig kilo. ik doe graag buitenrijden en springen en vrijheidsdressuur. graag een beetje een stevig en sterk ras, liefst allround en het moet niet te groot zijn..
wie weet een leuke?


Een haflinger :j

oke dankje

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:43

Hoi allemaal! Ik zou graag willen weten welk ras goed bij me past :)

Ik ben 1.40m lang, ik weeg 26 kg. Ik hou wel van wat pittige pony's maar ik wil wel graag een band op kunnen bouwen. Pony mag wat fris zijn maar liever niet onverwacht bokken ofzo ;) Ik wil graag springen, natuurlijk ook afwisselen met dressuur en buitenrijden maar het liefst springen en crossen. Liever geen grote paarden of grote pony's, ik hou het het liefst gewoon op een kleine A of B pony. Ik dacht zelf aan een Welsh. Wat vinden jullie? :j /3

Alvast bedankt!

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:47

Kris_P schreef:
hoi, ik heb al een paard maar ik vind dit zo leuk dat ik ook wil :D :+
Ik ben een meisje 14 jaar, 165 (ik groei nog) en weeg ongeveer 40 kg.
Ik vind paarden die koel zijn in hun hoofd fijn, maar niet te eigenwijs en te sterk. Maar toch vind ik een beetje uitdaging wel erg leuk. Geen paard wat heel snel heel heet word of wat wegrend.
Ik rijd vooral recreatief door de bossen en langs de weg, maar soms ook een dressuur wedstrijdje en springen op de manege.
Ik rijd het liefst een paard/pony groter dan 150 maar niet groter dan 165, het liefst niet een te smal paard maar ook niet te breed (omdat ik zelf ook erg smal ben)
Ik vind speciale kleuren of rassen ook heel leuk (maar hoeft niet perse)
Ben benieuwd :j <3


Ik weet niet of je al beantwoord bent, geen idee hoe je dat kunt zien namelijk, maar ik denk aan een tinker? Eventueel een tinkerkruising? Of een fries is ook leuk natuurlijk :)

Kris_P

Berichten: 209
Geregistreerd: 10-02-16

Re: [Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:56

@floortje_10 super lief dat je nog op mij reageerde, dankjewel :o

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:01

Kris_P schreef:
@floortje_10 super lief dat je nog op mij reageerde, dankjewel :o


Geen probleem hoor ;) Welke denk je bij mij?

Silverheart
Berichten: 281
Geregistreerd: 11-12-15
Woonplaats: Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:46

floortje_10 schreef:
Hoi allemaal! Ik zou graag willen weten welk ras goed bij me past :)

Ik ben 1.40m lang, ik weeg 26 kg. Ik hou wel van wat pittige pony's maar ik wil wel graag een band op kunnen bouwen. Pony mag wat fris zijn maar liever niet onverwacht bokken ofzo ;) Ik wil graag springen, natuurlijk ook afwisselen met dressuur en buitenrijden maar het liefst springen en crossen. Liever geen grote paarden of grote pony's, ik hou het het liefst gewoon op een kleine A of B pony. Ik dacht zelf aan een Welsh. Wat vinden jullie? :j /3

Alvast bedankt!


Ik denk inderdaad en Welsh!

Kris_P

Berichten: 209
Geregistreerd: 10-02-16

Re: [Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:51

ik denk ook een Welsh :j

1Love2Horses
Berichten: 13
Geregistreerd: 07-05-16

Re: [Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:30

Ik ben rond de 1.65 en weeg ongeveer 45 kg. Houd vooral van springen en crossen, heb vroeger 3 jaar voltige gedaan. Ik heb een koppig karakter en geef niet snel op. Ik houd niet echt van shetlanders, of dat soort kleine pony's. Ik houd wel van een pittig karakter, maar het moet wel een paard/pony zijn waarmee je een band kan opbouwen. Ben benieuwd :)

Kris_P

Berichten: 209
Geregistreerd: 10-02-16

Re: [Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:43

Misschien een iets sportiever gebouwde tinker?