Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Brainless schreef:Tesssaaa schreef:Ik ben het helemaal meeeens! als jij een hobbelen kindje van 7opzet is het ook niet voordelige voor het paard zijn rug en een pony kan 1/3e van zijn lichaam gewicht dragen deze pony is waarschijnlijk 300 kilo dan mag iemand van 100 kilo nog op zijn rug zitten...
Een pony kan absoluut geen 1/3 van zijn gewicht dragen!
Natuurlijk zak je niet gelijk door zijn rug, maar dit klopt echt niet.
Dan zou mijn paardje van 600 kilo iemand van 200 kilo op zijn rug kunnen hebben......
Jessicajoann schreef:Oke stel je dit even voor:
Ik ben 1.90 en weeg 85 kilo.
Ik heb een hele leuke en lieve ijslander van 1.40.
Dit zou dus kunnen omdat ik wel kwa gewicht kan? Nou nee.
Nu ligt het ook aan je bouw maar als ik giga lange steltes heb en op zo'n pony ga zitten dan trappen mijn tenen de hele tijd tegen de benen van het paard en dat is heel storend voor zo'n pony en imo ook gewoon heel erg sneu.
Tesssaaa schreef:[centraal] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony? deel 13
wat voor topic zit je dan gewicht speelt ook een rol dat is meestal het doorslag gevent blijven rijden o niet
Jessicajoann schreef:Lengte én gewicht doet er allebei even veel toe. Het een is niet belangrijker als het ander imo.
Jessicajoann schreef:Tesssaaa schreef:[centraal] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony? deel 13
wat voor topic zit je dan gewicht speelt ook een rol dat is meestal het doorslag gevent blijven rijden o niet
Ik quote mezelf:Jessicajoann schreef:Lengte én gewicht doet er allebei even veel toe. Het een is niet belangrijker als het ander imo.
En gewicht is niet doorslaggevend als je te lang bent doet je gewicht er niks aan. Te lang is te lang.
Dan kan je nog een spriet zijn, dan ben je gewoon te lang, klaar. Geen smoesjes of excuusjes.
Ik zeg geloof ik wel duidelijk dat gewicht OOK belangrijk is maar lengte OOK en dat het een niet belangrijker is dan het ander.
Tesssaaa schreef:neee, kijk het is voor het oog niet mooi als jij er 20cm onder uitsteek maar als jij ligt bent kan jou pony het nog prima aan, en over het in de weg zitten dat is niet altijd het geval stel jij kan rijden enz je voldoet aan het goede gewicht allleen je bent 20cm telang wil ik liever zo iemand op een pony dan iemand die loopt te stuiteren en doen en die de perfecte lengte heeft(ook daar valt over te discuseren)
Jessicajoann schreef:Tesssaaa schreef:neee, kijk het is voor het oog niet mooi als jij er 20cm onder uitsteek maar als jij ligt bent kan jou pony het nog prima aan, en over het in de weg zitten dat is niet altijd het geval stel jij kan rijden enz je voldoet aan het goede gewicht allleen je bent 20cm telang wil ik liever zo iemand op een pony dan iemand die loopt te stuiteren en doen en die de perfecte lengte heeft(ook daar valt over te discuseren)
Laatste poging dan he;
Als jij twintig centimeter uit steekt gaan je voeten de benen van de pony raken. Je haalt je pony waarschijnlijk uit balans.
Er zijn niet zoveel mensen die kunnen rijden. Er zijn maar weinig jonge meiden die echt goed rijden en die rond rijden op een te kleine pony en dan roepen dat het kan want ze zijn licht genoeg. Ze hobbelen misschien niet maar rijden ook niet goed genoeg.
Iemand die stuitert is nooit fijn voor een pony.
Te lang zijn is ook niet fijn voor ene pony ook niet als je een goed gewicht hebt. Dat is gewoon zo.
Trouwens, 'niet mooi' is bij ongeveer 5 tot 10 cm uit steken. Daarna word je gewoon te lang. Als je 20 kilo weegt ben je dan gewoon nog steeds te lang.