Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
minikatje schreef:suikermeisje schreef:pony is niet te dik hoor, en eigenlijk bij alle shetten wordt wel een staartriem gebruikt, de reden kan ik niet precies noemen. Maar het zal heus wel niet alleen aan een niet goed passend zadel liggen
wat kim90 en ik bedoelen is dat de singel niet optimaal ligt voor de pony
wat dus komt door het buikje, niet dat dat erg is want met een banaan of anatomische singel kan dat verholpen worden.
alleen is veel buikvet wel slecht voor de gewrichten en de hulpen van de ruiter
wintervacht of niet, in nederland is 90% van de shetlanders iets tot veel te dik.
wat leidt tot veel hoefbevangen shetten
deze zwarte ziet er afgezien zijn buikje nog best goed uit, maar het moet niet meer worden
staartriem wordt veel gebruikt omdat veel shetten bijna geen schoft hebben en een bolle buik wat leidt tot verschuiving.
ook is het best wel lastig om een optimaal passen zadel te vinden in een kleine maat.
edit: nu bedenk ik me ook dat er veel shetten in mijn omgeving zijn die geen staartriem meer hebben omdat ze er wondjes van onder de staart kregen.
ellende altijd met het harnachement, als men nou eens de ponymarkt serieus zou nemen
dit geldt ook voor de B en kleine Cpony's
moeder van abbycootje staat leuk op de fjord en de rest past mooi