.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Re: [YRT] [centraal]Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony Deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:22

dan lijkt het me heel verstandig dat ze het bontje eronder uit haalt. doet meer fout dan goed.
verder vond ik het wel passen nog maar je moet niet meer groeien!

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:26

Hij heeft het nodig i.v.m zijn schoft enz... :D

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:28

suuzepuus schreef:
dan lijkt het me heel verstandig dat ze het bontje eronder uit haalt. doet meer fout dan goed.

bedankt voor de tip maar als ik dat zou doen krijgt hij last van zijn rug (hij heeft een doorgereden schoft gehad) en is nu dus ook erg gevoelig aan zijn rug enzo en daarom is dat zadel ook op maat gemaakt

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:29

pernill schreef:
suuzepuus schreef:

bedankt voor de tip maar als ik dat zou doen krijgt hij last van zijn rug (hij heeft een doorgereden schoft gehad) en is nu dus ook erg gevoelig aan zijn rug enzo en daarom is dat zadel ook op maat gemaakt

idd. Zo iets zij ik al haha :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:29

Als het zadel op maat is gemaakt is het bontje niet nodig!
Maakt het zadel alleen maar krapper, en weer meer kans op een doorgereden schoft, en rugpijn voor het paard.

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:32

nee het is dan natuurlijk wel zo gemaakt dat het bontje eronder past en dat is in dit geval niet voor e grote van het zdel maar voor de zachtheid

xx_denise_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:55

ben ik te klein voor mijn pony ? ( ik weet niet hoe je er foto's op moet zetten haha :$ )
ik ben 1.65 en weeg 58 kilo
mijn pony is een haflinger x new forest van 1.45

xx_Mariekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:10

Sommige mensen zeggen dat ik te klein ben voor mijn pony, wat denken jullie?
Qua gewicht zit ik [bijna] zeker goed, met een kleiner paard zit ik m eerder in de weg ben ik bang.
Ik ben 1.61m en weeg 58kg :o
Zoë is 1.54m en redelijk breed gebouwd.
Afbeelding

Afbeelding
Ik zit nogal belabberd en op de 2e foto wilde ik net afstappen om mn joggingbroek uit te doen en rijjasje aan.

Owja; Het zadel wat ze hier op d'r rug heeft liggen past niet goed en heb ik geleend van iemand anders, mijn eigen zadel was toen bij de zadelmaker omdat het opgevuld moest worden, geen commentaar a.u.b., het was eenmalig voor de onderlinge wedstrijd.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:13

hmmm pernill, volgens mij is dat een beetje onzin. Op maat gemaakt zodat het bontje eronder kan? de schoft moet gewoon vrij liggen :? Bovendien zou bij een goed passend zadel geen staartriem nodig moeten zijn......

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:31

MyrtheJ schreef:
hmmm pernill, volgens mij is dat een beetje onzin. Op maat gemaakt zodat het bontje eronder kan? de schoft moet gewoon vrij liggen :? Bovendien zou bij een goed passend zadel geen staartriem nodig moeten zijn......

dan vind je het onzin ik weet wat waar is *D
en trouwens volgens mij moet je dan nog eens nadenken want een pony met een ronde rug heeft vaakk een staartriem nodig want dan heeft het zadel weinig grip op de rug zeg maar maar het ging hier over groote en niet over een zadel en bontje wat gewoon goed zit ;) dus op mensen die hier nog over gaan zeuren reageer ik niet op want het is gewoon nagekeken enzovoort zodat hij juist Geen last meer van zijn rug krijgt wat die met andere zadels enz anders well zou krijgen dus,.. ;)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:36

En ik/Joanne ? (Meisje op de shet de beugels zijn idd véel te kort. Maar Shetlander was ziek en de laatste keer dat dat meisje er echt op gereden heeft was herfst dus er komen nieuwe beugelriemen ;) ). Owja meisje op de shet kijkt niet echt heel vrolijk, is momentopname want dat was ze écht wel :D.(En dat knotje bij mijn paard ziet er niet uit :o )

Afbeelding

(Ik 1.74 & 50/53, paard 1.64)
(Joanne geenidee, en ze weegt gelloof ik 36, shet ligt rond de 1 m)

Afbeelding

Afbeelding

(Let aub niet op mijn houding daar, je hebt wel is momenten :o en da tmeisje rijd nog maar 1 jaar en de laatste keer was een halfjaar geleden en nooit les gehad ;) )

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:56

xx_Mariekee: Past goed hoor!

xChantal94: Meisje op paard past prima, meisje op shet vind ik iets te lang, en dan vooral haar bovenlichaam.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:58

Daar zaten we zelf ook al erg mee in de twijfel. Als ze erop rijd is het maar 1 x per week dat wel.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:05

Leinearthur schreef:
ik ken der en het zadel is voor de pony op maat gemaakt en dus denk ik dat de pony het zadel wel past haha ;)

Als 'ie echt volledig zou passen, snap ik niet waarom er een staartriem bij zit..?
EDIT: laat maar, zag dat er al op ingegaan was. Toch snap ik de staartriem niet. ;)

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:47

@Chantal, op het paard past nog makkelijk, en als dat meisje, op de Shet, er een keer in de week op rijdt, moet het ook nog wel kunnen ;)

kimmieh0103

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:51

xx_denise_xx schreef:
ben ik te klein voor mijn pony ? ( ik weet niet hoe je er foto's op moet zetten haha :$ )

je bent er eerder te groot voor dan te klein :Y)
xx_mariekee: Past goed, je bent zeker niet te klein!

Bij ons op de manege rijden meisjes van 1.50 op paarden van 1.80, die vind ik te klein, want die komen amper onder het zadel uit,, maar jullie komen gewoon onder aan de buik.

xchantal94: het meisje op het paard past super! Maar ik vind het meisje op de shet vind ik NET kunnen, maar omdat ze in het afgelopen half jaar natuurlijk nog is gegroeid vind ik dr wel te groot ;)

Paard124

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:09

ik heb een kleine shet van rond de 80 cm ofzoo..
en hy is pas 5 jaar geworden en volgens iedereen kan ik er best wel op rijden enzo.
ik ben 1.65 lang en 50 kilo, kan dat voor 5 minuutjes ofzo?
ik heb al eerder op hem gezeten en hij genoot echt van het rijden, en nee er kan niemand anders op rijden iedereen in onze familie is zwaarder.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:09

Nee, 50 kilo is al te zwaar voor een grote shet,laat staan zon kleintje. Ook je lengte vind ik véel te lang. ;)

Edit; zie die foto van mij. Dat meisje is nog amper 1.65, zij is al bijna te groot voor die shet, en die meet rond de 1 m ;)

kimmieh0103

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:42

Paard124 schreef:
en hy is pas 5 jaar geworden en volgens iedereen kan ik er best wel op rijden enzo.
ik heb al eerder op hem gezeten en hij genoot echt van het rijden, en nee er kan niemand anders op rijden iedereen in onze familie is zwaarder.

Dat is echt veels te groot en te zwaar!
Volgends mij kan je dan meelopen, of niet? :P
Je hoeft toch ook niet op hem te rijden? En anders zou je een verzorgstertje kunnen zoeken :Y)

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:18

Paard124 schreef:

Nee niet meer doen! Je bent veelste zwaar voor zo'n kleintje en ook veelste lang, dat is echt niet goed voor de rug van het beestje.

xx_denise_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:02

kimmieh0103 schreef:
xx_denise_xx schreef:

je bent er eerder te groot voor dan te klein :Y)
xx_mariekee: Past goed, je bent zeker niet te klein!

Bij ons op de manege rijden meisjes van 1.50 op paarden van 1.80, die vind ik te klein, want die komen amper onder het zadel uit,, maar jullie komen gewoon onder aan de buik.

xchantal94: het meisje op het paard past super! Maar ik vind het meisje op de shet vind ik NET kunnen, maar omdat ze in het afgelopen half jaar natuurlijk nog is gegroeid vind ik dr wel te groot ;)

haha ik bedoelde ook : ben ik te groot voor mijn pony :P
( en hoe zet ik er een foto bij ? )

kimmieh0103

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:28

haha oke :P

uploaden bij bv picturetrail.com
Dan op get image urls klikken
En dan staan er een paar linkjes, en een van die moet je hier dan knippen en plakken ;)
Ik ben niet zo goed in uitleggen :=

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:33

Paard124: Je bent véél te groot. En te zwaar. Niet doen!
Dat hij ''genoot van het rijden'' zegt niks, een paard laat niet merken als hij het te zwaar vind, en een paard weet niet goed wat te zwaar voor hem is. Als je echt om je pony geeft bespaar je hem dit. Want als je op hem gaat rijden heeft hij al snel veel last van zijn rug.:)

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:46

Paard124 schreef:

Nee, niet doen.
:n

Peche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:54

Paard124 schreef:

ik zet iemand van 1,55 nog niet op mijn shet van 80 cm
echt NIET doen!!!!!!