Schleich paarden [deel 9]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:29

Joysieee schreef:
@ankie1999
Huh,welke is de kwpn'er van schleich dan??
Die ken ik helemaal niet:p

uhm dat vroeg ik juist, of er een kwpn'er was.. maar heb inmiddels al antwoord en deze is er niet. jammer genoeg :+

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:17

Ankie1999, hmm, helaas heb ik er geen om te ruilen. Ik wil ze allemaal nie kwijt! Hihi :o maar ik vind haar wel echt 13 euro waard :j ze is superrr cool!

Weet iemand waar je allemal bruin pastel kan kopen? Dat eerst licht is daarna donkerder enz. Help!

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:22

daf3 schreef:
Ankie1999, hmm, helaas heb ik er geen om te ruilen. Ik wil ze allemaal nie kwijt! Hihi :o maar ik vind haar wel echt 13 euro waard :j ze is superrr cool!

Weet iemand waar je allemal bruin pastel kan kopen? Dat eerst licht is daarna donkerder enz. Help!

haha jammer, maar ik heb al iemand gevonden hoor, die hem wilt ruilen. En anders had ik nog iemamd, en anders jou! :+

over bruin pastel, ik heb het laatst gezien in de hobbywinkel, en ik denk dat je het ook wel in de verfwinkel kan krijgen. succes!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:45

Eerst wil ik eens even mijn beklacht doen, ik vind het namelijk ontzettend jammer dat er zoveel gezeurd wordt, er zoveel oneliners zijn en er zo weinig nog echt gepost wordt. Het boeit me niet of je iets gaat maken, waar je lint vandaan hebt e.d. Dit topic is er na mijns inziens voor om je creaties te laten zien en niet om zomaar doeloos te kletsen. Ik hoop dat ik door deze post weer een beetje meer foto's in het topic kan krijgen, en ook hoop ik dat het hier weer een beetje gezelliger wordt. En lieve mensen die zo onwijs mooie dingen maken, kom alsjeblieft terug naar dit topic :j

Goed, genoeg gezeurd, hier een aantal van mijn nieuwe creaties. Volgende post van mij, zal ik mijn allergaafste project laten zien, maar dat houd ik nu nog even geheim... :o

Camargue hengst met een heleboel dekjes.
Afbeelding

Beide arabier :)
Afbeelding

Camargue hengst met deken en halster en tinker hengst met nieuw halster
Afbeelding

Nieuw dekje (vond de foto eigenlijk gewoon mooi)
Afbeelding

Percheron hengst met kampioenslint :)
Afbeelding

x_ankieee

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:49

*sorry voor dit onliner berichtje*

ben er net achter gekomen dat ik een repaint heb gedaan op het oude Camarque veulen uit 1996 :+

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:52

@lideli wow!!! die zijn mooi!
@ankie1999 wat zonde!!
ik ben net verder gegaan met mijn repaint hij moet alleen nog gecust worden met het hete water, ik ga iets aan zijn hals doen maar hoe moet ik hem dan vasthouden en buigen want dan word hij loeiheet...
verder voor bijna al mijn paardjes al een halster gemaakt -met mijn nieuwe roze lint van de xenos- maarja mijn hengst zat natuurlijk weer te zeuren dat hij geen roze wou... dus nu heeft hij een zwarte :o verder een hindernis gemaakt en mijn lijm tube gemolt... ik probeerde hem open te draaien en toen kwam er een scheurtje in....

-xxx- me

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:12

@lideli, dit topic is echt niet alleen maar om creaties te tonen, maar ook gewoon om lekker over Schleich te praten, anders zou het wel 'Het Toon-Je-Schleich-Creaties topic! Deel 9' heten. :o

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:53

@ summer2000 dat klopt maar als je gewoon wilt kletsen kun je naar het huiskamertopic. Je moest eens weten hoeveel mensen dit topic al hebben verlaten omdat het zo is geworden als het nu is. Ja je mag kletsen maar ik kom pagina's tegen waar bijna geen foto's voorbij komen en alleen maar oneliners... Van nieuwe mensen kan ik dat best een keer door de vingers zien hoor, maar als het maar aan blijft houden dan wordt het gewoon vervelend. Ik ben zeker niet de eerste die het hier over heeft. Maar blijkbaar is het gewoon niet duidelijk. Ik vind het gewoon ontzettend jammer dat we niet meer van elkaar kunnen leren omdat er bijna geen foto's meer worden gepost. Ik ben begonnen met het maken van spullen door dit topic. Ik zag onwijs gave dingen en wilde dat ook. Door te kijken naar ideeen van anderen leer je om zelf mooie dingen te maken en ga je zelf ook vanalles verzinnen waar anderen weer van kunnen leren. Nu ben je niet de enige die dit doet, en ik wil je ook echt niet aanvallen hoor, maar ik vind het gewoon dood en dood zonde! Laat ik er maar weer over op houden, want waarschijnlijk wordt er toch niets op uit gedaan. Die mensen die het doen luisteren toch niet hoe vaak het ook gezegd wordt.

@ Iedereen
Laten we proberen er weer een inspirerend topic van te maken!

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:55

lideli, erg mooie spullen! Vooral die op de arabische hengst, en die foto van de mustang hengst is iid mooi :~ Waarom zou je niet mogen zeggen wat je gekocht hebt en wat je ermee gaat doen? Of de vorderingen die je hebt gemaakt met je projectje ofzow? :?

NinoForEver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 16:07

@lideli: ziet er heel leuk uit! vooral die zadeldekjes

ben zelf weer een beetje aan het knutselen geslagen. Ik heb 1 uur en 30 minuten over gedaan om dit te maken:
Afbeelding
&
Afbeelding
(sorry voor de slechte kwaliteit maar de foto is met mijn laptop gemaakt)
Ik moet er nu alleen een zadel bij maken.
Ik ga ook nog even wat paarden repainten om te oefenen want ik wil de Duitse Dog repainten tot mijn hond (waarvan ik nog wel een keer een foto maak)

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 16:48

Ik heb net weer even een donkerroze (zweet)dekentje met stippen en diamantjes in elkaar geflanst! :
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LOGBTTVI.jpg

Wat vinden jullie ervan? de voorsluiting is gemaakt met klittenband, en het achter 'sluitinkje' gewoon vilt vastgezet.
Tipss??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:31

vandaag eindelijk goedelijm :D
Direct aan het knutselen geslagen natuurlijk! Heb een zadeltje, westernhoofdstel met shanks en een endurance hoofdstel gemaakt [je kan het bit er dus afhaken en dan is het een halster. xd En de teugels kan je ook aan het halster haken, dus heb je een halstertouw xd.]nouja, effe afdrogen! XD

xNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:04

Ik ben vandaag ook nog aan het knutselen geweest heb een dekentje gemaakt voor de Dartmoor merrie en een deken met 2 verschillende kleuren en kan op allebei de kanten gedragen worden :D was wel een heel gedoe maar het is gelukt :D ik weet het bij de zwarte kant zie je wat lijmrestjes.

ook had ik een vraagje hoe maak je die 4kantjes aan de zijkant van het hoofdstel die gespjes om ze groter of kleiner te maken wat voor tangetje heb je daar voor nodig?
http://www.mijnalbum.nl/Album=QPWC6LBR http://www.mijnalbum.nl/Album=QPWC6LBR http://www.mijnalbum.nl/Album=QPWC6LBR http://www.mijnalbum.nl/Album=QPWC6LBR

tipss zijn welkomm :D
je moet wel als je op de links hebt geklikt even wat foto's naar beneden zie ik net XD

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:51

Moderatoropmerking:
Jonge bokkers die gezellig willen kletsen over hun Schleich paardjes kunnen zich eventueel ook melden in [JHK] Het grote Schleich paarden Huiskamer topic! dan kunnen we het hier ontopic houden.
Als je verder iets wil ruilen of bespreken doe dit dan via PM

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:00

Heeyy!!

Mijn repaint Arabier hengt Naam Hero!
Staat tekoop iemand intresse ik zet zometeen wel even 2 foto's ;)

p.s. Alleen Goed tehuis xd

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:30

hey, ik wou nog even iets vragen
bij sommige halsters hebben julie van die dingetjes eraan die ook aan een echt halster zitten, die vierkanten. hoe komen julie daaraan?

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:22

Dit is Hero!

Intresse stuur me gerust een Bericht ;)

Afbeelding

Afbeelding

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 01:55

ben ik wéér, maar nu weer met een andere vraag.
ik ben van plan een arabisch showtuig te maken, voor de arabische hengst.
ik heb een dun, blauw kant, een grijzige stof met wat glim en nog wat andere kleuren.
Hebben jullie enig idee wat ik hiermee kan gaan maken?
of evt wat foto's,met voorbeelxen? (ik weet dat er in dit forum,een boel showtuigjes staan, maar om nou op iedere pagina te gaan kijken of daar 'misschien wel een tuigje staat. is ook niks :+

btw, @lideli : hoe maak jij die pluimpjes aan het dekje van de arab merrie??
en hoogstwaarschijnlijk ga ik voor jou bod op de haf :)

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 11:38

Hey,
Ik heb weer lekker wat dingen geknutselt,en wil die graag aan jullie laten zien,maar hoe moet ik foto's in een topic zetten?? Als ik dat kan kan ik alles wat ik gisteren heb gemaakt laten zien :D
Heb oa een rijsetje gemaakt :D

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:08

Van wie is de site, (in de openingspostp waar je de ringen, hespen, bitten en,andere,kleine dingetjes,kan bestellen?
Want ik wil wel wat bitten etc. kopen, maar de site doet het nietm
Wie o wie weet dat? :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 12:26

Welke website bedoel je precies Ankie1999, deze?
http://migaria.com/tutorial/hardwaretutorial.html

Die is van mij, ik schaam me kapot dat hij het nog steeds niet doet :+ :o
Zo zien ze eruit,
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 8klein.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 6klein.jpg

Op die website zal ooit een tutorial (tutorial = uitleg, met plaatjes en lijstje met benodigdheden) komen te staan met hoe je zulk ijzerwerk zelf kunt maken, maar ik heb er nog geen tijd voor gehad om eraan te werken, heb het momenteel heel erg druk.

Enne, bijna op naar het volgende Schleich deel he! zijn er mensen die graag het volgende deel willen maken? misschien handig om er alvast over na te denken :) liefst wel iemand die al wat langer meeloopt in de topics.

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:37

Misschien wil nathas of nietes het openen ?
Ik zou het niet durven en lees hier nog maar pas mee .
Maar ff een vraagje :
Is het bij jullie ook dat er op de andalusese (geen. Flauw idee hoe je dat schreef )
Hengst witte stipjes op zijn kont zitten ?
Vind het een beetje raar
Hoeveel is trouwens de oud Friese hengst waard ?

XxXHorsezXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:56

Heey!
Ik lees al een tijdje je mee in dit topic, en ik wou vragen of ik ook gezellig mee zou mogen kletsen... :o
Ik zou me eerst even voorstellen, ik ben een meisje van rond de 13 jaar en ik spaar al behoorlijk lang schleich. Maar het verzamelen heeft bij mij een aardig tijdje stilgestaan, maar nu ga ik weer verder! Ik ben ook sinds kort bezig gegaan om tuig te gaan maken en te repainten... En ik heb ook nog 2 projecten liggen voor het repainten, een mini paardje waar ik een staart en manen op wil kleien. En een flockje, waar ook nog de manen en staart aan moet worden gekleid, daar ben ik nu mee bezig ben. Vorderingen zal ik hier posten! +Ik ben ook nog een hoofdstel aan het maken voor een GC. Wat ik nu helemaal zat ben... :))
Zal binnen kort even foto's posten! :)

Gr. Horsez

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 13:02

Het lijkt mij heel erg leuk om te doen, ik zit er al een tijdje in. Maar als jullie het liever niet hebben.

Ik heb nieuwe lijm dus heb ik weer spulletjes gemaakt!

Een doorzichtig paars halster:
Afbeelding
Het hoofdstel van mijn mislukte rensetje:
Afbeelding
Het hele rensetje:
Afbeelding
Van voren:
Afbeelding
Een paarse martingaal:
Afbeelding
Mijn eerste dekentje die gelukt is die niet van vilt is:
Afbeelding

Dit was het eerste 'ding' die ik van mijn nieuwe lijm heb gemaakt, vandaar de lijkbleke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 13:10

Wil straks ook ff fotos maken van mn schleich verzameling. Zijn er best veel (vind ik zelf :o )
Weet niet meer hoeveel, zal straks tellen.
Nog ff een vraagje voor de echte kenners, ik heb deze pinto ruin:
http://www.google.nl/imgres?q=pinto+rui ... s:56,i:325
*Sorry voor de link en misschien beetje onduidelijk plaatje, kon geen betere vinden*
Is deze zeldzaam? Want ik zie hem maar weinig bij de collecties van de bokkers hier.
Tis geloof ik ook het oudste paardje wat ik heb.
En hoe komen jullie aan die specials? Want ik zie ze hier nooit te koop in de winkel -O-
Anika wat een leuke spulletjes! En wat een mooie quarter, ik heb een soort van paars/grijzig ofzo, echt raar. :=